D.Gray-man

Yleinen mangakeskustelu
Vastaa Viestiin
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Nyah, yhden aiheesta tehdyn fanartkuvan jälkeen minussa heräsi pieni kiinnostuksenpoikanen sarjaa kohtaan ja kun vielä tajusin ostaneeni tätä mangaa jokin aika sitten hieman enkä vain ollut lukenut sitä, niin tuumasin että tässä ehkä minulle sopiva sarja, ja olihan se. Olen lukenut nyt ykkösvolumen ja kakkosta lueskelen parhaillaan, ja pidän kovasti. Olen huono kuvailemaan juonia joten tässä <a href='http://www.timcanpi.net' target='_blank'>täältä</a> otettu juonikuvaus.

There are evil forces lurking on earth, but only a few people are aware of it. A class of evil beings who hate mankind and wish for its destruction.
The Milennium Earl, leader of this forces, has created terrible weapon named "Akuma", specifically designed to target Mankind.
The only way to counter Akuma is to rely on Exorcists, and the organization which gathers them all: the "Dark Religious Organization".


Pidän juonesta, tämä on senkaltainen tarina joka iski minuun, ja vieläpä alkusivuilta lähtien. Päähenkilö Allen on kiehtova persoona, tosin jos oikein mietitään niin hänestä löytää paljon asioita jotka täsmäävät enemmän tai vähemmän Edward Elriciin ja Kakashiin. xD Lisäksi sarjassa seikkailee maailman selvin sieppi-kopio, mutta mitäs pienistä. x) Piirrostyyli ei aluksi liiemmin kiehtonut mutta minusta se on kehittynyt huimasti jo ekan volumen lopussa verrattuna alkuun. Ja vaikka aluksi luulin että tämä on sitä sellaista isosilmä-stailia, niin olin väärässä kun sarjaan alkoi tulla lisää mielenkiintoisia henkilöhahmoja. Raamatukselliset viittaukset tarinassa ovat kovin kiehtovia. Ja tarinan "pahis" ainakin on aika erikoinen, tai no minun käsitykseni mukaan ainakin. x);

Muttamutta, jos joku on lukenut niin keskustelua aiheesta ja jos ei ole lukenut niin tuosta ylemmästä linkistä pääsee helposti lataamaan ^__^

... *pohtimus* En ole muuten kauheasti kuullut puhetta tästä ja moni ei ole koskaan kuullutkaan koko mangasta. ö_Ö Joko se on niin uusi että kukaan ei ole siitä kuullut tai sitten se on niin huono että kukaan ei puhu siitä xD; anygays, minä pidän. ^^
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

%&%¤&¤%

enhän mä edes saa koko linkkiä auki

edit: ah, nyt se toimii
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Avatar
Kakara_
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 532
Liittynyt: Ti Joulu 07, 2004 20:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kakara_ »

Uteliaisuuttani laitoin kolme ekaa chapteria lataukseen, täytyypä uutta kokeilla Death Noten seuraavaa chapteria odotellessa :3

Editto-desu~ ilmestyy tähän kun olen ehtinyt lukemaan nuo.
*goes to teh drugstore~*

Edittoa: Oy, yllättävän mielenkiintoinen sarja. Ensimmäisen alpan ehdin jo lukemaan ja tahdon lisää ó_Ò Typerä netti taas epäkunnossa ja käytän äipän konetta, ja tähän en uskalla ladata mtn, hyvä että minulla on rohkeutta hiireen koskea =_=;

Allen on aivan tajuttoman suloinen o_o Miltäköhän hänen äänensä kuulostaisi~ *siiiiiiigh<3* Juoni on mukaansatempaava ja ai että minä armastan tuota Millennium Earlia ^_^
Notta sainhan päätettyä mitä mieltä olen tästä sarjasta!
Kuva
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

Luin sellaiset 4 chapteria.. Noh, ihan OK kai mutta ei hirveästi iskenyt. Vähän outo juoni ja sillä lailla. Paraneeko se vielä? Luen sitten myöhemmin lisää kun jaksan.
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

<!--QuoteBegin-TeWuicah+Mar 26 2005, 17:08--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TeWuicah @ Mar 26 2005, 17:08)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Luin sellaiset 4 chapteria.. Noh, ihan OK kai mutta ei hirveästi iskenyt. Vähän outo juoni ja sillä lailla. Paraneeko se vielä? Luen sitten myöhemmin lisää kun jaksan. [/quote]
Joo, se alku saattaa olla aika..weirdo, mutta se juoni muuttuu ihan muuksi tarinan edistyessä :3 Etenkin senjälkeen kun vissiin vitoschapterissa päästään semmoseen päämajahöskään \ö/ <3 ah mitä valloittavia persoonia siellä onkaan.
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Latasin kaikki nuo chapterit, ensimmäiset neljä chapua ehdin lukea, ja ihan mukavalta tuntuu. Vielä en ole oikein päässyt kiinni tuohon juoneen ja hahmoihin, mutta niinhän se on monien muidenkin mangojen kanssa. ;) Että kyllä aion jatkaa lukemista. Tuo taide on kyllä upeaa, varsinkin näissä "dramaattisimmissa" kohtauksissa. Allenin vasen silmä on upea. <3
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

Ihan kohtuuhyvä manga. Juoni on välillä vähän vaikeaselkoista ja kuvista on välillä vaikea saada selvää, eikä juoni ole vielä täysillä iskenyt 16 chapterin jälkeen, mutta kyllä tuota jaksaa lukea vielä lisää myöhemmin.
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Luin kakkosvolumen johonkin keskikohtaan eikä juurikaan iskenyt. En koe ketään hahmoista oikeastaan mielenkiintoiseksi, ellei oteta lukuu Earlia ja Komuita. En usko lukevani enempää, vaikka mistäs sitä tietää.
Kuva
Avatar
SilverDragon
ANBU
ANBU
Viestit: 451
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 22:27

Viesti Kirjoittaja SilverDragon »

Olen lukenut vasta ensimmäisen mangan, mutta minusta tämä vaikuttaa todella mielenkiintoiselta. Ja minä pidän Allenista, se on pöppö. :D

Kyllä minä joskus luen lisää, kun on kunnolla aikaa.
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

<!--QuoteBegin-Kakara_+Mar 26 2005, 16:58--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Kakara_ @ Mar 26 2005, 16:58)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Allen on aivan tajuttoman suloinen o_o Miltäköhän hänen äänensä kuulostaisi~ *siiiiiiigh<3* [/quote]
Minkin mietin tuota ~~ Minulle tulisi ekana mieleen että se olisi vähän Al Elricin kuuloinen, saattaisi sopia x) Voe kun tästä tehtäisiin joskus anime, saisi vastauksen kysymykseen :3
Avatar
*GinGurifin*
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 316
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 19:04
Paikkakunta: ... Lounaalta hyppäsin Kymeen ...

Viesti Kirjoittaja *GinGurifin* »

Manaajia... *grin* Manga minun makuuni :D. Pelottavaa ja kiehtovaa samaan aikaan. Rakstan tämän tyyppisiä mangoja ja kirjoja (elokuvia, animeita jne.) ^3^. Täytyyvain saada ensimmäinen manga osa loppuun ja jatkaa siitä eteenpäin... mielenkiintoista, vaikka ei vielä kauhean kiinnostavaa... vielä.
Kuva
**Z niin kuin Zabuza**
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Nyahahaa, tein vertailevan tutkimuksen Timcanpin ja <a href='http://yanime.com' target='_blank'>Yanimen</a> skanlaatioiden välillä ja tulin siihen tulokseen että se on yksi ja sama mistä lataa. Käännökset ovat tietysti vähän erilaiset mutta molemmissa menee asia perille, kuvalaatu on yhtä hyvää kummassakin[erilailla hyvää kummiskin xD] mutta timcanpissa ääniefektit on jätetty rauhaan kun yanimen skannauksissa niitä on joskus muutettu enkunkielisiksi~


Ja Rabi on ihkupallero. Tarpeellinen viesti tämäkin kun ketään ei kiinnosta 8D;

EDIT// Jee, yanimelta tuli chapu 43 <3 Syynään lisää~
Timcanpi on silti kotoisampi paikka ladata, ja niillä ei ole pilattu chapujen etusivua rumilla irc-kanavilla sunmuilla >o<
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Outoa... jostain syystä Akuma-sana tuo minulle aina mieleen Street Fighterin Akuman (japanilaisessa versiossa Gouki). "Kasvoin" tuon hahmon kanssa ja nyt tuntuu jotenkin oudolta että on muitakin sen nimisiä hahmoja. xD

<a href='http://ew2.lysator.liu.se/pic/fanq/e/d/ ... /akuma.jpg' target='_blank'>Minun Akumani lyijykynäsketsinä</a> (ei minun piirtämänä)
<a href='http://www.geocities.com/shin_ryu_hoshi ... on-yes.gif' target='_blank'>Minun Akumani tekemässä Shungokusatsua</a>
<a href='http://colony.mit.edu/~ju-chan/gfdotcom ... a-mean.jpg' target='_blank'>Minun Akumani chibinä</a>

Anteeksi offtopic, voisin selata pari chapteriä ja vilaista miltä muut maailman Akumat näyttävät >_>
Kuva
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

Luin chapteriin 26 muutama päivä sitten. Ihan OK:lta vaikuttaa, vähän paremmalta vaikuttaa nyt kun nuo Noah's Familyt tulivat mukaan(en viitsinyt pistää spoileria, koska ne on aika varhaisia chaptereita eikä tuo varsinaisesti kerro mitään niistä). Vois lukea enemmänkin, sitten kun kerkeää. Tosin tuo Raamattu-teema ei minusta ole mitenkään erityisen jännittävä...
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Nyt on ensimmäinen volyymi luettu ja ihan laadukasta se onkin, mutta jotenkin tunnen seuraavani FMA:n Edin uusia seikkailuja <_< Voisi olla että olisin kiinnostuneempi jos olisin törmännyt tähän ennen Bleachia ja Fullmetal Alchemistia, mutta nyt on jotenkin todella vaikeaa lukea tuota D:

Propsit hienosta piirtojäljestä, vaikka se onkin... "persoonatonta"... Ainakin minun mielestäni. Tuo asia taitaa kyllä korjaantua kun lukisi enemmän materiaalia, alusta on paha aina kertoa. xD
Kuva
Vastaa Viestiin