Ensimmäinen suomalainen manga-albumi - Vesi oli mustaa

Yleinen mangakeskustelu
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

Damn! Joku ennätti ennen mua! NO, veikkaan, et kun musta tulee mangapiirtäjä, on sillon suomalaisia aika paljon sillon samalla alalla :p
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

En oo kyllä tukemassa tällaista yritystä, eli en osta.
Aion vain selailla kaupassa koska luulen, että niillä on semmoset super-isot silmät että ihmiset sanois "OMG tää on miinku magnaa!!". Juonikin kuulostaa aika häröltä, liian taiteellista tai jotain.
Ostakaa mieluummin Lucky Lukea ja lukekaa sitä.
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Setzer kirjoitti:En oo kyllä tukemassa tällaista yritystä, eli en osta.
Aion vain selailla kaupassa koska luulen, että niillä on semmoset super-isot silmät että ihmiset sanois "OMG tää on miinku magnaa!!". Juonikin kuulostaa aika häröltä, liian taiteellista tai jotain.
Ostakaa mieluummin Lucky Lukea ja lukekaa sitä.
Yhdyn täydellisesti Setzerin kommenttiin asiasta. :EW
Kuva
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

jes large on palannut

tuo on epätoivoista että piirretään manga tyylillä ja sitten
repäistään joku erittäin syvän suomalainen tarina ettei
vaan unohdettaisi että ollaan kumminkin suomessa eikä japanissa
vaikka täällä "mangaa" piirretään. Se ei ole mangaa se on sarjakuvaa
ja on tyhmää piirtää jonkun muun keksimällä tyylillä. Jotain omaa hei.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Komori kirjoitti:ja on tyhmää piirtää jonkun muun keksimällä tyylillä. Jotain omaa hei.
Olenko väsynyt/tyhmä/taijotain, mutta en ymmärtänyt tuota. Ei mangalla ole mitään tiettyä "tyyliä" ainakaan minun mielestäni. Vai viittaatko jonkun mangakan tyyliin kenties?
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Chouko kirjoitti:
Komori kirjoitti:ja on tyhmää piirtää jonkun muun keksimällä tyylillä. Jotain omaa hei.
Olenko väsynyt/tyhmä/taijotain, mutta en ymmärtänyt tuota. Ei mangalla ole mitään tiettyä "tyyliä" ainakaan minun mielestäni. Vai viittaatko jonkun mangakan tyyliin kenties?
no en mutta kyllähän sen nyt huomaa jos joku matkii japanilaista "tyyliä"
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Chiaki-: Anteeksi. En edes kommentoinut kunnolla, kyseenalaistin vain. ^^

Minulla itselläni ei ole mitään sitä vastaan että tällaisia julkaistaan. Ihan hyvä juttu, ja Otava ottaa tällaisessa riskin. No, saadaanpahan sitten lisää piirtäjiä joskus, toivottavasti vain erilaisia mitä pyörii irc-galleriassa...
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

Chouko kirjoitti:Chiaki-: Anteeksi. En edes kommentoinut kunnolla, kyseenalaistin vain. ^^

Minulla itselläni ei ole mitään sitä vastaan että tällaisia julkaistaan. Ihan hyvä juttu, ja Otava ottaa tällaisessa riskin. No, saadaanpahan sitten lisää piirtäjiä joskus, toivottavasti vain erilaisia mitä pyörii irc-galleriassa...
mitä? mitä vikaa irc-gallerian piirtäjissä on? minä ite oon irc-galleriassa, eikä oo kyllä paljoo haukkuja tullu..
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... um_id=1681
siinä mun piirrokset, ja kyllä, aion sarjakuvapiirtäjän "mangapiirtäjän" alalle näillä taidoilla, kehityn koko ajan.
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

uppuN kirjoitti:
Chouko kirjoitti:Chiaki-: Anteeksi. En edes kommentoinut kunnolla, kyseenalaistin vain. ^^

Minulla itselläni ei ole mitään sitä vastaan että tällaisia julkaistaan. Ihan hyvä juttu, ja Otava ottaa tällaisessa riskin. No, saadaanpahan sitten lisää piirtäjiä joskus, toivottavasti vain erilaisia mitä pyörii irc-galleriassa...
mitä? mitä vikaa irc-gallerian piirtäjissä on? minä ite oon irc-galleriassa, eikä oo kyllä paljoo haukkuja tullu..
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... um_id=1681
siinä mun piirrokset, ja kyllä, aion sarjakuvapiirtäjän "mangapiirtäjän" alalle näillä taidoilla, kehityn koko ajan.
En minä sinua tarkoita, vaan niitä jotka piirtelevät yksittäisiä kuvia ja vielä jostain valmiista kuvasta mallia ottaen, ja sanovat itseään manga-piirtäjiksi. En osaa tarkemmin selittää ^^;
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

Chouko kirjoitti:
uppuN kirjoitti:
Chouko kirjoitti:Chiaki-: Anteeksi. En edes kommentoinut kunnolla, kyseenalaistin vain. ^^

Minulla itselläni ei ole mitään sitä vastaan että tällaisia julkaistaan. Ihan hyvä juttu, ja Otava ottaa tällaisessa riskin. No, saadaanpahan sitten lisää piirtäjiä joskus, toivottavasti vain erilaisia mitä pyörii irc-galleriassa...
mitä? mitä vikaa irc-gallerian piirtäjissä on? minä ite oon irc-galleriassa, eikä oo kyllä paljoo haukkuja tullu..
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... um_id=1681
siinä mun piirrokset, ja kyllä, aion sarjakuvapiirtäjän "mangapiirtäjän" alalle näillä taidoilla, kehityn koko ajan.
En minä sinua tarkoita, vaan niitä jotka piirtelevät yksittäisiä kuvia ja vielä jostain valmiista kuvasta mallia ottaen, ja sanovat itseään manga-piirtäjiksi. En osaa tarkemmin selittää ^^;
aaa, juu, nyt ymmärrän, joo mua ärsyttää ne myös >:/
sori, hermostuin turhasta ^^'
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Lainaus Wikipediasta: "Manga tarkoittaa japaniksi sarjakuvia. Japanin ulkopuolella manga tarkoittaa japanilaisia sarjakuvia. Toisinaan manga-termiä näkee käytettävän myös amerikkalaisesta tai eurooppalaisesta sarjakuvasta, jonka piirrosasu jäljittelee japanilaisia esikuvia. Asiantuntijat suosittelevat tällaisissa tapauksissa mieluummin termiä pseudomanga.


Ja yhdyn kyllä myös Dystopiaan, että faktat eivät ole paskaa.
Kuva
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta. Siis tuo sarjakuva josta tässä alunperin oli kyse. Voisin ihan hyvin ostaakkin. Minulle on se ja sama onko sarjakuva japanilaisten vai suomalaisten piirtämä, eihän se välttämättä laatuun vaikuta. Tuosta nimestä tulee vain mieleen Hectorin todella hemaiseva samanniminen (?) biisi.

Mutta en silti kutsuisi muita kuin japanilaisia sarjakuvia mangaksi, koska täällä se ymmärretään yleensä japanilaiseksi sarjakuvaksi vaikka sille ei varmaankaan mitään virallista määrittelyä olekkaan. Ja en siitäkään syystä, että sille, onko ei-japanilainen sarjakuva "mangaa" vai ei on vähän vaikeaa vetää mitään rajaa. Jos isot silmät=mangaa/animea, niin silloin Disneyn elokuvatkin ovat animea.

Ja jos joku sattuu pitämään mangan piirtotyylistä, niin mikäs siinä, käyttäköön sitä omiinkin sarjakuviinsa. Yksi tyyli se vain on muiden miljoonien joukossa.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Ei oikein innosta tämä homma.
Mangan taika onkin siinä että se on Japsien piirtämä ainakin minun kannaltani ja muutenkin erilaista ja syvällisempää. Ja raaempaa...
Sama ois lukea Aku Ankkaa.. Sehän on Amerikkalaisten piirtämää mangaa Vai mitä?
Kuva
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Höm höm.. Tämän topicin tarkoituksena on keskustella sarjakuva-albumista nimeltä Vesi oli mustaa, joten lopetetaanpas tämä aiheen vierestä keskusteleminen, tai lukotan tämän topicin. Jos joku kuitenkin haluaa aiheestaan vielä kertoa, tehkööt sen tässä topicissa, sillä tein sen niitä varten jotka haluavat aiheesta lisää keskustella.

Kii-tos!!
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Musta näyttää että koko topic meni lähinnä riitelyksi. Olkoot mitä olkoot, mutta mielenkiinnosta ostin tämän sarjiksen muutama päivä takaperin.

Piirrustustyyli oli kyllä kumman yksinkertainen, mutta pidin siltä mielettömästi. Oli vähän turhan lyhyt ja Näkki oli minusta varsin mielenkiintoinen.

Lisää vain tällaisia.
Vastaa Viestiin