Perinteiset keinot vai tietokone?

Haluat esitellä piirroksen tai vain jutella niistä? Täällä se onnistuu.

Mitä välineitä käytätte mieluiten kuvienne tekemiseen?

Lyijykynää
67
58%
Pääasiassa tietokoneohjelmia
16
14%
Piirrän käsin, muokkaan tietokoneella
20
17%
Puuvärejä
5
4%
Markereita
1
1%
Vesivärejä
5
4%
Muita
2
2%
 
Ääniä yhteensä: 116

SilverWolfie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 388
Liittynyt: To Elo 19, 2004 10:58

Re: Perinteiset keinot vai tietokone?

Viesti Kirjoittaja SilverWolfie »

Lyijykynäähän mie käytän, rakkain piirrustus välinen ^__^ parasta siinä on se että se on niin mukavaa ja helppoa. Saan jopa parhaimmat piirrustukseni tehtyä lyijykynällä :D
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Blackened »

nykyään teen luonnokset lyijykynällä, työt väritän photoshopissa. Teen myös
pelkkiä lyijykynä töitä, aiemmin väritin työt ylensä puuväreillä. tussi töitä olen myös tehnyt jonkin verran, en ole vähään aikaan enää jaksanut. Eli piirrän käsin sekä muokkaan tietokoneella. :wink:
Kuva
Avatar
Arska
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1422
Liittynyt: Su Syys 26, 2004 02:51
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Arska »

Käytän kaikkia mahdollisia välineitä mutta useimmiten käytössä kuluu markerit ja tietokone. Tosi tykkään yleisesti ottaen aina enemmän käsintehdystä koska silloin jälki on elävämpää ja näyttää kivalta kun taas tietokoneella värittäessä ihmisen pitää olla oikeasti taitava että saa minun silmään miellyttävää jälkeä aikaisiksi.
Ja koska minä en ole taitava niin käytän tietsikkaa verrattain harvoin, muutos voi tulla asiaan sitten kun saan kunnolliset välineet tietsikkapiirtelyyn.
Lyijykynää käytän hahmottamiseen muttei sillä lopullisia töitä tehdä koska en saa sillä töhrättyä kaikkia mahdollisia pieniä yksityiskohtia ja muutenkin minusta lyikkärityöt jää niin ankean värisiksi että piirrän sillä vain luonnoksia ja/tai muuta vähemmän henkevää. Vesivärejä käyttäisin tosi mielelläni mutta minulla ei ole kunnon paperia siihen ja lisäksi en vain osaa. *o*
Ja mielestäni on kivaa kun esimerkiksi vesiväreistä jää siveltimen jälki, puuväreistä kynän jäljet jne, tietokoneella se vaan jotenkin on niin... tasaista. Tai semmosta, u know.
Selitit sen paremmin kuin mitä mä ikinä osaisin. =D I so totally agree.
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Lyijäri koska ei tarvi mitään korjauslakkoja kun voi kumittaa.
Tietsikka on ihan oma juttunsa
Kuva
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Lyikkärit aina kovassa kulutuksessa ja kulkevat joka paikassa ihan äkkinäisen inspiksen varalta mukana. =) En oikeestaan muuta osaa tehdäkkään kuin pelkkiä lyikkäritöitä...
Tietokoneella piirtelen todella harvoin kun hiirtä joudun käyttämään. Joskus saatan joitain kuvia skannata koneelle ja hieman korjailla tai muokata kunnolla. Mutta olen laiska sen suhteen..
Kuva
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

perinteinen lyijykynä on minun kaveri :D sillä on helpompi piirtää kuin tietokoneella.
siihen sitten tussaan päälle mahdollisimman siistit lineartit, että tietokoneella väritys sujuisi mukavammin :) itse kannatan tietokoneella värittämistä sen helppouden vuoksi. on todella vaivatonta kojata pikanäppäimellä (ctrl+Z) pikku virheet, jos vaikka vahingossa painaa hiirtä väärässä pakassa, kun taas jos tekisi perinteisesti, esim. tusseilla tai akvarelliväreillä, pikkumokienkin korjailu tuottaa minulle vaikeuksia :/
olen huomannut, että piirtäessä lyijykynällä jos teen jonkun virheen, olen automaattisesti painamassa ctrl+z niin siihen tottuu...
mutta tässä on kyllä ollut suunnitelmana tehdä pari kokeilu työtä akvarellien kanssa, koska olen niitä aikoinaan kyllä käyttänyt, mutta mangatyyliin niitä en ikinä ole soveltanut :)
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

Piirrän ehkä yhtä paljon käsin ja tietokoneella.

Tietokoneella piirrän paljon siksi, että kun on piirtopöydän hankkinut, niin sitä kannattaa käyttää :D Virheet on myös helpompi korjata ja väreistä saa paremmat. Eikä skannauskaan voi pilata kuvaa. Eikä kuvaa TARVITSE skannata.
Tietsikalla piirtäessä käytän poikkeuksetta Open canvasia, a piirtäpöytä on jokin Wacom Graphire 3... Muistaakseni. A6 koko.

Käsillä tykkään piirtää siksi, että se vain tuntuu jotenkin "aidommalta". Piirrän käsin myös ehkä ihan hitusen paremmin, ja se on oikeastaan paljon kivempaa kuin koneella piirtäminen. Saan myös linearteista siistimpiä käsin.
Käsin piirtäessä käytän lähinnä lyijykynää ja aika usein myös akvarelleja ja joskus myös tussaan työni, joka kyllä yleensä pilaa ne. Harvemmin käytän puuvärejä.
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Avatar
AnkkA
Genin
Genin
Viestit: 192
Liittynyt: La Kesä 10, 2006 17:07
Paikkakunta: The Village

Viesti Kirjoittaja AnkkA »

Piirrän käsin, muokkaan koneella
Avatar
Uusis
Chuunin
Chuunin
Viestit: 214
Liittynyt: To Kesä 08, 2006 16:47

Viesti Kirjoittaja Uusis »

Tietsikalla teen... Käsin en vain osaa niin hyvin(no en kyllä osaa tietsikallakaan)... Aika kumma juttu...
Kuva
Uusis syö hiekkaa ja paskoo graniittia.
Avatar
TAMPEE
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:52

Viesti Kirjoittaja TAMPEE »

Olen tehnyt aina kaiken perinteisesti, mutta yhdyn tuohon edelliseen viestiin että olisi mahtavaa osata värittää koneella. Mutta kun ei ole Photoshoppia -_- Muutakun joku todella huono versio jolla ei pysty värittämään.. Tällä hetkellä etsiskelen jotain hyvää tussia jolla tussata työt mutta ei ole löytynyt.. Vinkit ovat tervetulleita
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Piirrän ehdottomasti vain ja ainoastaan käsin, tietokoneen hiireen en koske muuten kuin väritys ja tausta aikeissa. >____> Värittelyni ovat yleensä puuväreillä ja tietokoneella. Toki väritän joitakin pieniä räpellyksiä lyijykynillä, mutta koska en osaa varjostaa lyijykynillä pätkän vertaa, pitäydyn yleensä värillisissä kuvissa.

Parisen vuotta sitten vannoin vielä lyijykynien nimiin, mutta se oli sottaista hommaa ja sain sen verran pahat masennukset katsoessani kuinka isosiskoni väritti tuhat kertaa paremmin, että rupesin etsimään jotain muuta väritystapaa.

Puuvärit ovat edelleen suurin rakkauteni värityshommissa, mutta nykyään on hauskaa värittää tietokoneella, kun kaverini kanssa asensimme meidän perheen kannettavalle Photoshop CS2:n, johon rakastuin päätä pahkaa! 8D Eli siis tietsikalla ja puuväreillä värittelen ja käsin lyijärillä piirtelen.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Blank kirjoitti:Mielestäni Paint olisi pitänyt olla vielä erikseen noissa vaihtoehdoissa. Eroaa se kuitenkin niin paljon noista oikeista, laadukkaista ohjelmista. Ovathan lyijykynät ja tussitkin erikseen. Äänestäisin painttia jos se olisi oma vaihtoehtonsa. Toisaalta, ehkä sitä ei sitten olisi kukaan muu kuin minä äänestänytkään.
Olisiko Paintin laittaminen eri vaihtoehdoksi muuttanut tämän topikin tärkeintä osaa, keskustelua, mitenkään mielenkiintoisemmaksi? Ei ainakaan minusta. Kaiken lisäksi topikin väsääjä olin vieläpä minä, jota ei voisi henkilökohtaisesti oikeastaan vähempää kiinnostakaan millä eri ohjelmilla tietokoneella tekevät työnsä. Teen valitettavasti topikkeja siten miten eniten kiinnostaa, ja tässä tapauksessa olin eniten kiinnostunut siitä, kuinka moni loppujenlopuksi tekee perinteisin keinoin kun vertaa tietokoneohjelmiin.

Sitäpaitsi, tällä foorumilla on jo "Millä tietokoneohjelmalla värität?" -tyyppinen topic, joka oli muistaakseni tämän topikin luomisajankohtana vielä aktiivinen, joten päättelin että eri tietokoneohjelmat ja niiden erot ovat huomionsa saaneet.
Kuva
Vastaa Viestiin