Mallista piirtäminen

Haluat esitellä piirroksen tai vain jutella niistä? Täällä se onnistuu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Katsin malleista minkälainen on hahmon esim vaatteet ja sun muut mutten yleisesti katso kokonaan mallista mitään kuvaa.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kun itse innostuin piirtelystä ylipäätään, aloitin sen ensin piirtämällä kivoja kuvia läpi, sitten mallista ja kun käsi alkoi pikkuhiljaa harjaantua, aloin hioa omaa tyyliä ja "tatsia" kuviin. Kehityskaari on siis tapahtunut ihan lapsesta asti.
Toistaiseksi en ole mitään piirustuksia laittanut julkiseen jakoon, koska olen aika kriittinen kuvieni suhteen..
Siis, minun mielestäni piirtämistä SAA HARJOITELLA läpi kopioiden ja mallista, MUTTA on röyhkeää esitellä niitä ja väittää niitä omaksi sieluntuotteekseen.

Sitten,yksi kysymys: Saako fanartista tulostaa kuvia seinälle laitettavaksi? :P
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Eihän siinä mitään pahaa ole, päinvastoin. Siinähän oppii hahmottelemaan tiettyjä piirteitä. Mutta kannattaa lopettaa hyvissä ajoin että saa piirroksiin oman vivahteen. Niin minä ainakin olen oppinut piirtämään.. Tai no, enhän minä osaa piirtää. Ainakaan vielä. :rolleyes:
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

<!--QuoteBegin-Jellybird+Aug 30 2004, 09:59 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Jellybird @ Aug 30 2004, 09:59 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Sitten,yksi kysymys: Saako fanartista tulostaa kuvia seinälle laitettavaksi? :P [/quote]
minun mielestäni ehdottomasti kyllä, niin kauan kun niitä ei myy tai muuten tee niillä rahaa, tai väitä niitä omikseen. :)

se minua näissä tällaisissa asioissa "ärsyttääkin", se jos kehut ja muu ansio eivät mene sille kenelle se oikeasti kuuluu, että ihmiset jotka eivät oikeasti ole pistäneet kuvaan murto-osaakaan siitä rakkaudesta ja vaivasta minkä alkuperäinen artisti on pistänyt saavat kaikki kehut.
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

Minä ainaki piirrän mallista näin aluks. Opin paremmin ja nopeemmin sit piirtämään ilman mallia...
Omg O.o
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Sep 4 2004, 06:16 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Sep 4 2004, 06:16 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Tai no, enhän minä osaa piirtää. Ainakaan vielä. :rolleyes: [/quote]
Hep hep! Tuommosia puheita ei täällä suvaita :)

*naureskelee itsekseen*
En naura siulle, LittleSamurai.
Omg O.o
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

Inofan noh noh kolmas kerta ku oot "floodannu" "double poustannu" tän päivän aikana... opettele käyttään edittiä
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

<!--QuoteBegin-large+Sep 4 2004, 08:15 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (large @ Sep 4 2004, 08:15 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Inofan noh noh kolmas kerta ku oot "floodannu" "double poustannu" tän päivän aikana... opettele käyttään edittiä [/quote]
Oppista... sorke ^^
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

<!--QuoteBegin-Guest+Sep 4 2004, 08:36 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Guest @ Sep 4 2004, 08:36 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Oppista... sorke ^^ [/quote]
Tuon kirjotin minä.

*alkaa opetella editin käyttöä*
Omg O.o
Avatar
Atesan
Oinin
Oinin
Viestit: 983
Liittynyt: Su Huhti 18, 2004 01:31
Paikkakunta: Oulu Finland

Viesti Kirjoittaja Atesan »

Juu, mallista piirtäminen on mulle pelkkää harjotusta (tosin en enää paljoa tätä edes harrasta).
Mallista piirtäminen on ok, mut toi fan-art osasto tosiaan alkaa täyttyä noista mallennetuista kuvista... <_< .
*coughjumalacough*
LAZERATTACK PEWPEW!
Avatar
Freyr
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 1298
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 04:01

Viesti Kirjoittaja Freyr »

<!--QuoteBegin-frostious+Sep 4 2004, 06:56 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (frostious @ Sep 4 2004, 06:56 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-Jellybird+Aug 30 2004, 09:59 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Jellybird @ Aug 30 2004, 09:59 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Sitten,yksi kysymys: Saako fanartista tulostaa kuvia seinälle laitettavaksi? :P [/quote]
minun mielestäni ehdottomasti kyllä, niin kauan kun niitä ei myy tai muuten tee niillä rahaa, tai väitä niitä omikseen. :) [/quote]
kysynpähän vaan, että kuka niillä rahoille pääsee :P
omaksi väittäminen on p**seestä, mutta sille onkin jo oma topic. Jätän siis siitä saarnaamisen.

Ja sitten taas itse aiheeseen. Aiemminkin olen tainnut postata, mutta jatkan aiheesta.
Itsekkin katson usein mallia. En ehkä suoraan samanlaista työtä tee, mutta joitain yksityiskohtia katson. Tällä saa varmistettua, että hahmo näyttää edes jonkin verran oikealta. Koko työtä ei silti tarvitse mallista piirtää. Enkä sano, että siinäkään mitään huonoa on. Onhan sekin oma taiteen lajinja, jos osaa tehdä näyttäviä kuvia alkuperäisestä versiosta :)
Kuva
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

<!--QuoteBegin-inofan87+Sep 4 2004, 07:26 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (inofan87 @ Sep 4 2004, 07:26 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-LittleSamurai+Sep 4 2004, 06:16 PM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Sep 4 2004, 06:16 PM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Tai no, enhän minä osaa piirtää. Ainakaan vielä. :rolleyes: [/quote]
Hep hep! Tuommosia puheita ei täällä suvaita :)

[/quote]
Eikös se ole niin että oppiaksesi piirtämään täytyy sinun ensimmäiseksi olla osaamaton ja huono tullaksesi hyväksi piirtäjäksi.. Minä olen ylittämässä juuri tuota kaunista alkurajaa.. :lol:
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
inofan87
Oinin
Oinin
Viestit: 962
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 12:14
Paikkakunta: Outokumpu city, Finland

Viesti Kirjoittaja inofan87 »

<!--QuoteBegin-LittleSamurai+Sep 5 2004, 09:50 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (LittleSamurai @ Sep 5 2004, 09:50 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Eikös se ole niin että oppiaksesi piirtämään täytyy sinun ensimmäiseksi olla osaamaton ja huono tullaksesi hyväksi piirtäjäksi.. Minä olen ylittämässä juuri tuota kaunista alkurajaa.. :lol: [/quote]
*kakshimaiseen tyyliin* hoooo...

Nii-i, tottaah kyllääh, joskus pitää olla huono ^^

Minun pitäs pikkuhiljaa jättää mallit pois ^^ Kyl se paremmalta tuntuu piirtää ihan ite, ku mallista, VARSINKI jos siitä piirroksesta tulee hieno ^^
Omg O.o
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

<!--QuoteBegin-Freyr+Sep 5 2004, 02:16 AM--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Freyr @ Sep 5 2004, 02:16 AM)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> kysynpähän vaan, että kuka niillä rahoille pääsee :P [/quote]
no ehkä täällä suomessa vähemmän, mutta kyllä on tiedossa sellaisia tapauksia, että joku tulostaa fanartteja, painattaa niitä paitoihin ja sitten myy. ja monissa amerikan animeconeissahan artisteilla on omia kojuja, joissa myyvät piirustuksiaan - jotkut älypäät ovat vaan keksineet että olisi cool tehdä rahaa jonkun toisen piirustuksilla.
kyllä nämä ihmiset aina keksivät jonkin tavan, jolla tehdä rahaa toisten kustannuksella, usko huviksesi.

(<a href='http://www.deviantart.com/deviation/9280264/' target='_blank'>ja</a> <a href='http://www.deviantart.com/deviation/5114953/' target='_blank'>kun</a> <a href='http://www.deviantart.com/deviation/8461570/' target='_blank'>piirustukset</a> <a href='http://www.deviantart.com/deviation/5769634/' target='_blank'>ovat</a> <a href='http://www.deviantart.com/deviation/6945200/' target='_blank'>tätä</a> <a href='http://www.deviantart.com/deviation/6355857/' target='_blank'>tasoa</a>, niin totta helvetissä ihmiset ovat valmiita niistä maksamaan)
Avatar
sakura-chan
ANBU
ANBU
Viestit: 407
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2004 14:30
Paikkakunta: Taivalkoski

Viesti Kirjoittaja sakura-chan »

Mulle on ihan sama onko joku piirtäny mallsita vai ei ku ite tykään piirtää mallista ku muuten en osaa....piirtäminen on vaikeeta.....elikkäs ei se sen kummempaa mun mielestä ainakaa oo vaikka piirtäiski mallista... :lol:
Kuva
Vastaa Viestiin