Salapoliisi Conanista?

Yleinen mangakeskustelu
Ms.Inuduka

Conan

Viesti Kirjoittaja Ms.Inuduka »

Juu, itse omistan kans kaikki Conanit (tosin 3 ja 4 on kadoksissa, lödän ne vielä.. :D ) Tykkään kyllä.. :) Shinichiä tosin sais näkyä enemmän..^^
Avatar
Anicia
Genin
Genin
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:05
Paikkakunta: On your shoulder.

Viesti Kirjoittaja Anicia »

Veljelläni on kaikki Salapoliisi Conanit.
Minua alkaa pikkuhiljaa nakertamaan se, että Conan saa aina tainnutettua sen salapoliisin ja puhuttua hänen äänellään. Joka kerta!! Paitsi kerran se oli se se.. No juuri se sen tytön kaveri. :p
Pidän todella paljon Salapoliisi Conanin piirrustustyylistä.
Todella taidokasta!
Who's that girl living my life?
Avatar
Maakeri
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 336
Liittynyt: La Syys 10, 2005 21:00
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Maakeri »

En ole viitsinyt hommata ainuttakaan Conania, koska:
1) en pidä salapoliisi sarjoista
2)en pidä piirros tyylistä

ja vaikuttaa minun mielestä tylsältä...
Reeby

Viesti Kirjoittaja Reeby »

Kinuski, meitä on sitten kaksi meitä pölkkypäitä. En ole ratkaissut enkä edes yrittänyt ratkaista yhtäkään murhaa, sillä päätyisin kuitenkin samoihin ratkaisuihin kuin Etsivä Kogoro Mori.

Mutta sarja on tosi hyvä, pakko myöntää. Luen innolla, kun löydän kirjastosta. (turhan kallista ostaa sarjaa, joka löytyy kirjastosta)
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

en vaivaudu edes lukemaan, jotenkin se pikkupoika siinä kannessa jo on niin ärsyttävän näkönen, et en haluu nähä enempää :x
ainoo konan jota kattelen on o'brien :D
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja Metal »

Aika ehhh kun 60-70% tapauksista pystyy ratkaisemaan ihan pelkällä intuitiolla.. Siis ainakin itse pystyn, Conanin hahmot käyttäytyvät tosi.. läpinäkyvästi.

Mutta juu, aika tylsää luettavaa. Jatkettu ihan liian pitkälle. Liian katkonainen ja suurin osa hahmoista/murhista ei liity pääjuoneen (jos tässä nyt sellainen edes on).
Enkä tykkää hahmoista, etenkin Ran ja ööh.. Shinichi(?)/Conan ovat ärsyttäviä, Ranin äitikin on aika... kamala. Kogoro Mori on välillä ok, koska se on niin tyhmä~

Pakko myöntää, ostin tätä joskus, vaikken niin kamalasti tykännyt.
Kuva
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Hyvä sarjahan se on. Tai oikeastaan aika loistava sarja. Juoni tosin avautuu aika hitaasti, mutta mitäpä siitä. En oikein tiedä pitäisinkö piirrostyylistä vai en, koska ei se kovin hienoa ole, mutta Gosho Aoyama osaa kyllä tehdä hahmoista eri näköisiä. Tosin Shinichi ja Kaito Kid ovat toisinaan häiritsevän samannäköisiä.
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Woler
Chuunin
Chuunin
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 16:05
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja Woler »

Minä omistan 4 ja 5:sen! Kävin kirppiksellä niin näin siellä Conanit 4-30. Ajattelin kerätä koko sarjan ku tykkään tämmösistä salapoliisi jutuista! :DD Hintaaki löytyy vaan 3.50€ per pokkari!
Kuva
roxor
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Touko 31, 2005 11:18

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja roxor »

-
Viimeksi muokannut roxor, Ma Kesä 02, 2008 02:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

En enää sarjaa ostele, tämä on alkanut niin paljon toistamaan itseänsä ja kun loppua ei sarjalle näytä tulevan ollenkaan, niin annoin olla. Luen satunnaisia pokkareita veljeltäni. Lukitun huoneen tapaus on ollut vaikka kuinka monta kertaa, alkaa jo vain huvittamaan kun hahmot hämmästyneinä toistavat sen jo kymmenettä kertaa.
Kuva
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Olen lukenut Conania muutamia pokkareita, mutta aloin hiljakseen kyllästyä itseään toistavaan juoneen. Pääjuoni itsessään ei tunnu etenevän. Perusjuoni on usein seuraava: Lauma ihmisiä (mukana Conan, Ran ja Kogoro/Sonoko/molemmat) päätyy erikoiseen paikkaan, ja siellä murhataan mystisesti joku. Useuin murhia lukee myös lisää. Conan selvittää mutkien kautta mysteerin ja paljastaa sen jonkun toisen henkilön suulla. Murhaajan motiivi on yleensä se, että murhattu teki jotain anteeksiantamatonta murhaajan rakastamalle ihmiselle, usein suisti itsemurhaan.

Pidän kyllä piirrostyylistä. Pähkinätkin ovat erinomaista purtavaa, mutta ikävän usein arvoituksen ratkaisemiseksi pitäisi olla japanilainen tai tuntea japanilaisen kulttuurin omia taskuja paremmin. Kuinka moni ei-japanilainen osaa esimerkiksi japanilaisen kirjoitusjärjestelmän tai tietää, että viiden jenin kolikossa on reikä?
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
4 Hokage
Student
Student
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 16:38

Re: Salapoliisi Conanista?

Viesti Kirjoittaja 4 Hokage »

Conan jyrää. Itse olen lukenut kaikki Conanit puolet minulla on jo niistä omana. Olen animessakin jaksossa 217. Onhan Conanissakin joitain haitta puolia, mutta ei Conanin lukemiseen kyllästy sittenkään jos on jäänyt kunnolla koukuun (samalla tavalla kun olen itse jäänyt).
Vastaa Viestiin