Sudoku - kyllä vai ei ?

Jos sinua kiinnostaa urheilu tai sinulla on harrastus, josta tahdot keskustella, niin ne keskustelut tapahtuvat täällä.
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Sudoku - kyllä vai ei ?

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Eli onkos täällä sudokuihin hurahtaneita ihmisiä ? Tai ei niin hurahtaneita, mutta niit tekeviä ?

Itse teen noita jonkun verran. Ihan mukavaa aivojumppaa ja aika kuluu mukavasi. Koulussa ainakin tylsillä tunneilla ja hyppytunneilla loistavaa tekemistä ^^

Voitte myös keskustella täst ihmeen sudoku villityksestä mikä on vallanut monet suomalaiset näin äkisti.
Viimeksi muokannut Satsuma, Ke Joulu 28, 2005 03:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Sain juuri joululahjaksi kirjasen joka on täynnä kyseisiä ristikoita. Tänään sitten kun jaksoin ohjeet lukea läpi ja sain ensimmäisen ristikon väsättyä. Sen jälkeen minua ei kirjasta saanut irti.Tosi hauskaa touhua. Aivotkin saavat jotain miettimisen aihetta ennen kuin kokonaan surkastuvat. Hauskaa ajanvietettä ja se vielä kuluu mukavasti. Paitsi täytyy toivoa etten järsi koko kynää niitä tehdessä. Täytyy raahata kouluun ja väsätä niitä siellä lisää tylsinä hetkinä.
On my way~
Kuva
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

En ny niin sanoin "hurahtanu".. Joskus sillontällön teen.. ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Vaikka tämä vähän aiheesta meneekin ohi, niin on pakko kysäistä. Miten nämä sudokut oikein yhtäkkiä pomppasivat pinnalle? Tai siis tuntui, että noin viikossa joka ikinen lehti ja kaupan pelihylly oli yhtäkkiä täynnä niitä. Onko tämä villitys kestänyt pitempäänkin ja minä en vain ole huomannut?
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Suomessa Helsingin Sanomat alkoi julkaista arkipäivisin Sudoku-tehtäviä 17.9.2005. Aiemmin Sudoku-tehtäviä on Suomessa julkaistu mm. muutamissa ristikkolehdissä, iltapäivälehtien viikkoliitteissä sekä Hufvudstadsbladetissa. Myös Iltalehti, Aamulehti, Lapin Kansa, Kainuun Sanomat, Kaleva, Keskisuomalainen ja Turun Sanomat julkaisevat nykyisin Sudoku-tehtäviä.

Noin luki wikipediassa. Kai se tuolloin rantautui Suomeen. Sudoku villitys kyllä alkoi todella nopeasti, todella useilla näkee niitä lehtiä ja kirjoja ja melkein joka kaupassa myydään niitä ... Ihan nyt pari kuukauden sisällä ne kai on pompannut pinnalle.
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

minori kirjoitti:Vaikka tämä vähän aiheesta meneekin ohi, niin on pakko kysäistä. Miten nämä sudokut oikein yhtäkkiä pomppasivat pinnalle? Tai siis tuntui, että noin viikossa joka ikinen lehti ja kaupan pelihylly oli yhtäkkiä täynnä niitä. Onko tämä villitys kestänyt pitempäänkin ja minä en vain ole huomannut?
Minäkin ihmettelen. Aivan yhtäkkiä kaikki tekee innolla sudokuja ja kauppa täynnä sudokulehtiä ynnä muuta.

Sudokut on aika tylsiä, mutta joskus tekemisen puutteessa teen vähän
Kuva
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Re: Sudoku - kyllä vai ei ?

Viesti Kirjoittaja Albino »

Haluaisin kokeilla tosi paljon mutta ei ole vielä tullut tilaisuutta.
Uskon kumminkin etten tule hurahtamaan siihen... Mitä nyt itseni tunnen.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Enpä oo ite päässy viel testailee, mut innostuin kattelee, kun deftonys niitä teki..
Jos (ja kun) käyn niitä ite tekee, niin luultavasti ainakin joksikin ajax siihen hurahdan :roll:
töttöröö

Viesti Kirjoittaja töttöröö »

Sudokut on just parhaita!!! :D Niitä varten ei tarvii lukee kirjoja-että tietäis sanoja.. xDDD Vaan voi tuskastella numeroiden kanssa :)))
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Tarkoituseni on ollut tutustua Sudokuun. Ei ole vain ollut aikaa ja rauhallista ilmapiiriä siihen. Ehkä sitten kun saan muuton pois alta n_n
Kuva
Avatar
Tero-Kun
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Su Syys 04, 2005 00:42
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tero-Kun »

Mä oon hurahtanut tähän sudokun maailmaan. Niille joilla ei oo tilaisuutta tullu vastaan ni nettihän on täynnä sudoku pelejä kuten tämä mitä minä pelaan: http://www.websudoku.com
ja miniclipissä on yks http://www.miniclip.com/sudoku/sudoku.htm

Siitä vaan polttamaan ne viimeisetkin hermot mitkä jäljelle on jäänyt :wink:
Kuva
Kuva
Avatar
salza
Genin
Genin
Viestit: 107
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja salza »

Eilen just kokeilin ensimmäisen kerran :D Olihan se ihan kivaa kun vielä älysikin siitä jotain. Tuskin hurahdan niihin, mutta kyllä sudokuja voi aina välillä tehdä 8)
Kuva
Avatar
Anicia
Genin
Genin
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:05
Paikkakunta: On your shoulder.

Viesti Kirjoittaja Anicia »

Olen yrittänyt tehdä niitä, mutta aivokapasiteettini ei tainnut riittää siihen.
vitutuksessa ostin pinkan sudoku kirjasia kavereille ja sukulaisille, jotka ovat hurahtaneet siihen. :)
Who's that girl living my life?
Avatar
Wani
Genin
Genin
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 21:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wani »

Kyllä oi kyllä.
Niitä on erittäin mukava ratkoa. <3
Kotona onpi sudoku lautapelikin. :wink:
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
IzU
Chuunin
Chuunin
Viestit: 220
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 19:20

Viesti Kirjoittaja IzU »

Muutaman kerran aina kun on tylsyys iskenyt niin on tullut ratkottua. Ei vaan useimmiten riitä kärsivällisyys x_x
Vastaa Viestiin