Fruits Basket

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Fruits Basket

Viesti Kirjoittaja Wendy »

En löytänyt täältä animepuolelta Fruits Basket- animeen liittyvää keskustelua

Fruits Basket -anime/mangasarja kertoo 16-vuotiaasta Honda Tohru -nimisestä koulutytöstä, jonka äiti kuoli auto-onnettomuudessa Tohrun ollessa pieni. Sarjan alussa Tohru asustaa teltassa, sillä hänen isoisänsä talo remontoidaan ja illalla teltalle käy huonosti. Teltan päälle tulee mutavyöry ja Tohru menee etsimään kaikki hänen omaisuutensa, kuten hänen äitinsä valokuva. Sitten tämä muuttaa Sohman perheen talolle asumaan, jossa asuvat Yuki, Kyo ja Shigure (kaikki poikia). Sohman perheellä on yhteinen kirous; Jos vastakkainen sukupuoli halaa, niin muuttuu jonkun eläinradan eläimeksi (Siis joku ulkopuolinen ihminen, ei Sohman perheen jäsen). Jos ulkopuolinen tietää Sohman kirouksesta, kyseisen henkilön muisti saatetaan pyyhkiä.

Animesta ollaan tehty 26 jaksoa ja mangapokkareiden lukumäärästä en ole ihan varma. Fanien keskuudessa Fruits Basketista käytetään myös Furuba-lempinimeä ja tämä sarja on shoujoa eli Fruits Basket on niin sanotusti tyttöjen sarja. Natsuki Takaya on Fruits Basketin luoja.
___________________________________________________________________


Mitäs mieltä olette tästä animesta? Suosikkihahmosi ja miksi? Montako jaksoa olet nähnyt? Kirjoitatte vaikkapa tarinamuodossa ja nuo olivat apukysymyksiä.

Minä tykkään valtavan paljon tästä animesarjasta~

Ei ole sitä tyypillistä lässyn lässyn-shoujoa, jollaista en voi oikeastaan sietää, mutta minusta pojatkin voisivat ihan hyvin katsoa Furubaa. Tähänkin sarjaan tutustuin maketsun kautta (Tuntuu hassulta tutustua eri sarjoihin yhden henkilön kautta, mutta ilman maketsua en olisi tutustunut oikeastaan mihinkään sarjaan) ja hänenkin mielestä Furuba on hyvä sarja. Pidän myös sarjan henkilöistä, joista voisin oikeastaan pitää kaikista, kun mielestäni tässä sarjassa ei ole yhtään ärsyttävää hahmoa (Paitsi en oikein pidä Hirosta, sen mahtipontisen luonteen takia). Sarjassa on hyvää huumoria, jolle tulee usein naurettua. Olen jo katsonut koko sarjan eli kaikki 26 jaksoa. Tulee silloin tällöin katsottua uudestaan näitä jaksoja, joihin en ole kyllästynyt. Olen lukenut mangaa ensimmäisen pokkarin verran, jonka omistan. Piirrostyyli on minusta todella upeaa. (:

Vaikea sanoa yhtä, koska rakastan kaikkia hahmoja. Kyo on ollut alusta asti suosikkihahmoni, pidän sen aggressiivisesta ja itsepäisestä luonteesta sekä minusta se on hauskaa Kyossa, että Yuki haukkuu häntä usein baka nekoksi (suom. tyhmä kissa). Lisäksi Kyo on komea. Myös mm. Tohru, Yuki, Shigure, Momiji, Arisa, Saki, Hatsuharu jne. ovat todella mahtavia hahmoja, pidän noiden hahmojen luonteesta sekä ulkonäöstä.
Viimeksi muokannut Wendy, La Marras 18, 2006 16:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Kinuski
Genin
Genin
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 16:32
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kinuski »

Katsoin Fruits Baskettia kavereideni pakottamina. Kehuivat sarjaa hyväksi ja kivaksi ja lopulta myönnyin katsomaan ensimmäisen jakson. Ensi reaktioni ole "Mitä perskutin tylsää sarjaa suostuin taas kattomaan?" Ja ensimmäinen jakso oli tylsä. En sitten sarjaan sen kummemmin ajattellut katsoa, mutta kun kaveri lainasi minulle Yami no Matsueita ja antoi siinä samalla Fruit Basketitkin ja käski katsoa. Ja ajan kulumisen auttamiseksi ajattelin sitten sarjan katsoa.

Sarja parani loppua kohti ja kun sarjaan pääsi kunnolla sisälle tykästyin sarjaan todella paljon ja sarja loppuikin yllättävän nopeasti. Mutta melkein koko sarjan ajan minua ärsytti Tohru. Jotenkin niin Bleachin Orihimemäinen ja kun Orihime on minusta mahdottaman tylsä ja ärsyttävä tyyppi. Suosikkihahmo oli ehdottomasti Kyo. Pieni reppana. Ja toinen on Momiji. Se on todella suloinen.

Sarjassa oli todella upeaa, että välillä sai nauraa vedet silmissä ja seuraavassa jaksossa sai itkeä silmät päästään. Sarja on kokonaisuutena aivan ihana. Mutta loppusta en jostain syystä oikein pitänyt. Suosittelen katsomaan vaikka pari ensimmäistä jaksoa saattavat tuntua tylsiltä.
On my way~
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Katsoin Fruits Basketia, kun joskus löysin sitä, ja kyllähän se ihan hyvä oli. Tohru oli kyllä aika ärsyttävä hahmo :/ Ei kukaan ihminen ole koko ajan noin hyvä ja ihanteellinen, tuollaisen katsomisesta tulee vain ajatus "olenpa minä huono ihminen angst angst" ;D

Lopusta en oikeastaan pitänyt, se oli jotenkin niin... ehh. Ihan hyvä, mutta ei se ainakaan minuun iskenyt. :/ Ja ne silmät... varsinkin Tohrun O___O Pelottavaa... Muuten sarja oli oikein ihana, ihan shoujo ^^

Lempihahmo olisi ehdottomasti Shigure. Tämä laiska ja välillä hyviäkin juttuja heittävä mies on aikamoinen koira, ja hänenpä ansiostaan nauroin eniten. Eli kaipa tämäkin kannattaa katsoa, jos ei parempaakaan keksi ^^
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Ave-chan kirjoitti:Lempihahmo olisi ehdottomasti Shigure. Tämä laiska ja välillä hyviäkin juttuja heittävä mies on aikamoinen koira, ja hänenpä ansiostaan nauroin eniten.
Kaverini sanoi, että muistutan ehkä eniten Shigurea koko sarjasta. ^^

No siis, ihastuin tähän sarjaan totaalisesti. Se on kyllä ehdoton poikkeus kaikista shoujo-sarjoista, ainakin minun mielestäni. Se oli mielestäni oikein hauska ja lopun jälkeen itkin kuin hullu. Sitä, että se oli ohi ja sitä, että se loppu oli jotenkin niin koskettava.

Lempihenkilöitäni ovat Yuki, Shigure, Kyo ja Hatori. Yuki oli aivan ihana, noin keskivaiheilla sarjaa ihastuin häneen totaalisesti. Niin herttainen persoona kun oli. Shigure nyt oli aivan loistava, toi sarjaan parhaimman huumorin ^^. Kyo oli ihan hassu, kun se riehui koko aika Yukin kanssa tyyliin: "bakaneko" "kusonezumi". Hatori oli jotenkin kauhean herttainen ja hänellä kun oli Kakashin ääni! :D
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

jes!

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

TÄTÄ MINÄ OLENKIN ETSINYT!
MISTÄ FRUITS BASKETIA VOI LADATA SUOMENKIELISENÄ????kun nanimekin on lopettanut..Olisko osoitteita?
(jos tämän foorumin säännöt sen sallivat :?: )
Avatar
Kyu
ANBU
ANBU
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 16:51

Viesti Kirjoittaja Kyu »

tuota.. olen seurannut ja kaikki jaksot läpi olen mennyt.. ihan mukava,, hieman tylsä, mutta ihan mukava anime..
Kuva
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

kaze-chan kirjoitti:Hatori oli jotenkin kauhean herttainen ja hänellä kun oli Kakashin ääni! :D
Ai NIIN joo, sehän se kanssa! Kakashi angstaavana lääkärisetänä, fuuu~ ;P Mutta se sopi se Kazuhiko (Kakashin seiyuu) siihen hommaan, totta totta :)

/off
minä-chan kirjoitti:TÄTÄ MINÄ OLENKIN ETSINYT!
MISTÄ FRUITS BASKETIA VOI LADATA SUOMENKIELISENÄ????kun nanimekin on lopettanut..Olisko osoitteita?
(jos tämän foorumin säännöt sen sallivat :?: )
http://www.animeyume.org/details_torrent.php?id=2564

Tuosta ainakin, sivustolle pitää kyllä rekisteröityä, mutta tuskinpa se nyt kauhean vaikeaa on, uskoisin ^^
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Joo, kiitti vaan.Heti tietokone pamahti täyteen viruksia! :?
Ja pah.Taidan odottaa vain kiltisti kunnes Furubat tulee Suomeen dvd:lle
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

minä-chan kirjoitti:Joo, kiitti vaan.Heti tietokone pamahti täyteen viruksia! :?
Ja pah.Taidan odottaa vain kiltisti kunnes Furubat tulee Suomeen dvd:lle
En oo ladannu tuolta sivustolta aikasemmin, joten en todellakaan arvannu, että sieltä vois saada viruksia. Toisaalta, rekkasin nyt sinne ja pistin samantien lataamaan tuon saman paketin, ja ei sieltä mitään ylimääräistä kyllä ole tullut. Saattaa olla että pöpöt tulivat koneellesi jostain muualta, ja jos kone pamahti niitä ihan täyteen, kannattaa varmaan hankkia parempi torjuntaohjelma :/
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Olihan se ihan herttaista katsottavaa. Mä en kyllä näe mitään yhteistä Orihimen ja Tohrun kanssa. Orihimeä inhoan, se on vain niin plääh. Tohru on vain jotain muuta. Anteeksi nyt vain.

Alkutunnari on ihan mielettömän nätti. <3 Tämä on yksi niistä helvetin harvoista shoujo-sarjoista joita mä edes seuraan. Et niih. (kyllä musta manga on vähän parempi tosin.)

Lempihahmoni olivat kyllä psykopaattinen pomomme Akito (koska hänen seiyuu on ihan lääh), Shigure, Kazuma, Hatsuharu (rokkenroll<3) ja Ayame. ( Olisipa mullakin semmoinen isoveli.. :D Yuki ei oikein ymmärrä Ayamea. Duh.)
Avatar
Maakeri
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 336
Liittynyt: La Syys 10, 2005 21:00
Paikkakunta: Kihniö

Viesti Kirjoittaja Maakeri »

Mä olen katsonut tätä sarjaa ja omistan yhden dvd:n.
Pidän erittäin kovasti ja lempihahmoni on Ayame. Se oli hyvä jakso, kun Yuki ja Tohru kävi siellä Ayamen vaatekaupassa *reps*

Mulla on Fruits baskettia myös mangana, mutta taidan kyllä pitää animesta enemmän...
Spoileri, maalaa nähdäksesiKaikki ei varmaan tätä tiedä.. Mutta Akito on kuin onkin nainen. Mutta miksi ihmeessä hänellä on mies ääninäyttelijä? o_O Tai no, onhan Yukillakin naisseiyuu mut silti...
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Joo, nyt ei tullukaan viruksia.Olin varovaisempi.Kaukankohan tuossa lataamisessa kestää?....
Avatar
ziradia
Genin
Genin
Viestit: 157
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 20:31
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ziradia »

^-^Moogle kirjoitti:
Spoileri, maalaa nähdäksesiKaikki ei varmaan tätä tiedä.. Mutta Akito on kuin onkin nainen. Mutta miksi ihmeessä hänellä on mies ääninäyttelijä? o_O Tai no, onhan Yukillakin naisseiyuu mut silti...
Spoileri, maalaa nähdäksesiAkitolla on mies ääninäyttelijä, koska muistaakseni animessa Akito on ihan mies, kun taas mangassa hänen sukupuoltaan on sitten vaihdettu. Minusta se on ihan naurettavaa, sillä Akito on ihan Yukin näköinen (ja Yuki on kymmenen kertaa Akitoa naisellisempi!) eikä Akitolla ole edes rintoja :B. Korjatkaa jos on valittamista.
Niin ja sitten ihan asiaan, eli Fruits Basket kuuluu lempisarjoihini. Juoni on ihana ja jaksot ovat nättejä kokonaisuuksia. Ja tietenkään ei saa unohtaa sarjan jumalaista bishi-kaartia (jonka joukosta löytyy useita lemppari parituksiani >D). Ainakin animen loppu oli minusta ehkä hieman liian kliseinen, mutta se ei häirinnyt mitenkään kokonaisuutta.

Ainut henkilöhahmo, joka oltaisiin voitu suunnitella/toteutta paremmin on Honda Tohru. Onhan hän kimittävä-ääninen todella tyypillinen shojosarjan päähenkilöhahmo .. mutta silti. Miten jostakin hahmosta onin saatu niin ärsyttävä? (tai sitten agressioni johtuvat vain siitä, että olen vain kamalan mustasukkainen Tohrulle ^^;)

Nyt tätä kirjoittaessani saan todeta, etten olekaan ko sarjaa pitkää aikaan katsonut :O .. asia pitää korjata pikimiten!
Kuva
Jos sulla lysti on, niin kätes yhteen naulaa!
Y.S.A.K
Vastaa Viestiin