paras suomeksi julkaistu manga

Yleinen mangakeskustelu

mikä paras suomeksi julkaistu manga?

ranma½
9
8%
salapoliisi conan
10
9%
time stranger kyoko
11
9%
tokyo mew mew
1
1%
inuyasha
14
12%
dragonballZ
15
13%
joku muu mikä?
56
48%
 
Ääniä yhteensä: 116

Shikamaru_86
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 29, 2004 16:19
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Shikamaru_86 »

Ääni taitaa mennä Les Bijouxin suuntaan. Sarjan juonella irtoaa ykkös tila suvereenisti, ei voi mitään.

Tosin One Piece ja Inuyasha tulee vahvasti perässä. Sarjojen haitoiks tosin voi lukea sen että niiden kääntäminen on niin alkutekijöissään.
Kuva
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

joku muu mikä?

No ainakin Les Bijoux, Warcraft-hommeli ja Akira. Välillä tuon ensimmäisen tökkii. Ehkä kaikkein luonnollisin on Warcraft-mangassa (en tiedä mistä maasta se on O_o" Blizzardin kumminkin).

Ihan kamalat: Inuyasha!! Se on jotain ihan hirveetä D`: Ei kukaan demoni sano "voi peeveli".
Kuva
Avatar
samsam
ANBU
ANBU
Viestit: 493
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 19:42
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja samsam »

joo, kyllä se on toi Dragonball Z mikä on parhaiten suomennettu, omasta mielestä.
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

juupajuu meitti laitto DBZ koska se vaan on mun mielestä mainio suomenkin kielisenä mangana itse olen ainakin pitänyt ja mikä ettei koska se on todellakin laadukasta käännös työtä aika monen muunkin mielestä
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Itse olen ostanut ainoastaan Ranmaa, TSK:ta ja Conania. Nyt ajattelin myös ostaa Jeannea, se vaikutti ihan kiinnostavalta. Näistä kaikista päädyin valitsemaan Conanin parhaaksi, koska Conan on erittäin kiinnostava, idealtaan erilainen ja viihdyttävä manga. Pidän oikein paljon siitä, kun yritän ratkoa tapauksia ensin. Siskoni, paljon Poirotteja ahmittuaan, kylläkin osaa tämän paljon paremmin kuin minä... Mutta hauskaa se on silti!
Mitä taas One Pieceen, Dragonballiin ja InuYashaan tulee... Dragonballissa en suoranaisesti näe mitään vikaa, en vain viitsinyt ostaa sitä alkuaikoina, ja kun nyt katson Subilta ja Dragonball Z:taa animena, en oikein viitsi tuhlata rahojani... Netistä olisi hauska ehkä lukea Dragonballia alkuaikojen pokkareissa... Sangatsun käännökset eivät murteet ja puhekieli oikein minua sykähdytä, vaikka ne luontevammin olisikin käännetty. One Piecekään ei oikein jaksa innostaa. En pidä ideasta, enkä oikein piirtäjän tyylistäkään... InuYasha taas ei sykähdyttänyt kun luin sitä englanniksi, joten en viitsi vaivautua turhaan vain sen takia että se on mangaa.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

INUYASHA, Ehdottomasti!!!! :mrgreen: Sitten tulee Conan :)
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Laitoin joku muu, mikä, koska voin sisällyttää siihen kaksi suosikkiani suomenkielisistä joita ei listassa mainita. Eli tietenkin Kamikaze Kaitou Jeanne sekä One Piece. Ovat ehkä tyyliltään "hiukkasen" erilaisia, mutta molemmat ovat laatusarjoja, pidän kovasti.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Gama-Kaeru
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Heinä 24, 2006 16:10
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Gama-Kaeru »

Sanoisinpa että minulle on eniten mieleen Inuyasha ja Neon Genesis Evangelion....

Kuittaan.
"Hyvin suuniteltu matka on jo puoliksi pilalla."

MATKALLA KAUHAJOELLE COSPLAY-VIIKOLLE!!!
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

No sehän on tietty Full Metal Alchemist ensiksi oli Dragon Ball, mutta nyt kun tuli FMA niin se nousi kärkeen.

Huumoria löytyy ihan tarpeeksi joka suuntaan. Varsinkin tykkään kun Ed:iä sanotaan pätkäksi niin Ed alkaa suurentelemaan asiaa. Juoni kulkee hyvin mukana, tykkään piirtojäljestä ja tappeluista saa selvää ettei ole yksi iso sekamelska ja jännitystä on myös paikoin.

Odotellaan seuraavaa pokkaria.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

Kyllä se on DBZ minun osalta. Suuri fani kun olen ollut. Kivat selkeät suomennokset, ja sitten kun lisää aidon DBZ hengen, niin lopputulos on todella nätti. Manga on myös hyvin piirretty, mikä lisää lukemisen halua. En ole tosin muita näistä paljoa lukenut, mutta DBZ se minulla on.
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ayami »

Vastaus olisi: Joku muu mikä?
The dreaming olisi vastaus.
Vaikka yksi osa on tullut vasta suomeen...Hyvä se minun mielestä on...
Pieni muutos oli^^.
Viimeksi muokannut Ayami, Ma Heinä 02, 2007 18:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palasin o_o
Kuva
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

One Piece. Se on suomennettu hyvin, kun puhuvat ei-kirjakieltä. Ihania lauseita.
Kuva
Avatar
HINA
Rookie
Rookie
Viestit: 65
Liittynyt: La Syys 16, 2006 22:30
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HINA »

Tokyo Mew Mew siksi koska minulla on kamala riippuvuus äärimmäisen idiootteihin shoujo sarjoihin.
Tai ei.
En oikeastaan ole edes lukenut mitenkään hirveän hyvää suomimangaa. Ihan oikeasti.
Kuva
No nyt se on xD
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja shin »

Kyllä One Piece ja FMA vievät voiton.!
Hyvä että tuota FMA:kin saa nyt suomenkielisenä eikä tarvitse enää mistään tilata enkuks..
Kumpaakin olen vastä vähän aikaa sitten alkanut lukemaan ja kyllähän nuo molemmat ovat mahtavia sarjoja..
Seuraavia osia odotellessa..^^
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Avatar
Kakashi_lover
Genin
Genin
Viestit: 110
Liittynyt: To Elo 10, 2006 14:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kakashi_lover »

Kyllä FMA on paras. ^^ Vaikka en hirvesti suomeksi mangaa lue... Ainoa huono asia on 'Teräsalkemisti'. Kuulostaa vaan niin tyhmältä mutta mikä olisi sitten parempi suomennos... Paitsi se englannin kielinen..
Kuva
Ihqtan Tomaa eli olen Ikuta Toman fani... x3 Hana Kimi ja Nakatsu ftw!!! <3
Vastaa Viestiin