Kasvissyönti

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Re: Kasvissyönti

Viesti Kirjoittaja Albino »

Olen ihan täysin vegetaristi eli en syö maitotuotteita, mitään lihaa enkä kananmunaa. En siitä syystä että säälisin mitään elukoita vaan koska.. noh se on kivaa ;D
Aluksi se oli vähän vaikeaa kun en ihan tarkkaan tiennyt mistä
ruuista saa tarpeelliset määrät esim kalsiumia ja puutostilat
pääsivät hiukan kiusaamaan mutta nykyään olen viisaampi
erinlaisten vihannesten ja papujen kanssa niin etteivät mitkään ravintoaineet jää saamatta.
Perunoita tai makarooneja en syö ollenkaan mutta
saan tarpeelliset kuidut kovasta hedelmien ja marjojen syönnistä
(syön päivässä varmaan 5 omenaa).

Olen pienestä pitäen tykännyt enemmän vihanneksista kuin lihasta
ja mutsin mukaan en ikinä suostunut syömään pottuja.
Viimeisin liha mitä söin oli jokin valkoinen kala lajike joka oli ihan hyvää
ja jota voisi satunnaisesti syödä mutta nyt ei ainakaan kummemmin himota.
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Andar »

Itse olen ollut kasvissyöjä 7-9 vuotiaasta lähtien, tarkkaa aloitusaikaa en muista.

Uteliaisuudesta kysyn kuinka moni teistä on tappanut jonkun isomman eläimen?
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Andar kirjoitti:Itse olen ollut kasvissyöjä 7-9 vuotiaasta lähtien, tarkkaa aloitusaikaa en muista.

Uteliaisuudesta kysyn kuinka moni teistä on tappanut jonkun isomman eläimen?
en oo tappanu, mutta oon nähny livenä kun niin tehdään ja kivaa katottavaa ei ollu...
mutta silti syön lihaa halusitte tai ette, pidän simppelisti vaan mausta...
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Machi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 631
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja Machi »

Minulla ei ole mitään vastaa kasvisyöntiin. Mutta ihminen on tarkoitettu syömään lihaa.
Kuva
Avatar
Darky
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 353
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 00:34
Paikkakunta: Wonderland

Viesti Kirjoittaja Darky »

Omalla kohdallani kysymys kuuluu, miksi?

Kuka ei nauttisi mökillä ollessaan saunan jälkeisestä pihvistä, uusista perunoista, kenties pullosta olutta kyytipoikana.

Jostain syystä itse kammoksun kaikkia muoti-ilmiöitä, kuten kasvissyöntiä joka on ollu niin sanotusti "in" jo pidemmän aikaa puunhalaajien/kettutyttöjen/muiden alhaisimpien ihmisluokkien keskuudessa.

No ehkei. En suinkaan ole niin tuomitseva kun annan ymmärtää mutta sympatia-kysymys eläinten tappamisen oikeudellisuudesta menee minulta über, lähentelee uhkaavasti tekopyhyyttä koko paska. Ravintoketjun alemmat eliöoliot on tarkoitettu ylemmän eliöolion ravinnoksi, ei suinkaan niin että ihmiset omasta tahdostamme pomppaisimme ruohonjuuritasolle jauhamaan soijapapuja sen tuhansissa eri variaatioissa.
Machinae uproar.

"Alright Alex..this is gonna.." "Sting a little? I know"
"No actually it's gonna hurt like a motherfucker"
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Viesti Kirjoittaja TDM »

Olen kaatanut peuran tai jonkin hirvieläimen, en ihan tarkkaan muista mikä se oli.
Mutta hyvää se oli.
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Darky kirjoitti:Omalla kohdallani kysymys kuuluu, miksi?
On siinä sen sympatiajutun lisäksi vielä se, että yhtä lihakiloa kohti kulutetaan... jos en väärin muista niin jotain seitsemän kiloa viljaa, että kasvisravinnolla saisi ruokittua useamman ihmisen ja on ne muistaakseni laskeskelleet, että pelkällä kasvisravinnolla nälänhätääkään ei olisi (okei, ei se jakautuisi tasaisesti maapallolle, mutta kuitenkin).

Mutta joo, en ole kasvissyöjä. Muistelen vaan mitä ne bilsan kirjoissa sun muissa on höpöttänyt. ^^
Avatar
ReddiS
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 681
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 20:34
Paikkakunta: East Side of Palokka

Viesti Kirjoittaja ReddiS »

olen täysin sitä mieltä että pelkillä vihanneksilla ei voi elää. siis jos ei syö edes kananmunaa tai tällästä niin sillä ei pitkälle pötkitä nimittäin eihän silloin saa proteinia ja muuta tälläisiä tärkeitä aineita. ja itse en ole edes miettinyt aloittamista vegetaristiksi. ihan turhaa hommaa sillä syöhän eläimetkin toisen eläimen lihaa ja niin edelleen joten miksi me emme saisi tehdä niin?
Andar kirjoitti:Itse olen ollut kasvissyöjä 7-9 vuotiaasta lähtien, tarkkaa aloitusaikaa en muista.

Uteliaisuudesta kysyn kuinka moni teistä on tappanut jonkun isomman eläimen?
itse en ole varsinaisesti tappanut isoa eläintä mutta olen ollut mukana muun muuassa hirvi jahdissa ja jänis jahdissa. mutta olen tappanu kuitenkin linnun...se tomppeli yritti pölliä meidän vaivalla kasvatettuja mansikoita (sain kitkeä siitä mansikka pellosta rikkaruohoja 2 viikkoa) ja siinähän oli verkot päällä joten se jäi niihin verkkoihin ja heilui kuin mielisairas ja siinä samalla se jotenkin ihmeellisesti väänti siipensä ja näin parhaaksi ottaa kepin ja kalauttaa siltä nirri pois :(
Kuva
Avatar
everfree
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 546
Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36

Viesti Kirjoittaja everfree »

Itse en ole kasvissyöjä, vaikken syökkään muita lihoja kuin kanaa ja sian lihaa :roll: yksi hyvä kaverini on kasvissyöjä, tonnikala on ainoa liha mitä hän syö. Tekisi itsekin mieli ruveta kasvissyöjäksi, mutta kun ei pysty! :S aina kun yritän, niin heti tulee vastaan jotain liha ruokaa jota sitten on pakko syödä x/ olen kyllä vähentänyt sitä lihan syöntiä^^

Jos nyt rupeaisin kasvivyöjäksi edes täksi viikonlopuksi...^^ ei kukaan varmaan huomaa kun mennään mummolaan viikonlopuksi^^ itse olen siellä vain yhden päivän, koska kaverini äiti huomasi että vetelihän on aivan lähettä lappajärveä jossa kaverini mökki on :D menen sitten sinne lauantaina yöksi, ja porukat hakee minut sieltä kun lähdemme kotiin sunnuntaina^---^

Ääh, menen syömään hampurilaista.... ^^'
Kuva
Kiitus, Valvoja89 <:

~I won't let you be alone<3~
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

[quote="Redfall92"]olen täysin sitä mieltä että pelkillä vihanneksilla ei voi elää. siis jos ei syö edes kananmunaa tai tällästä niin sillä ei pitkälle pötkitä nimittäin eihän silloin saa proteinia ja muuta tälläisiä tärkeitä aineita. ja itse en ole edes miettinyt aloittamista vegetaristiksi. ihan turhaa hommaa sillä syöhän eläimetkin toisen eläimen lihaa ja niin edelleen joten miksi me emme saisi tehdä niin?
[quote]
Te ette kukaan oikein tajua sitä että kasvissyöjiksi ruvetaan vapaaehtoisesti
ja että se joka alkaa siihen haluaa sitä ei himoitse jotain pihviä
mielikuvituksessaan.
Kasvissyöjillä ei tee mieli lihaa koittakaa olla ymmärtäväisiä.
Se vaikuttaa postejanne lukiessa olevan teille hyvin vaikeaa.
Ja tuosta vielä mitä Redfall92 sanoi niin kyllä kasvisksia syömällä saa
kaikki tarvittavat aineet paitsi ehkä suolan mutta sitähän aina lisätään ruokiin.
Esim pähkinöissä, palkokasveissa ja pavuissa on täysin riittävästi proteiineja päivän tarpeisiin jopa ihan pienessäkin määrässä. Kalsiumin saa esim valkokaalista.
Että näin ottakaa pliis selvää asioista ennen kuin puhutte niistä alentavaan/tuomitsevaan sävyyn<3
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
Darky
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 353
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 00:34
Paikkakunta: Wonderland

Viesti Kirjoittaja Darky »

Komori kirjoitti:
Esim pähkinöissä, palkokasveissa ja pavuissa on täysin riittävästi proteiineja päivän tarpeisiin jopa ihan pienessäkin määrässä. Kalsiumin saa esim valkokaalista.
Että näin ottakaa pliis selvää asioista ennen kuin puhutte niistä alentavaan/tuomitsevaan sävyyn<3
Niinno, kalsiumia nyt puheessa olleesta valkokaalista löytyy mm. maitoon suhteessa 1:3. Syö sinä 300g kaaliasi, minä juon desin maitoa.

Eihän se isolta erolta näin lukuja ajatellessa vaikuta, mutta käytännössä asia on eri. En minä sitä, tiedän varsin hyvin että oikealla tietämyksellä saa kasvisravinnosta kaiken tarpeellisen, liian suurelta osalta nuorista naisista tämä tietämys ikävä kyllä puuttuu. Pitäisi ymmärtää ns. the big picture, asioilla voi olla ikäviä vaikutuksia myöhemmin. Ko. kalsiumin puute kasvuiällä lisää mm. osteoporoosin ja muiden reumasairauksien riskiä puolella.
Machinae uproar.

"Alright Alex..this is gonna.." "Sting a little? I know"
"No actually it's gonna hurt like a motherfucker"
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Viesti Kirjoittaja TDM »

Kysymys on myös siitä kuinka paljon syö niitä rehuja.
Ihan kuten Darky sanoi, niitä pitää syödä kolminkertainen määrä saadakseen normi annoksen tarpeellisia aineita. Mutta kuinka paljon sitä syödään? Sitä syödään painon nousun pelon takia niin vähän, että anoreksia uhkaa.

Yksi mafiaburgeri sisältää about just sen verran ravintoaineita jota ihminen tarvitsee päivässä, jos se muutetaan ravintoarvoltaan vastaavaksi kasvisravinnoksi siitä tulis megapuffetti salaatteja, tomaatteja, sipuleita ymsymsyms.
Sanon ihan puhtaan rehellisesti että mieluummin syön hyvänmakuisen ja ravitsevan lihaisan ison hampparin kuin kaksikymmentäkaksi ja yhdenkolmasosan kilogrammaa valkosipuleita ja punaisia papuja.

Mutta hei, sehän on teidän eettinen tienne ja sitä kunnioitetaan, mutta kyllä ne lehmät, siat ja kanat silti teurastetaan söitte sitä lihaa tai ette. Niin kauan kuin on lihankuluttajia on lihanjalostamoita.

Tonnikala-raukatkin alkaa olla kärsimässä väestön puutteesta pikkuhiljaa kun jotkin ei-ihan-kokonaan-vegaanit mutustelee niitä fiiliksissä salaatistaan.
Yup, tekopyhyys nostaa päätään. "Ei elikoita sovi syärä! Niillä o tunteet! Syä mialuummi nuita akvaattisia elikoita, ne ei tunne mittee, eekä ne oo lihhoo ku ne assuu joropakossa!"
Perustetaan tonnikalojensuojeluliitto ja näännytetään puolen maailman vegaaneista nälkään ja aliravitsemukseen. Muahahahaa!! :D
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

valaansuojelupaskoissa ajetaan myös tonnikinkkujen puolia
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
Jusper
Genin
Genin
Viestit: 197
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 16:01
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jusper »

Mitä? Mafiaburgeri ravitseva? ...*total reps*... Joo, mikä siinä on "ravitsevaa"? Se nauta-sikajauheliha, joka on helvetin rasvasta ja aikalailla epäterveellistä? Ne majoneesi-ihme-jutut, mitkä myös on helkutin epäterveellisiä? Aah, vai tarkotatko sitä yhtä tomaativiipaletta siellä kaikkien muitten tavaroitten joukossa? Ei, ei hampurilaiset oo ravitsevia eikä todellakaa terveellisiä. Joo, niistä lähtee nälkä... ... Seuraavaks tunniks. Eli ku kerran pierasee ni siinä se on. Jos joku oikeasti luulee, että jossaki hampurilaisessa on kaikki, mitä ihminen tarvii päivän aikana, ni tulkoot tuohon eteen näyttämään sitte, ku on eläny hampurilaisilla 2 vuotta. Kaikki varmaan on kuullu siitä hepusta, joka söi pelkkiä mäkin aterioita ja... noh, tiiätte varmaan.

Ei pojat, kyllä ihmisen pitää syödä kunnolla. Joo, sillä elää että syö joka päivä makaronia ja lasin maitoa, muttakun pitäis elää vielä hyvässä kunnossa. Ei niitä hiton julisteita, missä näytetään mitä ihminen tarvii päivässä, ole ihan turhan takia kaikissa terveysasemilla.

Mutta kyllä ihminen lihaa on tehty syömään. Jos joku ei tykkää lihasta, ni älä syö justiinsa siinä muodossa, syö vaikka... lihapullina, tai jotain. Mutta. Jos jos "eläinten suojelu" sunmuu hölynpöly on siinä takana, ni sitte saatte varmaan kuulla minulta jotain, mitä ette välttämättä halua. Joo, kannatan eläinten suojelemista, mutta oikeesti? Mitä se vaikuttaa, jos 3 tyyppiä sieltä ja 3 täältä ei nyt syökään sitä VALMIIKSI TAPETTUA JA VALMIIKSI TEHTYÄ LIHARUOKAA?? Onko se sitten parempi, että esim. jotkut eläinten kasvattajat menettää leipänsä ku joku Matti naapurista ei tykkää ihanasta, mehevästä grillipihvistä?

Oikeesti... Miettikää vähän. Siis ne, jotka ei syö lihaa sen takia, että "voi ihq kauheet niq, tuohan on joskus eläny!1 Iiq, niq" Jos kerta pystyy olemaan syömättä eläinten takia, ni älä sitte syö kasviksia tai vastaavaa ihmisten takia, jotka on TODELLA paljon tärkeämpiä ku joku viereisen metikön undulaatti. Eli viekää kaikki rahanne ja lihanne jonnekki, missä ne syödään. Roskissa siitä ei ole mitään hyötyä kellekkään. Ellen minä asu samassa kaupungissa *slurp*

En missään nimessä sano, että kasviksia ei pitäis syödä, tai että SYÖ LIHAA KAKARA!!, vaan oikeesti järjen kans. Perunaa, kurkkua, tomaattia, lihaa, kalaa, kanaa, kyllä teiän pitäs nämä jutut tietää. Älkääkä sanoko, että "noku hyi, perunat on pahoja". Peruna maistuu melkein just siltä, mimmosen kastikkeen teet siihen, jos mitään. Käyttäkää ruuanlaitossakin mielikuvitusta hyvät ihmiset. Laittakaa vaikka salaattikastiketta jauheliha kastikkeeseen, tulee muuten tajuttoman hyvän makusta <3

Enkä mie ota kantaa mihinkää valaanjuttu-otus-silli-tonnikalaan. Joo, älkää tappako mitään eläimiä huvin vuoksi, siinä on minun kanta. Syötte mitä ammutte. Vihaan ylikaiken sellasia ihmisiä, jotka ööh.. "hei kato tuol on varis, ammutaan se!!" Enemmän siitä on hyötyä elävänä. Mie taas oon sitä mieltä että "Nam, tuolla on riekko, siitä saa ihanan makusta lihaa" ja ammun sen. Miettikää näitten eroja, ja jos haluatte syyttää minua jostakin, ni siitä vaan, otan mielelläni kantaa asioihin ^^

Ps. Pelkällä kasviksilla ja rehuilla elää todella huonosti verrattuna "oikeeseen" syömiseen, käyttäkää hyvät ihmiset järkeä, pliis?

Edittiä, large, pointtina olikin joku Mafiaburger ja kaikki ööh... ei-oma-tekemät-hampurilaiset. Joo, tietenki jos laittaa kaikkea "tarpeellista" sinne välii, ni sitte paljo parempi.
Viimeksi muokannut Jusper, Ke Kesä 28, 2006 08:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

loistopostaus.jpg
Kuva
Vastaa Viestiin