POKÈMON GameBoy

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

POKÈMON GameBoy

Viesti Kirjoittaja Runte »

Ei ollu muutakaan tekemistä 8D

Eli kyse on Pokemon Game Boy peleistä ^^ Ne ovat siis ihan legendoja!
Tällä hetkellä englanniks käännettyjä löytyy:
---
Pokèmon Red
Pokèmon Blue
Pokèmon Yellow

-Peleja Game Boy Colorille. Kaksi ensimmäistä peliä, jotka Suomeen ilmestyivät ja olivat suuri hitti heti saapuessaan. Redin kannessa kiiltää punainen lohikäärme Charizard, kun taas Blue elvistelee ylisuurella kilpikonnalla, joka kasvaa tykit selässä ^^ Nimi Blastoise. Pelit ovat muuten ihan samanlaisia, mutta Pokèmonit, joita pelin aikana voi pyydystää sekä niiden sijainti vaihtelevat. Pelit alkavat Pokèmon ohjelmasta tutusta Pallet Townista ja päättyy Pokèliigaan Indigo Plateulla. Pelillä ei ole minkäänlaisa päämäärää.. Kunhan vain kehittää pokemoneja, hankkii Mewtwon ja pitää hauskaa sen kanssa Pokéliigassa ^^
Yellow muuten sama, kuin kaksi aiempaa peliä, mutta siinäkin saa pyydystettyä eri pokemoneja ja sen sijaan, että alussa valitsisit Bulbasaurin, Squirtlen tai Charmanderin, saatkin Pikachun ja Gary (Rivalisi) saa Eeveen. Se Pikachu sitten, seuraa sinua koko loppu pelin ajan, paitsi jos lähetän sen boxille. Pelissa, kuten sarjassakin Pikachu on aluksi sinua vastaan ja kiukuttelee, mutta alkaa pitämään sinusta, mitä pidemmälle pelissä etenee :)
Oma kokemus: Redin aloittanut muutaman kymmenen kerran alusta ja kaikki kikat ja paikat osaan ulkoa ^^ Sama Yellowissa
---
Pokèmon Silver
Pokèmon Gold
Pokèmon Crystal

-Silver ja Gold olivat suurmenestys ja loistava jatkosarja jo ilmestyneille Redille ja Bluelle. Kyseisissä peleissä ollaan päästy jo pois (ehkä ;D) Vanhalta kartalta ja päästään seikkailemaan aivan uudelle kartalle ja pyydystämään aivan uusia Pokèmoneja. Näissä peleissä kyllä ilmestyy vanhojakin pokemoneja (esim. Pidgey taitaa olla ensimmäinen pokemon, jonka tulet näkemään ;)), mutta nekin osaavat aivan uusia ja omituisia iskuja. Koska Silverissä ja Goldissa seikkaillaan uudella kartalla, se tarkoittaa myös, että uudet salit ja haasteet odottavat edessä ^^ Saleja, kuten vanhassakin pelissä, on kahdeksan. Redissä ja Bluessa kohde on MewTwo, mutta Silverissä ja Goldissa kohteena ovat kaksi legendaarista Pokèmonia, Lugia ja Ho-oh. Silverissä aiemmin tapaa Lugian, joka oleilee kartan loppupuolella sijaitsevassa meren keskellä olevassa luolassa, jonka luo pääsee ensin hankittuaan Silver Wingin. Kun taas Goldissa ensin pyritään hankkimaan legendaarinen lintu, Ho-oh, joka taas oleilee korkeassa talossa erään pikkukaupungin laidalla. Sinne päästäkseen taas tarviysee Gold Winging. Kummassakin pelissä loppujen lopuksi saa molemmat Wingit, mutta jälkimmäinen on totta kai vaikeampi pyydystää.
Kun Pelien oman kartan ja kaikki salit on läpäisty pääsee vihdoin pokeliigaan, jonka huomaakin olevan sama, kun edellisissä peleissä. Pokeliigaan mentäessä huomaat myös pääseväsi samalle kartalle, missä ennen seilsait. Huomaat siis, että peli ei siihen loppunutkaan, vaan saat mennä vielä uudet 8 salia ^^
Oma Kokemus: Silver muutamaan kertaan pelattu läpi ja yli 90% pokemoneista pyydystetty. Kaveri omisti Goldin, joten pelasimme usein kaksin.
Crystallista ei ole kokemusta, joten en voi siitä paljoa sanoa, mutta kahden tarupokèmonin sijasta jahdataankin legendaarista koiraa nimeltä Suicune. (Joka ilmaantuu myös Silverissä ja Goldissa randomina luonnossa)
---
Pokèmon Ruby
Pokèmon Sapphire

-Nämä ovat kaksi uusinta pokemon peliä, joissa on taas oma karttansa ja tällä kertaa myös täysin omat pokemoninsa. Juoni sama, kuin edellisessä: Pyydystä Pokèmoneja, kehitä niitä, läpäise saleja ja pyri liigaan.
Oma Kokemus: Pelit tulivat sen verran myöhään, että korkeintaan pikkuveljeä hieman auttanut.
---
Pokèmon Fire Red
Pokèmon Leaf Green

-Peleissä sama idea, kun Bluessa ja Redissä, mutta mutta grafiikka parantunut ja se on ilmestynyt uudemmalle konsolille. Lisäksi yksi uusi legendaarinen Pokèmon peliin on lisätty.
Oma Kokemus: Ei ole.

Ja sitten itse kysymykseen: ^^;
Kuinka moni on pelannut ja mitäkin peliä? Ovatko ne mielestänne hyviä vai oletteko pelanneet, koska ei ole ollut muuta tekemistä? Mikä on lempi Pokèmoninne yms. yms. Kehittäkää kunnon keskustelu, kun mä kerta vaivauduin tämmösenkin avaan ^^;
(Ja seki vaan sen takia, ku tuli Nixun kaa puheeks 8D)
Viimeksi muokannut Runte, Su Elo 13, 2006 14:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Emuilla neljä ekaa peliä on menty läpi ja omaan muistaakseni yellow ja bluen
ihan gameboylle.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Ostin joskus kauan sitten Pokemon Bluen ja se oli siisti peli.
Syötin mun otuksille Rare Candyjä joita olin kopioinut Missingnon avulla, kaikki olivat 99.levelisiä.
Sitten Nintendo-lehti tarjosi hienon tarjouksen, piti lähettää oma pelikasetti sinne ja ne latasivat siihen 151:n pokemonin eli Mewin, kului pari kuukautta ja pelikasetti tuli takaisin, ja ryhmässäni oli 5-levelinen Mew.
Good times.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Setzer kirjoitti:Ostin joskus kauan sitten Pokemon Bluen ja se oli siisti peli.
Syötin mun otuksille Rare Candyjä joita olin kopioinut Missingnon avulla, kaikki olivat 99.levelisiä.
Sitten Nintendo-lehti tarjosi hienon tarjouksen, piti lähettää oma pelikasetti sinne ja ne latasivat siihen 151:n pokemonin eli Mewin, kului pari kuukautta ja pelikasetti tuli takaisin, ja ryhmässäni oli 5-levelinen Mew.
Good times.
Mää muistan sen, eiks se ollu Hesan lasipalatsissa? tjtn. Mut en kyllä oikeesti uskonu, että se toimis.. 8D
kaikki olivat 99.levelisiä
Ne saa kyl ihan 100 levelisiksi, jollen väärin muista ^^; Missingno ja •M• Oli kovia jätkiä :D Kerrän mun Missingno muuttu 120lvl Rhydoniks, joka osas kaks Watergunia ja Sky Attackin xD
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Mää alotin joskus tossa kans pelaileen rediä, mutta sit mun kaveri pelas sitä välissä ja mokas sen kohdan kun sinne laivaan mennään siä jossain. Se siis meni laivaan sisälle, mut tuli sieltä pois ja sillon se otti ja lähti menemään jättäen sen laiturille ja nyt se laiva ei vaan tuu takaisin. Osaisiko joku kertoa, pitääkö tehdä jotain, että se laiva tulee takasin, vai joudunko vaan grindaan ja odottaan??
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
toma
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toma »

Joo mun eka pokémon peli oli blue. Muistan kuinka kaveri vahingossa talletti mun pelin päälle. Ei mun poket ollu ku jotain 43-tasosii, mutta mä olin hirveen surullinen, kun en uskonu, että saisin ne taas koulutettuu niin korkeiks. No sainhan mä ja sitten mä olin taas tosi ilonen ja keräsin kaikki 150 pokee ja mulla on edelleen se peli tallessa, kun en oo antanu kenenkään pelata sitä sen jälkeen(<-- mahtava virke! Mitä pilkkujen "ja"-sanan luovaa käyttöä!).

On meillä muitakin pelejä, mutta en oo innostunu niistä niin paljoo, kuin tosta bluesta. En oo varmaan pariin vuoteen, poke-peleihin koskenu ja ihmettelen, miten joku jaksaa niitä vielä pelailla.
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
Avatar
olZu^
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 586
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 15:48
Paikkakunta: Lappeenranta The city of Kings
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olZu^ »

Setzer kirjoitti: Sitten Nintendo-lehti tarjosi hienon tarjouksen, piti lähettää oma pelikasetti sinne ja ne latasivat siihen 151:n pokemonin eli Mewin, kului pari kuukautta ja pelikasetti tuli takaisin, ja ryhmässäni oli 5-levelinen Mew.
Good times.
Mieki lähetin pelikasettini joskus aikojen alussa että saisin sen Mewin :wink:
Joo onhan nää pokem pelit iha legendoja. Itte oon vetänyt bluen ja redin gameboylla ja silverin,crystalin,rubyn,goldin ja yellowin emulla. Ihan hauskoja ne ovat, mutta minusta tuntui että vaikeusaste oli aika pieni. Minusta ne bossit ois saanu olla paljon vaikeampia, etenkin elite 4.
Kuva
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Pakko myöntää että Pokémon pelit ovat ainoita pelejä jotka saavat minut koukkuun, erillisten tappelupelien lisäksi. ^^

Serkkupoikani joskus sai meidän tietokoneellemme PC-version näistä peleistä, Redistä, Bluesta ja Yellowsta jos oikein muistan... Kyllä meillä taisi Silverikin jossain vaiheessa olla, mutta se taisi olla jotenkin viallinen... :/

En ole mikään hirveä mahtimahti peluri ollut näissä, mutta hauskaahan niitä oli pelata ja koukkuun saattoi jäädä moneksikin päivää... Rediä pelatessani myöhästyin kerran koulukyydistä, koska tappelin Celadonissa Erikan Vileplumea vastaan... ^^' En ollut muistanut tallentaa ennen tappelua niin joo, ei sitä oikein voinut lopettaakkaan... >___>

Minulla on myös ihan oma GBC nykyään (Pikachu version! ^^ *ihkutusta*) ja siihen Crystal. Crystal on minusta paras kaikista peleistä... Vaikka toki Red ja Blue ovat klassikoita, mutta en voisi kuvitella pelaavani niitä GBC:lläni, niitä oli niin mahtavaa pelata tietsikalla... Alt kyllä kärsi hiukkasen kun sitä hakkasin aika paljon... -__-' Crystalin jälkeen en olekaan muita Pokémon pelejä pelannut, koska en voi sietää uusia Pokémoneja joita on kehitelty... ne ovat minun mielestäni vain niin hirveän näköisiä. xP
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Deli
Genin
Genin
Viestit: 161
Liittynyt: To Touko 26, 2005 21:12
Paikkakunta: Cyberspace

Viesti Kirjoittaja Deli »

Eka peli oli Gold kun se ilmesty, vaihka olin sarjaa seurannukki siitä asti ku se alko.
Muita pelejä ei ollukkaa muutku yks kämänen Tony Hawk2.
Goldilla pärjäs ihan hyvin, missä tahansa, milloin tahansa ja miten tahansa.
Sitä saatto helposti hakata kaks tuntii päiväs, nyt jälkeen päin ajattelee et ei helwetti, miten pystyy. Mut erittäin hyvä se silti oli sillon ku se tuli.
Enpä oo kokonaan päässy pakenemaan vieläkään kiinnostusta pokemoneihin. :|
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Pelasin kauan kaverin GB colorilla. Rediä ja Yellowia. Sain kummatkin läpi kuukaudessa. Ihan kivoja aivojumppa-pelejä. Rauhoitti se peli kanssa kivasti. Ja toisen kaverin GBllä silveriä ja en päässy kolmatta salia pidemmälle.
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Heh! Rakastan näitä pelejä! Joskus tuli pelattua sisarpuolen colorilla tuo yellow läpi, ja nyt on menossa emun kautta fire red. Ei aika oikein riitä muuhun.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Brawler »

Rakastan myös 8D. Aivan mahtavia. Ei kyllä oarempaa peliä helposti löydä, kun näitä tuli pienempänä hirviömäisiä määriä tahkottua! Kyllä on hyvät muistot, nää on tosi pitkäikäsiä pelejä, ja tekemistä riittää. Parilla kaverilla kans oli, ja pelattii aina matsei sitte ja vaiheltii pokei :)
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Hatashi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 21:46
Paikkakunta: Imatrallahan mie..

Re: POKÈMON GameBoy

Viesti Kirjoittaja Hatashi-san »

joskus on tullut pelattuu..itse omistan muistaakseni crystallin ja niitä vanhempia ja uusimpia oon kokeillut emulla.
"Deeper, I wanna go, hesitating no longer!
Mr. Reaper, let me show, my soul has grown much stronger"
Vastaa Viestiin