Aasialaiset elokuvat
- korvapuusti
- Jounin
- Viestit: 1003
- Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
- Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!
Kyllähän minäkin niitä katselen. Käyn vuokraamassa aina jonkun kun tekee mieli. Ovat jotenkin kiehtovimpia kuin iän ikuiset hollywood leffat.
hmm.. mutta mitäs voisi suositella u_u... hmmmh... ne on kaikki tosi hyviä.
'Princess blade' sekä 'the wishing stairs' on semmoset mistä minä olen erityisesti pitänyt.
hmm.. mutta mitäs voisi suositella u_u... hmmmh... ne on kaikki tosi hyviä.
'Princess blade' sekä 'the wishing stairs' on semmoset mistä minä olen erityisesti pitänyt.
Kauheasti hyvää olen kuullut Ichi The Killeri:sta, mutta en ole sitä vielä nähnyt. Old Boy pitäisi vielä tänään katsoa, kun sen kosto trilogian ykkös osa Sympathy for Mr. Vengeance oli ainakin mestariteos joten odotan aika paljon Old Boy:lta.Hasegawa kirjoitti:Ichi The Killer on ainakin yksi parhaista leffoista. Sitten tietenkin mainittakoon vielä Old Boy ja Suicide Circle.
Zatoichi - sokea samuraita on pakko suositella. Takeshi Kitano tekee taas loistavaa työtä ja täytyy sanoa, että yksi parhaista samurai leffoista tämä on. Myös Infernal Affairs trilogia kannattaa tarkistaa, Andy Lau tekee mahtavan roolisuorituksen ja juoni on erittäin tiivis ja jännittävä.
- Albino
- ANBU Captain
- Viestit: 1382
- Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
- Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
- Viesti:
Re: Aasia elokuvat
No aasialaiset kauhu leffat ovat yllensä aina hyviä.
Gohatto oli hyvä ( enkun kielinen nimi muistakseni Taboo)
Jos joku hyvä näyttelijä pitää mainita niin Ryuhei Matsuda joka oli juuri
tuossa edellä mainitussa elokuvassa.
Ici the Killer on ollut jo pitkään tavoitteena katsoa mutta en
ikinä muista sitä kun menen leffa vuokraamoon :/
Gohatto oli hyvä ( enkun kielinen nimi muistakseni Taboo)
Jos joku hyvä näyttelijä pitää mainita niin Ryuhei Matsuda joka oli juuri
tuossa edellä mainitussa elokuvassa.
Ici the Killer on ollut jo pitkään tavoitteena katsoa mutta en
ikinä muista sitä kun menen leffa vuokraamoon :/
- .Yoshimi.
- Oinin
- Viestit: 946
- Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
- Paikkakunta: Valkeakoski
Wishing stairs on hyvä juuh! ^^ Minä pidän korealaisista ehkä eniten ja sitten Japanilaisista.
Go: On hyvä leffa. Ehkä hieman pitkäveteinen. Kertoo korealaisesta pojasta joka asuu Japanissa, ja käy eka korealaista koulua, mutta vaihtaa sitten Japanilaiseen. Sitten se rakastuu japanilaiseen tyttöön Sitten se kertoo sille tytölle että se on korealainen niin se tyttö on vähän sillain että "Ei tämä suhde voi toimia..". Jotain 2 tuntia kestää o.o.
The Grudge 2: Kaikki nyt nuo tietävät.. Nämä Japanilaiset ^^ Tässähän se jatkuu aika.. hassusti.. Oli ehkä hieman pitkäveteinen, mutta hienosti oli maskeerattu ja tehty o_o Pelottava.. Se amerikkalainen jää aika kakkoseks. K-18 tais ollakin. En ole muita japanilaisia grudgeja/ju-oneita nähnyt vielä, enkä tiedä uskallanko edes katsoa ^^
Tässä kuitenkin on sellanen nainen ja mies ihan alussa ja ne ajaa autolla kaiketi kotia kohti. Sitten Toshio ilmestyykin sinne missä on kaasu polkimet sun muut ja miehelle ja naiselle tulee paniikki niin ne ajaa kolarin. Molemmat selviää hengissä, mutta se nainen oli raskaana ja tuli keskenmeno. Sitten se kuitenkin myöhemmin saa selville että se on uudestaan raskaana.. ^.~ Enempää en kerro..
Olen muitakin kyllä katsonut, esim Kung Fu Hustle joka on varmaan monelle myös tuttu! ^^ Se oli kyllä tosi hyvä ja suosittelen!
Minun on monta kertaa pitänyt Old Boy tai Ichi the killer vuokrata ja jotain muitakin mutta sitten en ole viitsinyt.
Tietääkö kukaan että mikä ero on japanilaisilla versiolla The Grudge&The Grudge2 ja sitten Ju-on&Ju-on2? Ne on niin kuin kaksi eri versiota, mutta miten ne niin kun.. eroaa toisistaan? Onko joku kattellut? Hämää vain.. o_o
Inugami: Tää elokuva oli niin outo ja melkein pornoo täynnä että en suosittele Meni ihan överiks.
On sellanen nainen joka oli jostain ihme suvussa ja vain naiset voi nähdä jonkun pienen purkin pohjalla Inugameja jotka on metsän Jumalia ja niitä ei saa suututtaa.
Sitten se nainen on jo aika vanha, mutta se alkaa nuorentua päivä päivältä ja se rakastuu sellaseen jätkään. Ne hässii aika moneen kertaan siinä.. Sitten tuleekin selville että se jätkä on sen poika Ja se nainen tuli kuitenkin raskaaks sille. Sitten se jätkä sanoo siinä yhessä vaiheessa: "Ei haittaa vaikka hän on äitini.. Rakastan häntä silti.." Ja sellasta.. -.- Aika pimee leffa..
EDIT:
Näin yö myöhään kun alkaa ajattelemaan kummia asioita niin popsahtelee muitakin leffoja mieleen..
Into the Mirror: On sellanen kauhu leffa.. se oli kai.. Korealainen muistaakseni. En ole varma. Aika kauan aikaa kun sen näin. Katteltiin yöllä kahen kamun kanssa eikä ollut muita kotona Ei ollut kivaa mulla ainakaan..
Sitä verrataan jossain määrin ringiin, mutta se loppu ratkasu oli aika.. tyhmä, mutta ei ainakaan pelottanut joka on mulle hyvä ^^
Mutta jos itseään tykkää kauheasti peilailla ja uskoo todella paljon näihin juttuihin niin ei kannata katsoa tätä leffaa.
Go: On hyvä leffa. Ehkä hieman pitkäveteinen. Kertoo korealaisesta pojasta joka asuu Japanissa, ja käy eka korealaista koulua, mutta vaihtaa sitten Japanilaiseen. Sitten se rakastuu japanilaiseen tyttöön Sitten se kertoo sille tytölle että se on korealainen niin se tyttö on vähän sillain että "Ei tämä suhde voi toimia..". Jotain 2 tuntia kestää o.o.
The Grudge 2: Kaikki nyt nuo tietävät.. Nämä Japanilaiset ^^ Tässähän se jatkuu aika.. hassusti.. Oli ehkä hieman pitkäveteinen, mutta hienosti oli maskeerattu ja tehty o_o Pelottava.. Se amerikkalainen jää aika kakkoseks. K-18 tais ollakin. En ole muita japanilaisia grudgeja/ju-oneita nähnyt vielä, enkä tiedä uskallanko edes katsoa ^^
Tässä kuitenkin on sellanen nainen ja mies ihan alussa ja ne ajaa autolla kaiketi kotia kohti. Sitten Toshio ilmestyykin sinne missä on kaasu polkimet sun muut ja miehelle ja naiselle tulee paniikki niin ne ajaa kolarin. Molemmat selviää hengissä, mutta se nainen oli raskaana ja tuli keskenmeno. Sitten se kuitenkin myöhemmin saa selville että se on uudestaan raskaana.. ^.~ Enempää en kerro..
Olen muitakin kyllä katsonut, esim Kung Fu Hustle joka on varmaan monelle myös tuttu! ^^ Se oli kyllä tosi hyvä ja suosittelen!
Minun on monta kertaa pitänyt Old Boy tai Ichi the killer vuokrata ja jotain muitakin mutta sitten en ole viitsinyt.
Tietääkö kukaan että mikä ero on japanilaisilla versiolla The Grudge&The Grudge2 ja sitten Ju-on&Ju-on2? Ne on niin kuin kaksi eri versiota, mutta miten ne niin kun.. eroaa toisistaan? Onko joku kattellut? Hämää vain.. o_o
Inugami: Tää elokuva oli niin outo ja melkein pornoo täynnä että en suosittele Meni ihan överiks.
On sellanen nainen joka oli jostain ihme suvussa ja vain naiset voi nähdä jonkun pienen purkin pohjalla Inugameja jotka on metsän Jumalia ja niitä ei saa suututtaa.
Sitten se nainen on jo aika vanha, mutta se alkaa nuorentua päivä päivältä ja se rakastuu sellaseen jätkään. Ne hässii aika moneen kertaan siinä.. Sitten tuleekin selville että se jätkä on sen poika Ja se nainen tuli kuitenkin raskaaks sille. Sitten se jätkä sanoo siinä yhessä vaiheessa: "Ei haittaa vaikka hän on äitini.. Rakastan häntä silti.." Ja sellasta.. -.- Aika pimee leffa..
EDIT:
Näin yö myöhään kun alkaa ajattelemaan kummia asioita niin popsahtelee muitakin leffoja mieleen..
Into the Mirror: On sellanen kauhu leffa.. se oli kai.. Korealainen muistaakseni. En ole varma. Aika kauan aikaa kun sen näin. Katteltiin yöllä kahen kamun kanssa eikä ollut muita kotona Ei ollut kivaa mulla ainakaan..
Sitä verrataan jossain määrin ringiin, mutta se loppu ratkasu oli aika.. tyhmä, mutta ei ainakaan pelottanut joka on mulle hyvä ^^
Mutta jos itseään tykkää kauheasti peilailla ja uskoo todella paljon näihin juttuihin niin ei kannata katsoa tätä leffaa.
Viimeksi muokannut .Yoshimi., Ma Joulu 19, 2005 02:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
- Ryuuou
- Torture Specialist
- Viestit: 756
- Liittynyt: Su Loka 09, 2005 14:49
- Viesti:
Go, Wishing stairs, The Blue Light, the Grudge (ne kaikki), Battle Royale, in the mirror... ovat ainakin hyviä ja ne omistankin. GO ja The Blue Light ja Battle Royale ovat noista minusta ne parhaimmat ja niitä suosittelenkin aina kaikille, jotka jaksavat kuunnella.. näyttelijöiden nimiä en koskaan muista, paitsi niiden nimet, joita ne esittävät, joten hankala sanoa lempi näyttelijää ja ohjaajia..
- Mushka
- Torture Specialist
- Viestit: 717
- Liittynyt: Su Huhti 02, 2006 18:57
- Paikkakunta: Hidden village of Turku
Kaikki kauhuleffat jyräävät tai siis ovat aina minun mieleksini.
The Grudge 2 on myös ihan hyvä, mutta ei ole suosikkini, koska se ei nyt vaan ole ... niin. Niitä on niin vähän aasilaisia leffoja, joita olen nähnyt. Ei ehkä enempää kuin nuo.
/off/ eikös tämmöinen tapainen topic ole jo? Vai onko se vain japanlaiset leffat? xD/
The Grudge 2 on myös ihan hyvä, mutta ei ole suosikkini, koska se ei nyt vaan ole ... niin. Niitä on niin vähän aasilaisia leffoja, joita olen nähnyt. Ei ehkä enempää kuin nuo.
/off/ eikös tämmöinen tapainen topic ole jo? Vai onko se vain japanlaiset leffat? xD/
~~Murhattu ilman murhaajaa -ei ole murha.~~
- everfree
- Tokubetsu Jounin
- Viestit: 546
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 18:36
[off]Hisoka, se on vaan japanilaiset leffat ;D [/off]
Tykkään eniten japanilaisista, vaikken oikeastaan muita ole nähnytkään^^ Japanilaiset vaan osaa tehdä todella hyviä elokuvia, ja japanilaisia näyttelijöitä on kiva katsoa xD japsi miehet hotteja<333 :'D ja tykkään japaninkielestä, ja sitä on mukava kuunnella muutenkin kuin vaan animea katsoessa^^
Paras japanilainen leffa minkä olen nähnyt on Kagen no Tsuki^^<3 genre: romantic&drama, tykkään rakkauselokuvista^^ ja tuossa oli ihana loppu ;___ ___;
Ja Dark Waterkin oli hyvä, vaikkakin liian pelottava minulle o______o en oikein pysty katsoa kauhuleffoja, vaikka tykkäänkin niistä^^' Mutta tuossa oli kamalan surullinen loppu >: siinäkin meinasi itku tulla xD
Kagen no Tsukia suosittelen kaikille jotka pitävät romanttisista elokuvista ja Hyden musiikista^--^<3 Hyde on siinä ihan MUMS<3
Tykkään eniten japanilaisista, vaikken oikeastaan muita ole nähnytkään^^ Japanilaiset vaan osaa tehdä todella hyviä elokuvia, ja japanilaisia näyttelijöitä on kiva katsoa xD japsi miehet hotteja<333 :'D ja tykkään japaninkielestä, ja sitä on mukava kuunnella muutenkin kuin vaan animea katsoessa^^
Paras japanilainen leffa minkä olen nähnyt on Kagen no Tsuki^^<3 genre: romantic&drama, tykkään rakkauselokuvista^^ ja tuossa oli ihana loppu ;___ ___;
Ja Dark Waterkin oli hyvä, vaikkakin liian pelottava minulle o______o en oikein pysty katsoa kauhuleffoja, vaikka tykkäänkin niistä^^' Mutta tuossa oli kamalan surullinen loppu >: siinäkin meinasi itku tulla xD
Kagen no Tsukia suosittelen kaikille jotka pitävät romanttisista elokuvista ja Hyden musiikista^--^<3 Hyde on siinä ihan MUMS<3
Kiitus, Valvoja89 <:
~I won't let you be alone<3~
-
- Oinin
- Viestit: 958
- Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19
- blindeye
- Genin
- Viestit: 135
- Liittynyt: Su Tammi 08, 2006 16:48
- Paikkakunta: Savonlinna
Aasialaisia leffoja tulee aina silloin tällöin katteltua.Ensiksi pitää mainita kaikenlaiset taistelulaji-leffat,jotka kuuluvat ehdottomiin suosikkeihin.Mielessä kannattaa pitää klassikot kuten Bruce Leen Enter the Dragon. Uusimmista voisi mainita todella taitavan Tony Jaan elokuvat Ong Bak sekä Tom yum goong (englanninkielisiä nimiä en muista).Myös kauhuleffat kuten alkuperäiset kaunat ja ringut toimivat.Varteenotettavia leffoja ovat myös Jackie Chanin vanhat komedia/action leffat,jotka joskus naurattavat huumorillaan ja joskus taas tökeryydellään.Eli Aasia elokuvat ovat hyvää viihdettä,varsinkin jos Hollywoodin tusinafilmit eivät jaksa kiinnostaa.
There's more to life than profit
Like what?
You know,like slurpies and stuff...
Like what?
You know,like slurpies and stuff...
- Bitenshi
- Missing-nin
- Viestit: 1598
- Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
- Paikkakunta: Lestijärvi
- Viesti:
Olen tässä genressä kyllä melko sivistymätön... >x) Hiipivä Tiikeri Piilotettu Lohikäärme on aikamoinen klassikko ja tykkään katsoa sitä edelleen... kyllä minä Subilta katsoin parisen aasialaista leffaa about vuosi sitten, mutta eipä ole tullut noita pahemmin katsottua...
Perheen kesken kerran katsottiin joku Seitsemän Samuraita tai vastaava... isä kuitenkin kehui klassikoksi sitä. Oliko kenties joku Kurosawan leffa?
Joskus katsoin myös korealaisen leffan jossa seksuaalivähemmistöistä koostuva lentopallojoukkue pelasi miesten lentopallomestaruudesta... ^^' (oli siellä yks hetero... >.>)
En muista aasialaisten leffojen nimiä kovin helposti, voi minua. *häpeää*
Perheen kesken kerran katsottiin joku Seitsemän Samuraita tai vastaava... isä kuitenkin kehui klassikoksi sitä. Oliko kenties joku Kurosawan leffa?
Joskus katsoin myös korealaisen leffan jossa seksuaalivähemmistöistä koostuva lentopallojoukkue pelasi miesten lentopallomestaruudesta... ^^' (oli siellä yks hetero... >.>)
En muista aasialaisten leffojen nimiä kovin helposti, voi minua. *häpeää*
- toma
- Genin
- Viestit: 137
- Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
- Paikkakunta: Helsinki
Mä katon aina välillä. Juoni ei ehkä ole aina mahtavinta, mutta visuaalisesti aasialaiset elokuvat ovat omaa luokkaansa. Mahtavia lavastuksia ja pukuja ne osaa (ja viittii) tehdä.
No ekana leffana tuli mieleen "Hero". Ostin sen kaupasta varmaan pari kolme vuotta sitten. Sitten on nauhotettu "Hiipivä Tiikeri Piilotettu Lohikäärme". Se on aika mahtava leffa. Sitten on nauhotettu myös "Lentävien tikarien talo".
Sitten olen nähny sellainen kuin "Saari". Taitaa olla Korealainen, jos oikein muistan. Se tuli joskus YLE Temalta. Muutenki YLE Teemalta tuli paljon aasialaisia leffoja keväällä ja alkukesällä.
Sitten on "Kung Fu hustle" käyty kattomassa leffassa ja myös ostn sen DVDnä. Ai niin oon ladannu koneelle Battle Royalin, mutten viittiny kattoo ku puoliväliin, kun rupes harmittaan niitten kohtalo (hirvee tunteellinen hölmö mäkin oon)
Erillisiä näyttelijöitä tai ohjaajia en muista, mutta kaikki ne on ollu ihan hyviä.
Lasketaanks studio Ghiblin animet tähän kategoriaan? Epäilen, mut jos joo niin oon nähny niitten kaikki leffat.
No ekana leffana tuli mieleen "Hero". Ostin sen kaupasta varmaan pari kolme vuotta sitten. Sitten on nauhotettu "Hiipivä Tiikeri Piilotettu Lohikäärme". Se on aika mahtava leffa. Sitten on nauhotettu myös "Lentävien tikarien talo".
Sitten olen nähny sellainen kuin "Saari". Taitaa olla Korealainen, jos oikein muistan. Se tuli joskus YLE Temalta. Muutenki YLE Teemalta tuli paljon aasialaisia leffoja keväällä ja alkukesällä.
Sitten on "Kung Fu hustle" käyty kattomassa leffassa ja myös ostn sen DVDnä. Ai niin oon ladannu koneelle Battle Royalin, mutten viittiny kattoo ku puoliväliin, kun rupes harmittaan niitten kohtalo (hirvee tunteellinen hölmö mäkin oon)
Erillisiä näyttelijöitä tai ohjaajia en muista, mutta kaikki ne on ollu ihan hyviä.
Lasketaanks studio Ghiblin animet tähän kategoriaan? Epäilen, mut jos joo niin oon nähny niitten kaikki leffat.
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
-Kiltit lapset eivät saa mitään