Fruits Basket

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

frostious kirjoitti:
Yozora kirjoitti:Minä taas tykkään Hatorista ja Ayamesta yhdessä. ;D
Kuinkas sattui, niin minäkin! :D

Yosh!
HAWT. 8D Oh yeash, that would work really well!

Yosh!
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Jes! Turmellaan nuoria mieliä! :D

*hi5's frosti*
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Yozora kirjoitti:Jes! Turmellaan nuoria mieliä! :D

*hi5's frosti*
*hi5's back*

Ja kun siihen lisätään vielä Shigure... :D
"Shigure ei anna mun nukkua~ :<"
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

frostious kirjoitti:Ja kun siihen lisätään vielä Shigure... :D
"Shigure ei anna mun nukkua~ :<"
Hot damn, yes please! :O
OT3! <3
*makaa pyramidin juurella ja kouristelee*
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Yozora kirjoitti:
frostious kirjoitti:Ja kun siihen lisätään vielä Shigure... :D
"Shigure ei anna mun nukkua~ :<"
Hot damn, yes please! :O
OT3! <3
*makaa pyramidin juurella ja kouristelee*
xD VOI KYLLÄ! Aivan! Liian hyvää ollakseen totta!

*kiljuu ja juoksee ympyrää*
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Mission accomplished! xD
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Indeed it has been. 8P
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Voi kyrsä teidän kanssa :D

Onko kukaan muu huomannut että Fruits Baskettia saa kaupasta 8,99 per DVD? O__O Harkitsin, että ostaisinko... :> Suomisubit vaan pelottaa, en halua päätyä tilanteeseen, jossa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Ave-chan kirjoitti:Onko kukaan muu huomannut että Fruits Baskettia saa kaupasta 8,99 per DVD? O__O Harkitsin, että ostaisinko... :> Suomisubit vaan pelottaa, en halua päätyä tilanteeseen, jossa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D
Itse en ole tarkistanut, mutta jos Tohrun suusta "nuori herra Kyo" ei pelota, niin antaa palaa.. :p
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Ave-chan kirjoitti:Onko kukaan muu huomannut että Fruits Baskettia saa kaupasta 8,99 per DVD? O__O Harkitsin, että ostaisinko... :> Suomisubit vaan pelottaa, en halua päätyä tilanteeseen, jossa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D
Itse en ole niitä katsellut, mutta Anime-lehden mukaan suomennokset ovat töksähteleviä ja "epäluonnollisia", plus jotkut ovat kuulemma valittaneet huonosta ajoituksesta. Mutta itse en ole tosiaan nähnyt, joten en tiedä.
Me varmaankin ostamme Yozon kanssa englantisubbiset, ihan vaan sen takia että emme erityisesti tykkään animesta/mangasta suomennettuna - se vain ei kuulosta hyvältä eikä "vakavastiotettavalta".
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Ave-chan kirjoitti:Onko kukaan muu huomannut että Fruits Baskettia saa kaupasta 8,99 per DVD? O__O Harkitsin, että ostaisinko... :> Suomisubit vaan pelottaa, en halua päätyä tilanteeseen, jossa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D
Kyllä olen itse asiassa huomannut, mutten ole ainuttakaan DVD:tä ostanut sillä minulla on parissa poltetussa DVD:ssä FB:tä 13 jaksoa molemmissa (eli niissä on sekaisin Narutoakin). (:
Kun minullekkin tulee nykyään Anime-lehti ja elokuun numerossa oli FB:stä arvostelu, jossa sanottiin, että DVD:issä käännös olisi voinut olla huolellisempaa jne.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Phan

Viesti Kirjoittaja Phan »

Ave-chan kirjoitti:Onko kukaan muu huomannut että Fruits Baskettia saa kaupasta 8,99 per DVD? O__O Harkitsin, että ostaisinko... :> Suomisubit vaan pelottaa, en halua päätyä tilanteeseen, jossa ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa :D
Kaikilla DVD'illä tähän asti (1-4) Sohmia kutsutaan Somaksi, vaikka takakannessa lukee selvästi Sohma. Sitä outoa "Nuori herra Somaa" myös toistettiin 1 DVD'llä melkein jatkuvasti. Eli osta jos haluat, jos nuo eivät häiritse ;). Myös eräät lauseet on jätetty kääntämättä, ja kirjoitusvirheitä löytyy. Mutta minua ei haitannut.
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

Phan kirjoitti:Kaikilla DVD'illä tähän asti (1-4) Sohmia kutsutaan Somaksi, vaikka takakannessa lukee selvästi Sohma.
No, tuo nyt on vain yksi tapa kääntää se sana, se voisi olla myös Souma tai Sooma, tai jopa Sôma. Mutta jossain sanottiin (oliko se juuri siinä Anime-lehdessä?) että Tohru on kuitenkin Tohru eikä Toru, niinkuin sen tuolla käännösperiaatteella pitäisi olla. Eli yhdenmukaisuutta käännöksestä tuppaa puuttumaan.

Muuten, animen kääntäjät ja kansitekstin tekijät eivät välttämättä aina ole samat henkilöt - esmes Steamboyn takakannessa hahmojen nimet oli kirjoitettu "japanilaisittain" vaikka itse animessa ne oli lokalisoitu englanninkielisiksi (=animessa Ray, takakannessa Rei).
...Eikä puhuta ollenkaan siitä, että joskus kääntäjät nyt eivät vain kiinnitä huomiota asioihin; FMA-mangan eräässä ruudussa lukee erään hahmon nimi ihan selvin länsimäisin kirjaimin - Ling Yao - mutta silti kääntäjät onnistuivat kääntämään sen Lin Yao'ksi. -___-
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Enkö ole tännekkään kommentoinut????? :? Voi minua lahopäätä!

Eli Furuba=animen parhaimmistoa! Tähellisimmät kehut tänne onkin tullut jo. Se on just mahtavaa, ku saa itkea ja nauraa Furubassa vuoron perään!

Esim.
"Voi 15 jakso on niin ihana! Siinä itken aina! *nyyh nyyh* Momiji...*nyyhkytystä* Ja Shigure on niin hauska! *räkänaurua* Ja Akito niin pelottava *uuuuuu* Kisa! *kawaiiiiiiii!!!!*
Hitsi kun siinä on niin monipuolinen ihmisvalikoima!" Selitän aina kaverilleni, ja hän kummastelee, miten voin ensin itkeä ja sitten yht'äkkiä
nauraa sikana. Mut semmonen on Furuba!

Mulle on muuten epäselvyyksiä FB:ssä, ensinäkin, miksi Tohrua ja Kanaa sanotaa -kuneiksi, vaikka he ovat tyttöjä?
Spoileri, maalaa nähdäksesiJa mitä tarkoittaa, kun jaksossa 16 (olen aika varma et se oli 16) Kyo sanoo Yukille, jotain että "aja veljes poies täältä"
Yuki:"Ei se minua kuuntele, vihaan sitä miten hän tukeutuu aina toisiin ihmisiin joka asiassa"
Kyo:"Entä sinä sitten, itse tukeudut Shigureen koko ajan" Yuki:"Se ei kuulu sinulle! Lopeta uteleminen!"
Onko tämä taas näitä Kyon lapsellisia väittelyvaltteja, vai onko siinä jotain sisältöäki? Se vaan, ku Fb on kuitenki niin lyhyt, että haluan jok'ikisen yksityiskohdankin selvitettyä! Laitoin nyt tämän spoilaukseen, ettei kukaan suutu!
Ei se nyt ihan tolleen menny, mut suurinpiirtein.
Spoileri, maalaa nähdäksesi Voi äly! Akito nainen? :shock: Jumatsu! No ehkä mangassa, mut animessa se on ollu mulle aina mies, ja on vastasuudessaki! Uskomatonta....shokki

Mangassa Tohruhan on btw blondi, ihan oikeesti. Luonteeltaan ainaki 100% platina! Outoa nähä hänet oikeesti vaaleahiuksisena.
Hitsi noita teidän parituksia. :roll:

Tuli kyl sekava postaus, mut ei voi mitään. Ei ehi nyt. Kiire.


edit.
Kun-liitettä käytetään yleensä miespuolisista henkilöistä, usein omista ikätovereista tai nuoremmista. Voidaan käyttää myös naisista, esimerkiksi itseään nuoremmasta ja alempiarvoisesta työtoverista (esim. yhtiön sisällä). Ahaa, okei. Tänks!
Viimeksi muokannut Sutsuran, Pe Syys 22, 2006 19:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Sutsuran kirjoitti:Hitsi noita teidän parituksia. :roll:
Joillakin meistä nyt vaan on niin hyvä maku.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Vastaa Viestiin