Playstation 3, Xbox 360 ja Wii

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Vastaa Viestiin

Mikä miellyttää eniten?

Xbox 360
20
13%
Playstation 3
77
51%
Wii
54
36%
 
Ääniä yhteensä: 151

Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Kyllä se on Wii
1. Wii on HALPA
2. Wiissä on varmasti aivan LOISTAVA uusi ohjaustapa
3. Paljon hyviä pelejä
4. Monipuolisesti palejä (on räiskintää on hauskanpitoa ja kaikkea siltä väliltä)
5. Wiille tulee jokun uusi naruto peli
6. Wiille tulee joku Bleach mättöpeli jossa pääset käyttämään Wiimotea miekkana http://wii.ign.com/articles/734/734789p1.html
7. pelejä missä pääsee miekkailemaan

tuollainen bleach tyylinen miekkailu tulee olemaan varmaankin aikas helvetin tunnelmallista pelkkään nappäimien näpyttelyyn nähden. kannattaa kattoa ne Bleach videot

jos kysytte että miksi wii. tuleehan muillekkin konsoleille esim naruto ja bleach pelejä niin vastaus on se ohjaussysteemi. jos wiille tulevat pelit käyttävät wiin omaa ohjausta, niin se voi tuoda myös mättöpeleihin aivan toisenlaisen tunnelman. Sama koskee muitakin pelejä
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Deli
Genin
Genin
Viestit: 161
Liittynyt: To Touko 26, 2005 21:12
Paikkakunta: Cyberspace

Viesti Kirjoittaja Deli »

Äänestin xboxia siksi että aion ostaa sen näillä hetkillä ja sitten myöhemmin otan hyllystä kokoelmiini uusimman narutopelin, joka on eka joka vissiin julkastaan Suomessa.
:D

edit: fredolla hyvä huomio
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

No hyviä alkuperäisiä Ps pelejä on esimerkiksi 3 uusinta Metal Gear Solidia, Ja kyllä myönnän pelanneeni kaikki 4 Ratchet peliä läpi. Ps2 on ihan yhtä hyvä kuin GC, alkuperäisessä Xboxissa oli ensimmäisissä tuontantoerissä kuulemma aika paljon vikoja, ja Kyllä tuota pleikkaa tulee tuettua ihan periaatteen vuoksi. Koko ikäni niillä pelaillut ja ylpeä siitä. Ei harmita vaikka en ole GC:llä juuri ikinä pelannutkaan ja päässyt kokemaan mitä lie elämyksiä. Jos pitäisi olla joku muu kuin Ps2 tai Ps3, niin se olisi Xbox360 tai tosi tehokas PC. Jostain syystä en yksinkertaisesti nintendoa tue.
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Eikö sitten PS2:sen ekoissa (ja nykysissä) tuotantoerissä ole sitten vikoja? Nehä naarmuttaa pelit aivan helvetin nopeasti, ja vielä kun Blu-Ray levyt on ohuempia kuin normaali DVD:t niin miten kuvittelet PS3-pelien säilyvän naarmuilta D;. PS2 on tehoiltaan huonompi kuin Xbox ja GC, PS2:ssa on ainoa hyvä puoli MGS:ät. Ja Sony on tehnyt mielestäni liikaa virheitä paskalla PR:llään, ja jollei MGS4 tulisi PS3:selle, en edes sitä ostaisi. (huhhuh mitä flametusta:P) Wii60 <3
Kuva
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja Deta- »

Olin kaartumassa Wii:n puoleen kunnes kuulin siitä ohjaussysteemistä ja sen "ns" puutteellisuudesta.Luin jonkun arvostelun siitä red blood 'ko' se oli.Sitä miekkailu systeemiä eniten lueskelin ja petyin.Miekalla on vain pari tapaa iskeä, vaaka ja pari viistoa.Itse kone määrittelee osumat sitten.Eli et voi itse vapaasti mättää sillä ohjaimella miten haluat. Vaikka kuinka haluaisit se vaa lyö sitä paria iskua.Monessa pelissä tuo uusi systeemi on musta vaan edessä.Esim urheilu(lätkä,jalkapallo) jos sitä haluaa pelata.Tappelussakaan ei musta pahemmin hyvät puolet korostu.Ok kyllä se esim tenniksessä missä sitä nyt hehkutetaankin voi toimia ,mutta ollaanko tota katottu pitkälle eteenpäin.Esim kun katoin tota Bleach -peliä mietin ,että miten sillä ohjaimella tuollanen voi edes onnistua kun peli on kuvattu sivulta.Muutenkin eurooppaan musta ei hirveän kiinnostavia pelejä rantaudu Wii:lle.Ainoa hyvä tällähetkellä on ainoastaan Mario -sarja.
Kuva
Avatar
-Snake-
Genin
Genin
Viestit: 102
Liittynyt: Su Heinä 31, 2005 20:38
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Snake- »

Xtazey kirjoitti:Eikö sitten PS2:sen ekoissa (ja nykysissä) tuotantoerissä ole sitten vikoja? Nehä naarmuttaa pelit aivan helvetin nopeasti, ja vielä kun Blu-Ray levyt on ohuempia kuin normaali DVD:t niin miten kuvittelet PS3-pelien säilyvän naarmuilta D;. PS2 on tehoiltaan huonompi kuin Xbox ja GC, PS2:ssa on ainoa hyvä puoli MGS:ät. Ja Sony on tehnyt mielestäni liikaa virheitä paskalla PR:llään, ja jollei MGS4 tulisi PS3:selle, en edes sitä ostaisi. (huhhuh mitä flametusta:P) Wii60 <3
Mulla on melkein kaikki ps2 pelit naarmuttomia joten tuo naarmutusjuttu on täyttä p*skaa. Ja olen pelaillut usein eli eivät ole käyttämättömiä. Ollu sillä maanantaikappale jolla naarmuuntuu levyt.
Kuva
Älä tee kaverille pilaa teroittimella jossa on löysä kansi...
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

-Snake- kirjoitti: Mulla on melkein kaikki ps2 pelit naarmuttomia joten tuo naarmutusjuttu on täyttä p*skaa. Ja olen pelaillut usein eli eivät ole käyttämättömiä. Ollu sillä maanantaikappale jolla naarmuuntuu levyt.
Joo, 100 000 PS2:sta ja kaikki maanantaikappaleita _b
Deta- kirjoitti:Olin kaartumassa Wii:n puoleen kunnes kuulin siitä ohjaussysteemistä ja sen "ns" puutteellisuudesta.Luin jonkun arvostelun siitä red blood 'ko' se oli.Sitä miekkailu systeemiä eniten lueskelin ja petyin.Miekalla on vain pari tapaa iskeä, vaaka ja pari viistoa.Itse kone määrittelee osumat sitten.Eli et voi itse vapaasti mättää sillä ohjaimella miten haluat. Vaikka kuinka haluaisit se vaa lyö sitä paria iskua.Monessa pelissä tuo uusi systeemi on musta vaan edessä.Esim urheilu(lätkä,jalkapallo) jos sitä haluaa pelata.Tappelussakaan ei musta pahemmin hyvät puolet korostu.Ok kyllä se esim tenniksessä missä sitä nyt hehkutetaankin voi toimia ,mutta ollaanko tota katottu pitkälle eteenpäin.Esim kun katoin tota Bleach -peliä mietin ,että miten sillä ohjaimella tuollanen voi edes onnistua kun peli on kuvattu sivulta.Muutenkin eurooppaan musta ei hirveän kiinnostavia pelejä rantaudu Wii:lle.Ainoa hyvä tällähetkellä on ainoastaan Mario -sarja.
Deta, Red Steelin ohjaussysteemi on kokonaan muutettu, ja nyt sitä liikutellaan itse, eli voit vapaasti mättää miten haluat :P
Kuva
Avatar
Tonza
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 323
Liittynyt: To Syys 02, 2004 17:27

Viesti Kirjoittaja Tonza »

Wii:stä sen verran, että tuntuu jotenkin kaikki huomio menevän vain siihen wiimoteen. Onhan Wiille ne Nintendon omat pelit mutta mitä muuta? Haluavatko ihmiset oikeasti "vain" Xboxin tasoista grafiikkaa ja uuden ohjaimen? Eihän grafiikka ole sinänsä niin tärkeä kuin pelattavuus mutta kyllä se tarkempi ympäristö/modelit vaan tuo paljon lisää todentuntua/immersiota peliin.

Ehkä olen liian skeptinen mutta en olekaan mikään Nintendo-fani muutenkaan.
KuvaKuva
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja Deta- »

xtazey tiedän ,että siinä voi liikkua itse ja siis voi siinä lyödä miten haluaa mutta kone tulkitsee sen joka viisto lyönniksi,pysty tai vaaka.Ampuminen on sitten eri juttu.Mutta tuo miekalla huitominen on toteutettu huonosti.Oisi aivan eri juttu jos nintendo laittaisi paketin päälle toisen ohjaimen ns. tavallisen ohjaimen millä voisi sitten pelailla semmosia pelejä jotka eivät tolla tikulla miellyttäisi.
Kuva
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

Deta-, onhan sille tulossa ns. Old skool ohjain: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Wii_05.jpg
Sekä GameCuben ohjaimet toimivat Wiissä joidenkin pelien kanssa
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Deta- kirjoitti:Olin kaartumassa Wii:n puoleen kunnes kuulin siitä ohjaussysteemistä ja sen "ns" puutteellisuudesta.Luin jonkun arvostelun siitä red blood 'ko' se oli.Sitä miekkailu systeemiä eniten lueskelin ja petyin.Miekalla on vain pari tapaa iskeä, vaaka ja pari viistoa.Itse kone määrittelee osumat sitten.Eli et voi itse vapaasti mättää sillä ohjaimella miten haluat. Vaikka kuinka haluaisit se vaa lyö sitä paria iskua.Monessa pelissä tuo uusi systeemi on musta vaan edessä.Esim urheilu(lätkä,jalkapallo) jos sitä haluaa pelata.Tappelussakaan ei musta pahemmin hyvät puolet korostu.Ok kyllä se esim tenniksessä missä sitä nyt hehkutetaankin voi toimia ,mutta ollaanko tota katottu pitkälle eteenpäin.Esim kun katoin tota Bleach -peliä mietin ,että miten sillä ohjaimella tuollanen voi edes onnistua kun peli on kuvattu sivulta.Muutenkin eurooppaan musta ei hirveän kiinnostavia pelejä rantaudu Wii:lle.Ainoa hyvä tällähetkellä on ainoastaan Mario -sarja.
Et ole tainnut pahemmin katanaa käsitellä tai etenkään harkoitella sillä.

Yksinkertaisesti Ubisoft on tehnyt oikean ratkaisun rajoittaessaan liikkeitä (joita oppii kehityksen myötä lisää) koska se on tähtitieteellisesti kaksi aivan erilaista esiaa huitoa 100g kapulalla kuin oikealla katanalla. Käytännössä edes oikealla katanalla suoritetut lyönnit eivät ole kovin uniikkeja, koska katanan paino ja koko asettaa sekä lyömiselle, lyönnin pysäyttämiselle ja ennenkaikkea liikkeen suunnan vaihtamiselle suuria rajoituksia. 100g kapulalla pystyt vaihtamaan liikkeen suunnan vaikka 10senttimetrin välein. katanalla taas liike suunnan vaihtaminen vastakkaiseksi edellyttää joko lyönnin saattamista loppuun, tai sen väkipakotammista äkkinäistä pysäyttämistä, tai katanaa pitäisi vain heilutella jolloin terän nopeus pysyy niin alhaisena, jotta suuntien vaihtaminen onnistuu helposti. suunnan vaihtaminen mikä on sitä vaikeampaa, raskaampaa mitä nopeampi ja kovempi lyönti on kyseessä.

ota kännykkä käteen ja käytä sitä miekkana. mitä tulee. huitomista, huitomista.
Jos red stealissa olisi täysin vapaa katanan käyttö, niin katana taistelut olisivat armottomasti aivan liian helppoja. blokkaaminen olisi aivan täysin epärealistisen helppoa, juuti sentakia, että huitoisit alle 100g painoista katanaa jolla ei myöskään olisi minkäänlaista ilmanvastusta, eikä pysäytystä vastustavaa liikevoimaa. myös lyönnit olisisivat aivan liian helpot, koska katanalla lyödessä raskainta ja vaikeinta ei itseasiassa ole lyöminen vaan miekan vieminen lyönti asentoon sekä lyödyn lyönnin pysäyttäminen ja lyönnin jälkeen miekan palauttaminen. eli vapaalla huitomisella katoaisi juuri ne asiat, jotka tekevät katanan käytöstä taitolajin. Ja myöskään Katanalla ei jumaliste heiluttelemalla tapeta ketään, eikä sitä muutenkaan kyllä heilutella. saatisitten huidota. kepillä voi huitoa ja kaukosäätimellä, mutta et katanalla. katanan paino on sen verta suuri, että huitomalla ei saa mitään aikaiseksi ja voimat kuluu hukkaan ja jos huitoo niin huitomalla ei onnistu kuin satuttamaan itsensä tai vahingossa jotain muuta. Katanalla lyöminen ja treenaaminen ei ole kovin kevyttä puuhaa, vaan se on loppupelissä varsin raskasta.

etenkin kun Red Stealissa päähenkilö käytti jossain paikassa Nito-Ryu tekniikkaa, eli kahden miekan tekniikkaa. toisessa Wakizashi ja toisessa katana. kyseistä tekniikkaa käyttäessa koko katanan paino on yhdellä kädellä ja kevyemmän miekan painoa toisessa, joka on raskaampaa.
munchakulla ja kaukosäätimellä huidottaessa vapaalla huitomisella tulisi pelkkää huitomista, koska kyseisen tekniikan osaaminen on vaikeaa jo vaikka kahdella kepillä, saati sitten Katanalla ja Wakizashilla. joten tekniikka korvaantuisi armottomalla oikean käden kapulan ja vasemman munchakun huitomisella.

siksi lyöntejä on rajoitettu red stealissa lyönti tapahtuu viemällä kapula ja nuncha aikomasi lyönnin asentoon joka on jokaisella lyönnillä erilainen (vähän niinkuin tekisit erikoisliikkeen näppäinyhdistelmän tappelupelissä ohjaimella) ja sitten lyöt. erilaisia opittuja lyöntejä pystyy myös yhdistelemään comboihin, joita myös oppii pelin ja omien taitojen kehittyessä. hallittavuus olisi paljon kauempana realistisuudesta ja oikeasta hallittavuudesta kuin nykyisellään rajoitettu hallittavuus.

Deta- kirjoitti:xtazey tiedän ,että siinä voi liikkua itse ja siis voi siinä lyödä miten haluaa mutta kone tulkitsee sen joka viisto lyönniksi,pysty tai vaaka.Ampuminen on sitten eri juttu.Mutta tuo miekalla huitominen on toteutettu huonosti.Oisi aivan eri juttu jos nintendo laittaisi paketin päälle toisen ohjaimen ns. tavallisen ohjaimen millä voisi sitten pelailla semmosia pelejä jotka eivät tolla tikulla miellyttäisi.
kyllä niitä lyöntejä on enemmänkin, niitä ei läheskään kaikkea ole näytetty, joska lyöntejä ja lyönti komboja tosiaan oppii pelin edetessä lisää. on myös semmoinen huhu, että moninpelissä lyönti ja liikerajoituksia ei ole, tai ei ainenkaan tietyilä modeilla.
Viimeksi muokannut fredo, Su Loka 08, 2006 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Ha ha! Talk about offtopik! xD

Odotan Super Smash Brothers Brawlia, kyseistä pelisarjaa jo jonkinaikaa on himottanut netissä pelata, aina N64-version ilmestymisestä saakka.
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja Deta- »

Fredo en nyt lukenut koko romaaniasi mutta vaikka miekka painaisi sen pari kg.Kyllä sä silti voit huitoa miten haluut.Vaikka se miekka painais 2-3kg ei sun lyönnit mitenkää rajottus siinä.Tietysti jos joku heiverö on ni sitten mutta semmonen joka miekalla osaa huitoa varmasti osaa huitoa miten haluaa.No joo saattaa siinä lyöntien suunnan muutoksessa mennä aikaa enemmän kun kapulan mutta kumminkin.Ei se miekka mikään kanki ole.Eikös katana ole suht kevyt miekka?Eikös se suunniteltu sitä varten ,että sen kanssa voidaan pomppia kuusten latvassa ja kiljua WRYYYYYY[o.o * ; ) ]Musta siinä sais olla hitusen enemmän tapoja lyödä.Tietysti olisi hienoa jos niitä lyöntitapoja oppisi lisää.
Kuva
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fredo »

Deta- kirjoitti:Fredo en nyt lukenut koko romaaniasi mutta vaikka miekka painaisi sen pari kg.Kyllä sä silti voit huitoa miten haluut.Vaikka se miekka painais 2-3kg ei sun lyönnit mitenkää rajottus siinä.Tietysti jos joku heiverö on ni sitten mutta semmonen joka miekalla osaa huitoa varmasti osaa huitoa miten haluaa.No joo saattaa siinä lyöntien suunnan muutoksessa mennä aikaa enemmän kun kapulan mutta kumminkin.Ei se miekka mikään kanki ole.Eikös katana ole suht kevyt miekka?Eikös se suunniteltu sitä varten ,että sen kanssa voidaan pomppia kuusten latvassa ja kiljua WRYYYYYY[o.o * ; ) ]Musta siinä sais olla hitusen enemmän tapoja lyödä.Tietysti olisi hienoa jos niitä lyöntitapoja oppisi lisää.
kyllä se katana rajoittaa yllättävän paljon rajoittaa sitä miten sillä lyödään. katanalla ei pysty huitomaan, tai pystyy, mutta huitomalla ei voi satuttaa ketään muuta kuin itseään (älä sekoita termejä lyödä ja huitoa keskenään). katana on miekka, jonka painopiste ei ole käden sisällä, eikä myöskään väistimen kohdalla tai juuri sen edessä, kuten rapiereissa.
Tämä tekee sen, että huitoessa katanan terä ei pysy käsien liikkeiden mukana. osittain sama efekti, kuin jos sinulla on kuminauha, jonka päässä on paino, niin jos yrität saada painon liikkeelle liian nopeasti se ei liiku yhtikäs mihinkään.
katanalla huitoessa se näkyy siinä että katana tulee tavallaan jäljessä, eikä terä saavuta kohdetta. helpoiten se on havaittavissa sivuttan liikkeessä.
Katanan painopiste on terällä ja tehokkain osa on terän kärki, sen osumisnopeus on lyödessä suuri, mutta lyönti on toteutettava niin että käsien liike-energia siirretään terään ja terän kärkeen. tämä tekee sen että katanalla ei voi lyödä terän ollessa ihan missä tahansa, vaan se on käytännössä saatava paikkaan mistä voi lyödä niin että liike-energian saa siirrettyä terään. siirto on tehtävä joko käsin liikuttamalla tai lyödä edellinen lyönti niin pitkäksi, että terän pysähtymis pisteestä on mahdollista tehdä uusi hyvä lyönti. katanalla on nopea lyödä, mutta lyöminen vaatii tekniikkaa ja kaukosäätimellä katanaa mukailevaa tekniikkaa on mahdotonta toteuttaa, etenkin, jos ei oikealla katanalla harjoittele.

katanaa painavemmallakin kaukosäätimellä pystyy vielä huitomaan, mutta katanalla huitomisesta ei tule yhtään mitään, ei etenkään yhdellä kädellä. tai huitomisella ei hyödy mitään ja sillä satuttaa helpommin itsensä kun vastustajaa.

semmoinen joka miekalla osaa lyödä varmasti osaa lyödä miten haluaa, mutta huitominen ei katanalla onnistu ja kevyellä palikalla lyöminen muuttuu väkisinkin huitomiseksi, etenkin jos tulee joku tiukka äkkinäinen tilanne, niin et varmasti silloin käyttäisi kaukosäädintä kuin se olisi oikea miekka vaan alkaisit huitomaan ja tekisit oikealla katanalla "mahdottomia" suorituksia

vastustajien päihittäminen olisi aivan aivan liian helppoa
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
Deta-
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: To Tammi 06, 2005 19:07

Viesti Kirjoittaja Deta- »

Ei sun nyt siihen huitomis termiin tarvinnu jumittua.Mutta jos kerran tommonen ohjain on tehty miks ei sitten suoraan käytetä hyväkseen niitä ominaisuuksia mitä se tarjoaa?
Vastaa Viestiin