Lemmikkieläimen kuolema

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Lemmikkieläimen kuolema

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

mod-edit: halkaisin tämän keskustelun pois offtopic-ketjusta, kerta tästä aiheesta löytyy takuulla juttua omaankin säikeeseen. ~c



Ja tänään se tapahtui. On ollut ankea koulupäivä. Aamulla lähti kotoa, ja silitti viimeisen kerran meidän mustaa labbista, tietäen, ettei se enää ole kotona kun illalla menen takaisin sinne. Se on ollut meillä aina. Ja en osaa kuvitella taloa ilman meidän koiraa.

Ja mua nolottaa hemmetin paljon kun kaverit kysyi mikä on ja purskahdin itkuun keskellä ruokalaa. Nolottaa vieläkin ja ottaa päähän, kuinka heikko ja huono olen kestämään. Mutta vieläkään ei ole tajunnut, ettei Nelli ole kotona kun sinne menee. Siis sen tiedostaa, mutta se ei vaan mene aivoihin asti perille..
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Se on p*ska juttu kun lemmikki joudutaan lopettamaan, vanhalle koiralleni tehtiin niin kun olin jtn. 9 vuotias. Nykyään on uusi koira, johon oon kiintynyt vieläkin enemmän..

No, koska olen sen vert ujo en uskalla halia, mutta annan lämpimän kädenpuristuksen. internetin kautta. Tai jotain..
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
neonsade
Genin
Genin
Viestit: 191
Liittynyt: Su Heinä 09, 2006 23:32

Viesti Kirjoittaja neonsade »

Minä en ole kiintynyt ollenkaan meidän lemmikkeihin o____O vaikka niistä pidänkin tai siis pidän sillä koirahan lopetettiin pari vuotta sitten ja haudattiin omalla pihalle... Kissa kävi naukumassa entisen koiran haudalla, tiesi varmaan, että se kuoli.

Yrittäkää pärjätä LittleSamurai ja Takumi ;)
Viimeksi muokannut neonsade, Pe Joulu 08, 2006 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Viesti Kirjoittaja jenske »

LittleSamurai kirjoitti:Ja mua nolottaa hemmetin paljon kun kaverit kysyi mikä on ja purskahdin itkuun keskellä ruokalaa. Nolottaa vieläkin ja ottaa päähän, kuinka heikko ja huono olen kestämään. Mutta vieläkään ei ole tajunnut, ettei Nelli ole kotona kun sinne menee. Siis sen tiedostaa, mutta se ei vaan mene aivoihin asti perille..
Otan osaa ;__; Ja se on täysin inhimillistä että itkee jos oma rakas lemmikki kuolee. Olen huono sanomaan mitä haluan nyt sanoa, mutta kuitenkin..

Ja City loppuu.. Viimenen tunti lähti nyt. Itse ehdotin viimeseks lekaksi Jääkärinmarssia tuntemattomasta syystä x. Julma on kohtalo.. Noo, kai sitä radio Rockia voi kuunnella sitten, onhan siellä nyt ainakin Heikelä ja Linnanahde. Kun ei jaksais niitä samoja levyjä kotonakaan kokoajan kuunnella...
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Meil oli kolme marsua, kaikki kuoli. Hautasin yhen muropaketin sisällä, toisen maitotölkin ja kolmannesta en muista :\ Ja taitaa tuo koirakin tuosta jonkun ajan päästä kupsahtaa kun selkä ja takajalat on aika hellänä. Mut voi voi, onhan ne mukavia, mutta turhaan niitten perään itkee.
Kuva
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Eläimen perään itkeminen ei ole koskaan turhaa. Yhtä tavalla voisin itse tästä väittää, että turhaan itkisit, jos joku perheenjäsenesi kuolisi. Tunteettomat paskat ovat kykenemättömiä itkemään lemmikiensä perään ja sellaisille ihmisille ei pitäisi eläimiä edes suoda.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Joten mielestäsi ihmisille pitäisi myöntää lemmikkejä jotta he voisivat purkaa tunteitansa niitten avulla? No jo on siinä hyväksikäyttöä.
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

circol kirjoitti:Joten mielestäsi ihmisille pitäisi myöntää lemmikkejä jotta he voisivat purkaa tunteitansa niitten avulla? No jo on siinä hyväksikäyttöä.
Ei, vaan miksi hankkia lemmikkejä jos ei niistä sen vertaa välitä että niiden kuolemaa surisi?

Miksi vaadit ymmärtää tahallasi väärin? Jos riitaa haluat haastaa, niin mene jonnekin muualle haastelemaan, kiitos.
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Älä väännä tahallasi.

Ihmisille suodaan eläimiä, jotta he voisivat rakastaa niitä niin kuin oikeita perheenjäseniä (joita ne ovat). Jos se on sinusta tunteiden purkamista ja siten hyväksikäyttöä, niin olkoon sitten. Hyväksikäytetään kaikki perheenjäseniämme.

Jos olet niin tunteeton ihminen, ettet lemmikkiäsi rakastanut tarpeeksi itkeäksesi, niin sitten todellakin siedät olla ilman.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Haluan väitellä :(

No joo, kyllähän niitä suree, kun olivat vielä niin seurallisia ja mukavia eläimiä.
Mutta en kai sitten rakastanut niitä tarpeeksi kun kerta en itkenyt kun ne kuoli. Mutta pitäsiköhän huomioida, että ihmiset omaavat erilaiset tunteet ja tunnetasot tai miksi nyt niitä/sitä/ym pitäisi kutsua :P
Kuva
Avatar
frostious
Herp a derp
Herp a derp
Viestit: 2464
Liittynyt: Su Huhti 25, 2004 19:50

Viesti Kirjoittaja frostious »

circol kirjoitti:Mutta pitäsiköhän huomioida, että ihmiset omaavat erilaiset tunteet ja tunnetasot tai miksi nyt niitä/sitä/ym pitäisi kutsua :P
Pitäisi, eikä siis kannattaisi sanoa toiselle että "turhaan niitten perään itkee" kun toinen on selvästi surullinen. Arvostaisitko sinä, jos oma paras ystäväsi olisi kuollut ja joku tulisi sanomaan "onhan ne kaverit kivoja mutta turhaan niitten perään itkee"?
Avatar
Yozora
Unfit to be a Gundam Meister
Unfit to be a Gundam Meister
Viestit: 1128
Liittynyt: Ma Touko 17, 2004 13:30
Paikkakunta: TRANS-AM system
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Yozora »

Jos on niin kova tarve väitellä, niin väittele edes sellaisesta asiasta, joka ei ole toiselle itkun asia.
frostious kirjoitti:Pitäisi, eikä siis kannattaisi sanoa toiselle että "turhaan niitten perään itkee" kun toinen on selvästi surullinen. Arvostaisitko sinä, jos oma paras ystäväsi olisi kuollut ja joku tulisi sanomaan "onhan ne kaverit kivoja mutta turhaan niitten perään itkee"?
Veit jalat suustani. Mitäpä minä enää tuohon lisäämään.
Kuva
[ tähdenlentona kai luokseni saavuit ja kauniimman teit minun maailmastain ]
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

No tuo on kyllä totta, eipä tuollaista tilannetta ole tullut vastaan joten en voi sanoa miten asia olisi. Ainoat tilanteet missä ihan läheinen ois ollu kuolemaa lähellä on ollu kun mummo on joutunut sairaalaan ja sitä on nyt ainakin osannu odottaa kun on kymmenen vuotta jo kiikuttanu puol kuolleena.
Ja kai äidin puolelta noi geenit on jääny tunteiden saralta vähemmäks kun se tuppaa itkemään ja faija ei hetkahda mistään tommosesta.

Tuli tässä muuten mieleen yks keskustelu ku oltiin broidien kaa, ku isobroidi oli ottanu joskus pienenä kulku kissan kotii ja kun se oli yks kerta hävinnyt ja sitä sitten ~10 vuotta tapahtuneen jälkeen muisteltiin, nii faija vaan sanoi ''Niin tais se vahingossa hypätä siihen pölkylle halkoja hakatessa.''

Vedänpä tähän vielä Dr.Phillit.
Että jokaisella on erilaiset tottumukset tunteet ja eipä niistä paljoa voi kiistellä mikä taas nytten saatiin todeta, vaikka monta kertaa tämmöstä ennenkin on jauhettu, mutta ei sitä vaan opi. :P
Kuva
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Kuutamosusi JekkuDragon kirjoitti:
Ja City loppuu.. Viimenen tunti lähti nyt. Itse ehdotin viimeseks lekaksi Jääkärinmarssia tuntemattomasta syystä x. Julma on kohtalo.. Noo, kai sitä radio Rockia voi kuunnella sitten, onhan siellä nyt ainakin Heikelä ja Linnanahde. Kun ei jaksais niitä samoja levyjä kotonakaan kokoajan kuunnella...
Joo, ne käski olla sellaisessa paikassa klo 17.00 minkä varmasti muistaa kun viimeinen leka heilahtaa. Ja meikähän olikin laulutunnilla.. :/ En sitten kuullut sitä. Mutta ne soitti sitä jo joskus aikaisemminkin, ja minusta se oli hyvä kappale, tykkäsin todella. Huoh.. Oisin halunnut kuulla. Mikäs on radio Rockin taajuus? Heikelä ja Linnanahde kunniaan, ja "kotoo töihin". Ikuisesti.


Joo, tuohon lemmikkiasiaan. Se on totta, että jotkut ihmiset vain eivät kykene itkemään, mutta he ilmaisevat tunteensa toisella tavalla, kuten töiden tekemisellä tai spacingoutilla (mä en keksi tolle koskaan suomenkielistä sanaa mikä kuvais). Jotkut itkevät jo pelkästä ajatuksesta jos joku kuolisi (en tunnusta mtn!!). Se on persoonallista. Ja on totta, että jotkut ihmiset materialisoivat lemmikkejään. Yhdellä tutulla on kissa, mutta se on sille tavara. Sitä on kiva esitellä, mutta ei se sitä hoida tai huolla muulla tavalla. Ei se ees ruoki sitä. Sen vanhemmat saa tehdä kaiken, mutta hyvä, että ne tykkää siitä myös.

Minua kyllä huolestuttaa toi meidän toinen koira, koska se on ihan yksin. Nyt se koko ajan kyhnää jokaisen jalassa kiinni ja hakee huomiota, mutta silti se koko ajan tuijottaa ovelle toivoen labbiksemme tulevan sieltä. kyllähän se haudallakin kävi ja haistoi, että kaveri on siellä maan sisällä, mutta silti se ei ymmärrä.. ja kun vielä espanjanvesikoira on, se tarvitsisi leikkikaveria. Voi kissaparat, mitä ne joutuu vielä kokemaan.. :roll:

Ja kiitos kaikille lohdullisista sanoista ^___^
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

Ei itkeminen auta yhtään joten se on turhaa.
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Vastaa Viestiin