Lemmikkieläimen kuolema

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
CaSMo
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 327
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 19:11
Paikkakunta: Per saukko

Viesti Kirjoittaja CaSMo »

Meillä oli valkoinen jänis ja se kuoli.
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

LittleSamurai kirjoitti:Ja tänään se tapahtui. On ollut ankea koulupäivä. Aamulla lähti kotoa, ja silitti viimeisen kerran meidän mustaa labbista, tietäen, ettei se enää ole kotona kun illalla menen takaisin sinne. Se on ollut meillä aina. Ja en osaa kuvitella taloa ilman meidän koiraa.

Ja mua nolottaa hemmetin paljon kun kaverit kysyi mikä on ja purskahdin itkuun keskellä ruokalaa. Nolottaa vieläkin ja ottaa päähän, kuinka heikko ja huono olen kestämään. Mutta vieläkään ei ole tajunnut, ettei Nelli ole kotona kun sinne menee. Siis sen tiedostaa, mutta se ei vaan mene aivoihin asti perille..
Sitä ei ensin edes voinut tajuta, ettei Nelli elä ikuisesti, vaikka se on ollut aina. Vanhin labbis mitä olen koskaan kuullut, 15,5 vuotias.
Sen jalat oli tosi huonossa kunnossa ja viimeiset viikot oli tosi vaikeita Nellille. Se ei olisi kestänyt lunta, sen jalat olisi katkennut ja sitten se olisi joutunut kitumaan.
Kun tuota ajattelee ettei se enää kärsi, niin tulee jotenkin ihan outo, helpottunut olo. Ei tarvitse pelätä että se katkaisee jalat tai vastaavaa.

Toisen koiran tilanne huolestuttaa minuakin, sillä on pasmat sekaisin. Se ei tajua missä Nelli on. Sitä pitää nyt lelliä ultra-paljon.

Minäkään en halunnut kertoa materialistuneille "ystävilleni" mitään. Ei ne ymmärtäisi ja olisin takuuvarmasti purskahtanut itkuun ja sitä en aio tehdä koulussa. Sitten kaikki pitäisi minua entistä mamelompana.
Muistan edelleen kun joku äiti sanoi lapselleen kaupassa:
"Älä itke, kaikki nauraa sinulle". Ja se on ihan totta.

((Miksi juuri Moby - Porcelain alkoi soimaan? Nyt mie vollotan täällä))
Kuva
Avatar
Xtazey
BANNED
BANNED
Viestit: 420
Liittynyt: Ti Elo 30, 2005 20:16
Paikkakunta: hehe

Viesti Kirjoittaja Xtazey »

CaSMo kirjoitti:Meillä oli valkoinen jänis ja se kuoli.
Nyyh sniff en tajua miten kestät :''( Osanottoni /läppä
Kuva
Avatar
CaSMo
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 327
Liittynyt: La Maalis 05, 2005 19:11
Paikkakunta: Per saukko

Viesti Kirjoittaja CaSMo »

Ei se mitään söin... siis olen jo päässyt yli jo siitä
large
BANNED
BANNED
Viestit: 2246
Liittynyt: Su Helmi 29, 2004 14:44

Viesti Kirjoittaja large »

CasMo jos joskus tarviit tukea nii saat sitä multa :<
pysy poissa s-tanan rasistipaska large! -Fredo
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Jos nyt jotain kuolleiden kalojen vessasta vetämisiä ei lasketa, niin olen joutunut onneksi hautaamaan vaan yhden lemmikin. Meille otettiin kultainen noutaja Pepi heti kun synnyin, eli meillä oli ikäeroa vain alle pari kuukautta. Pepi eli hurjan vanhaksi ja oli kamalan hyvässä kunnossa, kun iskä lenkkeili sen kanssa niin kamalasti ja muuta sellaista. Vähän ennen joulua, kun oltiin molemmat vähän vajaa 15 sillä sitten todettiin eturauhassyöpä, kun se oli kävellyt vaikeasti jo aika pitkään. Se oli levinnyt niin pahasti, että ei auttanut kuin viedä se lopetettavaksi. Iskä asui sillon toisessa kaupungissa ja oli vienyt sen ja kertoi vasta saman päivän iltana. Kyllähän sitä tuli itkeskeltyä ja muuta, mutta asiaan helpotti se, että Pepi oli melkein kymmenen vuotta jo asunut iskän luona, eli ei kuulunut ihan niin päivitäiseen elämään enää, vaikka rakas olikin. Iskälle se vaan oli aika kova paikka, kun kaveri meni. ;___;
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Mulle ei ole käynyt mitään tällaista koska minulla on elin aikanani ollut vain yksi lemmikki ja se oli lisko ja me myytiin se :D. Ja se ei ollut mitenkään seurallinen otus joten...
Avatar
Desert Master X
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 12:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Desert Master X »

Itselläni ei ole ollut lemmikieläintä, mutta tossa vähän aikaa sitten kaverini kääpiövillakoira kuoli (tukehtuen nesteisiin kehkoissaan).

Pidettiin silloin sille muistotilaisuus kaksistaan, kun olin tuntenut sen koiran pennusta saakka kun kaverini sai sen ala-asteella. Kaverini oli peräti kaksi viikkoa murheen murtamana kunnes hänen oli pakko keskittyä taas kouluun.

Että kaikille lemmikinsä menettäneille syvimmät osaanottoni en tiedä tarkalleen miltä tuntuu menettää lemmikki, mutta kaverin lemmikin kuolema sai minut jo aika surulliseksi...
Kuva
Avatar
Kira
Genin
Genin
Viestit: 125
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 13:16

Viesti Kirjoittaja Kira »

Kuusi lemmikkiä olen jo joutunut hyvästelemään, hamsterin, kaksi kania, kissan ja kaksi koiraa. Eikä se koskaan ole ollut helpompaa, yhtä kamalaa joka kerta.
Kaikkein kovin paikka oli sanoa hyvästit koiralleni reilu vuosi sitten. 12 vuotiiaksi se eli kunnes ei enää jalat kestäneet ja koira halvaantui. Viimeisen päivänsä se vain makasi kukkapensaassa, kunnes yön aikana kuoli. Suru oli kova eikä ikävä ole vieläkään mihinkään häipynyt eikä varmaan koskaan häivykään.
Avatar
SePetus
Jounin
Jounin
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Loka 12, 2004 18:41
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja SePetus »

elukoille piikki niskaa ja pakastimeen (vain jos haluaa et se poltetaan) niit oikeest säilytetään semmosis mustis muovisäkeis pakastealtaassa mikä saatta löytytä samanlainen kodistanne kuten meiltä, tiedän tämän koska olen ollut työhrajottelemassa eläinlääkärissä...
Kuva
Avatar
Uzumaki naruto
BANNED
BANNED
Viestit: 821
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 00:06
Paikkakunta: Leaf village
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Uzumaki naruto »

on ollut kissa ja 2 marsua jotka kuoli.

Kissa kuoli ku olin 4 vuotta se purasi jotain kaapeli johtoa ja sai monta miljoonaa volttia.

2marsua kuoli 1 niistä halvantui ja tulin koulusta kotiin niin se oli elossa silitin sitä ja laitoin häkkiin sitten illalla isä huusi täysiä kuolu marsu.

Toinen kuoli minun takia ku olin 10 vuotta olin täysin idiooti peseestä revitty apina sillon kun laitoin marsun uimaan ammeeseen ja siihen se sitten sai vettä keuhkoihin liian paljo ja kuoli.

nytten on 2 marsua ja ne kohta kuolee vanhuudesta.
KATSO ALAS
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Ei siinä todellakaan ole mitään noloa/outoa surra, jos lemmikki kuolee. Lemmikeistä tulee osa perhettä ja elämää ja niihin kiintyy.

Kirjoitin muistaakseni jo off-topickkiin tästä, mutta sama se.
Eli meidänkin kissa kuoli heinäkuussa ihan puhtaasti vanhuuteen. Pirre oli minua reippaan vuoden vanhempi, ja oli siis 18 kuollessaan. Ei se kuolema tietysti täysin puskista tullut, onhan tuo 18 vuotta kissalla aika harvinainen ikä. Mutta vielä talvella ja keväällä Pirre oli loistavassa kunnossa, mutta kesän kuumuus oli liikaa eikä keuhkot kestäneet sitä. Oli kyllä kamalaa tulla alakertaan aamulla ja laittaa ruokaa Pirrelle ja huudella sitä syömään ja kun menee katsomaan olohuoneeseen, niin siellä se makaa liikahtamatta.

Kyllä siinä meni aikansa, kun tajusi ettei Pirre elä enää, kuitenkin se oli koko minun elämäni ajan ollut meillä. En taida vielläkään pystyä katsomaan mitään kuvia ilman kyyneliä.
Kuva
(Kiddo) ty Nixu!
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

^ Voi ei... :/ Onhan 12-vuotias jo todella vanha koiraksi, mutta silti, osanottoni. Vielä näin jouluna, ei varmaan mikään kauhean iloinen fiilis... Syvimmät osanottoni :<
Vastaa Viestiin