Tyyli ja muoti-ilmiöt

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

Minulla ei oikeastaan ole omaa tyyliä tai ainakaan en osaa laittaa sitä mihinkään tiettyyn kategoriaan.Yleensä käytän huppareita,poolopaitoja ja tavallisia paitoja,ja farkut on yleensä jalassa.Joskus käytän mustia housuja.Käytän yleensä punaista,mustaa,sinistä,valkoista ja yritän aina ostaa vaatekaupasta jonkin muun värisiä,mutta yleensä ostan sitten punaisen tai mustan värisiä vaatteita.Hameita näkee harvoin minulla,koska ne on omasta mielestäni epäkäytännöllisiä.Kesällä yleensä kuitenkin käytän hameita,koska housut hiostavat kuumuudessa.
Kenkät ovat yleensä tennarit,mutta talvella käytän saappaita.Harmi vain että minun hienoista saappaista meni vetoketju. ;___;
Takkeja minulla 3,ja käytän vuodenajan mukaan niitä.Minulla on yksi pitkä musta toppatakki,beige pitkä takki ja ruskea jakku.
Yleensä ostan kaikista aika tavallisista kaupoista,mutta ehdottomat suosikkini ovat Lindex ja Kappahl.Varsinkin Lindexistä löytyy juuri minulle sopivia vaateita.Myöskin joskus kiertelen kirppareita jos löytäisin jotain.

Eniten vihaan pissisten tyyliä,en vaan ymmärrä miksi napan pitää näkyä tai miksi stringit on vedetty kainaloihin <___<
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

@Ringo

Se, että kaapissasi on lähinnä vaan sinistä ja punaista voi johtua siitä, että melkeinpä kaikki vaatteet Lindexissä on sinisiä tai punaisia... ^^' Ärsyynnyin itsekin tuohon joskus nuorempana.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

offtopic:
Ringo-chan kirjoitti:Harmi vain että minun hienoista saappaista meni vetoketju. ;___;
Suutarilla uuden vetoketjun laittaminen maksaa (ainakin täällä) 3 euroa, ne yleensä uusii kumpaankin kenkään samalla aikaa. Ei oikeasti ole kallista!! Ja jos kengät on rakkaat, se kannattaa. :roll:


/off
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

minori kirjoitti:@Ringo

Se, että kaapissasi on lähinnä vaan sinistä ja punaista voi johtua siitä, että melkeinpä kaikki vaatteet Lindexissä on sinisiä tai punaisia... ^^' Ärsyynnyin itsekin tuohon joskus nuorempana.
No tuo on aika totta kun ajattelee.Nykyään siellä näkee paljon mustaakin.Pitäisi käydä ehkä muissa vaatekaupoissa,mutta Kemissä ei ole monta sellaista.Seppäläkin on,mutta siellä on omasta mielestäni yleensä ei minun tyylini sopivia paitoja.Mutta ehkä voisin käydä sielläkin ainakin kattomassa. ^^

Edit: Kiitos Littlis!Voisin syksyllä käyttää kenkäni suutarilla niin saan rakkaat kenkäni takaisin. :33
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Ringo-chan kirjoitti:
minori kirjoitti:@Ringo

Se, että kaapissasi on lähinnä vaan sinistä ja punaista voi johtua siitä, että melkeinpä kaikki vaatteet Lindexissä on sinisiä tai punaisia... ^^' Ärsyynnyin itsekin tuohon joskus nuorempana.
No tuo on aika totta kun ajattelee.Nykyään siellä näkee paljon mustaakin.Pitäisi käydä ehkä muissa vaatekaupoissa,mutta Kemissä ei ole monta sellaista.Seppäläkin on,mutta siellä on omasta mielestäni yleensä ei minun tyylini sopivia paitoja.Mutta ehkä voisin käydä sielläkin ainakin kattomassa. ^^
Jooh, ne mustat ja valkoiset löytyy aina, mutta tarkoitin noista ihan oikeista väreistä. ^^' Ja jos siellä ei kerran ole kauppoja pahemmin, niin tilaa vaikka H&M:ltä ja onhan noita muitakin postimyyntijutskia. ^^
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Vai että tyyli? Minähän yritänkin oikeasti olla tyylikäs. :D

Oma arkipäivä tyyli on melkolailla sellaista taviskamaa että tekee ihan pahaa. Farkut päälle, jonkin sortin t-paita/toppi ja sen päälle huppari. Joskus kylläkin tulee käytettyä pitkähihaisia paitoja, ja ehkä pitkähihaisten päällä sitten jotain t-paitaa. T-paitoja kuitenkin käytän vain yksiväristen pitkähihaisten kanssa. Meikkaan kouluun ja muihin menoihin, laitan silmänalusiin valokynää, vähän puuteria, ripsiväriä ja huulikiiltoa. Muita jutskia sitten käytetään kun lähdetään hummailemaan.

Vaatekaapista löytyy housujen puolesta eniten farkkuja. RAKASTAN farkkuja. Minulla on melkein jokapäivä farkut jalassa, en pysty kotonakaan jostain kumman syystä pitämään verkkareita. .___. Verskoja pidänkin vain liikkuessa, joka on err... harvoin? 83 Ihmisten ilmoilla käytettäviä farkkuja minulla on tällä hetkellä neljät, kotikäyttöön yhdet jotka repeilee haaroista. >___> Löytyypä tuolta yhdet khakihousutkin, niitä ei tule kuitenkaan hirveästi käytettyjä kun niiden perstaskut rasittavat.

Paitojen puolesta huppareita ei ole koskaan liikaa (en tarkoita mitään polviin asti ylettyviä vaan sellaisia "tyttö"huppareita :3) ja olen hulluna erilaisiin hihattomiin ja t-paitoihin. Kauluspaidat ovat myös itse rakkaus~. <3 Kauluspaitoja ei ihan aina tule käytettyä, mutta tykkään niistä silti ihan hirveästi.

Väreissä olen ollut melkolailla vaaleanpunaiseen ja pinkkiin, kun huomasin että se sopii minulle... ^^' Pinkkikausi menee kyllä ihan taatusti ohi jossain vaiheessa, mutta... PINKKIÄ! :D En ole väreissä hirveän nirso, kaikki oikeastaan käy. Paitsi keltainen. .___. Se ei sovi minulle.

Mitä sitten puhutaan noista erillaisista asusteista, niin noita jenkkihuiveja löytyy vinopino vaikken niitä hirveästi käytäkkään. >___> Vyötkin on jees, minulla ei vain ole kuin kaksi jotka sopivat julkiseen käyttöön.

Mukavuus ennen muotia, näin yhteenvetona. :3
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Ringo-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Loka 02, 2006 19:18
Paikkakunta: Ii

Viesti Kirjoittaja Ringo-chan »

minori kirjoitti:Jooh, ne mustat ja valkoiset löytyy aina, mutta tarkoitin noista ihan oikeista väreistä. ^^' Ja jos siellä ei kerran ole kauppoja pahemmin, niin tilaa vaikka H&M:ltä ja onhan noita muitakin postimyyntijutskia. ^^
Voi,eihän se musta olekkaan väri.Voi minua vanhaa höpsöä. ^^'
Postimyyntijutut on huonoja kun ei voi sovittaa vaatteita,koska minulle on hyvin tärkeää myös se,että vaate on varmasti juuri sopivan kokoinen.Tietysti tiedän mikä kokonumeroni on,mutta kun mallit on aina erilaisia.

Nyt varmaan pitäisi lopettaa offaus
Kuva
"Viattomuus ei ole rikos."
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Minullakaan ei ole mitään tiettyä omaa tyyliä - pukeudun sellaisiin vaatteisiin jotka tuntuvat/näyttävät mukavalta. Inhoan ylikaiken napapaitoja ja lantiofarkkuja sekä pissisvaatteita, en halua esitellä napaani ja takapuoltani julkisella paikalla. -____- Toisin sanoen housuissa pitää olla melko korkea vyötärö ja paidoissa pituutta.

Vaatetyylini on vaihteleva - joskus tykkään pukeutua erikoisemmin ja joskus melko tavallisiin/rentoihin vaatteisiin. en tykkää keltaisista ja oransseista vaatteista. Tykkään pitää enemmän mustaa, valkoista, harmaata, sinistä ja punaista päällä eli sanoisinko tummaa enimmäkseen - myös raidat/ruudut/pallot ovat todella söpöjä. Samoin kravatit (Omistan mustan nahkakravatin, joka on isäni vanha) ja rusetit. Yritän kuitenkin vaihtaa vaatetyyliä hieman erilaisempaan suuntaan (ellei äitini valittaisi; "Voi, kun ne on kauheita".. ärsyttävää.. muuten hän ei valita vaatetyyliäni.). Hupparitakkeja tykkään pitää.

Hameita pidän joskus, ainoastaan pidän punaista skottiruutuhametta ja mustavalkoraitaista hametta, joiden alla on mustat pyöräilyshortsit ja talvella on ollut parit sukkahousut päällä (Eipähän tule kylmä. :'D). Mutten pidä minihameista, hame saa ulottua melkein polviin asti. Housuja pidän enimmäkseen, isoveljeni vanhoja farkkuja sekä mustia itsetekemiäni collegehousuja - mustat pillifarkut ovat myös minunkin suosikkivaatteeni ja omistamani harmaamusta kapearaidalliset housut on kivat. ^_^ Minulta löytyy muutama vyö, joita kehtaan käyttää julkisesti - eniten käytän niittivyötä (koska se pitää housut hyvin jalassa ettei tarvitse joka välissä nostella niitä. :p), mutta kirpparilta löytämäni mustavalkoraitainen kapea vyö on ihan kovassa käytössä.

Teen/muokkailen vaatteita silloin tällöin, jos saan sellaisen päähänpiston, että on pakko ommella jotain tai jos jaksaa. Viime viikonloppuna väsäsin äitini avustuksella itselleni trikoopaidan Marimekon eri kankaista (Voin laittaa kuvan siitä, kun saan otettua kuvan edes joskus. Muutkin voisivat laittaa itsetekemistään vaatteista kuvia tähän topiciin, jos haluaa - en pakota.).
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
TAMPEE
Genin
Genin
Viestit: 184
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:52

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja TAMPEE »

Vai että tyylistä. Noooo ennen joskus kauan sitten yläasteella pukeuduin niin tavallisesti kuin vai voi. En esimerkiksi pukeutunu mitenkään ihmeellisesti jos vaikka lähdin kavereiden kanssa hummailemaan :----D

Mutta nykyään olen alkanut miettiä pukeutumistani enemmän :c Käytän yleensä huppareita, t-paitoja, ohutlahkeisia housuja (en voi sietää niitä leveälahkeisia enää nykyään) ja kenkinä käytän tennareita, sekä huiveja löytyy kans joka sorttia 8D

Ja sitten niistä vaatteista joista en pidä. EN VOI SIETÄÄ niitä tyttöjä joita pyörii aina laumoittain esim. H&M:ssa. Kaikilla on jotkut pillifarkut, nahkasaappaat, tiukka ponnari tai joku semmoinen ihmeen Smackdown-vyö, isoja laukkuja ja kauheasti blingblingiä muutenkin. Itselle tulee aina semmoinen aika harmaavarpusen olo koska ne tyypit vaikuttaa aina ylirikkailta tms, vaikka oikeastihan heillä on päällään yhtä halpiskamaa kuin itselläkin :D Mielestäni sen tyylisesti pukeutuvilla ei ole melkein ollenkaan omaa pukeutumistyyliä, koska heillä on aina päällä sitä mikä on silloin muotia :c Lisäksi päänvaivaa aiheuttaa ne jotka pitävät mustia leveälahkeisia housuja joissa lukee takalistossa "angel" tai muuta potaskaa.
you're goin' goin' gone
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Mun tyyli... Njoo on siitä tullu kuultua useempaan kertaan, mut ihan koostuu:
-Musta huppari. Huppu päähän ja ei aurinko häikäse
-Mustat farkut tai maastohousut
-Ja sit noi tollaset ruudulliset tohveli tyyppiset kengät.
Pyrin pukeutuun mahollisimman mukavasti, kuumuus ei haittaa, mut kireet ja pienet vaattet on tappoo... Mustat päälle niin elämä etenee hyvin.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Heitetääs vähän jotain juttua pukeutumisesta, alkaa tuo ensimmäisen sivun teksti olla vanhentunutta.

Ensinnäkin väreistä: kaikki mahdolliset värit käyttöön. Kaapista löytyy mustaa, vihreää, sinistä, punaista, oranssia ja tulevaisuudessa ruskeaa, keltaista ja harmaata. Musta taitaa olla edelleen valtaväri, koska lähes kaikki bändi-, festari- tai tekstipaidat on mustia. Pidän kyllä mustasta värinä, kunhan sitä ei ole liikaa. Hämäsin itseäni pukeutumalla koko mustaan tuossa viikko pari takaperin. Eihän sitä voinut keskittyä mihinkään kun olin täysmustissa..

Paitaosasto on tylsä: yksivärisiä vetoketjuhuppareita. Hupparissa pitää olal vetoketju, muuten en ala. Vähempikin ahdistaa. Muutama huppari on jollain tekstillä varustettu mutta enemmän räväytän sitten t-paidoilla. Erilaista bändi- festari tahi tekstipaitaa löytyy mutta näistä suurin osa on mustia. Keltainen srk-t-paita on tulossa ^^"

Farkut olivat ns. "poissa muodista" itseltäni koko lukion toisen luokan. Käytin oikeastaan vain verkkareita. Nyt tas farkut ovat tehneet paluun valikoimaan. En tiedä mistä tuo verkkari-buumi tuli.

Sellaista.. Jotain kirjoitettavaa piti keksiä niin mikäs sen parempi aihe kuin vaatteet. :)
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

*tuijottaa ylempää viestiään*

...HYI KAMALA. :''D

Mmm, pinkkikausi tosiaan meni ohitse. Ja tyyli on vaihtunut taviksesta hitaasti kohti uhkavaa ernusyndroomaa. Pinkki on vaihtunut massamustaan (tulihan se mustakausi sieltä, vähän myöhässä tosin). Farkkufetissi pitää, vaikka nykyään kotona kyllä sujahtavat verskat jalkaan paljon helpommin kuin ennen. T-paitafarkuthupparicombo ei ole vaihtunut miksikään, printteihin ja väreihin on vaan tullut sitä ernumaisuutta. Raitaa ja ruutua, beibit.

Plus olen koukuttunut palestiinalaishuiveihin. D': Ne on niin kivoja ja lämpimiä. Mutta hyi yäk ei mitään niitä sellaisia missä on sydämiä tai jotain muuta scheissea. Normiprintti, mut eri värisävyt on kyllä jees vaihtelu. Fetissit erillaisiin henkseleihiin ja muihin killuttimiin ovat myös heränneet. D:

Musta ja tumman siniset ja violetit on just nyt tosi pop, poikkeuksena kirkas punainen. Keltaista en edellekään päälleni pistä. D'8
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Bitenshi kirjoitti:Plus olen koukuttunut palestiinalaishuiveihin. D': Ne on niin kivoja ja lämpimiä. Mutta hyi yäk ei mitään niitä sellaisia missä on sydämiä tai jotain muuta scheissea. Normiprintti, mut eri värisävyt on kyllä jees vaihtelu.
Emohuiveja ne on nykyään :D Ja sitäpaitsi, se kuvio on kudottu siihen eikä painettu.

//slightly off.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Mottoni on: "On eri asia olla muodikas kuin olla tyylikäs."

En ole erityisen kiinnostunut muodista, vaan seuraan omaa tyyliäni ja sovitan muodin oikut siihen, jos näen sen tarpeelliseksi. Pääpointteja pukeutumistyylissäni ovat seuraavat asiat:

1. Väreinä maastovärit. Olen hulluna maastonvihreään ja erilaisiin ruskean ja beigen sävyihin. En kuitenkaan pidä maastokuvioista, vaan suosin yksivärisiä vaatekappaleita. Vaatekaapissani on lähes pelkästään noita värejä lukuun ottamatta muutamia minulle lahjoitettuja tai vanhoja vaatteita (värihullutus iski yläasteella) sekä farkkuja (tummansininen sen olla pitää!), alusvaatteita ja sukkia. Vain kolme jälkimmäistä vaatetyyppiä voin ostaa muulla värillä kuin mieliväreissäni. Hautajais-, joulu- tms. erikoisvaatteet ovat toki asia erikseen.
2. Housut > hame. Arkisin käytän lähes vallan housuja hameiden ja mekkojen sijaan. Olen joskus miettinyt hameidenkin käyttöä, mutta housut ovat mukavammat minun mielestäni. Juhlina meininki on eri. Suosin kesät talvet pitkiä ja leveähkölahkeisia housuja, ei kiinnosta esitellä sääriä... Onneksi vaaleita housuja on olemassa!
3. Yksivärisyys + saumat = Jesh! Vaatteeni ovat yleensä joko yksivärisiä tai vain yhdellä isolla kuvalla koristeltuja. Sen sijaan tykkään farkkutyyppisistä "koristeista" vaatteissani: selkeästi tikatut saumat, vetoketjut, taskut... Tosin asia koskee lähinnä housuja ja takkeja.
4. Päähine. Pidän ympäri vuoden hattua päässäni, mutta en kuitenkaan sisällä kuin vain harvoin. Kesäisin päässäni on suosikkilippalakkini tai jokin huonompi lakki, talvisin pipo. Pääni tuntuu jotenkin suojattomalta, jos siinä ei ole mitään...
5. Merkki ei ole merkittävä. En valitse yleensä vaatteita merkin mukaan, vaan sen mukaan, miltä rele tuntuu päällä ja näyttääkö se omaltani. Tietysti on sellaisia kauppoja, joissa tulee pyörittyä muita enemmän, mutta se johtuu enemmänkin siitä, että näistä kaupoista löytyy enemmän omanlaisia vaatteita.
6. Korkkarit... kääk! Pidän yleensä mukavia kenkiä, kesäisin lenkkareita ja talvisin nilkkureita. Korkokengät ovat minulle kauhistuksen ja rakkojen aihe! En myöskään pidä sandaaleista muulloin kuin silloin, kun pitää saada kenkää koipeen nopeasti: lenkkarit "suojaavat" enemmän.
7. Kompromissi säkin ja korsetin sekä verhojen ja stringien välillä. Yleensä vaatekokoelmani on etenkin syksyisin ja keväisin seuraavanlainen: alla ohutta ja vartaloa myötäilevää (trikoota), päällä väljää ja lämmintä (farkkuakangasta, collegea, fleeceä...). Käytän yleensä verrattain peittäviä vaatteita, minulla ei esimerkiksi ole ainuttakaan toppia tai sortsiparia! Lyhythihaista t-paitaa ja carpia kyllä löytyy, mutta jälkimmäisiä tulee käytettyä harvoin. En yleensä näin syksyisin tykkää uhmata kylmyyttä liiallisuuksiin asti, vaan pistän pitkää paitaa ja pitkiksiä päälle heti kun tulee vilu.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Tyyli ja muoti-ilmiöt

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Mirha kirjoitti:Emohuiveja ne on nykyään :D Ja sitäpaitsi, se kuvio on kudottu siihen eikä painettu.

//slightly off.
*FAILS* Kyllähän minä sen tiesin, olen taas vaan ollut eeppinen epäonnistuja. :'D

Ja jepjep, emohuivi/plohuivi/mikä nyt onkaan. Rättejä mitä rättejä. <3 Söpöjä semmoisia.

//ittybitty off
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin