Päättötyö raportti manga/anime

Yleinen mangakeskustelu
Avatar
Limetti
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:25
Paikkakunta: elimäki

Viesti Kirjoittaja Limetti »

1. Minkä ikäisenä muistat tutustuneesi ensimmäisen kerran animeen tai mangaan?
joskus 5 vuotiaana kun katoin lady lady videon

2. Montako vuotta tämä villitys on kestänyt, ja tuleeko se vielä jatkumaan?
noi 8kk.kyllä tulee

3. Tutustuitko animeen mangan kautta, vai mangaan animen kautta?

mangaan animen kautta

4. Keneltä/mistä sait kuulla animesta/mangasta?

mangasta en keltään vaan ite älysin sen ja animeen yhden ystävän kautta

5. Oletko onnistunut saamaan sukulaisia/ystäviä innostumaan animesta/mangasta? jos olet, kuinka monta henkilöä?
en ketään

6. paljonko kulutat rahaa 1kk sisällä animen ostoon? 1kk sisällä mangan ostoon? animeen 0e.mangaan menee n.15e/kk

7. luetko englannin kielistä mangaa, vai ostatko kaupan hyllyltä suomi teksitettyä mangaa? molempia

always yours....

Akatsuki FC///One piece FC
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

1. Minkä ikäisenä muistat tutustuneesi ensimmäisen kerran animeen tai mangaan?
noo..muumit aloin katsomaan 3 vuotiaana, mutta kunnon anime/manga alkoi Pokemonin myötä 7 vuotiaana. Sitten ´14 vuotiana kaveri näytti Hellsing-pokkaria ja Narutoa 2 animea.

2. Montako vuotta tämä villitys on kestänyt, ja tuleeko se vielä jatkumaan?
Kohta vuoden. Ja uskon että kestää lopun ikääni.

3. Tutustuitko animeen mangan kautta, vai mangaan animen kautta?Animen kautta mangaan.

4. Keneltä/mistä sait kuulla animesta/mangasta?
Kaverilta, joka katsoi Naruton jakso 92 kun tultiin isoveljen kanssa kylään.


5. Oletko onnistunut saamaan sukulaisia/ystäviä innostumaan animesta/mangasta? jos olet, kuinka monta henkilöä (noin)?
En. Kaikki tiesikin jo tästä ihmeestä. Olin murtunut.


6. paljonko kulutat rahaa 1kk sisällä animen ostoon? 1kk sisällä mangan ostoon?
ööh, kai se 9,90 euroa.

7. luetko englannin kielistä mangaa, vai ostatko kaupan hyllyltä suomi teksitettyä mangaa?
Englanniksi. Ja One pieceä suomeksi.
Kuva
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

1. Minkä ikäisenä muistat tutustuneesi ensimmäisen kerran animeen tai mangaan? Noin 7 vuotiaana.

2. Montako vuotta tämä villitys on kestänyt, ja tuleeko se vielä jatkumaan? Nyt noin 2-3 vuotta, silloin katsoin itse ensimmäisen anime sarjan. Jatkuu vielä varmasti aika pitkään en vain tiedä kuinka pitkään

2. Montako vuotta tämä villitys on kestänyt, ja tuleeko se vielä jatkumaan? Mangaan animen kautta ensimmäinen mangani oli Dragonball.

4. Keneltä/mistä sait kuulla animesta/mangasta? Kun olin noin 7 vuotiaana kummin luona niin katsion kummini isoveljen kanssa Initial D : tä.

5. Oletko onnistunut saamaan sukulaisia/ystäviä innostumaan animesta/mangasta? jos olet, kuinka monta henkilöä? Kaksi kaveria, mutta toinen ei kaiketi ole katsonut animea tai lukenut mangaa pitkään aikaan.

6. Paljonko kulutat rahaa 1kk sisällä animen ostoon? 1kk sisällä mangan ostoon? En yhtään animeen, mutta mangaan vaihtelevasti keskimäärin noin 13 €.

7. Luetko englannin kielistä mangaa, vai ostatko kaupan hyllyltä suomi teksitettyä mangaa? Minulla on kumpiakin eli siis molempia.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

1. Minkä ikäisenä muistat tutustuneesi ensimmäisen kerran animeen tai mangaan?
Varsinainen harrastus alkoi siinä ala-asteen neljännellä luokalla, eli kymmenvuotiaana Pokemonien ja Hopeanuolen avulla. Kaveri lainasi edellämainitut neljännen luokan alkaessa ja kiinnostuin sarjasta samantien niin kovasti että kyseiset videot oli pakko saada myös omaan hyllyyn, vaikka niiden katselusta moneen kertaan vanhempien kanssa tapeltiinkin. Katsoin kyllä vielä pienempänäkin muumeja ja Candy Candeja mutta silloin en vielä tiennyt niiden olevan animea.

2. Montako vuotta tämä villitys on kestänyt, ja tuleeko se vielä jatkumaan?
Siinä seitsemän vuotta niin että olen tiedostanut sarjojen olevan animea. En usko että tulen vähään aikaan kyllästymään, sen verran mukava ja tärkeä harrastus tämä kuitenkin on.

3. Tutustuitko animeen mangan kautta, vai mangaan animen kautta?
Animeen ensin, mangaan tutustuin vasta joskus puolitoista vuotta sitten.

4. Keneltä/mistä sait kuulla animesta/mangasta?
Minulla ei ole tarkkaa muistikuvaa mutta Hopeanuoleen tutustuin kaverin kautta ja sittemmin olen itse tutustunut aiheeseen lähemmin.

5. Oletko onnistunut saamaan sukulaisia/ystäviä innostumaan animesta/mangasta? jos olet, kuinka monta henkilöä (noin)?
En ketään. Jokainen animea katsova/mangaa lukeva kaverini lienee myös itse löytänyt aiheen samojen varhaisten sarjojen kautta.

6. paljonko kulutat rahaa 1kk sisällä animen ostoon? 1kk sisällä mangan ostoon?
Riippuu vähän miten usein käyn kaupungilla. Veikkaisin että sellainen 10-50euroa.

7. luetko englannin kielistä mangaa, vai ostatko kaupan hyllyltä suomi teksitettyä mangaa?
Englantilaista lähes ainoastaan, ensiksikin, en kamalasti pidä suomalaisista käännöksistä ja toiseksi suomalaisten julkaisujen joukossa on vain yksi sellainen sarja joka minua kiinnostaa.
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Vastaa Viestiin