artemis fowl (kaikki ne)

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

Vosin vaikka joskus lukea minulla on niitä todella monta melkein kaikki mitä suomeksi on ilmestyneet.

Kirjat ovat minulla, koska äitini on lukutoukka ja on ostanut minulle monia kirjoja siinä toivossa että alkaisin lukea enemmän.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Neljä ensimmäistä osaa olen lukenut. Ykkönen on edelleenkin se paras, koska en tippaakaan pidä siitä kun Artemis ajan mittaan menettää hahmonsa viehättävyyden. Se, että Artemis on rikollisnero, on mielestäni yksi mielenkiintoisimmista sarjan elementeistä, ja nyt kun hänestä muovautui keijujen takia nössö, niin menetin kiinnostukseni sarjaan. Kyllähän ne uusimmatkin voisi vielä lukea, mutta hohto tuntuu jo kadonneen.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Ah, kylläpä osui hyvin tämä topikki eteen nyt kun olen kahlaamassa sitä uusinta läpi (minkä senkin sain ihan vaan sattumalta, kun yhdeltä kaveriltani löytyikin se ja puhe kääntyi Artemis Foweleihin).
Joka tapauksessa, teki mieli tulla jonnekin napisemaan vähän siitä uusimmasta. Seuraava sisältää suht rankkoja spoilereita, joten maalailkaas omalla vastuullanne.
Joo eli tuota. Tämä kirja tietysti nappasi heti ja olen ollut koko ajan nenä kiinni kirjassa (paitsi kun olen tietokoneella [< HAahahaHAahaha]). Pari asiaa vain ärsyttää. Tai no, yksi, mutta siihen liittyy useampia asioita. Se on, niiku, monipolvista ärsytystä!1 Ja se on ... Minerva Paradizo! Miksi hänestä tehdään jo heti hänen mukaantulonsa jälkeen jonkinlaista lapsineroa, kuten Artemiksesta? Miksi Artemis vain hyväksyy asian noin vain? HÄ? (Ja huomatkaa, etten ole vielä lukenut kuin puoleen väliin asti.) Ja miksi ihmeessä Artemiksen murrosiästä on tehty niin.. äh, ei sitä voi edes sanoin kuvata. Ajatelkaa nyt Artemis ihailemassa neiti Paradizon nättejä piirteitä kun samainen neiti juuri tainnutti ja kidnappasi Holly Shortin (joka sattuu olemaan lempihahmoni). Eikö siinä ole jo tarpeeksi suuri vääryys? Vaan ei! Artemiksen täytyy vielä vaikuttaa siltä että hän pitäisi Minervaa tasoisenaan. Ei hauskaa. Eikä suuri Artemis Fowl II toimi niin! <----> aivottoman purkauksen loppu
Jo helpotti (koska tiedän että joku onneton kumminkin menee ja lukee tuon).
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Tulipa luettua uusin fowli, mutta nyt spoilörinä etten pilaa iloa vielä lukevilta:
Luin kirjan kolmessa päivässä loppuun ja on sanottava, että ei helvada kun tapahtuin ihan sairaasti asioita! Demoneita, saaren siirtelyä, Holy kuoli (mutta ei kuollutkaan), demonimaageja, ARTYLLE TAIKAVOIMIA! Kaksoset ja ties mitä. Minä kyllä odotan suurella innolla seuraavaa kirjaa, päästään kunnolla makuun uusista hahmoista, Minervasta (hieman hankala suhtautua tähän hahmoon), nro. 1 (varmasti tulee sotkemaan soppaa), demoneista (sulautuvat keijuväestöön) ja kaksosita (toivottavasti eivät ole neroja, Minervassa on jo tarpeeksi neroutta Artyn rinnalle, ehkäpä liikaakin). Odotan innolla kuinka Artysta kehittyy ihmis"velho", varmasti kehittyy. Hänhän itsekkin epäili, että ihmisiää oli ollut velhoja, tästäkin varmaan puhutaan.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Keh, minäkin sain sen luettua loppuun! Spualeria taas.
Hiukanko itkin kun siinä kuvattiin Hollyn kuolemaa jotenkin niin.. Sen tiesi kyllä että Artemis pelastaa Hollyn, mutta silti. Se miten Holly viimeisillä henkäyksillään pyysi apua Artemikselta.. Oh, siinä olisin ollut nenäliinat poikaa. Ja kuten Drago^ mainitsikin, kirjassa sattui ja tapahtui ihan valtava määrä asioita. Ainut mikä itseäni lopussa hiukan jäi mietityttämään, oli että palaakohan Butler enää Artemiksen henkivartijaksi. Eihän se ole enää sama jos Butler ei ole muuta kuin hengessä mukana. Hänellekin pitää antaa vähän äksöniä!
Olen myös todella liikuttunut siitä miten Artemiksesta ja Hollysta on kehittynyt kirjojen myötä toisiinsa luottavia ja uskollisia ystäviä. Lopun silmäjuttu oli mahtava.
Miksi ihmeessä minulle jää jokaisen Artemis Fowl-kirjan jälkeen sellainen pelko, että tämä sarja saattaa kohta loppua? Vaikka niin kävisikin, niin hui. Ehkä suhtaudun tähän sarjaan hiukan liian.. maanisesti tai jotain.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Drago^
Cthulhu
Cthulhu
Viestit: 1483
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2004 20:01
Paikkakunta: R'hyel

Viesti Kirjoittaja Drago^ »

Lets taek a look from teh wikipedio!
Eoin Colfer has confirmed that there will be a sixth Artemis Fowl book; it is also to be the last one in the series. The release date is currently unknown.
Elikkä seuraavaan kirjaan loppuu koko sarja. Ehkäpä se onkin hyvä niin, pitkään saman jauhaaminen pilaa kaiken. Kumminkin fanien iloksi tulee Artemis Fowl elokuva ensivuonna jos tiedot pitävät paikkansa.
"Mikään ei ole este, se on mahdollisuus".

Ia! Ia! Cthulhu Fthagn! Ph'nglui mglw'nfah Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Drago^ kirjoitti:Elikkä seuraavaan kirjaan loppuu koko sarja. Ehkäpä se onkin hyvä niin, pitkään saman jauhaaminen pilaa kaiken. Kumminkin fanien iloksi tulee Artemis Fowl elokuva ensivuonna jos tiedot pitävät paikkansa.
Mutta eipä välttämättä lopukaan - Eoin Colfer vihjaili nimittäin uudessa blogissaan (tai no, vastatessaan kävijöilleen) vähä siihen suuntaan, että tahtoisi kirjoittaa Artemis Fowl aikuisena-kirjan (vuosien päästä.......) Se olisi ainakin minusta hyvin mielenkiintoista. Ja tosiaan, se uusittu sivu.
http://www.eoincolfer.com
Kokeilkaapa Fox OS:ää - siihen saa taustalle kappaleen, jonka nimi on "Artemis Fowl theme tune". Jokseenkin tuli sellainen olo, että se saattaisi olla elokuvassakin.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Drago^ kirjoitti:Kumminkin fanien iloksi tulee Artemis Fowl elokuva ensivuonna jos tiedot pitävät paikkansa.
Elokuva WOOT!!! On jo aikakin, kun siitä ollaan vihjailtu jo viimeiset viisi vuotta... Tosin kusista että lukijan omat mielikuvat lyödään säpäleiksi.. ja varsinkin jos leffa sukkaa O____o
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Drago^ kirjoitti:Lets taek a look from teh wikipedio!
Eoin Colfer has confirmed that there will be a sixth Artemis Fowl book; it is also to be the last one in the series. The release date is currently unknown.
Mulla nousi itku kurkkuun kun tuon luin. Oikeesti.. ;__;

Rakastin tätä uusinta kirjaa!! Hakkasi heti ihan 10-0 entisen suosikkini, kolmosen. Kakkonen on mun mielestä tähän mennessä kuivin, siitä puuttuu se jokin, mikä on ollut muissa kirjoissa.

Tuota elokuvaa luvattiin jo vuodelle 2003, mutta sitä ei sitten tullut koska tyypit johdossa riitaantuivat. Nyt se sitten tulee pihalle, on sitä jo odotettukin!! Tosin tästä sitten alkaa nousemaan näiden kirjojen suosio, koska Pottereiden ja kaiken maailman Narnioiden rinnalla nää on aika tuntemattomia.. Ainakin minusta. Moni tietää nimen, mutta harva lukee. Ja vielä harvempi tykkää.

Kyllä nää on mun yksiä lempikirjoja, ja niitä ei voi olla lukematta. Uusimman kirjan koukuttamana luin sen kuudessa tunnissa, ja sen jälkeen luin sen vielä kolme kertaa uudelleen.
Loppu oli niin kaunis, ettei olisi halunnut laskea koko kirjaa käsistä.

Ja mua harmittaa vieläkin kun en päässyt silloin tapaamaan Colferia hesaan, sydän itkee verta ;___;

http://www.artemis-fowl.com/movie_1.php


Editto:

Pakko tää on tänne tunkea:
Eoin Colfer kirjoitti:2) Have you any idea of a plot for the sixth Artemis Fowl novel, and if so, any hints?

I am working on the plot at the moment. It will involve Finland, monstrous creatures that have lain dormant for millennia, time travel and little brothers who are pains in the butt.
Huu, ne tulee Suomeen!! \o/
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Viesti Kirjoittaja meridian »

Tullu kaikki ne alkupään kirjat luettua joskus kun ilmestyivät. Ykkönen ja kakkonen löytyy omastakin hyllystä :> Joskus aikoinaan ainakin tykkäsin ihan älyttömästi, nyttemmin tosin en osaa sanoa kun tota kakkosta yritin alkaa lukemaan niin ei oikeen uponnut. Nojoo, ehkä en ollu vaan oikeellatuulella :o toivotaan. Parhaimmillaan luin vajaa seitsemän tuntia ala-asteella ykköstä : D oon aika yllättynyt että oon niinkin kauan pysyny paikoillani.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

LittleSamurai kirjoitti:
Eoin Colfer kirjoitti:2) Have you any idea of a plot for the sixth Artemis Fowl novel, and if so, any hints?

I am working on the plot at the moment. It will involve Finland, monstrous creatures that have lain dormant for millennia, time travel and little brothers who are pains in the butt.
Huu, ne tulee Suomeen!! \o/
Ei helv****... XDDD repesin pahasti

Mitäköhän paskaa Suomesta aiotaan repiä? Kalevalaa? kuinka tylsää, ainakin näin suomalaisen näkökulmasta.. Vaikka olisihan tuo eräänlainen "kunnianosoitus" ja Suomi olisi taas vähän selkeämmin maailmankartalla mukana.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Lucy kirjoitti:
LittleSamurai kirjoitti: Vaikka olisihan tuo eräänlainen "kunnianosoitus" ja Suomi olisi taas vähän selkeämmin maailmankartalla mukana.
Hei, kakkoskirjassa se isä oli silloin HYKSissä Hesassa. Eli Colfer vissiin on jonkin asteen Suomi-fanaatikko. Hähä, suomalaiset saunatontut on siellä.. >:D
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Viesti Kirjoittaja Lucy »

LittleSamurai kirjoitti:Hei, kakkoskirjassa se isä oli silloin HYKSissä Hesassa. Eli Colfer vissiin on jonkin asteen Suomi-fanaatikko. Hähä, suomalaiset saunatontut on siellä.. >:D
Itse katsoin tämän tapahtuneen vain loogisista syistä - Suomi nyt vain sattuu olemaan Venäjän naapuri. Olisi pelkästään normaalia kuljettaa isukki naapurimaahan turvaan kaiken sen Venäjällä pelleilyn jälkeen. Onhan se nyt ihan eri asia kirjoittaa kokonainen kirja Suomeen liittyen, kuin muutama sivumaininta noissa aikaisemmissa kirjoissa. Mutta joo, Colfer on Suomi-fani.. ja kyllähän sitä on mielenkiintoista nähdä miten ulkomaalaiset suhtautuu suomalaisiin kansantaruihin, kun täällä kotimaassa niitä ei oikein osata arvostaa.
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Lucy kirjoitti: ja kyllähän sitä on mielenkiintoista nähdä miten ulkomaalaiset suhtautuu suomalaisiin kansantaruihin, kun täällä kotimaassa niitä ei oikein osata arvostaa.
Ei saa yleistää. Mä tunnen ties kuinka paljon porukkaa joka tykkää suomalaisesta mytologiasta :roll:

Jep. Voihan se olla, että siihen ei tule ollenkaan mtn suomalaisia mörkököriläitä, vaan ne sinne tunkee Holly, Mulch, Artemis henkivartijoineen sekä pari HALin tyyppiä. Mutta se ois oikeasti kivaa jos siellä joitakin Vellamoita pyörähtäis. Tosin miten ne tapaisivat Vellamon on asia erikseen xD Ehkä ne hukkuu järveen, emt.

Jännittävää se kyllä tulee olemaan \o/
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Re:

Viesti Kirjoittaja shin »

Kolme ensimmäistä + salaiset kansiot-kirjan olen n. vuosi takaperin lukenut.. Mielettömän jännittäviä kaikki, ja niihin jää tosissaan koukkuun. Ehkä paras asia Artemis Fowl -kirjoissa on juonenkäänteet. No, tietysti hahmotkin ovat omaperäisiä (varsinkin Mulch Diggums) ja mielenkiintoisia. Toinen kirja oli mielestäni paras, kun taas kolmannesta en oikein pitänyt.
Spoileri, maalaa nähdäksesiVarsinkaan Butlerin muuttumisesta vanhempaan muotoon, täpärän pelastumisen seurauksena. :/
Täytyisi kai uusi/uusimmat kirjat lukea, mutten ole saanut aikaiseksi aloittaa.
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Vastaa Viestiin