Tennis

Jos sinua kiinnostaa urheilu tai sinulla on harrastus, josta tahdot keskustella, niin ne keskustelut tapahtuvat täällä.
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Tennis

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Kuinka moni harrastaa tennistä tältä foorumilta? Tai seuraa ammattilaistennistä?

Itse olen pelannut tennistä noin pari vuotta ja seuraan ammattilaistennistäkin aina kun ehdin. Pelaamista tulee harrastettua melko usein, vähintään 2-3 kertaa viikossa ja pari tuntia kerrallaan. Kyseessä on kyllä erittäin hauska ja monipuolinen laji.

Suosikki ammattilaispelaaja on varmaankin pelityylinsä vuoksi Rafael Nadal. Siinä on pelaaja, jonka peliä voi todellakin ihailla. Hän ehtii melkein mihin tahansa palloon ja muutenkin on todella ketterä kentällä. Hänen nopeus ja ulottuvuus ovat todellakin ihailtavia. Hän ei turhaan ole ATP listalla sijalla 2.
Eli kertokaa omia kokemuksianne kyseisestä lajista. Kuka on suosikki ammattilaispelaajanne? Miksi?
Mitä tahansa tulee vain mieleen tenniksestä, kirjoittakaa se tänne.

-------

Hyödyllisiä linkkejä
http://www.atptennis.com/1/en/home/
http://www.rolandgarros.com/ (Tällä hetkellä menevä Grand Slam)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tennis
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Runte »

Tennistä en harrasta ta edes seuraa, mutta tennistä on todella kiva pelata ^^
Ollaan useasti käyty koulun kanssa tenniskeskuskessa ja se on joka kerta yhtä kivaa. Suosittelen jokaiselle, joka ei ole vielä kokeillut ^^
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja minori »

En ole koskaan päässyt kunnolla kokeilemaan, vaikka mieli on tehnyt. :/ Koulussa oli kyllä kaikkea muuta mahdollista paitsi jostain syystä tennistä. Miten tällainen noob pääsisi mukaan touhuun? Tai no kai ne niitä kursseja aikuisillekin järkkää. ^^
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Turhis »

No ei tulltua hirveesti edes kokeiltua, kun ne lyönnit lähte aina jonnekkin maata kiertävälle radalle saakka.
Mutta on tuossa parin sadan metrin päässä kenttä ja serkku ja sen kaveri on udellut minuakin mukaan.
Saanut katsoa, jos joskus vaikka kävisin useammankin kerran kokeilemassa.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

minori kirjoitti:Miten tällainen noob pääsisi mukaan touhuun?
Itse aloitin ostamalla halvan mailan n. 20€ ja muutaman putelin palloja. Veljen kanssa aloitimme tämän harrastuksen samaan aikaan ja hänen kanssaan käymme nykyäänkin pelailemassa. Eli nyt kun oli maila, pallot, pelikaveri ja kenttä niin pääsimme pelaamaan. Ensimmäinen kesä oli todella huonoa peliä, sillä emme ottaneet minkäänlaista opetusta. Talvella kävimme pelaamassa tenniskeskuksella, jossa eräs niistä opettajista huomasi pelimme ja neuvoi meille peruslyönnin, joka oli minulla täysin vääränlainen. Kun peruslyönti oli hallinnassa niin siitä se peli alkoi vasta kunnolla kulkemaan, ja sen jälkeen on tullut opittua kaikenlaiset kierteet ja aloitussyötöt. Eli muuta opetusta sitä ei oikeastaan tarvitse kuin tuon peruslyönnin. Sen jälkeen pystyy itse oppimaan aika helposti muunlaiset lyönnit.

Sen voin sanoa, että kouluaikoina olin todella huono tenniksessä, eli jos on vain halua oppia, niin kyllä tämän lajin oppii kuka tahansa.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja minori »

Voisi vissiin potkia tuon chaurontin mukaan kokeilemaan. ^^ Olisi kiva aloittaa joku uusi juttu. Täytyy ottaa selville mistä saisi opettajan hetkeksi neuvomaan.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Nike »

minori kirjoitti:Voisi vissiin potkia tuon chaurontin mukaan kokeilemaan. ^^ Olisi kiva aloittaa joku uusi juttu. Täytyy ottaa selville mistä saisi opettajan hetkeksi neuvomaan.
Kannattaa ensiksi kysellä omia vanhempiaan, jos kestää sen neuvomistulvan.. Selvisi että omat vanhempani olivat nuorena koviakin pelaamaan tennistä, ja sen johdosta olen itsekin saanut joitakin oppitunteja. En kyllä tennistä mitenkään aktiivisesti harrasta, mutta aina välillä. Harvoin. Silloin tällöin. Ja täytyy sanoa, että on se kyllä hauskaa.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja minori »

Nike kirjoitti:
minori kirjoitti:Voisi vissiin potkia tuon chaurontin mukaan kokeilemaan. ^^ Olisi kiva aloittaa joku uusi juttu. Täytyy ottaa selville mistä saisi opettajan hetkeksi neuvomaan.
Kannattaa ensiksi kysellä omia vanhempiaan, jos kestää sen neuvomistulvan.. Selvisi että omat vanhempani olivat nuorena koviakin pelaamaan tennistä, ja sen johdosta olen itsekin saanut joitakin oppitunteja. En kyllä tennistä mitenkään aktiivisesti harrasta, mutta aina välillä. Harvoin. Silloin tällöin. Ja täytyy sanoa, että on se kyllä hauskaa.
Ne ei kyllä ole harrastaneet mitään sellaista ja asuvatpa vielä toisessa kaupungissakin. Että harrastusteni kanssa heistä ei kyllä ole mitään apua. ^^'
Avatar
Uraha
Genin
Genin
Viestit: 176
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 23:31
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Uraha »

En tiedä tuleeko offia, mutta kun näemmä olet Chauronin kanssa erittäin hyvää pataa niin jos saisit sen kaveriksi sinne ja voisitte katsos kahestaan harjotella? Tai sitten jos Eurosport näkyy niin sieltä pitäs tulla tennismatseja niin niistä saattaa olla apua. Todennäköisyys on tosin aika pieni.
Kuva
Thanks, Lusikka-sama

'' I was uncool, be uncool was cool ''
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja minori »

^ No sehän tässä oli ideanakin, että pitäisi se houkutella pelaamaan. (ja joo, ollaan me hyvää pataa kun kerran asutaan yhdessä :P ) Mutta jooh, katsotaan tätä touhua tai jotain muuta liikuntajuttua (luultavasti palaan vaan välivuoden jälkeen taidoon) syksymmällä, kun tietää mikä rahatilanne on.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Lähinnä televisiosta seuraan kaikkia suurimpia kisoja.
Suosikkini oli 90-luvun lopussa Gustavo Kuerten, mutta sitten kaverin peli hieman huononi, niin eipä ole hirveästi enää noissa turnauksissa näkynyt :/
Ja tietysti pitää suosia suomalaista, eli Jarkko Niemistä. Kohtuu mukavastihan tuo tuntuu pelaavan ^^

Omat peli kokemukset rajoittuvat koulun liikuntatunneille, mutta monesti olen kyllä fiilistellyt, että olisi kiva mennä mäiskimään sitä palloa :p
Katsotaan jos nyt tästä pikku hiljaa oikiein kunnolla innostuisi ^^
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Ayami »

En nyt harrasta yhtään tenniksen peluuta,mutta tenniskenttä on melkein vieressä.
Oli kivaa pienempänä pölliä sieltä tennispalloja :roll: .
Palasin o_o
Kuva
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Ylihuomenna, eli sunnuntaina, kannattaa katsoa eurosportilta huippumatsi. Nadal vs. Federer. ^^
Ikinä ei kyllästy näiden kahden väliseen kamppailuun. Tällä hetkellä Nadal johtaa tilastoja 4-7, ja veikkaampa, että hän voittaa tälläkin kertaa. Peli varmaankin venyy ainakin neljään erään, ellei jopa viidenteenkin. ~~

Nadalin ja Federerin vertailu.
http://www.atptennis.com/3/en/players/h ... yer2=nadal
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Tennistä tulee pelattua joka kesä, kun sattuu olemaan mökillä oma tenniskenttä. Ostin pari vuotta sitte sellaisen kunnon harrastelijamailan jolla saa koviakin iskuja vedettyä. Yleensä pelaan pikkuveljeäni tai setääni vastaan (ja häviän lähes aina 100-0). Mutta jokatapauksessa ihan mukava harrastus, pidän juuri tämän tapaisista peleistä. Sulkapallossa olen myös omaa luokkaani.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Lmee
Genin
Genin
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 16:51

Re: Tennis

Viesti Kirjoittaja Lmee »

nyt osui hyvään paikkaan kun kaikki tuntee jarkko niemisen niin käyn hänen tenniskentillään useasti eli asun Maskussa. pelataan usein kavereiden kanssa tunteet pinnassa siellä tennistä on tiukkoja pelejä ja vähän selvempiäkin, muilla on 30-50e mailat ja minulla on 10 e lasten maila mutta olen silti pärjännyt hyvin :)
Neji F.C
Vastaa Viestiin