Isät

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Garasu
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 12:15

Viesti Kirjoittaja Garasu »

Minunkin isäni kuoli 42 vuotiaana vähän ennen 12 tai 13 vuotis synttäreitäni.
En silti vieläkään usko hänen kuolemaansa -__-
Sanottiin vain että tupakkan ja alkoholin takia.
Hää oli mukava ja hauska.. Piti hyvin kuria, josta itse pidän.
Olen kuulemma perinyt isäni ulkonäön n__n
Ja minust isäni oli komea. Mutta hän oli kovin usein baarissa ja vei minut pienempänä sinne. Kerran jopa muistin baarin numeron, kun soitin aina sinne kysyäkseni isääni O.o Se oli aikaa, jolloin ei vielä ollut kännyköitä.
Hän oli myös hyvin fiksu ja taitava tekniikassa.
Kuva
I would like to be a tear; born in your eyes, alive passing your cheeks and dieing on your lips. Gaara-kun <3
Signature & Avatar by Kaksu da Pervert
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Mun isä on mukava, tiukka ja ymmärtäväinen. Todella hyvä isäksi. Joskus tietenkin tuntuu siltä, että vihaan sitä, mutta kyllä se menee.
Isänikin on karmea musafriikki, niin kuin minäkin ja häneltä olen myös oppinut nuo metsästys/kalastus-jutut. Se täytti viime perjantaina 40 vuotta..
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Aya-san
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 558
Liittynyt: Pe Heinä 08, 2005 16:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aya-san »

Isäni on...aika normaali suomalainen mies. Vanhempani erosivat jo kolmisen vuotta sitten ja en oikeastaan osaa sanoa onko asia hyvä vai huono. Isällä on rahaa, mutta ostaa aina halvimman mahdollisen, olipa kyse mistä tahansa. Toisaalta hänellä on kaksi autoa, kunnon kotiteatterivälineet yms. Mutta muuten on kyllä niin pihi. Jos pyydän 20 euroa, esim housuihin, isä alkaa heti kitisemään mutta äiti hoitaa meidän elatuksen ku se saa isältä elatusmaksua. Paha vaan että herra ei niitä maksele ajoissa.
On yrittänyt yksi kerrallaan saada sisaruksia ja minua muuttamaan sen luo, mutta en todellakaan ole kiinnostunut muuttamaan sinne tuppukylään isän kalseaan kämppään jossa pitäisi jokainen pennonen vinkua >__> Hevonenkin on hyvä kiristysväline, pidetään sitä isän luona niin on pakko käydä siellä ja kappas jos tytär niskoittelee, uhataan hevonen myydä! Mikä ihastuttava suunnitelma. Vittuilemme isälle aika rankasti pikkuasioista ku ei sitä vaan kestä. Äidille en ikinä uskaltaisi kettuilla sanaakaan.
Autossa kun kyytsäsi kotia alkoi puhumaan koulutuksesta ja tulevaisuudesta. Hänen mielipiteensä: Minun on parempi hankkia duuni, josta en pidä, mutta josta saa hyvän palkan. Se mikä minua kiinnostaisi, hän lyö laudalta heti. Haluan tehdä käsillä, en istuskella toimistossa ja pitää työtä koko elämänä kuten isäni.
Kuva
Avatar
Minna7
Chuunin
Chuunin
Viestit: 241
Liittynyt: Su Tammi 07, 2007 12:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Minna7 »

Minun isäni on ihana ihminen, vaikken enään näekkään häntä niin useinn kuin ennen. Hän ei perusta animeen ja hän ei ole kovin innostunutkaan siitä. Isäni osaa hoitaa asioita hyvin ja on todella välittävä. ^^ Hän sanoo suoraan mitä ajattelee ja on hurjan sosiaalinen ja sympaattinen. Hän osaa olla myös todella pelottava, kun on tehnyt jotain pahaa. Hänen äänensä pystyy kantautumaan 5km päähän helposti, kun hän kunnoll karjaisee ja tuntee todella paljon ihmisiä. Isäni on ihana karhu, jota voi vain halailla. >^w^< En vaihtaisi häntä kehenkään muuhun! :D
Mess with the best, die like the rest!
Kuva
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Faijani on sellainen perus isä pojalle jolta odottaa isompia suorituksia kuin itseltään. Eli kyseinen otus kannustaa ja moittii rakentavasti jos laiskottelen joka on melkolailla suurimpia paheitani. Painottaa kovasti koulunkäyntiä etten päätyisi samanlaisiin hanttihommiin kuin hän tai sitten työttömäksi. Todella reilu tyyppi, vaikka meidän perhe on suhteellisen köyhä niin pyrkii aina antamaan minulle rahaa jos jotakin suunnittelen vaikka rahaa ei olisikaan tuhlattavaksi asti kun on talovelka ja kaikkea. Pitää kaikesta näpertämisestä, kaiken korjailusta, autoista ja rahapelien pelaamisesta, koska se suhteellisen onnekas pirulainen voittaa niistä aina. Ei sillä ettei pieni tuuri olisi ansaittua kun se tekee töitä rakennuksella 8 tai 10 tuntia päivässä että perhe saa ruokaa ja ylöspidon. Miten sitä sanoisi, loistava roolimalli ja faija on paras. :roll: Vaikka eihän sitä enään niin usein tule sille sanottua kun poika leikkii niin "aikuista" . Ja kyllä, olen melkeinpä kokonaan isäni näköinen silmälaseja ja muutamaa äitini piirrettä lukuunottamatta. Leiö hyvä vai huono juttu, mutta näin vain on.
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
Limetti
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:25
Paikkakunta: elimäki

Viesti Kirjoittaja Limetti »

ihan kivahan tuo isä on...tukee ja kannustaa yleensä kaikessa mutta hän on ehkä hiukan liian vanhan aikainen ja äkkipikainen...
always yours....

Akatsuki FC///One piece FC
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Narf, iskä vittuilee usein harrastuksista ja kaikesta, mutta ei kai se pahaa haluaisi tarkoittaa. Jos äiti on meidän perheessä se ymmärtävä, niin iskä on se joka ei ymmärrä. Ei hän koskaan vastaankaan sano, mutta mököttää kun pikkulapsi jos jokin ei mene hänen mielen mukaan.
Valittaa koko ajan töittensä määrää, mutta vastapainoksi jaksaa välillä hehkuttaa tulevia eläkepäiviä.

Jos jotain haluaisin muuttaa iskässäni niin se viheltely x_X Vihaan sitä kun joku ei osaa vislata ja vislaa silti koko ajan. Ja ei auta vaikka sanon kiltista tai pahasti, vislaus jatkuu.
Kuva
Avatar
Sarada
Genin
Genin
Viestit: 119
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 14:42
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sarada »

Rakastan isääni ja välitän hänestä kovasti, vaikkemme aina tulekkaan juttuun (varmaankin sen takia että muistutan isääni, olemme kumpikin äkkipikaisia, itsepäisiä, tykkäämme laulaa milloin missäkin ja huudamme helposti vähemmästäkin).

(tämän jutun laitan pienemmällä, tämä oli pakko saada kerrottua tässä välissä)
Olen tyytyväinen ettei isä juo, mutta hänen tupakan polttoaan en ole koskaan hyväksynyt, edes vaahtosammuttimen kokoisena. Pienenä yritin saada hänet lopettamaan vaatimalla kymmenen markkaa jokaisesta tupakantumpista pihamaalla (niitä oli kauheasti ja harrastelin tuolloin niiden keräämistä sankkoon, en enää muista minne kippasin ne) ja 11 vuotiaana sitten aloinkin koulun tupakkavalistuksen jälkeen saarnata hänelle siitä. Isääni se vain nauratti ja kerran jopa piilotin hänen tupakkansa, mutta ei ole tehonnut. Tosin on tästä ollut hyötyäkin, viime vuonna oli tupakan haitoista sellainen testin tapainen joka löytyi netistä ja luokkamme paras sai Tuplan. Noh, minähän sen Tuplan sitten sain ;D.
Olen yrittänyt myös sillä, etten kestä tupakan savua. Isällä on tapana sytyttää tupakka sisällä ja vasta sitten kävellä ulos. Olen maininnut tästä hänelle monesti ja jopa kaksi päivää hän sytytti tupakan ulkona. Kerran olimme isän autossa parkkipaikalla ja tupakan savu ei mennyt kunnolla ulos. Kun viimein sitten lähdin autosta kauppaan, minua alkoi pyörryttää, tuli kamala olo, tupakka maistui suussa ja tuntui kuin oksentaisin.
Kai isä minusta jollakin tavalla välittää, mutta toivoisin että välittäisi edes sen verran että sytyttäisi tupakat ulkona eikä polttelisi ajaessa tupakkaa silloin kun minä olen kyydissä...
olen varmaankin enemmän huolissani isän terveydestä kuin äiti


Pelästyin kovasti kun hänelle tuli aortan pullistuma ja pelkäsin hänen kuolevan, ja pelkään edelleen.
Kuitenkin isä on mukava, joissakin asioissa suvaitsevampi kuin äiti. Vaikka onhan se joskus ärsyttävää kun iskä leikkimielisesti kiusaa. Yleensä isä on se joka vie minut kyydillä kouluun(huom. aikaisempi tupakka-juttu) ja antaa johonkin ostokseen rahaa, kunhan en kuluta kaikkea ja annan loput takaisin.
Isä on aina töissä tai tallissa korjaamassa autoja, varsinkin kesäisin. Ja jos vihdoin menemme jonnekin, esim. huvipuistoon, niin hänen päänsä/vatsansa ei kestä. Olemme muistaakseni saaneet hänet vain yhden kerran johonkin laitteeseen ja sekin oli Särkänniemen tai Waasalandian Tukkijoki. Äitikään ei aina jaksa mennä mihinkään tai ei uskalla ja pikkuvelikin on niin arka, mutta yksin on tylsää mennä.
Isä on myös se joka antaa helpommin/enemmän vapauksia kuin äiti.
Hänen ruokiaan en kyöllä suostu koskaan syömään, jos äiti on poissa ja hän kokkaa. Hän laittaa silloin ruokiin kamalasti rasvaa eivätkä ne silloin muulta maistu, joten silloin saan ihan itse tehdä ruokani.

Olen myös tottunut siihen että isä voi olla arkiviikon kokonaan poissa silloin kun hän on kauempana töissä (hän luotaa järviä tai jotain) tai siihen että hän piikittelee joskus jos en esim. ole käynyt pitkään aikaan karate-harkoissa(minkäs minä mahdan jos ei jaksa tai olen ollut kipeä) mutta kokonaista elämää ilman isää en osaa kuvitellakaan.
Kuva
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Isäni ei osaa käynnistää tietokonetta, joten se siitä yhteydestä animen katsomiseen. Muuten hän on sellainen tuki. Auttaa käytännön asioissa ja on isänä. =)
Happy panda
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Tänään faija väläytti kuuluisaa suvussa polveutuvaa omalaatuista huumorintajua. Heitti minua Snickers-patukalla takaraivoon liikkuvasta autosta , näytti keskisormea ikkunasta ja nauroi. sillä oli minun huivi päässäni ja se oli niin pahis ettei tosikaan. Sairas äijä. :roll:
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
Ayami
Genin
Genin
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 18:19
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ayami »

Eipä minun isää kiinosta oikein manga ja anime.. Kun joskus kysyn siskolta,että katsoitasiinko Narutoa.Isä huutaa aina perään "Naruton"...Enemmän isäni on siskoni harrastusten perässä,elikkä metallican sun muun fanittaminen jne.
En osaa edes selittää isäni huumoria koska se on outo...Hän tykkää valittaa asioista ja tykkää myös huudattamisesta (yksii että korvat halkeaa)...
Palasin o_o
Kuva
Avatar
.Yoshimi.
Oinin
Oinin
Viestit: 946
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2004 16:08
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Isät

Viesti Kirjoittaja .Yoshimi. »

No minä ainakin välitän isästäni kovasti. Aina olen huolissani hänestä. Isäni kun on 57 vuotias ja jo eläkkeellä, johtuen hänen olkapää vammastaan. Hän on sen päiväinen tohelo että [eli häneltä olen perinyt sen ominaisuuden] -.-;; Hauskoja juttuja hänellä aina riittää ja tulemme erittäin hyvin toimeen. En nyt sanoisi että hänen kanssaan tulen paremmin toimeen kuin äidin kanssa... Molempien kanssa ihan yhtä hyvin. En voi myöskään sanoa, että kumpi olisi tärkeämpi, isä vaiko äiti.

Iskä on erittäin kiltti. Rahaa harvemmin antaa, mutta sitä saakin aina äitiltä. Enkä minä siitä rahasta nyt niin välitäkkään. Ei mitään rikkaita olla, niin olen tottunut tyytymään vähään. Muistan kun pienenä iskä aina kerto oma keksimiä tarinoitaan. Ihan ihme juttuja se aina keksi. Mitä se muka itse oli tehnyt pienenä kavereidensa kanssa. Tapellut jätti peikkoa vastaan sun muuta mukavaa. Pienenä aina myös matkin isää. Tarha iässä otin aina paitani pois, kun isänikään ei pitänyt kotona kamalasti paitaa. Kaiken lisäksi hän aina lukee kirjaa sängyllä, joten aloin siinäkin matkimaan häntä.

Iskän kanssa ei ole varmaan koskaan ollut mitään ns. huonoja aikoja. Tosin hän kyllä juo aika paljon. Sairastuikin kerran vakavasti sen takia, että joutui sairalaan [verta kerääntynyt vatsalaukkuun]. Sen takia nykyään äiti kontrolloikin raha-asioita aikalailla. Yleensä myös vahdin isää, ettei hän liikaa ottaisi ja huudan hänelle useimmiten, mutta se johtuu vain siitä että välitän. En haluaisi kuitenkaan että hän liian aikaisin pois nukkuisi. Olisihan se mukavaa että lapsen lapset kerkeisivät hänet näkemään, jotta hän heille voi kertoa niitä peikko tarinoitansa.

Kuitenkin, en osaa kuvitella elämääni ilman iskää. Olisi se varmasti tuhat kertaa tylsempää :) Harmi vain, että tuskin pystyn hänelle, saati sitten kellekään muulle perheessäni, sitä sanomaan, että kuinka paljon välitän. Tosin kyllä he kai sen tietävät kun aina heitä kuitenkin holhoan.

Ja isä muuten tietää manga harrastuksistani. Ei siihen ole mitään sanonut. Aina jos tveestä tulee jotain anime/manga/japani juttua niin hän huutaa minulle "Tuu äkkiä kattoon!" ja muuta sellaista. Ja aina jaksaa kertoa Japanin historiasta minulle :D Tietää siitä aika paljon. Kyllä koko perhe tietää muutenkin harrastuksestani ja tukee sitä ^^ Aina ostavat kaikkea siihen liittyvää lahjaksi.

Ja tuohon Fläshin juttuun vielä: Joo ei meidänkään isä tiedä tietokoneista mitään, saatika sitten kännyköistä. Aina jos joku soittaa sille niin vähän ajan päästä kuulu: Sanni! Mistä pitikään painaa että saa vastattua?
Ja sitten kun puhelu on loppunut: Suljes toi puhelu.
Myös yksi päivä kun äitini sai uuden puhelimen ja vaihdoin siihen sitten pin koodin niin isä sanoo: Miten et oo jo jossain kännykkä firmassa töissä kun noin paljon tiedät!
Hetken sai taas kyllä naureskella sille :P
Kuva
Naruto.Fiin puolella Yena ^.~
Avatar
höpspöps
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 614
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 23:01
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Isät

Viesti Kirjoittaja höpspöps »

Iskä on ihan jees ^^ Toisin kuin äiti iskä on jopa ihan normaali ihminen. Se vaan chillaa verkkarisilleen ja edes yrittää tulla toimeen ihmisten kanssa eikä ota kaikkea itteensä. Iskä on perheen vitsiniekka (mie en kyllä oikeen perusta sen vitseistä) eikä muutenkaan ole mikään tiukka pipo. Se on kyllä niin äitin tossun alla tai sitten vaan väsynyt tappelemaan sillä aina kun äiti jäkättää sille taas ihan tyhjästä se ei jaksa sanoa äitille mitään mutta purkaa sen sitten lapsiin. Aika ikävää :/ Huom. iskä on iskä eikä isä. Isä olisi liian ylellinen nimike, se oon vaan meän iskä :)
-My beloved, prepare to die-
Y.S.A.K.
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Re: Isät

Viesti Kirjoittaja meridian »

Minun isä on hyvä isä. Se on reilu, ymmärtäväinen ja hauska. Se on syntynyt joulukuussa 1962 eli se on jotain 45 kai tänävuonna.
Jotenki kuitenkin isän ja äidin ero on vääristäny mun mielipidettä isästä, jotenki sen luo meneminen on vastenmielinen ajatus koska se asuu Espoossa ja sellasta... jotain. Vähiten isässä kunnioitan sitä, että se ainakin joskus on polttanut satunnaisesti, eniten taas sitä että se ei oo koskaan tehnyt sitä niin että mä oisin nähny. Isä on ollu tosi kannustavainen varsinki kaikkien urheiluharrastusten kans. Ja tosi luottavainen ja suvaitsevainen.
On se hyvä jätkä.
Vastaa Viestiin