Musiikki ja piirtäminen

Haluat esitellä piirroksen tai vain jutella niistä? Täällä se onnistuu.
Avatar
deftonys
Chuunin
Chuunin
Viestit: 262
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 13:06
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja deftonys »

no musiikki yleensä saa sinut voimaan paremmin... henkisesti tietysti ja sitä mukaan myös fyysisesti.
jos on ollut huono päivä ja rupeat kuuntelemaan jotain biisiä josta tykkäät ja saat siihen vielä liittyy jokin muisto. Se saa sinut paremmalle tuulelle.
kuten itselläni jos on jokin mennyt päin vittua niin. Otan rankimman levyn mitä löydän kuuntelen sitä puran agressioni siihen jne jne...

täysin samalla tavalla se toimii myös piirtämiseen. jos haluat virittyä johonkin tiettyyn tunne tilaan taikka ympäristöön taikka vastaavaan. helpoiten teet sen musiikin avulla.
jos haluat kuvitella itsesi jossain japanilaisessa puistossa taikka vastaavassa... pistät jotain japanilaista kansan musiikkia soimaan... tai mitä yt onkaan ^^
jos haluat actionia tihkuvan kuvan joka räjähtää kasvoillesi... kuuntele rankinta hard-core metallia mitä löydät...


voit myös toimia kuten minä... et ota tyyliä tai inspiratiota musiikistasi... vaan tempon... jos haluat työ temmon olevan kova... suosittelen ottamaan jonkin rumpu painoitteisen bändin... aika pitkälti metallii sry :? tai normaalistikkin jos tulee tiheesee tahtiin biittii niin se siirtyy alitajuntaisesti työhösi taikka tässä tapauksessa työ tahtiin...


ja se joka sanoo ettei musiikki vaikuta piirtämiseesi... et vain tiedosta sitä tai kehtaa myöntaa asiaa... se ei todellakaan ole mikään vanha taikka nolo juttu...
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja Metal »

Saatan kuunnella musiikkia piirtäessäni... tai no, kuunnella ei varmaan ole oikea sana kuvaamaan sitä, musiikki vain soi taustalla kun piirrän tai sitten kuuntelen musiikkia ja pidän piirrustusvälineitä sylissäni pystymättä keskittymään piirtämiseen.
En tosin yleensä piirrä kuunnellessani musiikkia - jos randomia suttausta ei lasketa piirtämiseksi.

Pystyn piirtämään ennemminkin telkkaria katsoessani kuin musiikkia kuunnellessani (...en tiedä miksi. Olen kai vain tottunut siihen).

Värittäminen on sitten eri juttu, siihen kun ei tarvitse niin kamalasti keskittyä (tai siis pitää, muttei tarvitse ajatella paljoa).
Kuva
Avatar
GRRINGO
Genin
Genin
Viestit: 113
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 18:53

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja GRRINGO »

Musiikkia kuuntelen aika usein kun piirrän mutta en aina. Silloinkin kun kuuntelen se ei saa olla liian kovalla, koska siinä keskittyminen herpaantuu ja rupean piirtämään jotain ihan sössöä ja sitten tajuan että on parasta lopettaa. Anime jakson taustalla pyöriminen on kyllä hyvin yleistä minulla kun piirrän, koska suurin osa ideoista mitkä koskaan valmistuvat ovat alkaneet kun olen keskellä jaksoa tulee sellainen Nyt on pakko piirtää olo.
KuvaKuva
Ouran High School Host Club -FC Hitsugaya-taichô -FC
Avatar
qecco
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 13:22

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja qecco »

sopiii yhteen mutta en osaa piirtää mutta sen verran tiedän että sopii yhteen
---------------------------------------------------------------------D¤B------------------------------------------------------------------------
Avatar
Naino
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: To Marras 23, 2006 19:16

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja Naino »

Musiikki vaikuttaa tunteisiin ja mielentilaan -> auttaa virittäytymiseen ja vauhdittamaan työskentelyä. Olen useimmiten myös allerginen täydelliselle hiljaisuudelle, jonkinsortin elämää täytyy olla ympärillä, joko muiden hiljaisten ihmisten tai musiikin läsnäolon kautta. Nopeatempoista, kuten trance-levyjäni, kuuntelen harvemmin piirtäessä, se kiihdyttää sydämensykettä liikaa. Ajelehtiva, harmonisia sävelkuvioita täynnä oleva musiikki on mahtavaa, sade, kellot, vedenääni sekoitettuna kanssa ihanaa. Ei liian toistuvaa, se turruttaa. Mieluiten ei laulua? Useimmiten ei myöskään klassista. Riippuu tunteista, todella paljon tunteista.

Eli juu, kuuntelen.
“But however will you find me?”

“Good relations in one life usually translate into blood relations in the next.”

“So this applies to this life and forever after?”

“Yes, forever after.”
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Tuleehan sitä aina välillä piirreltyä silleen, että musiikki soi taustalla..
Mutta yleensä piirrän samalla, kun katson telkkaria. X3

Saan kyllä välillä musiikista inspiraatiota piirroksiini, mutta sitä useammin saan inspiksiä sarjakuvaprojekteihini liittyen. Esim. Usein biisien sanoitukset saavat minut ajattelemaan jotain hahmoani, tai hahmon suhdetta toiseen hahmoon. X3 Ja siitä sitten saa välillä uusia ideoitakin kyseisiin asioihin liittyen. ^^
Olipa taas selkeästi selitetty, mmh.
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
DeathWolf
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 118
Liittynyt: La Marras 19, 2005 13:04
Paikkakunta: Ex Lieksa, Nyk Kitee.

Re: Musiikki ja piirtäminen

Viesti Kirjoittaja DeathWolf »

Kyllähän se musiikki aina siellä taustalla soi, yleensä se tosin kyllä häiritsee kun päälle pärähtää niin säälittävä biisi että on pakko keskeyttää piirtäminen ja vaihtaa kappaletta. Sen jälkeen yleensä huomaan että olen kadottanut sen punaisenlangan jota olin piirtämässä.
Vastaa Viestiin