Kahvi

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Vastaa Viestiin
Cross
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 571
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 20:10

Viesti Kirjoittaja Cross »

koulupäivinä melkein pakko juoda muutama kuppi ihan hereillä pysymisen takia
yleensä maidolla ja sokerilla
Kuva
Avatar
Rianka
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Maalis 15, 2005 10:16
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rianka »

Kahvi, tuo elämän eliksiiri. ^___^ Juon kämpillä yleensä vain 2 kuppia päivässä, yhden aamulla sekä toisen illalla. Joskus innostun juomaan koulussakin yhden. Kotonani taas tulee juotua aivan liikaa, koska koko perhe juo kahvia ja sitä on aina saatavilla. Silloin kahvia menee 4-7 kuppia päivässä. Ja rasvattoman maidon kanssa, ilman sokeria. Ja kunnon kahvipannussa keitettyä kahvia, ei missään nimessä minkään kahvikoneiden kahvia, hyi. >_< Kehtaavatkin kutsua sellaista moskaa kahviksi. *mur*
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Eii oo totta, että oon missannu kahvitopicin O____O

Minä oon juonu kahvia alle kouluikäsestä asti. Parhaimmillaan meni 7-8 kuppia päivässä. Nykysi on tasottunu ihan oman terveydenki vuoks siihen 3-4 kuppiin :P Ja oli mulla puolen vuoden tauko kahvinjuonnista kun sanoin siihen pystyväni mut kukaan ei uskonu niin näytin että riippuvuudesta voi päästä eroon kovalla sisulla. =P

Jaa mitenkä juon kahvini? Tietenkin otan melkein isoimman kupin mitä kaapista löytyy.. En ota suurinta koska se tuntuu jotenki väärältä, mut en toisaalta ota liian pientäkään koska ne on liian nopeasti juotu. Kahviin laitan hienosokeria tasan kaks lusikallista ja maitoa. Kahvia puolet, maitoa puolet niin tulee sopivaa. Mustana en ikipäivänä juo kahvia. Se on niiiiin pahaa ja kitkerää. HYI. En pidä muutenkaan kovin vahvasta kahvista, joten siksi en suuremmin nauti moccamasterin kahvista. Itellä on perus Krups-keitin jolla saa parasta kahvia maailmassa [Tulkaa käymään niin keitän].. Kahvin kans en yleensä syö mitään keksejä tai muuta. Pelkkä kahvi riittää. En pidä pannun pohjimmaisista liruista, koska siellä tulee mukana niitä puruja. Koulussa kun käyn ostamassa kahvikupillisen niin laitan sekaan kermaa maidon sijaan, jos kermaa vain on tarjolla. Kotona parhaiten kahvin saa juotua katselemalla animea samalla. Voi että se on niin taivaallista se nautinto. Yleensä en tyydy samalla kertaa yhteen kuppiin vaan haen aina lisää jos vain on jälellä. Sitte mulla on sellane huono tapa vielä jättää kupin pohjalle aina kahvia vähän. En siis juo kuppia iha paljaaksi. EN vaan nauti siitä sokerikasasta siellä.

No siinä näin lyhyesti kahvin nautinnoista täällä x) Jep olen outo.

edit: laske huviksesi monestiko kahvi-sana ilmenee tekstissä ^___^
Happy panda
Avatar
Woler
Chuunin
Chuunin
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 16:05
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Woler »

Kyllä, aamulla tulee juotua aina ½ kuppia kahvia. Ilman sitä on vaikea herätä, ja sitte jos en juo niin koulussa on monesti pääkipeä. Maidolla ja kahdella sokerilla tietysti! :3
Kuva
Avatar
Sabu-chan
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 18:41
Paikkakunta: Hidden village of city ;D

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Sabu-chan »

En oo kahvi ihmisii. Jos juon niin tooosi harvoin. Mut kattoo ny mitä tapahtuu ku oon vanhempi (ehkä juonkin kahvii XD)...
Guess who's back?... Sabu-chan >8D
KuvaKuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Kahviahan tulee juotua kahvia aina aamuisin, silloin kun sitä joku kehtaa jättää minulle asti. Joskus ehkä saatan ostaa kahvikupillisen koulussa. Mitään kolottavaa kahvihammasta minulle ei ole syntynyt, joten pystyn olemaan aivan hyvin ilmankin.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja shin »

Kahvi<3
On tuo kahvin juonti tullut tavaksi jo muutama vuosi takaperin.. Voin sanoa, ettei arkipäivä käynnisty enää kunnolla ilman kahvia. Aamulla, koulussa ja koulun jälkeen menee aina vähintään 1 kuppi kahvia. Joskus tulee juotua illemmallakin^^
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Metal »

Eeen juo, olen joskus maistanut, mutta maistamiseen se jäikin, koska en kahvin mausta niin kamalasti pitänyt (okei okei, pystyin juomaan sitä peräti puoli kupillista koska piti olla kohtelias vieras, njaah).
Pystyn kyllä juomaan kahvia, josta yli 50 % on maitoa (ja sokeria ne loput, eeh), mutta en voi sanoa nauttivani siitä.
Kuva
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

Kahvia + Pikkasen kermaa + Pari lusikallista sokeria = <3

Kahvia on tullut juotua jo ties miten kauan. Aloitin todella varhaisessa vaiheessa tämän 'pahan tavan', ja siitä on kehkeytynyt vuosien varrella rutiini muiden joukossa. Aamulla heti herätessään on pakko saada sitä - muuten heräämisestä ennen puolta päivää ei ole toivoakaan :<, töissä 1-2 kupillista - poikkeuksellisesti termarikahvit ja mustana, sekä iltaa myöten ainakin 1-2 kupillista.

En silti usko olevani riippuvainen, mutta ei todellakaan tee mieli todistaa sitä kenellekään. ^^
Avatar
Retsku-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 09:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Retsku-san »

Kahvia+hieman maitoa=<3

Olen riippuvainen kahvista *myöntää sen*
Oon rahdannu kahvinkeittimen jopa kouluun (oikeesti oikeesti XD) teksitiiliin (siellä teen cossiasunikin :D).^^
Kuva
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja circol »

Töissä tulee aamulla juotua pari kuppia, päivällä muutama, toimistolla iltapäivällä ainakin kuppi ja kotiin päästyä useempi kuppi ja illalla jos on keitettynä. Ja maidon kanssa, sokerin kanssa tuntuu aivan liian makeelta, viime kesänä tuli vedettyy töissä kermalla ellei joku ollu jaksanu ostaa maitoa. Kerma oli ihan jees ku laitto vähän, mut jos meni liikaa nii alko oksettaa.
Nyt on kyl vähän alkanu tuntuu, et aina välillä tulee jätettyy ottamatta se toinen kuppi ku alkaa kiertää mahassa sen verran, en tiiä johtuuko liiasta kahvista vai huonosta ruokavaliosta.
Kuva
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Noh, en ole kahviaddikti, vaikka kofeiiniaddikti olenkin... (Energiajuomat :oops: 8) )
Mutta kyllä sitä tulee juotua aina välissä. Tätä topiccia lukiessani tulikin halu saada kahvia. Outoa, tai ei. Hainkin kupillisen, kaksi teelusikallista sokeria ja tilkka maitoa. Mmmm. Mutta useimmiten juon sitä, kun olen kyläilemässä tai mettäretkillä. (Nuotiokahvit, anyone? Siinä tulee omanlaisensa aromi 8) )
Kahvin useimmiten juon mustana, mutta nyt join vähän makeampana (Sokerin kohottamiseksi)... Joskus saatan, kun olen käymässä tyyliin kahvilassa, niin juoda capuccinoa (imago ;D), joka on hyvää ja sitten kahvi kerman kanssa on vahvemman nautinnon arvoinen. Hyväähän se on, pakko myöntää. Mutta en ole addikti vielä ainakaan.

Ja mietelauseena:

"Kylmä kahvi kaunistaa, mutta vatsa ei kestä sitä määrää mitä naama vaatii"
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Nykyään kahvia tulee kitattua se aamullinen kuppi, joka päivä ellei enemmänkin. En tiedä olenko kahviin addiktoitunut, koska en ole koskaan edes koittanut olla ilman d:
Uskon kyllä, että voisi jonkunlaisia "vieroitusoireita" tulla jos nyt en joisi viikkoon ollenkaan kahvia.

ps. Kahvi on parasta vain ja ainoastaan maidon kanssa ; )
Kuva
Avatar
Anrica
Chuunin
Chuunin
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 18:53
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Anrica »

Kahvi. <3

Oon juonu kahvia jostain 15-vuotiaasta, kun sitä tyrkytettiin mulle nii paljon aikanaan. Olin siis tädillä yötä ja se kysy et haluunko kahvii aina kun se keitti (ja se keitti varmaa kahden tunnin välein), enkä kohteliaisuussyistä kehdannu sillon kieltäytyä. Sit mä kuitenkin tykästyin siihen ja nykyään oon nii paha kahviholisti etten ikinä. Kolme-neljä kuppii tulee juotua päivässä, enempää ei uskalla. Enkä kuuden jälkeen juo kahvia, koska muuten en saa unta. Mut kahvi on nannaa, enkä ikinä luovu siitä. <3
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Kahvi

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Kahvi ei ole mitään suurinta herkkuani, mutta olen varmaan seitsenvuotiaasta juonut maitokahvia isälläni. Eli kyllä se kahvi menee, mutta teetä tulee enemmänkin juotua. Ei meillä kotona ole edes kahvinkeitintä, kun äiti ei juo, enkä minä juo. Mutta iskälle kun menen niin tulee kaksikin kertaa kahvia ryypättyä päivässä. Ja parhaimmillaan varmaan viisi kupillista.

Silloin kun kahvini juon, niin sen pitää olla ainakin maidon kanssa, mieluiten pari sokeripalaakin seassa. Mustana kahvi on tolkuttoman pahaa minun makuhermoilleni :'D
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Vastaa Viestiin