Naruto-Cosplay

Vastaa Viestiin
Avatar
Lilie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 383
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 18:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Lilie »

Tjoohh, mie olen cossannut vain kerran Naruto-hahmoa. Taisi olla 2005 Tracon, Tenten oli urhinani. ^^;
Mutta, olen tehnyt kyllä siskon kanssa yhdessä Nejin aikaisemman puvun..
Tekisi kyllä mieli joskus cossata jotain muutakin, mutta meikäläisen pärstä ei oikein sovi mihinkään :3

Hitsit, piti kysyä jotain mutten muista mitä se oli. ^^;
Jos katsoo kattoa, mutta ei näe sitä, koska on liian pimeää, katsooko silloin kattoa?
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Mä olen tähän mennessä cossannut Sakuraa mangapäivillä 2005 ja Orochimarua Animecon V:ssä. Ja Sassen asukin mulla on, piti käyttää Sakuraconissa mutten koskaan sitten päässyt sinne (ikuisesti katkera ;__;). Ja nyt on Ropeconiin tulossa kaksikin, virallinen hahmo Pain (tai Pein) ja epävirallinen hahmo sexy no jutsu Akatsuki-grouppiin. Mä olen Sasorina xD

Ei oo kyl kovin seksikäs olo. MUTTA meillä ei ole noloja pilvipukuja :D Akatsukit hoitaa kaiken tyylillä.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Metal »

Olen cossinut pelkkää Sasoria, jos mitään ghettoiluja ei lasketa.
juuh, ja viime Ropeconissahan tämä oli. Voisin cossia jotain muitakin akatsukeja, kun kerran kaapu on.

...suunnitelmissa on siis joskus muutamaa Akatsukia (ainakin Hidania, ehkä Painia, vaikka.. olenkin säälittävän chibi Hidan) cossia ja Kabutoa~
Kuva
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Eipä siinä muuta kun anbuista sasukea kerran :3

Shippuuden-Sasuke seuraavana vuorossa ja siitä tehdään niin hyvä kuin vain osaan ja kykenen ja voin. Huh. Se sitten Animeconiin.
Viimeksi muokannut karasuka, To Kesä 12, 2008 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Dynamo
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ma Kesä 04, 2007 12:13
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

Minun ensimmäiset Naruto-cosplayni olivat tämän vuoden Ropeconissa. ^^ Olen cosplayannut siis Deidaraa ja Irukaa. Deidara-cosplayni on ehdottomasti suosikkicossini tähän mennessä <3
Cossasin myös Aobaa silloin LikeFestin(jossa paikan päällä vaan käväsin ohimennen) aikaan.

Suunnitelmissa olisi nyt ainakin Konan(sarjisfestareille) ja Dosu(Traconiin).
Deidara FC //// Itachi FC // Akatsuki FC // Dosu, Zaku & Kin FC
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Hmmm. Meikäläinen teki tuon Sound Ninja-vyön aikalailla helpommalla tavalla. Ostettiin sellaista kangasta joka menee itsekseen vähän rullalle, siitä leikattiin pari pitkää suikaletta, ommeltiin yhteen ja pyöritettiin. Sitten pistettiin yhteen, punottiin ja voila! (Äitin idea et kiitti.)

ja ihan kivahan tästä tuli.

Muutkin kankaat jo ostettu ja ompelu voi alkaa. Ensiksi uhrina yläosa ja aseena valkoinen lakanakangas. ;D
Avatar
BugShino
ANBU
ANBU
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 21:45

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja BugShino »

Ame-chan-desu kirjoitti:Itse ajattelin cossata Konania ekakerta cosplayna animeconiin ( jos saan jostain sen kaavun käsiini, kun en osaa omella). Toivottavasti siellä ei ole paljon Konaneja XD Valmiina olisi kengät, hame / housut ja hattu. Enään vain peruukki ja se samperin viitta/ kaapu / whatever ( osaako joku neuvoa mistä saisi kyseisen Akatsuki vaatekappaleen edullisesti?)
Blibbosta voi yrittää kattoa, mutta itse tehdyt ovat yleensä paljon parempia kuin ostettavat.

Itse olen cossannut Kakuzua. Seuraavaksi voisin harkita Peiniä/Painia (kumpi nyt olikaan) tuonne Traconiin.
Avatar
Limetti
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:25
Paikkakunta: elimäki

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Limetti »

Elikkäs en oo koskaa cossannu mitään Naruto tyyppiä mutta tarkotuksena olis cossata traconiossa Deidaraa jos saan tuo kaavun valmiiksi ja hiukset ehtii kasvaa.Animeconissa taas ajattelin olla Dosu.
always yours....

Akatsuki FC///One piece FC
Avatar
Link
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 01:01
Paikkakunta: Hyrule

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Link »

Koskaan en ole (ainakaan vielä) cossannut. Ja sitäpaitsi silmälasit häiritsee :/ (Cossaamaan Kabutoa sitte :D) Mun hiukset näyttää varmaan eniten Leen hiuksilta...

MUOKS: Huomasin ettei hiukseni sovellu Leeksi laisinkaan. Eniten minusta saisi Shinon kun nostaisi vaan hiukset ylös ja lisäisi aurinkolasi-päälliset laseihin :)
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

Pelkään suuresti oman rohkeuteni puolesta. Cossaus on ahdistavaa ja pelottavaa puuhaa, mutta nättiähän se on katsella kun joku taitava ja riittävästi pokkaa omaava sen tekee.

Tuo pikkusiskoni Viola, ainoa koko sisarusporukasta jota kiinnostaa cosplay suuresti, on jo syksyllä kiristänyt minut ja Venlan mukaan hänen pystyyn pistämäänsä projektiin, joka.... glup, näyttää siltä että jopa onnistuu, yää. Valloitamme ensi tuota kaiken keskusta, Animeconia Gaarana (Viola), Temarina (Venla) ja Kankurouna (...minä; ollaan väännetty vitsiä että jos joku uskaltautuu kysymään kuvaa, niin ryhmän Kanky juoksee puun taakse piiloo:"They're gonna KILL meee with camera~"), niissä shipudapuda kledjuissa. Sanomattakin on selvää että jotain sopivia valmisvaatteita ja niitä foreheadprotectoreita (jotka Viola lupasi hankkia... hah sanon minä) lukuun ottamatta, lähes kaikki tekstiilitaiteellinen panos sun muu proppien väkertely kaatuu minun päälleni. Se ei ole oikeastaan niin paha, minä vain teen siitä omassa päässäni pahan kun kukaan muu ei oikeastaan vaivaudu kärvistelemään näiden työläimpien puuhien parissa, vaikken minä niitä viuhkoja ja hiekkasäiliöitä niistä vaatteista puhumattakaan kanna. Onneksi ja epäonneksi ystävällämme Kittykurolla on varsin yksinkertaiset vaatteet. Voisi olla vähän kakkaisempaa jos en pitäisi ompelemisesta näin paljon, mutta kun minä taas en ole mikään suomen paras siinä ompelun saralla...*itseopetellut, monen monen töppäyken kautta, ja niitä töppäyksiä on vielä paljon paljon edessä...*

Mutta siis läpi harmaan kiven ja näin, en minä turhaan ole tätä viikkoa tuhlannut ompelemalla sitä temarin yukataa (kaikkein paskaisin pointti; piti tehdä normi puuvillan sijaan trikoosta, koska Venlan todellinen kutsumus coneihin on dankeus, ja materiaaleissa jotka eivät jousta voisi tulla sen helman kanssa ongelmia jos meinaan yrittää vetää jotain saatanan expertti piisejä, joita se vissiin nykyään vetelee. Voi viedä jonkin verran jeesusteippiä sen obinkin alle että mokoma vaatekappale pysyy menossa mukana) ja tekemällä sitä hiekkasäiliötä (pakokauhu tosin iski kun tajusin että se saattaa olla pikkaisen liian pieni...). Tässä kun ensi kuun opintotuet tulee niin aim konna hit Eurokangas ägen, kukuku.

Viola ja Venla muuten, kun tuossa yksi ilta smurffilimu juomigeissa vallan villiintyivät, niin ehdottelivat että miksi ei tulevaisuuden mittaan tehtäisi vaikka kaikki näiden sand siblingssien cosseja (taisi minulta päästä että ei helvetissä), sen lisäksi että näitä kahta kiinnostaa myös joskus vielä repäistä paricossina niin ikään shipudapuda versiot Sasukesta ja Sakurasta. Tokihan, jos itse opettelevat ompelemaan, ja minusta tulee kovapintaisempi, ettei saapasjalkakissa ilmeet tehoa. Todennäköisesti, jos menä äityy hulluksi, tullaan näkemään jossain conissa ainakin yksi pari Sasukea ja Sakuraa, joiden vaatteista vastaa ainakin suurimmaksi osaksi minä.
Kuva
Avatar
Limetti
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:25
Paikkakunta: elimäki

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Limetti »

Päätimpä käyttää uudestaan tuota Akatsuki kaapuani joten Tampere Kupliissa olen Orochimaru akatsuki asussa.Tällä kertaa on onneks Akatsuki-hattukin :)
always yours....

Akatsuki FC///One piece FC
Avatar
GaaraFan
Genin
Genin
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 22:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja GaaraFan »

Itse en ole ketään vielä cossannut, mutta Gaaran puku tuli vähän aikaa sitten valmiiksi, ruukku tosin puuttuu. Jos vaikka Animeconiin sen laittaisin? Jos nyt vaan ehdin sinne, kun on taas sata asiaa tehtävänä tänä kesänä.
100%:sesti suklaa, Naruto ja Potter holisti.
Avatar
Suiggari-Tou
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 12:05

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou »

Noh. Oon uskomatonta kyllä ihan vakavasti harkinnut Naruto-cosplayta, ne asut vaan on kaikilla sellaiset että tykkään. Narutohahmot koristavat varmaan kymmeniä (koulu)vihkojen kansia. Etenkin Hinata tuntuisi houkuttelevimmalta, saa tehdä sen teh ison kauluksen (mikä on muutenkin miltei kaikissa asuissa... *mutisee*), ja saa tehdä peruukin ja muuta mukavaa. Ongelmana on vain se, että oon loppujen lopuks aika perfektionisti, eli puvun pitäisi olla viimeistä piirtoa myöten sen asun näköinen. Ne Hinatan silmät... valkoiset. Ja tietääkseni värilliset piilolinssit on pelottavan kalliita, ja rahatilanne ei ole cosplayta ajatellen lähelläkään hyvää. Tietenkin olisi kiva cossata sellaisia hahmoja, joilla ei juurikaan ole tuon tapaisia erityispiirteitä, esimerkiksi nyt vaikka Gaara, mutta olen aika ankara JA jääräpäinen. Kun on päätetty, siitä pidetään kiinni.

Mutta toisaalta on hieno nähdä niitä onnistuneita pukuja, joita taitavat cossaajat ovat tehneet. Ehkä kumminkin yritän Naruto-sarjan cosplayta sitten, kun ei mene ompelukoneen langat solmuun ja kone rikki.
Avatar
Cacuge-
Student
Student
Viestit: 19
Liittynyt: Su Maalis 09, 2008 14:08

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Cacuge- »

Sasukea olen kirsikankukkaconissa (kylläkin vasta ensi vuonna)
ajatellut cossata, mutta en osaa mitään kaavojen tapaista suunnitella, joten tietääkö joku mistä saisi Sasuken "ensimmäisen" puvun kaavat? Olen nimittäin päättänyt että valmispukuihin en sorru.
"Location of Cacuge, Boznia and Herzegovina (Latitude: 43° 33' 6 N, Longitude: 18° 14' 29 E) displayed on world map, coordinates and short location facts."
(googlesta hakusanalla cacuge- ;'3 )
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Naruto-Cosplay

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Sen verran ihan yleisesti kaikille cossaajille:

Puvuille ei ole olemassa valmiita kaavoja. Uskokaa jo, että ne pitää itse miettiä ja mitata ja soveltaa omista vaatteista tai tehdä kaavat omien vaatteiden pohjalta. Cosplay ei ole vielä niin laajalle levinnyt harrastus, että käsityölehdissä olisi "Tee-Se-Itse-Naruto, yksi koko joka sopii kaikille"-tyyppisiä juttuja. Parhaiten saat istuvat vaatteet niin, että otat jonkun hyvänkokoisen vaatteen, pistät sen sanomalehdelle ja piirrät sen mukaan kaavat. Mielikuvitus ja hahmotuskyky käyttöön. Ei ne cossit niille pro-tyypeillekään tyhjästä ilmaannu. Ja tietenkin jos olet ihan "käsi" käsitöissä ja avaruudellinen hahmotuskykysi ei erota palloa kuutiosta, suosittelen puvun teettämistä, mikä on sitten taas kallis homma sillä se vie toisen ihmisen (mahdollisesti ammattilaisen) kallista aikaa.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Vastaa Viestiin