Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Spica »

Missä hintaluokassa tuo cerniti oikein liikkuu, ja mitä se tarkalleen ottaen on? Ihan uusi aine meikäläiselle. o__O
Cernit on muovailumassa, joka kovetetaan uunissa. Tuossa vähän tarkempia tietoja ja käyttöohjeita http://www.hanart.info/article.php?stor ... 6142604986

Aika kallista tavaraa. Muistaakseni sellainen pieni (60-70g) paketti maksaa jotain 2,50 euroa. Nämä tiedot tietysti muuttuvat ja voin olla aivan väärässä, kun siitä nyt on jonkin aikaa, kun tavaraan törmäsin.
Nyt kun tosin mainitsit tuosta palojen liimailusta kankaalle, niin ajattelin että tyyliin jotkin sopivan paksut muovipalatkin voisi harmaalla kankaalla käydäkkin vetskarista. :o
Tuo pitää pistää korvan taakse. Monissa asuissa on kuitenkin isoja vetskareita. Varmaan oikeamman näköinen kuin kankaasta leikkaamalla ja maalaamalla. Itse varmaan vielä tyytyisin tekemään siitä kankaasta, mutta kun taidot kehittyvät niin pitänee kokeilla :D
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Bitenshi kirjoitti:Nyt kun tosin mainitsit tuosta palojen liimailusta kankaalle, niin ajattelin että tyyliin jotkin sopivan paksut muovipalatkin voisi harmaalla kankaalla käydäkkin vetskarista. :o
Toki. ^^ Jos löydät jotain muovia tai vastaavaa, josta saa leikeltyä sopivasti koholla olevia paljoja, niin varmasti näyttää aidolta. ^^ Esim joku makuualusta tulee äkkiä mieleen - tarpeeksi pehmeää, mutta säilyttää muotonsa.
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mirha »

minori kirjoitti:
Bitenshi kirjoitti:Nyt kun tosin mainitsit tuosta palojen liimailusta kankaalle, niin ajattelin että tyyliin jotkin sopivan paksut muovipalatkin voisi harmaalla kankaalla käydäkkin vetskarista. :o
Toki. ^^ Jos löydät jotain muovia tai vastaavaa, josta saa leikeltyä sopivasti koholla olevia paljoja, niin varmasti näyttää aidolta. ^^ Esim joku makuualusta tulee äkkiä mieleen - tarpeeksi pehmeää, mutta säilyttää muotonsa.
Ainakin on sitä pehmeetä vaahtomuovihommaa mitä saa tiimarista ties minkä värisinä, myydään A4-arkeissa.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Joo, mietin sitä kanssa, mutta onko sitä paksumpaa kuin parimillistä? Tosin saattaisihan sekin näyttää ihan aidolta...
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Puhutteko te nyt ihan solumuovista? Kun olen ostamassa muutenkin semmoista vähän tukevampaa tuota hattua varten. :3 Tosin voisihan sitä nyt tulevalla Tampereen reissulla ehdottaa Tiimarissakin käyntiä. On tullut todettua melko moneen otteeseen, että Tiimarista löytyy kaikki nippelijutut cossipukuihin. >___>

Joo, enköhän minä nyt päässyt melkolailla jyvälle! ;3 Kiitos vaan neuvojille.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Voikop mistään suomesta hankkia sellaisia aidon näköisiä koira-tai susimaskeja? kun Komamura-cosplaytä suunnittelin, niin tekisin mieluummine sen koira-naaman.
niinkuin tässä:

Kuva

Ja mistäköhän tuo kypärä on tehty?
Kuva
Avatar
Spica
Genin
Genin
Viestit: 165
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 21:25
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Spica »

Tonnikala kirjoitti:Voikop mistään suomesta hankkia sellaisia aidon näköisiä koira-tai susimaskeja?

Ja mistäköhän tuo kypärä on tehty?

Susinaamioista en ole varma, mutta ainakin tuolla Artistiasussa on mittava valikoima vastaavia. Tuolta löytyy joitain kuvia, muttei todellakaan koko valikoimaa, joka on varmaan Suomen mittavin, tai ainakin mittavimpia. http://www.artistiasu.fi/ Kannattaa soittaa ja kysyä. Harmi vain, että liike on Keravalla, joten sovitus ei oikein onnistu, mutta ehkä sitä voi jotenkin järkkäillä.
"When you walk away, you don't hear me say, please, oh baby, don't go. Simple and Clean is the way that you're making me feel tonight; it's hard to let it go.
Hold me. Whatever lies beyond this morning, is a little later on. Regardless of warnings the future doesn't scare me at all; nothing's like before."
-Utada Hikaru
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja karasuka »

hei immeiset! olisi tarve tässä jossakin vaiheessa saada suippokorvat niin onkelma on nyt se, et mistäs sellaiset löytää. Netistä en oikein voi tilata kuin ääritapauksissa, joten olisiko tietoa Oulussa olevista kaupoista mistä tällaisia saisi? Ajattelin kokeilla Pila-Palaa.... c:
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Mirha »

EnvyYou kirjoitti:Ajattelin jos olisin Orochimaru seuraavassa animeconissa, (jyväskylässä)
Tarkoittaen seuraavaa Jyväskylän conia vuonna 2010? :D
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Oron köyden/vyön/minkälie saa helpoiten kun ompelee violetista kankaasta putken, täyttää sen vanulla ja kietoo ympärille ohutta narua niin että se näyttää köydeltä.

Ja tosiaan, eikös se ens vuoden Animecon ollu Hesassa..? Ei todellakaan Jyväskylässä.
Avatar
Retsku-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Marras 10, 2006 09:47
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Retsku-san »

Minori: Vuoden 2008 Animecon on Tampereella, 2009 on vasta Hesassa.
//off

Olen nyt aloittanut tuota Shikamarun Shippuuden asua tuonne Traconiin ja paita on nyt valmis, liiviä on aloitettu jonkin verran.
Jossain vaiheessa pitäisi tehdä Akatsuki kaapukin, koulussa kai minä sen väännän, tekstiilin valinnaisella.^^
Kuva
Kuva
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja minori »

Ah, ok tänks. ^^ Oli kiire tai jotain, ni en jaksanu tarkistaa... Ja tuo helpottaa omaakin paikan päälle ilmaantumista huomattavasti. ^^
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Ottaa päähän kun ei pääsekään kirjamessuille, ja mun Tyki Mikk jää käyttämättä. Ja oisin sentään käyttänyt omia hiuksiani siinä cossissa, hähä :D

Mutta ainakin mulla on valmis cossiasu tallessa jos joskus tarttee ^^ Ja teez myös~<3


Ja mua ottaa päähän että mun Tracon-cossin peruukki ja kangas on väärän värisiä kun hahmon oikeita värejä pääsi näkemään vasta Bleachin uusimmassa openingissa. Ja siitä kaikki arvaakin mitä tää nappula meinaa cossata. Mutta heti ekasta sen chapusta lähtien mä oon rakastanut sitä <3

Jep.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Nike »

LittleSamurai kirjoitti:Ja mua ottaa päähän että mun Tracon-cossin peruukki ja kangas on väärän värisiä kun hahmon oikeita värejä pääsi näkemään vasta Bleachin uusimmassa openingissa. Ja siitä kaikki arvaakin mitä tää nappula meinaa cossata. Mutta heti ekasta sen chapusta lähtien mä oon rakastanut sitä <3
Olen animesta sen verran jäljessä joten ei avaudu :D Kerro kerro?

Sanokaa minulle ihmiset semmoinen homma, että miten pahasti lakanakangas rypistyy? Minulla on tulossa ensi vuodeksi peräti kaksi kokovalkoista cossia (minut nakitettiin mukaan, joten turha syytellä minua! Ja ei, molemmat eivät ole Bleachia), ja tarvitsisin kauheasti valkoista kangasta.. Lakanakangas olisi tietysti todella halpaa, mutta entäs nuo ominaisuudet sitten? Rypistyykö se helposti? Ja varsinkin jos otetaan huomioon coneissa vallitseva vallattomuus? :D
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Cosplay - yleinen, sekalainen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Lakanakangas on minun mielestäni kyllä loistavaa pienempiin valkoisiin osiin, mutta kokovalkoiseen pukuun en sitä laittaisi. Lakanakangas näkyy ikkupikkuriikkisen läpikin jos se siitä halvimmasta päästä on, ja kyllähän se nyt tuppaa rypistymään. Itse suosittelisin jotain muuta kangasta, vaikka lakana onkin ystävä joissakin tilanteissa. :P

...olen varmaan maailman ainoa cossaaja, jota vaivaavat jo ensi vuoden ideatkin. *face palm* Pitäisi vähän rajoittaa.

Sain Akatsuki/koulupoika ryhmään mahd Zetsun~. <3 <3 <3
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Vastaa Viestiin