Koulujuttuja

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lmee
Genin
Genin
Viestit: 143
Liittynyt: Pe Loka 20, 2006 16:51

Viesti Kirjoittaja Lmee »

Oon ysil meijän luokka on kauhee hikke luokka ja mä oon huonoin seiskan keskiarvolla ei ole kauhein mukavaa kun vielä opettajat arvostelevat sillä kuinka hyvin koe on mennyt esim kaikki luulevat että on liika helppo koe niin muutetaan niin paljon arvostelua että mulla jää aina käteen seiska tai kutonen tai vitonen, kasit ovat harvinaista herkkua . ainakin luulen että näin tapahtuu :(
Neji F.C
shin
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 673
Liittynyt: Su Tammi 28, 2007 15:05
Paikkakunta: Täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja shin »

Pitäähän tännekkin jotain kirjoitella..:)
Eli siis Lukion ensimmäinen vuosi käynnissä, kolmas koe-viikko loppui viikko sitten..^^ Numerot on vaihdelleet Pitkän Matikan 5 joidenkin luku-aineiden 7-9..
Ihan kelpo luokkka meilllä, ja vaikka en Lukioon tullessa tuntenut ketään kunnolla, nyt on jo monta hyvää kaveria..
Luokassamme on kaikki perus-roolit.. On pari hölöttäjää, jotka pyörittävät showta, pari lintsaajaa, jotka ottavat koulun "melko rennosti" ja tietenkinn se hiqqe-jengi joka keskusttelee tehneensä muistiinpanoja kappaleesta 1 aikaan yöllä^^
Mutta kelpo luokka kokonaisuudessaan..
Eräälle opetajalle repeää lähes päivittäin. Tyyppi tietää kaiken Matiikasta ja Fysiikasta ja pitääkin meitä tunneille yleensä 15min. normaalia pidempään, koska aika ei ole riittänyt tunnilla kaikkien kaavojen selittämiseen..
Toivottavasti jaksaisi nyt vaan opiskella edes joten kuten, sillä aina välillä tuntuu ettei jaksaisi tehdä mitään (eikä silloin tule yleensä mitään tehtyäkään).
Saa nähdä, toistuuko Ylä-asteen numeroiden laskeminen...
..
Kuva
animewatcher | OneManga | INP
more anime, more happiness.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

No niin, tämän viikon perjantaina laitettiin koulussa postiin hakulomakkeet (sellaisiin opiskelupaikkoihin, joissa on pääsykoe). Hain kahteen paikkaan; Jurvan TAIKUun, kuvallisen ilmaisun (graafinen suunnittelu) ala ja Turun kristilliseen opistoon, viittomakielen ohjaajan ala. Katsotaan, että pääsenkö. ^^ No, toki haen myöhemmin joihinkin kouluhin, joissa ei ole pääsykoetta; Aion hakea Seinäjoen koulutuskeskus; Törnävän toimipiste, pukuompelijan ja leipuri-kondiittorin alalle sekä Seinäjoen lukioon (Tuonne lukioon voi hakea vasta kesällä).
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Äänenvaimennettu Riipperi
Genin
Genin
Viestit: 108
Liittynyt: To Loka 20, 2005 12:50
Paikkakunta: Ivalo

Viesti Kirjoittaja Äänenvaimennettu Riipperi »

Että silleen, tässä lukiossa on nyt vähänaikaa palloiltu ja ihan kivaa on ollu. Ollu muutamat koeviikot (ei niin kivaa) ja osa opettajista on... (parhaita kavereitani) ja osa kouluaineista on...(niin aivan, loistavan vahvoja puoliani) mutta muuten ihan jees. Mitäs, en ole oikein sisäistäny opiskelua koskaan, en ole hirveä lukija enkä opi lukemalla mitään (auditiivinen oppija kaikkien testien mukaan ja ilmeisesti pitää paikkaansa) ja muutenkin laiska olento enkä jaksa läksyjäkään tehdä ( vaikka esim matematiikassa kannattais) tuli tässä kaksi hylsyä (ruotsi ja Saksa syistä A ja B ja ehkä vielä C) ja tämäntakia hilpeä uusintapäivä kutsuu minua että pääsen ne läpi. 8) Eli näin meillä.
I scream why, can't hear my
own voice, you've driven me
to this. In darkness I fly ,
with crippled wings, with
blind eyes, can't see
through your lies.
Hanging on the edge of sanity only a step away from death and your embrace.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Viuh, koeviikko ohi.

Tänään minulla oli viimeinen koe, nimittäin ruotsin koe, joka oli aika helppo. Suurin osa lähti jo klo 9.00 ja minä jäin hetkeksi tekemään koetta (olen aika hidas tekemään kokeita, mutta parempi niin - hetken päästä vastaus voi tulla mieleen tjms.). Luetunymmärtäminen oli helppo - siinä kerrottiin Lina-nimisen tytön jääkiekkoharrastuksesta. :--D Ruotsi on minulla vahvempi kuin englanti, vaikka ruotsissa pitääkin muistaa verbien ja substantiivien taivutusmuodot. *rukoilee, että pääsisi ruotsin läpi*

Maanantaina oli biologian koe, joka oli myös helppo. Oli kolme kysymystä, joista kahteen piti vastata. Konseptipaperia meni kolme sivua - innostuin hieman kirjoittelemaan vastauksia. Onneksi reaaliaineet eivät ole minulle niin vaikeita, kuten esimerkiksi matikka ja vieraat kielet. ^^

Viime perjantaina oli matikan (lyhyt matematiikka on siis minulla - pitkää en ota missään nimessä) koe, josta sain hylätyn ja tästä seuraa hylättyjen uusintakuulustelussa käyminen. :/ Matikka on minulle vaikea aine (kuten myös vieraat kielet ovat yleensä vaikeita dysfaatikolle) - en ymmärrä yhtälöjen ratkaisemisesta kuin alle puolet, mutta onneksi isoveljeni auttaa minua tarvittaessa.

Viime viikon keskiviikkona oli historian koe, josta sain 6½ (todistukseen 7). Kyseinen koe oli keskiverto. Tässäkin kokeessa oli kolme kysymystä, joista kahteen piti vastata ja ensimmäinen tehtävä oli kaikille pakollinen, sitten sai tehdä kakkos- tai kolmostehtävän.

Huomenna alkaapi 3. jakso, johon olen valinnut fysiikan, psykologian, maantiedon ykköskurssit ja kuviksen kakkoskurssin. Isoveljeni meinasi sitä, että kun olen käynyt tuon kuviksen kakkoskurssin, niin hän meinaa käyttää minun töitäni. .___.'
Viimeksi muokannut Wendy, Ke Marras 07, 2007 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Istunpa nytkin täällä opinahjossa ja kiinnostus -187% ..

Sinänsä koulu on menny oikein hyvin: Asteikolla 1-5 kokeista tullu pääosin 5 ja kaks nelosta. Ei keskiarvo kokeista jotain 4.8 - 4.9 ^_^ just äsken sain toimistotöiden perusteiden kokeen ja tuloksena 36-/36 ^^ Eli yks vaivainen tyhmä virhe.. :P Koulu on jotenki niin heleppoa tääl. Lukiossa en saanu ikinä kasia parempaa kokeista, jos sain sitä kasiakaan -.- .. Täällä koulupäivätki on nii halvatun lyhyitä. tänään 4 tuntia koulua ja huomenna huimat 2. Maanantaina ja tiistainaki oli vaan kaks tuntia.

Tää näppis kusee. Ei toimi pisteet ja muut kunnolla :P Ärsyttävää.

perkele ku sataa lunta. pipo ois kiva.
Happy panda
hyu
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 638
Liittynyt: Pe Marras 11, 2005 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja hyu »

Matskunope lätkii meille vähän väliä pistareita, vaikka useimmat opet eivät ole ikinä moisia harrastaneet. Ne ei ole mennet kauhean hyvin :>

Terveystiedosta on huomenna taas koe. Edellisestä on pari viikkoa... Tämä on kyllä joku monivalintkoe, jonka pitäisi olla suht helppo, joten kai siitä selvitään. Arvostelu oli kyllä aika rankan oloista.

Äikästä pitäisi kirjoittaa aine loppuun, mutta kun koulun kone ja oma kone eivät oikein tule juttuun, niin ei saa lähetettyä sitä tekstiä kotiin. Siitä voi kyllä tehdä runonkin, jos aika menee tiukille. Äikästä on kuulemma (bilsanopen mukaan) tulossa koekin parin viikon sisällä. En minä vaan mitään ole kuullut...

Ja bilsassakin on taas koetta pukkaamassa. Onneksi sentään se kamala matolandia-projekti (matokompostori) on saatu loppuu, eikä tarvitse enää välkillä hoitaa matoja :D
Kuva
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Metal »

Ah, minullakin on mennyt koulussa pelottavan hyvin, kuten olen tainnut joskus hehkuttaakin. Siis nelosia ja vitosia on tullut (jaaah tietenkin puhun 1-5 asteikosta) vaikken mitenkään kamalan paljoa tavallista enempää ole lukenut ^^ saan vitosia suunnilleen siitä, että kökötän tunnilla ja ATKsta saan vapautuksia kun vaivaudun jotain kokeita tekemään~ (ja sain.. taloushallinan kurssista 5:n vaikken tehnyt siellä mitään muuta kuin luin nettimangaa. Okei, siitä sai vitosen jos oli kaikilla tunneilla XD).
Harmi, että huominen ATKn tunti on keskellä päivää, joten on pakko mennä väsäämään jotain power point-juttuja.

Opiskelu innostukseni alkaa vähitellen laskemaan O_o'
Ja jostain syystä kaverini tuntuu ottaneen minut rivalikseen. Jos hän ei saa minua parempia pisteitä kokeesta (kuten hän ei ole vielä kertaakaan saanut, nya ha ha), hänen on pakko etsiä joku, joka on saanut. Aika.. säälittävää XD Tosin silleen kivaa, koska en ole koskaan tuntenut itseäni näin hyväksi.
Ja kaverini nostaa tällä toiminnallaan laskevaa opiskelumoraaliani.

Pitäisi etsiä tietoa puhtaista menetelmistä aseptiikan ryhmätyöhön mutta.. olen tehnyt siitä jo niin paljon, että voisin jättää sen muulle ryhmälle.
Muutenkin koulussani on ihan liikaa ryhmätöitä. Ne alkavat vähitellen rasittamaan, koska niissäkin liika on liikaa.
Samoin kuin retkissä. En minä jaksaisi jokatoinen viikko raahautua jonnekin korpeen junalla >_> Ehkä ne alkaisivat nyt loppua? Ei minulla ole kai muutamaan viikkoon mitään retkeä tiedossa - tosin en aina kuuntele tunneilla (etenkään, jos opettaja kertoo tiedotusluontoiset asiat tunnin lopuksi. Olen siinä vaiheessa jo panikoimassa, ehdinkö seuraavaan junaan), joten saattaa meillä periaatteessa ollakin.
Kuva
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Kouluelämäni on lukioon saapumisestani asti lähtenyt alamäkeen. Eipä asia minua tosin pahemmin haittaa, sillä minullehan merkitsee vain läpipääsy. Tosin, koin eräänlaisia koulupaineita tässä vähän aikaa takaperin, kiitos myötämasennuksen, mutta asioiden pitäisi nyt lähteä parempaan suuntaan, kun siitä on päästy yli, ainakin toivon niin.

Oli silti aika hauskaa, että ensimmäisen jakson numeroissa fyssiikka 6, historia ja äidinkieli 7 ja musiikki ja kuvataide 10 :D Huomaa kyllä, että minussa on luovuuden vikaa ehkä himppasen enemmän ^^' Ajattelin myös, että voisin poistella jaksoistani hieman kursseja, kun jonnekin olen tunkenut täydet ja sellainen 6 kurssia per jakso on minulle suht hyvä. Eiköhän se tästä taas luonnistu ^^
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Chi_Chan
Student
Student
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 20:43

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Chi_Chan »

Jee, koulu on parasta! Meidän koulu (Juhani Ahon koulu) on varmaan Suomen paras koulu. Opettajia on esim.;

Teknisen työn ope, jonka nimeä en ikinä muista: Aika omaperäinen, tykkää herjata oppilaita ihan tosissaan ja omistaa aika kieroutuneen/kummallisen huumorintajun. Ja silti kaikki tykkää siitä, minä mukaanlukien. O.o

Muta: Eli Mutanen. Meidän luokanvalvoja, ilkeä kääkkä joka ei yhtään taida tykätä oppilaista. Esimerkiksi on sanonut meille suoraan, ettei HALUA viedä meitä mihinkään luokkaretkille, ja sitten ihmettelee kun me ei ikinä puhuta sille. Esim. tunnilla sen kysymyksiin ei kukaan vastaa. Se on PAHA. Tosi kivaa on kun kaikki muut luokat pääsee vaikka minne ja me jäädään aina koululle. :(

Jussi: Matikan ja ATK:n ope, sekin vähän omalaatuinen. Lievästi sanottuna. Esimerkiksi jos ATK-tunnilla oppilaat puhuu paljon, niin se saattaa ihan tosta vaan vetää keskusjohdon irti. Ja kaikki koneet pimenee.

Välkillä me yleensä istutaan jossain porrastasanteella ja pelataan korttia(tai mun kaverit pelaa ja minä kuuntelen musiikkia). Jos ollaan 4. kerroksessa välkällä, niin tehdään lennokkeja ja heitellään niitä ikkunoista pihalle. ^-^ Siis silloin kun opettajat ei näe. Suosikkiaineet on kotitalous ja kuvis, inhokki on matikka. Jotenkin matikantunnilla pää vain tyhjenee eikä yksinkertaisesti osaa tehdä mitään saati sitten keskittyä. -.-" Kotitaloudessa oon kohtalaisen hyvä, joskin elämäni ensimmäisellä köksäntunnilla onnistuin sähkövatkaimella vähän niinkuin räjäyttämään kulhollisen mansikoita pitkin seiniä. Ja jokin aika sitten polttamaan palapaistin pohjaan. (En kyllä ollut ainoa, nimittäin 3 muutakin neljästä ryhmästä teki saman virheen. Vähänkö ope alko kiroilla...) ^-^
Älä unohda katsetta kaipaavaa
Äläkä sydäntä rakastavaa
Sillä myrskyävä merikin rauhan saa
Mutta särkynyt sydän ei milloinkaan
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

PiMa kurssin takia olen lähes joka päivä kuollut, kun paiskin ylitöitä noin kuuteen, vaikka paikalta saisi karata jo kolmelta. Kävin tänään hakemassa vielä pääoven räiskänkin, että nimenomaan pääsisin kopiohuoneen valopöydälle makalemaan neljän jälkeen kun ovet menee lukkoon.
Nyt on erittäin raastavaa ja ihanaa olla piirtäjä + haluan naimisiin tussinesteen kanssa.
Kuva
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Meidän kouluhan on aika hassu paikka. se ei oikein innosta opiskeluun.

Melkein kaikki ovat jonkin sortin rasisteja,jotka inhoavat kaikkea erillaista (erillainen:minä). uusin asia on kahvikone, jonka rikkoi heti kaksi tyyppiä, mutta kyllä se sitten kunnossa taas olikin. Kuviksenopettaja suosii kukkien piirtämistä, ja toinen olisi oikeasti hyvä, mutta en päässyt sen oppilaaksi. matikanopeja tulee kerran vuodessa yksi lisää. Aina on joku opettaja raskaan/ sairaana. Opiskelu kiinnostaa yhtä paljon kuin Kilo P'skaa muovisukassa. Oppilaskunnan hallitukseen pääsee vain suositut ja tukioppilaiksi ne jolla on hyvä hymy. Itse en ole kummassakaan. Äänestys tulee kaveripohjalta. Parlamenttikerho on koulun paras osa, ja nuoret opettajat. että sellaista.
Kuva
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Meillä oli tänään äidinkielen koe. Siihen tuli kolme kysymystä, joihin piti sitten vastata essee-muodossa. Ei siinä mitään, mutta, aikaa oli alle oppitunnin pituuden verran. ^^''
En ehtinyt kuin kirjoittamaan ensimmäisen tehtävän vastauksen, kunnes opettaja ilmoitti aikaa olevan jäljellä noin viisi minuuttia. ;___; Sutasin sitten jotain niihin viimisiin tehtäviin.. Aaagh, ehkä olen vai huono tiivistämään....
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Wendy »

^ Minullakin on huomenna äidinkielen koe ja on kaiken lisäksi ensimmäinen kokeeni huomenna alkavalla koeviikolla, joka sitten päättyy kemian kokeeseen.

No tuota... toinen vuosi lukiossa on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, vaikka välillä mietin pääni puhki kurssivalintoja jaksoihin (siitä huolimatta, että käyn lukion neljässä vuodessa). Kursseista ollaan päästy läpi, paitsi lyhyen matikan 3. kurssista sain hylätyn, kunnes kävin sen uusimassa -> pääsin läpi eli sain 5.

Tänään ryhmänohjaajan tuokiossa eli lyhyemmin ROT ja puhekielessä rotti, saatiin seuraavan jakson lukujärjestykset. Omani näyttää suurin piirtein tältä:
Ma 9.35-15-05 (10.45-12.25 on vapaatunti)
Ti 8.05-13.45 (9.35-10.45 on vapaatunti)
Ke 9.35-15.05
To 8.05-13.45 (9.35-10.45 on vapaatunti)
Pe 8.05-12.05
Suoraan sanottuna aika rentoa... no joo, mutta vapaatunneissa on mielestäni sekin, ettei tahdo oikein keksiä mitään tekemistä ellei ole mitään läksyjä tai muuta vastaavaa. Kursseiksi olen valinnut opon, lyhyen matikan 4. kurssin, ruotsin 3. kurssin ja biologian 2. kurssin.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Tänään oli opon kanssa kahdenkeskeinen jutustelutuokio jatko-opinnoista, ja ajatukseni menivät kyllä ihan sekaisin. Olin ajatellut lähihoitaja-koulutusta, koska kankaanpää, jossa olisi nuoriso-ohjaajakoulutus, on liian kaukana, enkä halua vielä muuttaa pois porista.

Opo tietenkin ilmoitti, että tottakai minun kannattaa ajatella lukiota yhtenä vaihtona, koska minulla on niin hyvät numerot. En ole vieläkään ihan varma, mutta Satakunnan käsi- ja taideteollisuusoppilaitos kiinnostaisi, +lukio opinnot samalla. Kyseessä olisi siis neljässä vuodessa suoritettava kolmoistutkinto. Vaikuttaa jokseenkin rankalta, koska matkaakin kertyy jonkin verran käydessä porista käsin koulua nakkilassa.

Yhtenä vaihtoehtona on tietysti Länsi-Porin Lukio, joka on kuvataidepainoitteinen, mutta tuo nakkila nyt kiinnostaisi enemmän.

Tietty mielipiteeni voi vielä muuttua, mutta katsotaan nyt. ^^' Sinne on maksulliset pääsykokeetkin, joten saas nähdä pääsenkö edes läpi, jos sinne päätän hakea : D


Edit: Niin ja sain muuten siitä äidinkielen kokeesta(jonka aiemmin mainitsin) 8-. Odotin kyllä huonompaa, mutta silti olen jotenkin pettynyt. Numeroni laski jo viime todistuksessa kympistä ysiin, joten pelottaa jos se nyt laskee kasiin saakka....
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Vastaa Viestiin