Dexter

Keskustelut TV-sarjoista ja Elokuvista tulevat tänne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Dexter

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ketkäs kaikki ovat tätä sarjaa katselleet? Nelonen on näyttänyt ekan kauden ja kaksi on Amerikassa esitetty. Kolmas luvattu vuoden 2008 aikana ja kaikki kaudet siis 12 jakson pituisia.

Dexter oli minulle juuri oikea sarja XD Veri ja vääristyneet moraalikäsitykset kiehtovat minua pohjattomasti. Kaiken lisäksi sarja on todella hyvin toteutettu. Dexterin ajatukset ja lisäkommentit ovat ihanan täynnä mustaa huumoria. Dialogi ja tapahtumat ovat erityisen hyvin kirjoitettuja, eikä juoni hidastele vaan kulkee sujuvaa tahtia eteenpäin. Pari kertaa on ollut ihan pakko keskeyttää katsominen liiallisen jännityksen takia XDD Kahden kauden jälkeen pystyn vielä rehellisesti suosittelemaan tätä sarjaa täydellisenä, saa sitten nähdä mitä kolmas tuo tullessaan.

Onko täällä muita foorumilaisia joiden sisällä asustaa pimeä matkalainen?
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Kyllähän minä olen katellut. Nautin suuresti tästä sarjasta. Jännäksi käy ja paljon maukasta tummaa huumoria kuten sanoitkin, itsekin voisin tätä sarjaa täydellisenä suositella. \:D/

Olen aikonut jo monta kertaa tästä tehdä topicin mutta en ole vain saanut aikaiseksi kuten onkin jo selvää. :p
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Andar »

Dexter oli ihan kiva, mutta ei se mikään erityinen ollut. Tokasta tuotantokaudesta pidin enemmän, tuli Death Note mieleen.
Alkunäytöstä en pitänyt yhtään, liian pitkä rasittavalla musiikilla varustettuna.
Spoileri, maalaa nähdäksesiOon pettynyt siihen, että Doakes tapettiin sen sijaan että oltaisiin keksitty mitään fiksumpaa, siinä tuhoitui lukuisia mielenkiintoisia storylineja. Rasittaa myös sarjan hahmojen naiivius Dexteriä kohtaan, Laguertan on parasta alkaa tehdä jotain omia tutkimuksia Doakesin kuolemasta ensi kaudella. Muutenkin jäi sellainen fiilis, että toka kausi pakotettiin loppumaan, siinä kun olisi ollut varmasti tarinaa pidemmäksikin aikaa. No, aina hyvä syyttä käsikirjoittajia lakosta.
Tää toinen kausihan ei perustunut mihinkään kirjaan, vaikka siihen olikin muutama asia kirjasta otettu. No, enköhän mä tätä sarjaa katso seuraavatkin jaksot.
Avatar
GaaraFan
Genin
Genin
Viestit: 103
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 22:03
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja GaaraFan »

Kyllähän sitä on tultu katseltua. Ihan hyvä sarja sinänsä ja saa nauraa vatsansa välillä kipeäksi MUTTA ärsyttää vaan kun Dexteristä yritetään tehdä "hyvis" vaikka se on "pahis". Meinaan tuollainen sarjamurhaaminen ei ole okei, vaikka murhaisikin nimenomaan sarjamurhaajia. Ikäänkuin sarja yrittäsi viestittää, että "On ihan hyvä tappaa ihmisiä vain, koska hekin ovat tappaneet"
Mutta jos tätä miettii ihan vain viihteen kannalta, niin sitten se on ihan hyvä sarja.

Muuten oliko tää liian ristiriitanen komentti? Tuntuu vähän siltä =D
100%:sesti suklaa, Naruto ja Potter holisti.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Lucy »

GaaraFan kirjoitti:ärsyttää vaan kun Dexteristä yritetään tehdä "hyvis" vaikka se on "pahis". Meinaan tuollainen sarjamurhaaminen ei ole okei, vaikka murhaisikin nimenomaan sarjamurhaajia. Ikäänkuin sarja yrittäsi viestittää, että "On ihan hyvä tappaa ihmisiä vain, koska hekin ovat tappaneet"
Luulen että sarjan tarkoitus on vain herättää moraalisia kysymyksiä. On sitten jokaisen oma päätös, minkä katsoo oikeaksi. Asioita voi katsoa niin monelta eri kannalta ja ihmisillä on erilaisia arvoja etten mä ainakaan olisi heti tuomitsemassa Dexteriä. Sitäpaitsi kyllähän valtiotkin käyttävät kuolemantuomioita ja niissä kuten Dexterinkin osittaisena motiivina on estää uudet murhat ja pahat teot. En tosin muista enää missä vaiheessa sarjaa tämä tuli esille, mutta Dexter tajusi ettei hän oikeastaan tapa ihmisiä väärien tekojen takia, vaan koska hänellä on tarve tappaa. Hänen oli siis valittava kenet tappaa ja katsoi rikollisilla olevan pienempi ihmisarvo.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
grape
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 874
Liittynyt: Ti Kesä 01, 2004 16:53
Paikkakunta: Jyväskylä/ Riihimäki

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja grape »

GaaraFan kirjoitti:ärsyttää vaan kun Dexteristä yritetään tehdä "hyvis" vaikka se on "pahis". Meinaan tuollainen sarjamurhaaminen ei ole okei, vaikka murhaisikin nimenomaan sarjamurhaajia. Ikäänkuin sarja yrittäsi viestittää, että "On ihan hyvä tappaa ihmisiä vain, koska hekin ovat tappaneet"
Mielestäni sarja on kiehtova justiinsa tämän takia. Asioista ei ole tehty niin mustavalkoisia kuin mitä tv-sarjoissa yleensä. Ja kuten Lucy sanoi, tarkoituksena herättää moraalisia kysymyksiä katsojissa.

Michael C. Hall onnistuu erinomaisesti roolisuorituksessa; hän pystyy vangitsemaan kylmäverisen murhaajan sekä sympaattisen
Spoileri, maalaa nähdäksesiaviomiehen
roolin.

Olen totaalisen koukussa sarjaan ja olen katsonut jo kaikki tuotantokaudet (samaa tahtia Amerikoissa esitettävien kanssa). Mielestäni idea ja toteutus tässä ovat erinomaisia. Mielipiteitähän kys. sarja varmasti jakaa kovalla otteella, mutta niin on hyvän sarjan tarkoituskin (in my opinion).
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Sain vihdoin raahattua itteni kattomaan kolmannen kauden. Eka jakso ei ollut aiemmin sytyttänyt kiinnostusta, mutta nyt on ihan hyvät fiilikset kaudesta. Eihän se kyllä yltänyt samalle tasolle kuin ekat kaksi, mutta olen iloinen että kolmonen jatkoi samaa teemaa ja täydensi erityisesti Dexterin hahmoa entisestään. Loppujaksoissa tuli todella ihanan tiivis tunnelma kun
Spoileri, maalaa nähdäksesiDexterin ja Miquelin hienostuneet manipulointisuunnitelmat paljastuivat. Dexterin "raivokohtauksen" jälkeen olin ihan O____O <3 Mutta loppu hieman lässähti kun skinneri hoideltiin aika hätäseen..
Vikojen minuuttien aikana mietinkin että tuleekohan vielä lisää ja olikin sitten kiva että heti perään mainostettiin uutta kautta. Kunhan Dexter ei muunnu täysin mössö-loveihqdaa -hahmoksi, odotan innolla jatkoa.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Spoileri, maalaa nähdäksesiAAAAAAAAAAAAAAADEXTERINNELOSKAUSIJASENFINAALIJAKSOVOIEIMITÄVITTUAMEITILTÄJÄTTISYDÄNJOTAINKYMMENENLYÖNTIÄ JA RITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111
;________________________________________; !!!!!!!!!!!!!!!!!11111
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Pidin Dexteriä perustylsänä sarjana, kunnes viime kesänä kaverini mainitsi Dexterin olevan huippuhyvä sarja ja kertoi pikkusen sarjan juonesta. Noh, mikäs siinä, en juuri hirveän paljon kiinnostunu ja jatkoin elämääni ilman erikoisempia muutoksia. Eräs päivä tuossa loppuvuodesta olin niin tylsistynyt, että päätin katsella Dexterin ekan jakson. Siitäpä se sitten lähtikin. Kuukausi siitä eteenpäin kaikki viis tuotantokautta oli katsottu ja tässäpä sitä nyt kuudetta odotellaan.

Oon kyllä positiivisesti yllättyny miten joku sarja voikin olla noin koukuttava. Viimeksi samanlaisen tunteen koin Prison Breakin kanssa, mutta sekin hekuma hiipui siinä viimeisen kauden loppupuolella. Dexterin neloskausi oli yhtä hunajaa, paras tuotantokausi ikinä! Loppu oli totaalisen erilainen verrattuna muiden kausien grande finaleihin, kaoottisen yllättävä ja tavallaan järkyttävä. Niin ja Arthur The Pahis, hullu sarjamurhaaja <3 Se kiitospäivän lounas -kohtaus sai kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää, varsinkin siinä kohdassa kun
Spoileri, maalaa nähdäksesiDex repäisi Arthurin vyötänsä apuna käyttäen sinne keittiön perälle ja hyökkäsi keittiöveitsen kanssa kimppuun! OM NOM NOM!
Kyllähän se näin on että jos ei Dexteriä oo katsonu, nyt on korkea aika tutustua sarjaan. Koukutuksen pitäis tapahtua parin ekan jakson aikana. Itseä vaan harmittaa että kaudet on vain 12 jaksoa pitkiä.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Dexter

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Ite oon jämähtäny johonki neloskauden neljänteen jaksoon :D Meni vaan niin hermot ku alettiin vatvoo jotain hemmetin Dexterin naapurisuhteita.

Muttah kun nyt noin hehkutit, kai tätäkin sarjaa pitää taas jatkaa :D edelleenkin pitää parhaan draamasarjan titteliä vaikka mielenkiinto välillä lipsuukin uusimmissa kausissa.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Vastaa Viestiin