Ensimmäinen cosplay

Vastaa Viestiin
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja minori »

Mikä oli ensimmäinen cossihahmosi ja milloin sen askartelit? Miten puvun tekeminen sujui ja olitko tyytyväinen? Hävettääkö nykyään? :D Eli kertokaa ekasta puvustanne, sen mahdollisista puutteista ja muista taustoista. Ja kuvia totta kai!! ;P



_____________


Oma eka oli Irukan puku eli siis ihan perus chuuninliivi ja muut härpättimet. Se onnistui ihmeen hyvin ja sitä seuraavat pari pukua itse asiassa hävettää paljon enemmän... ^^' Käytin pukua Sakuraconissa Turussa 2005. Se kohtalaisen suuuri tarkkuus yksityiskohtien kanssa saattoi johtua siitä, etten ollut ennen ollut cossipukuja arvostelevien silmien alla, joten en tiennyt mitä tasoa puvut yleensäkin Suomessa on ja kuinka pahasti epätarkkuuksia katsotaan. Muistan ajatelleeni, että toivottavasti kukaan ei katso nenänvarttaan pitkin, kun liivissäni ei ole edessä ja takana niitä neljää nappia. :D No eipä tullut kukaan kiljumaan... Eniten ehkä ketutti silloin se, että olin blondi, enkä halunnut todellakaan peruukkia hankkia. Tosin omasta mielestä tuo ei mitenkään järkyttävän räikeältä näytä, joten kaipa se oli kohtalaisen sallittu virhe. ^^'

Kuva, joskin vähän kökkö
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Ensimmäinen cosplayni oli Tenten Narutosta, jota cossasin Animecon IV (2006)-tapahtumassa. Muistaakseni aloitin puvun tekemisen pääsiäisen aikoihin vuonna 2006, mutta sain puvun valmiiksi vasta pari viikkoa ennen tapahtumaa. Ensimmäiseksi puvuksi tämä onnistui minusta ihan hyvin - minulta löytyi housut valmiina, joten liivi ja otsapanta piti väsätä. Halusin valita ensimmäisen cosplayn hiusteni perusteella, kun (silloin) en halunnut käyttää peruukkia ja/tai värjätä/leikata hiuksia.

Minulla ei ollut oikeanlaisia ninjasandaaleja, joten tyydyin leikkaamaan tummansinisistä sukista varpaanpäädyn pois ja eikun sandaalit jalkaan (Tosin lainasin tätini sandaaleja, kun itse en omista sandaaleja). Rahaa meni tasan 0 euroa. Nykyään "häpeän" kyseistä asua: olen suunnitellut aikovani korjata liivin kaulusta, väsääväni ninjasandaalit ja uuden otsapannan... sitten joskus, jos aion uudestaan cossata Tenteniä. Viihdyin tässä asussa, jossa ei tullut kylmä eikä kuuma.

Kuva kyseisestä cosplaysta
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Ensimmäinen cosplay... No riippuu siitä että kumman aloitin ensin ja kumman lopetin ensin, mutta ensimmäiset cossikokemukset olivat Ino Narutosta ja Shigure Fruits Basketista. Molempia käytin viime vuoden Animeconissa. Shigurea lauantaina ja Inoa sunnuntaina.

Ino oli ensimmäinen valintani, koska, noh, narutardina on helppo aloittaa Narutosta. Plus kun olin muutenkin suunnitellut jo ikuisuuksia cossaavani jotain, niin olin nettiä selaillessani ja muiden cossaajien mielipiteitä lukiessani tullut siihen tulokseen, että se oli helppo. Shigure taas tuli esille, koska yksi kaveri kertoi menevänsä Ayamena ja valitteli kun hänellä ei ollut Shigurea. Joten, hyvää hyvyyttänihän minä tarjouduin kun asu ei loppujen lopuksi näyttänyt niin vaikealtakaan.

Molemmissa puvuissa annoin itselleni melkoisen pitkän ajan tehdä niitä, koska epäilin että niissä menisi ikuisuus. Eipä tietenkään mennyt. Ajauduin siihen, että pienentelin ja korjailin asuja joka kerta kun otin ne käteen ja saumajälki on sen mukainen.

Kumpikaan asu ei siis mielestäni ollut kovin onnistunut, mutta kokonaisuutena ne toimivat ihan hyvin. Kumpikaan ei kuitenkaan ollut mitenkään erikoisen mukava käyttää koska puiset varvassandaalit osaavat olla TAPPAVAN epämukavat asfaltilla. Ehkä joku näkikin minut juoksemassa ympäriinsä tennareissa. ''D Inon asu oli ihan mukava muuten, mutta kylmän sään takia sekin oli vähän... tuskallista pitää.

Pidin Shiguresta ehkä hitusen enemmän kuin Inosta, mutta en usko että käytän kumpaakaan enää. En kehtaa enää juosta Inon minihameessa ulkona ja Shiguren peruukki sai kovan käsittelyn siskon penkkareissa. Jep, kyllä nyt vähän hävettää mitä on tullut tehtyä, vaikka onhan sitä pahempaakin nähty.

Kumpikin oli kuitenkin kokemuksena erittäin opettavainen, koska sain oikeasti käyttää mielikuvitustani keksiessä miten hitossa sidon Shiguren vyön siististi (nepparit FTW) tai miten hitossa saan itseni muka käärittyä siteisiin (se oli rumaa. :''<). Plus opin nyt oikeasti ODOTTAMAAN hyvän tovin ennen kuin päätän mitä cossaan coneissa. Koska molempiin asuihin kyllästyin totaalisesti jossain vaiheessa.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Woler
Chuunin
Chuunin
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 16:05
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Woler »

Eka cosplayni oli Animecon V:ssä Kiba, puku onnistui aika huonosti koska mulla ei ole minkäänlaisia ompelijan lahjoja...Harmaan hupparin löysin kaapista, ja sitte siihen ommeltiin ne karva jutskat. Harmitti vaan kauheena ku hupparissa oli joku tyhmä logo jota ei saanu pois! >_< Peitin sen aina ku joku tuli pyytään kuvaa... :p Lisäksi karvatopattu huppari oli tappavan kuuma sisällä! -___-

Ninja sandaalit olivat katastrofi! Tein ne samalla tavalla ku Wendy, ja märän sään vuoksi ne lytistyivät, imivät vettä ja purkautuivat! Onneksi ne saatiin korjattua conin ajaksi teipillä! -_-"

Ainoa asia johon olin tyytyväinen oli Panta. :´D
Viimeksi muokannut Woler, Su Kesä 15, 2008 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
SINmaster
Student
Student
Viestit: 35
Liittynyt: Su Elo 05, 2007 11:51
Paikkakunta: Tammela City, Tampere
Viesti:

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja SINmaster »

Reno Final Fantasy VII Advent Childrenistä, Tracon II. Oli jo valmiiksi punaiset hiukset, joten kaivoin vaatteet kaapista pari päivää ennen. Hakkauskepukan väänsin ja puku oli ihan onnistunut. Ainakin paras tukka allekirjoittaneella oli - ei hitossa peruukkia.
"That's a pretty difficult word for a man-whore."

"No man, no island"

Tekemäni videotyöt omista ja Rinden töistä:
http://www.youtube.com/user/siinastacia
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Viime vuoden Ropeconissa ollut Yumichika Ayasegawa. Kokemus...no joo. Tekeminen äiskän avuilla oli helppoa , mutta itse cossi:
-perukki oli aina vinossa
-unohdin tummat kulmakarvat
-sandaalit meni rikki.
Mutta kivaa se oli. ja ei se siihen jää, vaan jatkan ja parannan!
Kuva
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Metal »

Ensimmäinen cossini oli.. kirsikankukkaconissa (siinä ensimmäisessä, ei tänä vuonna olleessa).
Cossin Yami Malikia Yu-Gi-Oh!ista, en tehnyt cossiini mitään itse, ostin kaiken kaupasta, viitan hankin kaveriltani. Edes peruukkia en suostunut ostamaan vaan yritin saada hiukseni epätoivoisesti pystyyn kuitugeelillä (kampaaja suositteli sitä mutta eipä se toiminut. No, se oli alennuksessa) mistä tuli jotain epätoivoista ja rumaa. Hiuksenikin vetäisin valkoisiksi vain epämääräisesti (väri halkeili ja putoili).
...hyrrr, se oli kuvottavaa. Siitä ei taida pahemmin kuviakaan olla jäljellä.
Kuva
Avatar
Suiggari-Tou
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 12:05

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Suiggari-Tou »

Kaikkien aikojen ensimmäinen cosplayni oli neljännessä animeconissa yksinkertaisesti L death notesta. Jätkällä on varmaan maailmankaikkeuden helpoin asu, koska olin vain simppelisti ostanut (korjaan: äiti osti xD) valkoisen paidan, missä on sopiva kaula-aukko, ja sitten lainasin äidiltä yli-isoja farkkuja, niin että kokonaisuus näytti siltä kuin pitikin. Ainoa ongelma oli peruukki, jonka onnistumiseen olen kuitenkin tosi tyytyväinen, eka kerta kun kuitenkin mitään peruukkia leikkaan. Etenkin tietystä kulmasta peruukki oli täydellinen, osaltaan menin paniikkiin, kun verkkoa alkoi tulla näkyviin, mutta pidin päässäni mustia sukkahousuja, joten se ei haitannut hirveästi. Ja mikä uskomattominta, miusta otettiin kuvia kumpanakin päivän, ja miua halattiinkin, ja moni sanoikin että näytin söpöltä. Mutta asu oli vain letkajenkassa ongelmallinen, housut olivat nimittäin ERITTÄIN löysät, ja olin hukannut vyön kassini uumeniin, joten letkajenkassa kuljin yksikätisenä, kun toisella kädellä piti pitää housuja ylhäällä xD Ja naruto.fin miitissä kuvaaja SanZu onnistui ottamaan loistavaa tilannekuvaa, kun nostin housuja, kun olin käpöttelemässä siihen leikkijuttuun ^^' Mutta hauskaa oli, koska kuumana päivänä oli ihanaa olla valkoinen paita, ja sukkisten takia peruukkikaan ei kutittanut, ja tapasin hauskoja ihmisiä conissa yleensä, joten minut nähnyt näki kyllä leveästi virnistelevän L:n :D
Avatar
naruto_shipuuden
Student
Student
Viestit: 27
Liittynyt: To Marras 20, 2008 20:59

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja naruto_shipuuden »

Mun eka cossi on Naruto vuoden 2009 Traconissa.Tos: http://www.ii2.org/user.php?nick=Datteb ... 3#comments <-- oon tossa siel pizzeeriassa. Olin menossa eurokankaaseen etin varmaa pari tuntia naruton asuun kankaita. Löysin mustan kankaan ja jouduin ottamaan oranssia kangasta joka oli LAKANAA (siis lakana näkyy vähän läpi)!!! Ja ostin siihen viel vetoketjun, kaavat ym. Kotona tein asun ja olin valmis. Viimesellä viikolla muistin että enhän minä ollu tehny ees pantaa ja kenkiä! Otin kuumaliima pistoolin ja rupesin liimailee kenkiin (aamutossuihin) kangasta jossa oli villa sukka. Mentiin mun kaverin (cossas Hinataa) kanssa edellisenä päivänä Tampereelle. Sinä iltana huomasin että en mää ollu tehny kenkiä loppuu eli rupesin taas kuumaliimaamaan kolmen aikaan. Herättiin kaheksalta ja ruvettii valmistautumaan coniin.

Conissa sisään pääsyllä mää tulin täysin hulluks ja rupesin huutamaan koko ajan DATTEBAYO:a kaikki varmaa muistaa mut...mulla oli kaks karvasta kyuubin häntää joita revittiin monta kertaa ja kyuubin korvat.... Sisällä mulle alko tulla kuuma, koska mulla oli se kutittava mac cyver peruukki (en osaa kirjottaa). No kohta meillä oli nälkä. Käveltiin jotai tavarataloo päin kunnes mää liukastuin niillä hirveen liukkailla tossuilla jossa totta kai on se varpaiden pää paljaana. Olin iha krampissa siinä maassa ja lunta kengissä. Toinen kavereista otti mut reppuskiin (ei Hinata). Rupesin riehuu siinä ihanku humalassa.... no siitä kaaduttii ja jäin siihen alle olin ihan murskana. Siitä jouduin kävelee sit ite. Kun päästiin tielle tuli kaks meidän "fania" suoraan mun kaulaa roukkumaan ja mulla oli kaulassa sellane iso kello painovat oikein sitä nii meinasin melkei tukehtua. Päästii sinne pizzeriaan ja syötiin. Kun lähettiin pois sielt nii kaaduin varmaa sata ja miljoona kertaa. Conissa oli kyllä hauskaa!!

miinukset puvusta:
-kengän kuumaliimaukset ei kestäny
-hännät melkei irtos
-SE PERUUKKI OLI H-I-R-V-E-E!! MAC CYVER!!
-kaulus oli ihan rutussa
-housujen lahkeet oli vähän....

puku meni pielee koska oon puukässässä!! Oon kyllä tyttö.... :lol:
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Francis »

Vuoden 2009 Kirjamessuilla Helsingissä cossasin Misa Misaa Death Notesta.

Monet tietävät minun kulkevan coneissa, mutta ILMAN ASUA (=normivaatteet, ei alasti). Littlesamurai iski päähäni blondin peruukin ja sai päähänsä että minun pitää cossata Misa Misaa. Nojoo, myönnetään, että peruukki kävi minulle paremmin kuin omat hiukseni : )

Minulla oli tosiaan ennen cossaamista jotenkin aina hieman häiritsevä olo, kun muut oli asuissa ja minä en... Enkä päässyt eroon ajatuksesta että olen ihan liian ruma ja läski cossaamaan yhtää mitään... Littlis kitki tuota minusta pois saamalla minut cossaamaan. Kiitos kuuluu hänelle!

Kuva
Kuva
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Ensimmäinen cosplay tehty! Tässä on galleria asustani :) Eläinlääkäriasuista Inuzuka Hanaa siis cossasin, ja gallerian ensimmäisessä kuvassa ("My First Cosplay: Inuzuka Hana") on tarkempaa tietoa prosessista. Hauskaa oli, cossaan mielelläni toistekin!
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Hina_Ichigo
Student
Student
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Kesä 23, 2010 23:32

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Hina_Ichigo »

Eka cosplay oli Temari. Asu oli vähän niin ja näin (esim. liian lyhyet hihat) mutta kyllä se käyttökelpoinen on.
Tärkeä tiedotus; olen hieman outo :D
Avatar
Benutzer
Student
Student
Viestit: 47
Liittynyt: Su Helmi 27, 2011 15:58

Re: Ensimmäinen cosplay

Viesti Kirjoittaja Benutzer »

Ensimmäinen cosplayni oli Sakura. Siis nuorempi versio.
Olin niin luova että tilasin asuni Bliposta enkä tehnyt itse.
Itse cosplay oli melko uusi asia silloin minulle enkä ajatellut että minun pitää panostaa asiaan, joten ei ollut peruukkiakaan ensimmäisellä kerralla päässä. Onneksi olen viisastunut HYVIN paljon niistä ajoista.
Kuva
Vastaa Viestiin