Kirja jonka luit viimeksi.

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Sain vihdoin ja viimein luettua jotain!

Eoin Colfer - Artemis Fowl: Time Paradox
Ostin enkuksi kun sai monta rahaa halvemmalla.. Sweduversio olisi ollut vielä halvempi mutta olisin ymmärtänyt vain joka kolmannen sanan. Ja sisko on niin isoon ääneen valittanut että alkuperäiskielellä kirjat on parhaimmillaan. En jaksanut odottaa pokkariversioita, jotka olisivat olleet hellempiä kukkarolleni ja kirjastonkin kappaleet olivat lainassa. Nyt kyllä hieman harmittaa kun hätäilin, sillä kirja on kokonaisuutena aikamoinen sillisalaatti ja eräs nimeltämainitsematon hahmo joka ei suostu potkaisemaan tyhjää veti viimeisetkin mehut mun kiinnostukselta. Noh elämässä on aina joitain tekoja jotka on pakko tehdä vaikka tietää että tulee niitä katumaan myöhemmin.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Marryan
Student
Student
Viestit: 42
Liittynyt: Ke Huhti 25, 2007 17:23
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Marryan »

Eioin Colfer - Aikaparadoksi
Kirjastosta varasin ja kun tuli, lukaisin (yllättävää..)
Minusta huonompi kuin aikaisemmat osat, toivottavasti Colfer keksii seuraavaksi jotain järkevää. Artemis itsekin on jo niin lälly nykyisin että ihan haukotuttaa. Mihin jäivät kierot rikokset ja kylmä huumori?
Ja milloinkohan tämäkin sarja oikein loppuu...
Avatar
Anrica
Chuunin
Chuunin
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 18:53
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Anrica »

Stephenie Meyerin Twilightin. Oon lukenu suomennoksen tosi moneen kertaan ja vihdoin kyllästyin suomenkieliseen minä-muotoon nii ostin saman kirjan enkuksi. On satasesti parempi, ja rakastuin sarjaan uudelleen. <3 On ensimmäinen enkunkielinen kirja jonka oon lukenu kannesta kanteen.
Avatar
PikkuElvis
Rookie
Rookie
Viestit: 74
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 23:17

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja PikkuElvis »

Rosie Corrigan: Se diggas pilveä enemmän kun mua

Summittaisesti tuonkin vetäisin kirjaston hyllystä, kun siellä viimeksi kävin. En oikein tykännyt siitä, että kirja oli kirjoitettu puhekielellä. Eikä tämä kyllä mikään kovin hyvä opus ollut muutenkaan, vaikka mielestäni päihteistä kertovat kirjat ovat mielenkiintoisia.
THOUGH THERE'S NO ONE THERE TO GUIDE YOU,
NO ONE TO TAKE YOUR HAND.
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Turhis »

^LuL vissiin mieto propaganda kirja :D:D

Mutta joo Taru kolmesta miekasta osa 6
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Elsku
Student
Student
Viestit: 1
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 20:24

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Elsku »

Luin viimeksi Houkutuksen. Hieno kirja, vaikka juoni on aika kliseinen. Kielletty rakkaus, jne. Mutta ei kovin paha, kun se oli kirjailijan ensimmäinen teos.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Luin Mary Hoffmanin Stravaganza-trilogian uudelleen. Nyt toisella kerralla sarjan puutteet korostuivat entistä enemmän, mutta tarkoitukseni olikin vain kostaa kirjailijalle se vittuuntumiseni ettei Italia koskenut elämääni mitenkään. Nyt kun olen lähiviikkoina matkaamassa Venetsiaan kalavelat piti maksaa sarjalle... Naurettavaa, mutta ymmärrettävää kun tajuaa miten ärsyttävää on kun kirjailijan maailmankuva pyörii yhden maan ympärillä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Luinpa tuossa viimeksi Christopher Paolinin Inheritance Cyclen kolmannen osan, Brisingrin, englanniksi hiljattain. Tajusin yllättävän paljon, ihme etten ole lukenut yhtään englanninkielistä kirjaa aikaisemmin. Yleisestikin tuo kirja on paljon parempi alkuperäiskielellä, sillä luen nyt suomeksi samaista kirjaa ja välillä nuo suomennokset tuppaavat olemaan aika omituisia....
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
PikkuElvis
Rookie
Rookie
Viestit: 74
Liittynyt: Su Joulu 28, 2008 23:17

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja PikkuElvis »

Darren Shan -sarjan kuudennen kirjan, joka kantaa nimeä Pimeyden Ennustukset.

Nuorille suunnattu sarja, joten kirjoitustyyli on sen mukaista. Olen niin tottunut Stephen King -tyyliseen kirjoittamiseen, joten tätä on kieltämättä välillä vähän jopa tuskaistakin lukea.
Tutustuin sarjaan joskus viidennellä luokalla ollessani, ja olen kieltämättä vähän koukuttunut siihen. Juonelta sarja on mielestäni todella jännittävä, ja hahmot ovat mielenkiintoisia. Jos kirjoitustyyli olisi enemmän aikuisille suunnattua, minä varmaan lukisin näitä tälläkin hetkellä.
Olen aina ollut sitäpaitsi sitä mieltä, että Larten Crepsley on todella cool tyyppi. Jos ei muuten huvita lukea, niin sitten vaikka tuon hahmon takia.
THOUGH THERE'S NO ONE THERE TO GUIDE YOU,
NO ONE TO TAKE YOUR HAND.
Avatar
Lounatuuli
Student
Student
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 10, 2009 17:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Lounatuuli »

David Eddingsin Belgarionin taru: Kiven Vartija. Kyseistä sarjaa olen pariin kertaan jo seikkaillut läpi ja yhä on kiva lukea (ehdoton kaveri rannalla). Yksi lempikirjailijoistani, vaikka välillä kirjat tuntuvat etenevän turhan verkkaisesti.
If A equals success, then the formula is: A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut.
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Nixu »

Sarasvatin hiekkaa. Olen hyvin vakuuttunut, että aivan kaikkien ihmisten tulisi lukea tämä mestariteos!
Avatar
BugShino
ANBU
ANBU
Viestit: 427
Liittynyt: Pe Helmi 09, 2007 21:45

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja BugShino »

Jonathan Gloverin "Ihmisyys", kertoo 1900-luvun moraalihistoriasta. Välillä oikein inhotti, kun luki viime vuosisadan hirmutöistä ja joukkoteurastuksista. Miten sairas ja barbaarinen onkaan ihminen ja millainen onkaan ympäristömme, joka luo tällaisia tapauksia?
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Timo K. Mukka - Maa On Syntinen Laulu

Melko omalaatuinen kirja, pakko myöntää. Jätti melko sanattomaksi, siis neutraalilla kantilla. Kertoo Lappalaisesta kylästä, joka on täynnä omituista porukkaa. Keskittyy kutakuinkin kertomaan tarinan Martta-nimisestä 19-vuotiaasta tytöstä, joka elää voimakkaan seksuaallisuuden vallassa. Miksihän mie edes tällaisia luen o___O'
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Hideyori
ORE WA HOURITSU DA!
ORE WA HOURITSU DA!
Viestit: 1528
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 14:41
Paikkakunta: The House of Doom
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Hideyori »

Friedrich Nietzsche: Näin Puhui Zarathustra

Varsin hyviä oivalluksia, tosin alkusuoralla oli suhteellisen ilmiselviä pointteja olemisesta. Kyllä filosofia on mun juttu C:
"It is safe to say, that no one understands quantum mechanics." - Richard Feynman
Kuva
"Hideyori on korkeasta aatelissuvusta, nimittäin Turun Sinaapista" - Drago^
The Lost Sect of Torment© || Cockface Outerspace© || "Paras. Chapter. Ikinä." - Gebric
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Kirja jonka luit viimeksi.

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Kari Enqvist: Kuoleman ja unohtamisen aikakirjat.

Kaveri on läheinen sukulainen, ja on aina yhtä hauskaa ja ikävää lukea näinkin... öh. rehellistä tekstiä omasta suvustaan. plus, kari on helevetin viksu äijä
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Vastaa Viestiin