Taikausko

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Avatar
Hi Enzeru
Chuunin
Chuunin
Viestit: 282
Liittynyt: Ti Kesä 27, 2006 18:47
Paikkakunta: Pori

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Hi Enzeru »

Kyllä, kyllä!!!! ^^' Täällä myös yksi taikauskoinen. Tai siis... En usko että hevosen kenkä tuottaa onnea, mutta pelkään piki mustia kulkukissoja. Numero 13 taas on onnenlukuni ja 13. perjantai yksi muiden perjantaiden joukossa. En tosin pidä luvusta 4(Pelkään!!!!) Ja 4. päivä lauantai on epäonnenpäiväni. Näin.
Kiinnostaako lähestulkoon sanavapaa foorumi, jossa voit keskustella kaikesta mahdollisesta taivaan ja maan välillä, ja jopa niiden takaa ? Kahvitahra
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Metal »

En oikeastaan ole taikauskoinen. Voin kävellä tikapuiden ali enkä ole paniikissa 13. perjantaina (tosin tämä saattaa myös johtua siitä, etten ole perillä päivistä, jollei palkkapäiväni satu olemaan lähellä).
Mutta... onhan taikausko kiinnostavaa, vaikkei siihen uskokaan. Osasin joskus ennustaa korteista - ja kädestä osaan varmaan ennustaa vieläkin.
Kuva
Avatar
Nozomi-ninja
Student
Student
Viestit: 23
Liittynyt: Su Heinä 15, 2007 12:47

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Nozomi-ninja »

Nääh... en taida olla. Perjantai 13 päivä on aina kiva päivä, sillä silloin tapahtuu jotain pahaa VERIVIHOLLISELLENI. :D :D
Tietysti semmoisesta tulee hyvälle päälle. Ja ette usko kuinka monta kertaa olen suutuessani meinannut lyödä nyrkillä suoraan peiliin... Mustat kissat taas...ei ole mitenkään.....sillai. :?
"Yes... my weapon is a book. I don't see you mocking Light's Death Note."
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

No siis pahat enteet kuten isot lintulaumat on yleensä merkki siitä että kohta sattuu.
Jossakin määrin uskon niihin mutta joihinkin en usko. kuten mustaan kissan "josh musta kissa ohi kulkee, älä kulje onnesi ohi!"
Kuva
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

En ole pahemmin yhtään taikauskoinen, mutta sellaisista asioista on kuitenkin mukava lukea. Tosin olen vannoutunut puunkoputtaja, se on ainoa asia. Eipähän ole ainakaan toistaiseksi ollut haitaksi. ;)
Kuva
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Taikausko.. blaah. Siis pelätään kusisukassa mustaa kissaa ja alitajuntaisesti mokataan koko homma, koska pelkäsimme niin käyvän kumminkin. kthxbye!
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

rapsu kirjoitti: kaiken voittaa kun uskoo itseensä!
Oh well, that makes sense.

Yksi ja sama onko taikaa olemassa vai ei. Minä vain en ole kokenut mitään sellaista minkä voisin määritellä taiaksi. Ja jos kokisinkin niin se ei tarkota että uskoisin 13. perjantai -juttuihin ja muihin vanhoihin ''kliseisiin.'' Sellainen taika on ihmisten keksimää juttua minkä todenperäisyyttä voidaan miettiä 4ever saamatta tuloksia. Siispä ei ole olemassa ''taikauskoa'', vain yksittäisiä uskomuksia, jotka voidaan todeta todeksi omien havaintojensa perusteella.
Kuva
Avatar
Sabu-chan
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 18:41
Paikkakunta: Hidden village of city ;D

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Sabu-chan »

En kyl oon mikään hirveen taika uskonen tyyppi, mut on kuitenkin hauska aatella et 13 perjantaina tapahtuun jotain kauheeta :D
Guess who's back?... Sabu-chan >8D
KuvaKuva
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Lucy »

En usko noihin perinteisiin taikausko-kliseisiin tai horoskooppeihin, mutta muuhun yliluonnolliseen kyllä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Ensi viikon perjantai on perjantai 13. :'D Täytyy myöntää, että olen tuon kyseisen päivän kannalta vähän taikauskoinen, mutta mikään ei saa minua pysymään kotona kun pitää hilautua siskon wanhjoen tansseihin :P
Muuten ei ainakaan mustien kissojen tienylitykset tai peilin särkymiset suuremmin hetkauta. Yksi erikoinen uskomukseni on kyllä se, että ei saa kulkea kaverin kanssa jonkun tolpan/pylvään eri puolilta. Se oli aikaisemmin tosi rasittavaa, mutta nyt onneksi olen pääsemässä siitäkin uskomuksesta eroon.
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Runte »

En usko juuri mihinkään.. Joskus en usko senkään jälkeen kun olen itse nähnyt sen..
Tälläinen minä joka ei usko edes sellaseen tuskin uskoo mihinkään yliluonnolliseen voimaan x_x
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Taikausko

Viesti Kirjoittaja Nuti »

En itse laske itseäni taikauskoiseksi. Ajattelen, että taikausko on lähinnä ajattelutapa: Jos vahvasti taikauskoinen näkee vaikka mustan kissan menevän tien yli ja kokee sitten sen päivän harmit ja ilot, hän alkaa ajatella, että harmit ovat kissan syytä (ja unohtaa tykkänään ilot). Jos taas hän vaikka jemmailee onnenamulettia ja kokee täysin samat harmit ja ilot, hän alkaa ajatella vain "amuletin tuomia" iloja ja unohtaa harmit. Taikausko on siis jonkinlaista psykologiaa :) Pienenä kyllä uskoin horoskooppeihin ja semmottiin, nykyisin jätän ne omaan arvoonsa.

Myönnettäköön, autokoulussa tuli pidettyä lähinnä yhtä ja samaa lakkia siksi, että muutaman ajotunnit olivat menneet se lakki päässä hyvin. En tiedä, onko se varsinaista taikauskoa vai sitä, että olen tottunut vetämään ajotunteja se lakki päässä ja että lakki tuntuu siten "turvalliselta"...
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Vastaa Viestiin