Ayumi Hamasaki

Musiikkikeskustelut täällä!
Vastaa Viestiin
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Ayumi Hamasaki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

*itkee* Miksi kukaan ei ole tehnyt Ayumi Hamasakista topicia? Mutta kuitenkin tein topicin ^^'

Ayumi Hamasakista informaatiota:

Nimi: Ayumi Hamasaki
Lempinimi: Ayu
Sukupuoli: Nainen
Syntymäaika: 2.10.1978
Horoskooppi: Vaaka, Kiinalaisissa Hevonen
Syntymäpaikka: Fukuoka Prefecture, Japani
Silmien- ja hiustenvärit: Ruskeat, Vaaleat/värjätty/

Eli Ayumi on japanilainen popartisti, joka julkaisi ensimmäisen levynsä jo v. 1995 ja tämä neiti on julkaissut aika paljon levyjä (*ei jaksa lähteä laskemaan... "Liian vaivalloista" *). Lisäinfoa Ayusta saatte -> täältä <-

Voitte siis kertoa oman mielipiteenne Ayusta, lempikappaleenne ja miksi jne. Ne ketkä eivät ole kuulleet Ayua, niin suosittelen lämpimästi teitä kuuntelemaan (jos vain tykkäätte kuunnella naisartisteja) ^----^

Minä suorastaan rakastan (siis musiikkimielessä) Ayumin musiikkia sekä hänen vaatetyyliään. Kappaleetkin ovat liian ihania, minusta ne ovat kirjoitettu Ayumin omista kokemuksista ja ajatuksista sekä ne kuulostavat aivan tarinoilta ja runoilta. Aloin ensimmäistä kertaa kuuntelemaan Ayumia tämän vuoden maalis-huhtikuussa ja ensimmäinen kappale, jonka kuulin oli Whatever. Eli kiinnostus lähti siitä, että käsissäni oli Anime-lehden nro. 2, jossa oli j-pop-speciaali ja siitä sitten koko Ayumin fanitus lähti.

Lempikappaleita on liian paljon, mutta mainitaan muutama: Angel's Song, HEAVEN, STEP you, Poker Face, Fly High, Season, Dearest, Honey, I am... (Ramon Zenker Remix), Trust, Naturally, Fairyland, Greatful Days, Rainbow, Dolls, Real Me, Love~Destiny, July 1st, No way to say ja Love ~since~, Humming 7/4, My name's Women, Endless sorrow, Daybreak, Startin', Ladies Night (siinä oli muutama lempikappaleeni eikä nuo ole missään parhuusjärjestyksessä). Minä en millään tahdo muistaa kirjoittaa joidenkin kappaleiden nimiä oikein :''D. Miksiköhän juuri NUO kappaleet? Koska noissa kaikissa on tosi hyvä musiikki sekä lyriikat ovat oikein kauniit ja osassa kappaleessa rupeaa tanssittamaan tai laulattamaan, mutta minulla tulee joissakin kappaleissa melkein tippa linssiin (en tiedä miksi, mutta... ). Evolution, Game ja Surreal ovat vain ne Ayumin kappaleet, joista en välitä/tykkää. Sitäpaitsi Ayumin kaikki (tai melkein) kappaleet ovat liian hyviä.

Usein laitan signatureihin/omiin kuviini tekstiksi Ayumin jonkun kappaleen sanat.
Viimeksi muokannut Wendy, Su Syys 24, 2006 13:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Ayumi taitaa Gacktin ohella olla yksi ensimmäisiä j-poppareita/-rockareita, joihin tutustuin muutama vuosi takaperin. Ihan hyvä, naisen lauluääni on aika erikoisen kuuloinen (ei kukaan voi oikeasti päästä noin korkealle noin nätisti!) ja kyllähän oikein nätiltäkin näyttää.

Lempibiiseistä en oikeastaan tiedä. Useammissa tapauksissa tykkään enemmän miksauksista kuin alkuperäisista versioista. Eräs Seasons -kappaleen mix oli tosi hyvä, muistais vain mikä se oli... No siis, Seasons ainakin, sitten Trust, A Song for XX... En todellakaan muista nyt nimiä, kun on kuiteski aikaa ku viimeksi oon häntä kuunnellu, mutta ainaskin tämä Super Ayu-Ro Mega Mix (tsjp) on ihan hyvä kuunneltava biisi: 18 minuuttia, eri biiseistä leikattuja pätkiä yhtenä kappaleena; antaa aika hyvän kuvan naisen tuotannosta ^^
Dokuro-chan

Viesti Kirjoittaja Dokuro-chan »

Ayumi tekee hyvää musiikkia. ei aivan suosikkiartistejani mutta..
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Dokuro-chan kirjoitti:Ayumi tekee hyvää musiikkia. ei aivan suosikkiartistejani mutta..
Mutta mitä? (jo toinen tyyppi jolta kysyn tätä ^^;)

Ayumia aloin kuuntelemaan silloin kun albumi Rainbow oli aikasen uusi (eli vuonna 2003). Etsin jotain artistia, joka korvaisi Megumi Hayashibaran koneeltani. Ayumi kuulosti hyvältä vaihtoehdolta, joten päätin ladata joukon biisejä. Aluksi ei oikein iskenyt, mutta kyllä se siitä lähti.

Lempikappaleet: Because Of You, alterna, And Then, GAME, About You, Moments, CAROLS, M, evolution, Memorial Address, Free&Easy, INSPIRE, ourselves, Heartplace, Dearest, End Roll, Naturally, WE WISH, (miss)understood, kanariya...
Niitä on monta. Sitten on kanssa jotain randomeja remixejä vanhoista kappaleista.

Editto:
Ja btw Wendy: Night Of Fire? Ei Ayulla tietääkseni sellaista kipaletta ole (minulla on kyllä koneella tuon niminen biisi, mutta se ei ole Ayun).

Editto2: No yleensä japanilaiset laulajattaret voivat mennä sekaisin. Minä kerran sekoitin Masami Okuin ja Megumi Hayashibaran ^^
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Yondaime
Genin
Genin
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 15:16

Viesti Kirjoittaja Yondaime »

juuh onhan tuota tullut kuunneltua, mutta pidän enemmän ayun trance biiseistä ;)
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Onha tota koneella useampiki albumi ja joskus tullu kuunneltuaki, ihan menevää musaa mutta ei mitenkää erityisemmin ole muhun iskenyt.

Ja tosta ulkonäöstä, oon kuullu juttuu et neidille olis tehty useita silmäleikkauksia, että oltais saatu niistä sen näköset mitä ne nykyään on.
Kuva
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ayumi Hamasaki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Wendy kirjoitti:Evolution, Game ja Surreal ovat vain ne Ayumin kappaleet, joista en välitä/tykkää.
Pah, ei tosiaankaan ole näin. XD evolution, Game ja SURREAL kuuluvat Ayun parhaimpiin kappaleisiin. Ainakin evolution on legendaarinen kappale. ; DD

Mitäs mieltä olette näistä uusista lauluista; Startin', Born To Be..., Beautiful Fighters ja BLUE BIRD?

Minä ainakin tykkään noista kaikista, joten minulla ei ole sitä yhtä lempparia. BLUE BIRDin video on ihanan kesäinen, siitä tulee hyvälle mielelle ja muutenkin itselleni tulee mieleen kesä. ^^ Beautiful Fighters on kappaleena hyvä, muttei video ole kovin hääppöinen. Myös Startin' ja Born To Be... ovat myös loistavia kappaleita, vaikka Startin'in videossa Ayumin vaatteet eivät ole nätimmästä päästä, liian paljastavat vaatteet hänellä on päällään kyseisessä videossa.

Olenkin muuten vain kääntänyt Born To Be... -laulun suomeksi sekä rainy dayn olen myös kääntänyt suomeksi. Tuosta tuli mieleen kysyä, että oletteko yhtään kääntänyt Ayumin lauluja suomeksi? (:

Kuulemieni mukaan tämän vuoden marraskuussa tulisi seuraava single, jossa on hänen kaksi uutta laulua, JEWEL ja 1 LOVE. Noiden kahden laulujen pätkiä kuullaan parissa Panasonic -mainoksissa. Ayu onkin esiintynyt monessa Panasonicin mainoksissa. (:

Tässä onkin linkit niihin pariin mainokseen, joista puhuin;
1 LOVE
JEWEL

Kysyn vielä tässä, että mitä Ayu -tavaraa omistatte?
Itse omistan levyt; I am..., Memorial Address ja (miss)understood. Noista Memorial Address ja (miss)understood ollaan ostettu Blipposta, I am... -levyn sitten ostin Animeconista. Seuraavaksi haluaisin ehdottomasti hankkia My Story -levyn, kangasjuliste ja joku live -DVD olisi tosi kiva omistaa. Taidatte varmaan nytten huomata, että olen todella suuri Ayu -fani. ^^
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ayumi Hamasaki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Wendy kirjoitti:Mitäs mieltä olette näistä uusista lauluista; Startin', Born To Be..., Beautiful Fighters ja BLUE BIRD?
Ihan hyviä kappaleita, joskin Beautiful Fighters:n musavideon olisi voinut jättää tekemättä. Jotenkin liian ihq makuuni.

Itse en omista mitään Ayu-kamaa, mutta suunnitelmissa olisi hankkia pari Ayun levyä joskus tulevaisuudessa ^^
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

Ayumi taisi olla ensimmäinen j-poppari ketä kuuntelin. Tai ainakin ketä kuuntelin ihan tietoisesti, "tämä on nyt sitä kuuluisaa j-poppia." Kappale oli Inspire ^^ Pidin siitä silloin kovasti.. ja vaikka siitä rupee jo olemaan aikaa kun sen kuulin, niin pidän siitä kappaleesta vieläkin. Ah, se on niin nostalginen!! x'DD

Inspiren lisäksi suosikkikappaleita ovat Dearest, Boys & Girls ja se yksi.. olisiko nyt ollut sitten se vogue.

Ihan tällaista kivan tasokasta peruspoppia Ayumi tekee.

EDIT: Ja kuten minä yleensä teen, niin tälläkin kertaa unohdin mainita hyviä biisejä. Evolution. Ja ne loput mitkä kerkesin taas ihan ennätysajassa unohtamaan, tulen vielä myöhemmin muokkaamaan tähän jos muistan.
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

Hmm... mitä mieltä vai? Ja rehellisesti?

Noh, eipä ole mitään erikoista kamaa mitä ei jo miljoonaan kertaan aiemmin olisi tehty -- harvinaisen perustasoista kauraa jotai ei jaksa pitkään. Japanissa on monenmonta parempaakin artistia joiden nimi ei ole kenties yhtä suuri mutta musiikilliset ansiot vähintään triplasti suuremmat.
Luovuus ja originaalisuus puuttuvat touhusta täysin.

Sanatkaan tuskin mitään erikoisempaa ovat, peruspoppia niin hyvässä kuin pahassa -- tätä en voi tosin allekirjoittaa täysin koska en osaa japania lähellekään (lue: ollenkaan) siinä määrin että voisin noiden perusteella mitään tulkita.

Mut eli, en pahemmin pidä. Ei huonoa varsinaisesti mutta ei houkuttele kuuntelemaan.


p.s. ja j-poppia ei sit kannata kuunnella vain siks kun se on japanilaista ... jos joku niin tekee niin huoh. ( tuskin kukaan mutta onhan noita )
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Viesti Kirjoittaja Nike »

~chauron kirjoitti:p.s. ja j-poppia ei sit kannata kuunnella vain siks kun se on japanilaista ... jos joku niin tekee niin huoh. ( tuskin kukaan mutta onhan noita )
Tuskin kukaan? Aika erittäin monikin. Onhan se nyt paljon hienompaa kuunnella ihQ Diruu/Dirree<33333 kun jotain kotimaista, vai mitä? Sitä kun niin harvat edes kuuntelee, että siinä melkein tuntee itsensä erilaiseksi nuoreksi. :roll:

Olen tässä taas tänään herätellyt kaikkia vanhoja innostuksiani eloon, Ayumi mukaanlukien. Tämä uudempi tuotanto on paria poikkeusta lukuunottamatta tylsempi kuin vanha. Ja nää rupee jossain vaiheessa toistamaan itseään aika pahasti.
No, eipä haittaa, aina voin kuunnella Inspireä ja Dearestia ja unohtaa että kuulin mitään muuta. ^o^

EDIT: circol: keh, huomasinpas vasta nyt katsoa tuon viestisi. Silmäleikkauksia? Selittäisi jonkin verran... mistä olet kuullut?
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Uutisia: Ayulta on tulossa minialbumi 29.11.06, joka sisältää 7 laulua ja levylle tulee todennäköisemmin nämä kappaleet; Startin', Born to be..., BLUE BIRD, Beautiful fighters, JEWEL, 1 LOVE sekä joku kappale, josta emme tiedä yhtikäs mitään. n__n
Mu-mutta levy on lyhyempi kuin Memorial Address, joka sisältää 8 laulua. ;___; No, vaihtelu virkistää. ^^
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ayumi Hamasaki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Herätetään tätäkin topicia eloon~

Viime vuonna tuli 10 vuotta täyteen siitä, kun Ayu aloitti laulu-uransa ja edelleen jatkaa uraansa (mikä on mielestäni hyvä juttu). Niin ja viime viikon keskiviikkona, 25.3 ilmestyi Ayun kymmenes albumi, joka kantaa nimeä "NEXT LEVEL". Mitä mieltä olette tuosta uusimmasta albumista?

Itse pidän kyseisestä albumista hirveästi~ Tosin levyn "teema" on hiukan iloisempi kuin edellinen levy, GUILTY. Oikeastaan pidän kaikista kappaleista, mutta lemppareitani ovat mm. Bridge to the sky, NEXT LEVEL, EnergizE, rollin', Sparkle, Days, identity, LOVE 'n' HATE, Rule. Äh, pidän NIIN monesta kappaleesta. : )

(Nykyään avassani onkin Ayu ja kyseinen kuva on A Song for XX-albumin kansikuva)
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Jemelo
Student
Student
Viestit: 28
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ayumi Hamasaki

Viesti Kirjoittaja Jemelo »

Ayumi taisi olla minun ensimmäinen j-popin laulaja johon tutustuin ja pidän hänestä edelleen.
Hänen äänensä on kaunis ja sitä on mieluista kuunnella. Tuossa yhdessä vaiheessa en jaksanut kuunnella Ayumia, mutta nyt sitten taas kuuntelen häntä, saa nähdä kauan tämä kestää taas xD Suosikkikappaleita on Dearest, CAROLS, Because of You, evolution ja Moments
Kuva
Uchiha Sasuke -FC
Vastaa Viestiin