nightwish

Musiikkikeskustelut täällä!
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Täytyy itsekkin kommentoida uutta laulajaa, kun kerran bändiä on jonkin verran tullut aikaisemmin kuunneltua. Johtuu varmaankin suurimmilta osin juuri laulajasta, mutta minulle tuli tuosta Evasta mieleen lähinnä Within Temptation, mikä ei minuun juurikaan iske. Toivon että parantavat tulevaisuudessa, muuten täytyy tyytyä kuuntelemaan vanhaa materiaalia.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
Avatar
Lunachi
Rookie
Rookie
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2005 13:03

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Lunachi »

Jeah! Pitkästä aikaa taas itellä mielenkiinto nousi Nightwishia kohtaan. Evasta en kyllä itekkään pahemmin pitäny, tosin ohan se loppujen lopuksi ihan kaunis kipale. Mutta sen sijaan nuo uudet samplet vaikuttaa oikein lupaavilta. Helvetin paljon parempi levy noiden perusteella olisi tulossa kuin Once, joka oli omasta mielestäni aika kuraa.
Uudessa laulajassakaan ei ole mielestäni mitään vikaa. Kyllä tuota nyt mielummin kuuntelee kuin Tarjaa, jota ei hetkeä enempää kestänyt.

EIDT// Ja toivottavasti uusi laulaja kuullostaa myös livenä paremmalta. Hyi helvetti :D.
Oh, by the way, I was being sarcastic!
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

Dark Passion Play eli nightwishin uusi albumi=Pakko saada.
tuo on niin lupaavan näköinen ja kuuloinen että jee! ja nightwis.shopista tuon tee-paita.
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Tonnikala kirjoitti:Dark Passion Play eli nightwishin uusi albumi=Pakko saada.
tuo on niin lupaavan näköinen ja kuuloinen että jee! ja nightwis.shopista tuon tee-paita.
Minullapa on jo hallussa neljä biisiä uudelta albumilta. Niistä ehdottomasti parhaat ovat Amaranth ja Bye Bye Beautiful. Sen voin sanoa että Nightwish-fanejen ei tarvitse pettyä, musiikki kuulostaa nytkyään yhtä hyvältä (ellei paremmaltakin). Aneten ääni sopii todella hyvin raskaampaankin kappaleeseen. Oikeastaan näiden kappaleiden ansiosta minunkin NW-faniuteni on elpynyt reilusti. Aivan mahtavaa musiikkia. :33
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Tonnikala
Just nobody
Just nobody
Viestit: 1297
Liittynyt: La Marras 18, 2006 18:23
Paikkakunta: Hämeen kyrössä

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Tonnikala »

LoneWolf kirjoitti:
Tonnikala kirjoitti:Dark Passion Play eli nightwishin uusi albumi=Pakko saada.
tuo on niin lupaavan näköinen ja kuuloinen että jee! ja nightwis.shopista tuon tee-paita.
Minullapa on jo hallussa neljä biisiä uudelta albumilta. Niistä ehdottomasti parhaat ovat Amaranth ja Bye Bye Beautiful. Sen voin sanoa että Nightwish-fanejen ei tarvitse pettyä, musiikki kuulostaa nytkyään yhtä hyvältä (ellei paremmaltakin). Aneten ääni sopii todella hyvin raskaampaankin kappaleeseen. Oikeastaan näiden kappaleiden ansiosta minunkin NW-faniuteni on elpynyt reilusti. Aivan mahtavaa musiikkia. :33
mistäs sait nuo?

Ennakkotilaan sen ja saan kaupan päälle tee-paidankin Nightwish.comin shopista.

//Maybe off.
Kuva
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Tonnikala kirjoitti:mistäs sait nuo?
Ihan eMulella latasin. Luulen että koko albumi tulee kaikkien ladattavaksi viikon parin sisällä. Itse en osta kyseistä albumia siitä yhdestä ja samasta syystä.. (eli jos ostaisin kaikki hyvät albumi, olisin 10 000 € köyhempi <___<)
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Sabu-chan
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 500
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 18:41
Paikkakunta: Hidden village of city ;D

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Sabu-chan »

Yhes vaihees tuli kuuneltuu mut enää se ei kyl uppoo :| ...
Guess who's back?... Sabu-chan >8D
KuvaKuva
Avatar
SuzyQ
Genin
Genin
Viestit: 148
Liittynyt: Pe Marras 24, 2006 23:07
Paikkakunta: Forssa

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja SuzyQ »

Minulla tuntuu olevan sellainen viharakkaus suhde Nightwishia kohtaan. Alkuaikoijen Nightwish iski korkealta ja kovaa, mutta sitten Oncen ilmestyttyä innostus lakkasi. Olisiko syynä sitten ollut Nemon puhkisoitto joka paikassa vai Tarjan ylikoullutettu ääni, mutta joka tapauksessa lopetin Nightwishin kuuntelun kokonaan.

Uusien kappaleiden ilmestyessä olin vähän skeptinen, mutta rakastuin aivan täysin Anetten ääneen. Muutenkin Anette vaikuttaa hyvin mukavalta ihmiseltä, sellaiselta luonnonlapselta. Tykästyin Nightwishiin ja niiden musiikkiin uudestaan ja olen nyt menossa katsomaan heitä myös livenä.
Y.S.A.K. - Metallimusiikki F.C. - Hatake Kakashi F.C. - // J-Rock ~ FC//
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Kuten joskus laitoinkin etten pahemmin kuuntele Nightwishiä, ihan vain johtuen Turusesta ja hänen dramaattisesta esiintymisestään ja sitäkin rasittavammasta oopperalaulannasta.. mut nyt kun Olzon on riveissä niin tuota tulee kuunneltua ja odottelenkin innolla uutta albumia. Amaranth on upea biisi.

Ja vaikka ei varsinaisesti Nightwish-biisi olekkaan niin Lieksa!-leffaan tehty Marcon laulama While your lips are still red on aivan uskomaton.. <3
Kuva
Avatar
Blackened
Genin
Genin
Viestit: 177
Liittynyt: Su Marras 27, 2005 03:18
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Blackened »

Uusin albumi ei ole erityisesti minuun iskenyt, mutta tasaisen hyviä biisejä ne ovat melkein kaikki. Uusi laulaja hoitaa homman hyvin, tuohan tuo vähän vaihtelua Tarjan ooppera hoilaamiseen. Itse kanssa kuuntelin bändiä aikoinaan paljonkin, mutta viime vuosina tuo on jäänyt aika vähälle..
Kuva
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Kuuntelen musiikkia, mut mä en voi sietää sitä uutta laulajaa... Sen äänessä ei oo sitä jotain jata Turusen äänes on jep suosikki biisit musta on varmaan everdream 10th man down ja end of all hope. En tykkää yhtään uudesta laulajasta ja oli sääli että Turunen heivattiin.
Avatar
karasuka
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 628
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 08:39
Viesti:

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja karasuka »

Ennen kuuntelin aika paljonkin ja pari levyä löytyy levyhyllyltä. Uudelta löytyy muutama loistokappale, mutta näh. Into tätäkin bändiä kohtaan on lopahtanut eikä jaksa pahemmin enää kiinnostaa.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Olin aiemmin sitä mieltä että bändi aikalailla kuoli Turusen lähettyä, mutta nyt kun katoin ekaa kertaa Amaranthin videon olin ihan fiilareissa <3 Ihanaa että käyttivät Hugo Simbergin Haavoittunut enkeli-maalausta pohjana! Omasta mielestäni kyseinen maalaus on Suomen taidehistorian kirkkain helmi ja tämä video sai mut rakastamaan sitä entistä enemmän.

Biisikin on ok. Arvostus uutta Nightwishia kohtaan nousi kyllä pykälän ylöspäin. Voisi chekata tarkemmin mitä ovat ulos pukanneet.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Cyran
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 502
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2008 20:06
Paikkakunta: Under your bed.
Viesti:

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Cyran »

Nightwish oli aikaisemmin suosikkibändejäni, koska olen tottunut kuuntelemaan sitä lapsesta asti. Veli soitatti aina kyseistä bändiä täysillä huoneessaan, ja minäkin sitten aloin kuuntelemaan... Nyt en kuuntele Nightwishiä enää niin paljon. Se ei niinkään johdu uudesta laulajasta bändissä, sillä pidän kyllä uudesta kokoonpanostakin (Turusen ääni oli kylläkin syvempi), vaan jostain ihan muusta. Ehkä olen kuluttanut ne biisit loppuun vinguttamalla niitä levysoittimessa turhan monta kertaa :'D
Mind of a ninja, body of a manatee.
Shadow Windmill
Rentun ruusu

Avatar täältä.
Avatar
Lounatuuli
Student
Student
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 10, 2009 17:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: nightwish

Viesti Kirjoittaja Lounatuuli »

Vanha Nightwish oli tosiaankin parempi, mutta kyllä tältä uudeltakin kokoonpanolta muutama hyvä kappale löytyy. Esimerkkinä vaikka Amaranth, The Islander ja Bye Bye Beautiful. Aneten ääni ei imo sovi Nightwishille, vaan enemmänkin jollekkin pop-yhtyeen keulakuvalle. Onneksi Hietala on yhä paikalla :3
If A equals success, then the formula is: A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut.
Vastaa Viestiin