Äiti pojastansa pappia toivoi

Juoni- ja älyvapaat keskustelut ja kyselyt
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Isi joskus testaili että haluaisinko veturinkuljettajaksi hänen jalanjäljissään, koska siitä ammattiryhmästä on pulaa Suomessa. Sanoin että ei ole mun juttu ja se antoi sen sillä olla.

Äiti taasen on koko ajan minua työntämässä opettajaksi, mm. luokanopettaja, musiikinopettaja, kuviksen, rättikässän, puukässä, äidinkielen... Nuo kaikki on äidin suusta kuultua. Ja siitä se vasta innostui kun olen tehnyt sijaisuuksia. Juuri niiden sijaisuuksien perusteella osaan sanoa että ei ole sekään mun juttu, varsinkaan peruskoululaisille (anteeksi tällainen vuodatus, kaikki peruskoululaiset) jotka ei vaan jaksaneet uskoa että näinkin nuori tyyppi osaa jotakin. Joka kerta piti todistaa pätevyytensä sijaiseksi, blah.. ja se vittusaatana-akseli vaan on raivostuttava.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Anrica
Chuunin
Chuunin
Viestit: 208
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 18:53
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja Anrica »

Ei mun vanhemmat mitään erityistä oo toivonut, tosin äiti sanoi ettei se toivo mun viettävän työpäiviäni kaupan myyjänä niinkuin se (ja siihen tää just opiskelee just, köh). Mut ne on tosi rohkaisevia mun todellisen haaveammatin (kirjailijan) suhteen. Siihen ne kannustaa mua aina ku ei meinaa kirjoittaminen sujua ja mä muutenkin mietin koko uravalintaa ^^ non niin ihania ihmisiä. Ei ees vaatinu mun menevän lukioon.
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Äiti kai halus musta levyseppähitsaajaa ja sit olis pitäny mennä töihi Best-Hallille Kälviälle, no ei iha napannu =) Eipä sen koomin oo luetellu toiveita tai kommentteja uravalinnasta. Hyvin tukee sitä mitä ite haluan.

Nii ja tiesti se ois halunnu musta jonku lähihoitajan ku halus mut töihi vanhankodille xD
Happy panda
Gin-Shi
Rookie
Rookie
Viestit: 64
Liittynyt: La Kesä 27, 2009 22:48

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja Gin-Shi »

Äidillä ei ole mitään toiveita ollut, muutakun että ammatti johon menen on semmoinen mistä itse tykkään. Isä taas insinööriä/johtaja alalle halusi, lukio, korkealla koulutuksella.

Joka tapauksessa tulee tavallinen autoasentaja.
Avatar
salakuljettaja
Rookie
Rookie
Viestit: 89
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 19:01
Paikkakunta: Tampere

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja salakuljettaja »

Äitini on toivonut musta elämän aikana vaikka mitä... Kaikkein yleisin heitto on kuitenkin ollut "susta vois tulla vaikka kirurgi, kun oot noin taitava käsistäs!" Mjoo, eipä ole kauheasti kiinnostanut tuo tuommoinen, eikä se oikeastaan haittaakaan, koska äidille on tärkeämpää se, että oon ite onnellinen oman valintani kanssa. Isä on sitten sitä mieltä, että musta tulee persaukinen taiteilija ja on erittäin mielissään, kun olen opiskellut kuvataidetta ja olen haaveillut jatkavani sillä alalla.. En nyt sitten tiedä hakeeko isä omalla tavallaan uutta mahdollisuutta elää omaa elämänsä uudestaan tyttärensä kautta sillä se on aina halunnu olla julkkis. Onhan se nytkin tunnettu henkilö ja joissain piireissä arvostettukin sellainen, koska se on kirjailija, mutta musta tuntuu et se haluis enemmän.
Avatar
Lounatuuli
Student
Student
Viestit: 43
Liittynyt: Su Touko 10, 2009 17:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja Lounatuuli »

Isä oli kyllä toivonut, että kouluttautuisin mielummin nopeasti johonkin ammattiin amiksen kautta. Äiti ja vaari ovat kummatkin taas halunneet, että menen lukioon ja kouluttaudun korkealle. Toki haluaisin tehdä muutakin kuin paperihommia, mutta kunnianhimon takia en voi jäädä minnekkään kellaritasoille. Mitään tiettyä ammattia ei kai minulle ole toivottu.
If A equals success, then the formula is: A = X + Y + Z.
X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut.
Avatar
ainoboy
Student
Student
Viestit: 29
Liittynyt: La Touko 01, 2010 10:04

Re: Äiti pojastansa pappia toivoi

Viesti Kirjoittaja ainoboy »

No eipä oo musta erityisemmin mitään toivottu. Jtn hammaslääkäriä/kokkia/kampaajaa, jotta porukat sais sitte näitä palveluja ilmasiks, mutta neki sitte iha vitsillä.

Eiku joo, toivoopiha he musta insinööriä. Sitä vois miettiäkki, jos tietäis enemmä alasta :D
Prada bag, Gucci shoes, Louis V, Jimmy Choos
Vastaa Viestiin