Hetalia - Axis Powers

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Hetalia - Axis Powers

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Huomasin, ettei kukaan ole vielä tehnyt topicia kyseiselle animelle. Joten rupesin tuumasta toimeen.

Kuva
(Vas. ylhäällä Japani, oik. ylhäällä Saksa ja edessä Italia)

Juoniselitys Anime News Networkin mukaan:
" Italy, once home of the strongest empire in the world, has changed. This is the story of Italy, now a cowardly pasta-loving fool, and his friends (other personified countries of the world) as they live through strange moments in world history. "

Mutta siis... Hetalia - Axis Powers (tai Axis Powers Hetalia, mutta animesta käytetään tuota nimitystä) on Hidekaz Himaruyan samannimiseen mangaan perustuva animesarja, joka kertoo valtioiden välisistä suhteista Maailmansotien aikana ihmisten muodossa eli hahmoista käytetään valtion nimeä. Hahmojen luonteet ovat ikään kuin stereotypioita valtioista (esim. amerikkalaiset syövät hampurilaisia, italiaiset puolestaan pastasta).

Animejaksoja tulee olemaan 52 ja yksi jakso kestää 5 minuuttia.

Mitä mieltä olette tästä sarjasta? Lempi- ja inhokkihahmonne ja miksi? Yleistä keskustelua Hetaliasta!

Itse olen suoraan sanottuna koukussa tähän sarjaan eli pidän tästä sarjasta. Aloin seuraamaan sarjaa tämän vuoden heinä-elokuun vaihteessa - voin osittain "syyttää" Animecon 2009-tapahtumaa, jossa itse näin valtavasti Hetalia-cosseja. Joten silkasta mielenkiinnosta aloin seuraamaan tätä sarjaa katsoakseni millainen tämä oikein on. Tässä on mukavasti huumoria mukana ja ainakaan itse en voi katsoa jaksoja nauramatta, kun joidenkin hahmojen repliikit/tohellukset ovat niin huvittavia. Pidän oikeastaan lähes kaikista hahmoista omalla tavallaan, mutta Kiina ja Englanti/Iso-Britannia ovat suosikkihahmojani Hetaliasta - pidän molempien luonteesta. ^^
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Vastaa Viestiin