Kysy neuvoa

Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Francis »

Kuzu-chan kirjoitti:
MangaMangusti kirjoitti:Öötuotanoin.. Jos joskus mahdollisesti cossaisin Hidaniksi, niin miten ja mistä materiaalista se viikate kannattaisi tehdä? Ja jos jostain saisi tehtyä sellaisen kaulakorun :D

Ja mikään miljonääri en sitten ole D:
Joo mulla ois tää sama hanke meneillään...

Apuja?
En osaa viikatteeseen mittää, mutta tämmösen videon löysin missä joku tekee SE:stä Makan viikatteen (pahvista, ainaki o halpa.. ) http://www.youtube.com/watch?v=g5mC43OjfdI.

Kaulakorut yms. napit ja semmoset tilpehöörit on helppoa tehdä Cernit-massasta. Parhaimman tuloksen saa, kun muotoilee vaikka mustasta ja spreijaa päälle metallinhohtoisella hopeaspreillä :3

EDIT. Kokeilin itse tuota juutupesta löytynyttä viikate-ohjetta (hieman soveltaen) ja toimi hyvin. Tällänen tuli http://royalcoester.deviantart.com/#/d2luygc
Viimeksi muokannut Francis, To Kesä 10, 2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Apuva apuva aaaapuuuuva!

Inuzuka Hana-cossi on yhä meneillään, mutta juuri iski päänvaiva: käyttääkö Hana eläinlääkäriasussaan isoa paitaa, jossa on alla hamemainen kaistale, vai paitaa ja lyhyttä hametta? (Laitan joka tapauksessa kostyymin alle lyhyet shortsit.)

Ensin ajattelin, että pelkkä iso paitahan se, mutta sitten huomasin erään asian: Ylärivin kokokuvissa Hana seisoo, ja hänen "hameensa" näyttää lyhyeltä. Alakuvassa hän on taas polvistunut, ja "hame" näyttää pidemmältä. Tuon käyttäytymisen perusteella kyseessä siis saattaisi olla pikemmin paita-hameyhdistelmä kuin mitä pelkkä paita. Tosin, ylärivin kuvat ovat fillerijaksosta ja alin "oikeasta" sarjasta, mutta toisaalta ne kaksi jaksoa (jaksot 135 ja 184) ovat ainoat jaksot joissa Hana näkyy lekuritakissaan.

Mitä mieltä olette, kumpi se on? Paita-hame-yhdistelmä olisi mielestäni mukavampi, mutta meneekö se ihan päin prinkkalaa?

Hetkinen... jakson 135 naislekureilla näkyy olevan lyhyemmät (")takit(") ja pidemmät (")hameet(") kuin mitä Hanalla tuossa jaksossa 184... apuvaaa...
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Lee-san
Student
Student
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 20:16

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Lee-san »

HJÄLP!!!!

Mun olis tarkotus tehdä kodomaru cossi traconii, mutta en tiiä miten teen ne lisäkädet. :( Ptäiskö mun tehdä ne kankaasta vai jostai massasta ? Mutta miten? Vai pitäskö hankkia jotkut teko kädet. Mutta mistä sellattii saa :( Please Help Me!! Somebody!!!! :(
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Nuti »

^ Olisi hyvä, jos laittaisit kuvan hahmosta... *googlettaa* Vai tarkoitatko tässä Kidoumarua? Google ainakin heittää sellaista vastausta, ja kuvaus pätisi siihen. Oikeinkirjoitusta, hyvä ihminen, että toiset ihmiset ymmärtävät.

No jaa. Itselläni ei ole asiasta varsinaista kokemusta, mutta toteaisin, että tuskin mitään oikeita käsiproteeseja tai mallinukenpalasia kannattaa hommata, liian kallista ja painavaa. Mitä tuolta DeviantARTista selailin toisia Kidoumaru-cosplayta, niin ilmeisesti monet olivat toteuttaneet tekemällä kädet kankaasta ja laittamalla vanua siihen sisään. Tähän tapaan. Vaikuttaa minusta hyvältä ratkaisulta, sopivan kevyitä. Itselleni oli tullut ensiksi mieleen jonkinlainen kombinaatio kanaverkosta, paperimassasta ja vanhoista hanskoista, mutta tuo ratkaisu on kyllä paljon parempi.
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Lee-san
Student
Student
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 20:16

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Lee-san »

Sori kirjotusvirheeni. Googleen kun pistää '' kidomaru '' se ei koita korjata ja löytään tarkoitettuja kuvia. :D Kiitti taidan tehdä ne kankaasta. :)
Avatar
Nuti
Chuunin
Chuunin
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 20:22
Viesti:

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Nuti »

Ai niin, lisäniksi vielä: Tämä kaveri on saanut liikettä Kidoumarun käsiin kiinnittämällä lisäkourat langalla kiinni omiin käsiinsä. Siis kun hän nostaa omat kätensä, lisätumput nousevat myös. Aika näppärää :)
"Life is so simple. I do some stuff. Most fails. Some works."
- Leonardo da Vinci
Avatar
Temnota
Student
Student
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 18:18
Paikkakunta: Salla

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Temnota »

Väsään Unit-01 cossii, mutta pää tuottaa migreeniä. Mikä olisi paras tapa tehdä http://www.evageeks.org/evanews/wp-cont ... 1_head.jpgpää?
Avatar
Kisame-sama
Student
Student
Viestit: 2
Liittynyt: Su Heinä 31, 2011 18:58
Paikkakunta: Oulu

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Kisame-sama »

Hei!

Ajattelin nyt tännekkin kirjoittaa, kun olen sitä Kisamea aikeissa cossata, niin mistäs saisi sen samehadan tehtyä? Ajattelin jotain styroksin tapaista, mutta voisi olla liian heikkoa. Ja sitten toinen kysymys olisi Hidanin se viikate. Kun kaverini cossaa Hidania (näyttää ihan siltä jo valmiiksi) (ei pahalla) Ja sillä on kaikki muu, paitsi se viikate. Ja toinen kysymys multa olis vielä, että miten se Kisamen hiukset. Kun omistani ei tahdo saada (olen siis poika ^^ selvennykseksi vain) Ja peruukkeja ei tahdo löytyä, paitsi jostain amerikasta enkä raskisi sieltä asti alkaa tilaamaan kun oliko jotain peräti 40 dollaria tuollane yks peruukki :O (omasta mielestä kallis peruukiksi)
jen the tyhmyri
Student
Student
Viestit: 1
Liittynyt: La Marras 05, 2011 22:58

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja jen the tyhmyri »

Moi!
Ömm..mulla ois vähä kaikenlaisii kysymyksii coneista jne mut en ny tienny missä kysyisin et ei kai haittaa? <:)
Joo eli siskon kaa ajateltiin mennä ens keväällä/kesällä johonkin coniin että se olis eka kerta ni täytyy ny vähä kysyy tyhmiä kysymyksiä :D
-Missä niitä yleensä pidetään? ja pidetäänkö lähellä Vantaata?
- Mimmoista ohjelmaa siellä on?
-onko siellä semmoista mihin voi itse osallistua tai vain katsoa..?
-onko yleensä siellä tyypeillä fursuit? itse olen ajatellut tehä semmosen mut en haluu erottuu ihan joukosta..
-Voiko sinne vaan mennä se asu päällä vai voiko siellä asun vaihtaa?
-Voiko kantaa mukana jotai ''free hugs'' kylttiä tai jotain vastaavaa..?
-kuinka kauan eri conit kestää? (että kuinka kauan siellä voi olla ennenkuin pitää lähtee)

joo tommosii tyhmii kysymyksii mulla on ku en tiiä melkee mitää xD
Anteeksi tyhmyyteni ja kiitos jos vastaat~
Fairy
Student
Student
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Loka 03, 2011 14:51

Re: Kysy neuvoa

Viesti Kirjoittaja Fairy »

jen the tyhmyri kirjoitti:-Missä niitä yleensä pidetään? ja pidetäänkö lähellä Vantaata?
- Mimmoista ohjelmaa siellä on?
-onko siellä semmoista mihin voi itse osallistua tai vain katsoa..?
-onko yleensä siellä tyypeillä fursuit? itse olen ajatellut tehä semmosen mut en haluu erottuu ihan joukosta..
-Voiko sinne vaan mennä se asu päällä vai voiko siellä asun vaihtaa?
-Voiko kantaa mukana jotai ''free hugs'' kylttiä tai jotain vastaavaa..?
-kuinka kauan eri conit kestää? (että kuinka kauan siellä voi olla ennenkuin pitää lähtee)

joo tommosii tyhmii kysymyksii mulla on ku en tiiä melkee mitää xD
Anteeksi tyhmyyteni ja kiitos jos vastaat~
1. Mulle tuttuja Vantaan lähettyvillä olevia ovat: Lahdessa oleva Desucon, Espoossa oleva Ropecon ja Helsingissä joskus ollut Tsukicon (uusi versio Tsukifest keväällä 2012)

2. Sieltähän nyt löytää kaikenlaista ohjelmaa cosplaysta animeen/mangaan.

3. Riippuu ohjelmasta. Cosplay näytöksiin yleensä osallistutaan jo ennen conia.

4. Fursuitteja löytyy monista coneista.

5. Cosplay-asun kanssa voi mennä ja jos tapahtuma on kaksi-päiväinen, niin voi olla eri hahmo toisena päivänä. (Itse kyllä olin Deidara Traconissa molempina päivinä.)

6. Totta kai.

7. Kesto vaihtelee, mutta suurin osa on kaksi-päiväisiä. (esim. Desucon la 10:00 - sunnuntai 17:00)
Vastaa Viestiin