Naruto Cosplayta?

Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

<!--QuoteBegin-Narharial+Feb 10 2005, 22:14--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Narharial @ Feb 10 2005, 22:14)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Te ompelija ihmiset, sanokaas, mitä kangasta kannattaisi tunkea Shizunen "ninjakimonoon"? Satiinia en siihen halua tunkea. Ja puvun pitäisi olla ryhdikäs, ei roikkua päälläni.. Narhis on taas niin ihanan tietämätön. [/quote]
Kiperä kysymys. Kun en itsekään mikään kankaiden asiantuntija ole.
Ehkäpä jonkinlainen puuvilla kävisi hyvin? Olisi tarpeeksi jämäkkää ja kestävää, toisin kuin satiini.
Tuon kankaan pitää kuitenkin olla melko paksua, ainakin puku näyttää siltä.
Tai sitten joku tekokuitu/sekoite kävisi?
Suosittelen, että käyt jossain kangasliikkeessä vilauttamassa kuvaa Shizunen kimonosta ja kysymässä, että millainen kangas pukuun parhaiten sopisi. Kangaskaupan henkilökunnan pitäisi osata vastata tuollaiseen kysymykseen n_n,
Kuva
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

Itse en ole koskaan cosplayannut aikaisemmin... aattelin kyllä tulla tuonne Kirsikankukkaconiin. Näin kokeilu mielessä. :D
Olenkin jo miettinyt Anbu-cosplayausta. Kaverini haluaisi olla Chobitsin Chii.
Äiti on onpelija, joten asusteen tekeminen ei pitäis olla ongelma. Tosin koska äitimuori on sairaslomalla, nii joutuisin väkertämään sen kummiskin itse... käsityötunteja ei olekaan ollut muutamaan vuoteen. -_-

Puku olisi suurimmalta osin puuvillaa (keinokuitu roskaa luontoa, hyi hyi) ja silkkiä. Asusteeseen kuuluisi myös musta maski (kuin Kakashilla :ph34r: ) tai mustaa nauhaa kasvojen peitoksi, sekä kaulaan erityispitkä, kapea silkkihuivi.

Eläinmaskin, kunnon ninjasandaalit(tai sitten käytän mustia kenkiä ) ja muutaman kunain ja shurikenin aion tilata netistä. Ja jos jostain löytäisin mukavan kokoisen, terävän fuuman... :wub: Katanakin olis ihq. Paitsi tuskinpa minä sitä mukaan uskaltaisin ottaa...

Pitäisi varmaan aloittaa jo vaatteiden ompelu... jos nyt aion saada ne määräaikaan mennessä valmiiksi. *sweetdrop*
Avatar
Magic
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 04:40
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Magic »

Mistähän osoitteesta noita voi tilata?
<a href='http://www.swordsonline.com' target='_blank'>www.swordsonline.com</a>. Mutta Coneihin ei saa tuoda teräaseita.
Kuva
Avatar
Angeli
Genin
Genin
Viestit: 195
Liittynyt: Ma Syys 20, 2004 16:34

Viesti Kirjoittaja Angeli »

Cosplayaaminen vois olla kyllä kivaa, mutta kun ei osaa tehdä vaatteita niin ei.

Ja mun suosikki kuva muuten yhdestä linkistä :D:
Kuva
Tappakaa toisenne :lol:!
Kuva
Kiitos signusta ja avasta Runte.
Avatar
Orochi
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: To Helmi 10, 2005 19:30
Paikkakunta: chuu~
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orochi »

No e mä semmosia oikeita miekkoja viitsisi lähteä edes raahaamaankaan. En edes uskaltaisi [niihinhän vois tulla naarmu tai jotain :blink: ].

Raju kuva Angeli! :lol:


Edit: Nonniin, Ambu-puku meni ihan pilalle, joten cossaan Sakuraa. ;)
Avatar
Yoshi
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1306
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 18:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Yoshi »

Ihanaa, hehän kuristavat toisensa! o_O

Its emeinaan cossata Hakua.. Pitis tehä sellanen kimono, eli ohjeet pitää hankkii jostain. Hiukset on jo ruskeet ja sopivan pituset. Jesh! Pitis tehä myös semmonen naamari.. Tai sitten pitää cossata ilman. ^^ Tämä kuulostaa kyllä kaukaiselta, mutta jos ei täksi kerraksi niin sitten seuraavaksi!
Avatar
Charuka
Chuunin
Chuunin
Viestit: 278
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 20:17
Paikkakunta: Jockis

Viesti Kirjoittaja Charuka »

arigatou arctica... minä olen nyt sitten Itachi paitti jos puvun teko menee pieleen niin teen kurenain... mutta itachia cossaan ilmeisesti... aah mikä yhdistelmä ino ja itachi... kaveri kun on Inona esiintyvä
;)
Don´t try to live so wise, don´t cry cause you´re so right, don´t dry with fakes of fears cause you will hate yourself in the end...
Avatar
Charuka
Chuunin
Chuunin
Viestit: 278
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 20:17
Paikkakunta: Jockis

Viesti Kirjoittaja Charuka »

Arctica: minä menen periaatteella kaikki pitää tehdä itse ja jos ja vain jos ei pysty niin sitten turvautua kaupan romppeisiin :) Eli itse olen ne kankaat menossa tässä lähiaikoina ostamaan ja niistä sitten tekemään, tosin laskin niin tulee pirun kalliiks se kaavun teko, tarttetaan kuitenkin kaikkea liimakankaasta kanttinauhaan joten kallista tulee, mutta toivottavasti vaivan arvoista ja toivon etten "raiskaa" itachin hahmoa täysin olemalla tyttöitachi.. ;)
Don´t try to live so wise, don´t cry cause you´re so right, don´t dry with fakes of fears cause you will hate yourself in the end...
Avatar
Limetti
Genin
Genin
Viestit: 126
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:25
Paikkakunta: elimäki

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja Limetti »

Traconiin tullaan Deidarana mikäli mitään esteitä ei enää ilmene ^^.
always yours....

Akatsuki FC///One piece FC
Avatar
Link
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 01:01
Paikkakunta: Hyrule

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja Link »

Mitä mieltä olette, Saisiko Kiban hupparin tekemällä näin
Etsi kaupasta harmaa huppari -> Kotona äiti ompelee karvareuna siihen -> Wohoo!
Avatar
LittleSamurai
Vasto Lorde
Vasto Lorde
Viestit: 3463
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:51
Paikkakunta: Igaalinen Gakure no Sato

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja LittleSamurai »

Akamarui kirjoitti:Mitä mieltä olette, Saisiko Kiban hupparin tekemällä näin
Etsi kaupasta harmaa huppari -> Kotona äiti ompelee karvareuna siihen -> Wohoo!
Saa sen niinkin, mutta suosittelen kyllä kirpputoreja tuossa tapauksessa. Tosin kannattaa katsoa ettei siinä ole mtn rintabrodeerauksia, merkkejä, siinä on vetskari jne. Hienompi tulee (ja omaperäisempi) kun ostaa trikoota tai jonkun vanhan vaatteen joka on trikoosta ja ompelee itse, eipähän tuo ole monimutkainen. Mutta tuo keino ainakin toimii.
Kuva Kuva
"Little "ai mitennii ihmiset luulee ettei mulla ole elämää" Samurai." ~ Mirhan suusta kuultua
Avatar
Mafta
Student
Student
Viestit: 9
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja Mafta »

Jos pääsen Traconiin niin ilmaannun Itachina! :D

Sama juttu Animeconissa :D :P
Sasori: "Now, let's do this."
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Kuten jo aikaisemmin sanoin, niin kaivele jostain liivi/paita, joka on suunnilleen sopivan kokoinen chuuninliiviksi. Sitten länttäät sen sanomalehdelle ja piirtelet saumojen mukaan kaavat. Kaukuksen saatkin sitten ihan suorakaiteen mallisista kappaleista, joista kulmat on pyöristetty ja taskuihin sun muihin yksityiskohtiin nyt ei kaavoja tarviikaan. Ei valmiita kaavoja tartte oikeastaan mihinkään, kun osaa olemassa olevista vaatteista soveltaa kaavat tarkoituksen mukaisiksi. Jos tarttet tarkempia neuvoja tai jotain, niin pistä pm. :)

Ja jos satut olemaan S-M -kokoinen naispuolinen (tai miksei mieskin, kunhan koko on kohdallaan), niin voin myydä vanhan liivini.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja minori »

^ Asetaskuihin käyttäisin itse pahvia ja päällystäisin sitten kankaalla. Tuskinpa kovin paljon monimutkaisempaa viritelmää kannattaa tehdä, kun tuokin ajaa hyvin asiansa.

Hinatan takki näyttää eniten fleece-kankaalta tai paksulta collegelta. Molemmissa myös pitäisi löytyä hyviä värivaihtoehtojakin.
Avatar
Zetsubou
Genin
Genin
Viestit: 144
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 11:18
Paikkakunta: Kontu

Re: Naruto Cosplayta?

Viesti Kirjoittaja Zetsubou »

Kibaa uskaltaudun cossimaan(/crossimaan?) Animecon 2009:ssä. Rupesi mietityttämään, että peittääkö Kiban takki sen takana olevan tarvike/asteta-nimi-tähänpussin? :--D eihän sillä periaatteessa mitään väliä ole, ehkäpä, mutta sen pituuden sitten vain hahmottaa paremmin. Kiban selkä vilahtelee kuvissa kamalan harvoin, eikä niitä kunnon kokokuviakaan juurikaan ole, sikälimikäli kun minä olen etsinyt. Ainiin, tosiaan, tietääkö kukaan millaista materiaalia varvastossujen pohjat ovat? Itselläni ei koskaan moisia ole ollut enkä juuri kaupassakaan ole hypistellyt, niin eipä ole siitä sitten tarkempaa tietoa. Meinaan siis, että luultavasti niistä kyhäilen ne sandaalit erään tuton avulla, tai itse jotenkin järkeilen. :-D
I have always known the storm would come,
listen now, my young ones,this is not a story I tell
of midnight, moon and sun


~ Neji FC ~ Shikamaru FC ~
Vastaa Viestiin