Äiti

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lilie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 383
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 18:23
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Lilie »

Jaa-a... Miun äiti on sellainen tosi ihana ihminen. ^^
Äiti on kaikille ystävällinen ja todella auttavainen tyyppi. No, ehkä sen pitää olla kun on sairaanhoitajana vanhoille ihmisille, mutta kuitenkin. ^^
Äiti ei huuda miulle koskaan.. Tosin, ehkä mie en tee mitään mistä huutaa, välillä kyllä sanoo jotain, kun en vaikka ole ilmoittanut että missä olen..
Juu, ja äiti oikeastaan tykkää miun harrastuksista. xD Animen katselun se ymmärtää ja jottain sellaista.
Äiti tekee ihanaa kanasalaattia. xD
Ja on judohullu. O.o
Jos katsoo kattoa, mutta ei näe sitä, koska on liian pimeää, katsooko silloin kattoa?
Avatar
Wendy
Jounin
Jounin
Viestit: 1014
Liittynyt: La Loka 01, 2005 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Wendy »

Äitini on todella mukava (ja ihana), vaikkei anna minun tehdä mitä tahansa. Hän suhtautuu Naruton katseluuni ihan mukavasti ja olen jopa pakottanut äitini katsomaan Narutoa ja pitäisimme joku päivä "Naruto-illan". Joskus äitini osaa olla ärsyttävä, kuten käskee minun tehdä kokoajan kotitöitä, kuten mm. tyhjäämään tiskikoneen jne. Äitini tekee todella hyviä lihapullia, sämpylöitä ja kinkkusarvia, jotka syödään jo yhdessä päivässä xD
The world is rolling around at the speed of rebirth.
Avatar
Chouko
Oinin
Oinin
Viestit: 921
Liittynyt: To Loka 20, 2005 16:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Chouko »

Minun äitini on ihana (yllätys), ja hän on todella ymmärtäväinen, ainakin yleensä. Hän on kiinnostunut koulunkäynnistäni, ja tietää paljon enemmän koulustani kuin isäni, jota taas kiinnostaa vain arvosanat joita saan. Kuitenkin, äiti hyväksyi anime/manga harrastukseni pari vuotta sitten. Hän on antanut minun tapetoida huoneeni seinät uudestaan anime- ja mangakuvilla. Hän on myös minun lompakkoni. Hän rahoittaa varmaan kaikki tekemiseni, koska isältä en kehtaa pyytää. Äitini ei ole mikään hyvä kokki, ja minä yleensä teen ruokani itse, koska minä haluan tietää mitä pöperöni sisältää ja äidin ruuista sitä on vaikea kertoa.
~Stupid is as stupid does~
||Animewatcher||
Avatar
Ziryuki
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 894
Liittynyt: Su Loka 02, 2005 02:37
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Ziryuki »

Minulla ei ole äitistäni oikeastaan mitään kauhean positiivista sanottavaa.
Vihaan äitiäni, syvästi. En kunnioita häntä tippaakaan. About 15 vuotta elämästäni hän oli juoppohullu raivopää. Joka ikinen päivä. Ja minä olin se kohde johon kaikki purettiin.
Ja pari vuotta sitten juomisen lopetettuaan, hän on tyhmä kuin saapas, puhuu jatkuvaan itsekseen, puhuu ihan liian kovaa, valittaa jatkuvasti... en jaksa edes alkaa luettelemaan.
Narutosta hän ei tajua mitään. Ainut asia, minkä tajuaa, on se että InuYasha on anime johon olen addiktoitunut. :roll: Johon siis olin addiktoitunut n. vuosi sitten mutta hänen päässään olevan systeemit eivät suostu vaihtamaan sitä InuYasha sanaa pois ja listaamaan että kaikki anime sekä manga on tervetullutta. *huoks*
Kun kaverini ovat lähistöllä äiti on totta kai mahdollisimman "mukava" ja "rento tyyppi". Hakee kavereilleni silloin tällöin tupakkaa. Ja yrittää keskustella järkevästi. Se on erittäin rasittavaa, koska kukaan ei sitten usko kun sanon millainen hän oikeasti oli/on.
Ja hän ei osaa englantia. Se on tosi järkyttävää kuunneltavaa. Ja sitten luulee tietävänsä kaiken tietokoneista ja sen sellasesta mutta ei osaa käyttää edes sähköpostia, meseä, asentaa ohjelmia ja kaikkea muuta sellaista... -__-"
Harrastuksista hän hyväksyy hevosharrastukseni (vaikka pelkää niitä) mutta kun sanon haluavani aloittaa jonkun itsepuolustus- tai taistelulajin niin ei. Joskus kun olin aikidossa niin se oli aivan hirveää hänelle koska jouduin kumartelemaan hänen mielestään jatkuvaan. (Äiti on nykyisin aivan hirvittävä jeesus-intoilija ja minä puolestani olen öh, ateistiko se pitäisi sanoa...) Sanoi minulle jopa että kun muut kumartavat niin minun pitäisi ristiä käteni ja rukoilla. -__-" Ymmärsi asian totaalisesti väärin (ja minähän en muuten rukoile!) mutta meni hiljaiseksi kun sain ärähdettyä asian oikean laidan.
Enkä keskustele hänen kanssaan mistään henkilökohtaisista asioista.

No jaa, nyt saa tämä minun pölinä riittää. Eli siis äitini on oikeasti kauhea ihminen, ainakin minua kohtaan. :|
Kuva
Avatar
uppuN
Chuunin
Chuunin
Viestit: 231
Liittynyt: To Marras 24, 2005 02:18
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja uppuN »

minun äitee on outo.. :shock: se on jotenkin erillainen äiti, kuin mitä muiden äidit, joita on nähny, no se itekki sanoo et se on erillainen, sen takia se onkin opettanu mulle, että erillaisuus on hyvä asia ja siitä kannattaa olla ylpeä ^_______________^
Kuva
Y.S.A.K
Novadille
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Marras 23, 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Novadille »

Oma äitini on työnarkomaani. Se on töissä vanhainkodilla ja vetänyt sitä kautta niiden mummeleiden kiukkuisuuden itseensä. Anime -ja mangaharrastuksistani se ei edes yritä ymmärtää yhtään mitään, mutta sitten kun pitäisi tehdä joku cosplay asu, se ei anna minun tehdä sitä ollenkaan ja sitten asun tultua valmiiksi se alkaa kirkua, että taas se joutui tekemään kaiken kun minä vain laiskottelin :shock: Sama juttu kotitöidenkin kanssa. Hyvä siinä mitään on tehdä kun toinen tulee suurinpiirtein kirveen kanssa ajamaan pois imurin kimpusta. Ja taas valitetaan, että kun on niin laiska. Se on hömelö.

Ymmärtäväinen se ei todellakaan osaa olla. Silloinkin se kääntää kaiken tyyliin "oma syy oma vika, kuka käski olla sika." Ja muutenkin se väheksyy kaikkia ongelmiani isosiskooni verrattuna, jolla on kipsi jalassa. Iik ja ääk.

Äiti on myös pervo. Aina heittämässä läppää kaikesta "ah, ei niin siveellisestä" ruokapöydässä, julkisilla paikoilla ja niinpäin pois. Raahaa minut aina koneen ääreen katsomaan jotain juttuja, mitä sen vieläkin pervompi kaveri on sille lähetellyt.

Ja öö... se odottaa minulta liikoja. Ja lellii isoasiskoani. Ja normaalisitkin puhuessaan sen puhe vaikuttaa aina hirveältä nalkutukselta. Sillä ei ole koskaan hyvä päivä. Useimmiten se on niin raivostuttava, että sen voisi vaikka kuristaa.

Eli ei siis minultakaan kovin positiivista palautetta.
Avatar
minori
Legendary Sannin
Legendary Sannin
Viestit: 3015
Liittynyt: La Kesä 11, 2005 13:44
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja minori »

Minun äiti on ihan mukava. :) Pari "vikaa" nyt tulee äkkiä kuitenkin mieleen. Se pitää minua vieläkin liian kakarana, eikä tavallaan anna olla itsenäisempi ilman, että luulee minun olevan vihainen tai jotain. Ja animen ja cossaamisen ja sellaisen takia se ei taida oikein osata suhtautua minuun lähes aikuisena, joka pitää itse huolta opiskeluistaan sun muusta. Toinen huono puoli siinä on se, että se ei pahemmin puhu itsestään ja olettaa usein ihmisten tajuavan asioita, eikä suostu vihjaamaan niistä, vaikka on monta kertaa saanut huomata, ettei kaikki tajua sen itsestäänselvyyksiä. Ei äitien kuulukaan kaataa omia ongelmiaan lasten niskaan, mutta menee aina välillä hermo jos sillä vihdoinkin pato murtuu ja se alkaa kiljumaan, että miksen minä huomaa jos sillä on paha mieli tai jotain. Taikka etten tajua ilman sanomista tiskata tai jotain vastaavaa.

Sellainen kiltti ja huolehtivainen ja suhteellisen suvaitsevainen se kuitenkin on. On kyllä käynyt hyvä tuuri, kun sen olen saanut. ^^ Ehkä olisin toivonut, että minulla olisi sisaruksiakin, ettei se keskittäisi kaikkea huomiotaan minuun joka ikinen sekunti. Mutta enpä valita kuitenkaan. :)
Avatar
deftonys
Chuunin
Chuunin
Viestit: 262
Liittynyt: To Joulu 22, 2005 13:06
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja deftonys »

minun äitini on kusipää paska...
en kunnioita yhtään... valehteleva, teeskentelevä, biach ja sitten se vielä huutaa ei osaa mitää muuta ku huutaa valittaaa raivota päivästä toiseen asia ku asia... raivoholisti!!!
ja paskan puhumis tapuksia on monia en jaksa edes ruveta kertomaan
pistin välit poikki äitiini noin voisi sitten nytten äitini yrittää parantaa välejämme... mikä ei siltä onnistumaan jos teeskentelee ja huutaa kokoajan... aluks onnistu mut ei enää... lause minkä takia vihaan aitiäni "susta ei tuu ikinä mittään"
kuvitelkaa kun sun oma mUZI sanois sulle noin ja mulla kun nyt menee hyvin... et joo.. mikäs siinä...
Avatar
Wani
Genin
Genin
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 21:15
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wani »

Meitin äippä on just semmonen normaali, rento, mukava.
En vaihtais. Antaa tehä melke mitä vaan,
mutta kyllä se sitten osaa sanoo eikin kun tarttee.
Se ei oikeestaan paljoo ruokaa laita, enemmänkin se leipoo. :P
(Meillä iskä kokkaa)
Nassuttaa aina siivoomisesta, mutta tosin ihan aiheesta. x)
Äite pitää Henkien kätkemästä, Harry Potterista, Liikkuvasta Linnasta (Kirjana).
Ei valita mun tai mun siskon harrastuksista.
Kaikin puolin super-äiti. <3
Kuva
Y.S.A.K
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

No, äitini käy minulle. Sellainen keski-ikäinen ja antaa tehdä vähän kaikkee. Sen ei paljoo mulle pidäkään sanoa, kun pidän kauheesti ite huolta elämästäni.

Usein se kyllä ärsyttää, kun sen pitää saada ittensä känniin joka halvatun viikonloppu!

Ruokaa se laittaa vaa viikonloppusi. Se ei leivo melkein koskaan, minä hoidan sen puolen :D
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Jampper

Viesti Kirjoittaja Jampper »

Äiti, en ole nähnyt sitä vuoteen enkä haluaisikaan. Asuu vähän alle 100 kilometrin päästä minusta, mikä on hyvä.

Eli en kunnioita äitiä yhtään, se ei ole kunnon äiti ollut koskaan.

Nuoruudessa sain kestää sitä, kun äidillä ei ollu viikossa kuin korkeintaan yksi selvä päivä. Sain hoitaa aina pikkuveljeä, kun isä matkusteli työnsä takia paljon eikä äiti ollut koskaan hoitokunnossa. Tämän lisäksi, varsinkin viikonloppuisin, kannoin sen nukkumaan sänkyyn, kun oli sammunut ties minne päin taloa ja pihaa.

Se oli kerran katkaisu hoidossa, muttei se mitään auttanut. Sekosi täysin, kun isä otti avioeron ja hän ja veljeni muutti pois. Itse jäin äidin luo asumaan, jonkun siitäkin oli pakko huolta pitää.
Muutin pois kun peruskoulu loppui, koska menin Turkuun lukioon. Muuttopäivä oli elämäni paras, 16 vuoden helvetti loppui.

Kukaan ei voi pitää äidistä joka on omani kaltainen. Ryypää itsensä lähes jokapäivä ihan umpitunneliin, huutaa lapsilleen ja naapureille, lyö eikä pysty huolehtimaan edes itsestään saatikka lapsista. Kiroaa kaiken maan ja kuun väliltä, ja minä olin se kohde johon se sen kaiken purkasi.

Onneksi se on nykyään jossain ihmeen paikassa, joten en joudu sitä enää kestämään. Joskus se soittaa ja haluaa puhua, mutta senkin se tekee vain humalassa. Koittaa pyytää anteeksi ja lämmittää välejämme, mutta se ei onnistu.

Eikä tuo ole mitään teiniangstia vaan täyttä totta.
-Fenrer

Viesti Kirjoittaja -Fenrer »

Minä ja äiskä emme oikeastaan tunne tai ymmärrä toisiamme, pikkusisko ja veli kun ovat olleet niin mamiksia ja mä aina halunnut olla rauhassa...
Jos jompikumpi sanoo jotain toinen aina käsittää asian väärin. Siispä en puhu paljoakaan.

Mutsi tekee kolmenvuoron töitä pöpilässä joten ei sitä paljoa kotosalla näy paitsi nukkumassa. Tai sitt se soittaa @#!%lujaa musiikkia ja/tai juopottelee ja raahaa naapureita ja tuttavia taloon. (Ärsyttävä tapa joka pahentuu aina kun se löytää/dumppaa uuden kundin, olisko 5:es talossa asuva hyypiö meneillään tällä hetkellä.)

No, onhan äiti hoivannut meitä ihan kelpoisasti kaikki nämä vuodetkin, vähän liikaakin spoilannut. Tietskoja, nettiyhteyttä 24-7, pelikonsoleja, mitä tahansa tahdommekaan... urk, ja karkkia, sipsejä, limpsaa jatkuvasti tyrkyttää vaikkei haluttaiskaan. _X_x_

Piirtämistä hän on aina tukenut (mummo ja mummon äitikin oli taiteellisia) ja vaikka olen laiska enkä juuri saanut aikaiseks mitään paitsi lisää koulutuksia peruskoulun päätettyä 10 vuotta sitten - se kuitenkin tukee mun nykyistä animaatiokoulutusta.

En tiedä 'ymmärtääkö' hän mun animaatio ja sarjakuva harrastustani, mutta ainakin se aina ylpeänä esittää mun tekemiä kuvia tutuilleen (ilman mun lupaa) ja stalkkaa Naruto.fi:tä nähdäkseen olenko tehnyt lisää fanarttia.
...Mikä joskus on aika karmivaa... :shock:

Joten, mjoo - aika kelpo äiskä, vaikken halukkaan olla paljon tekemisissä hänen kanssa.
Avatar
Francis
Vastarannan kiiski
Vastarannan kiiski
Viestit: 1094
Liittynyt: To Elo 12, 2004 17:43
Paikkakunta: Outlands

Viesti Kirjoittaja Francis »

Ovatko teidän äitinne oikein perus-yliuteliaita?

Minun äitini koko ajan varmaan pähkäilee kun olen ainoa lapsi tällä hetkellä kotona, että mitä teen. Hän ravaa täällä enemmän kuin laki sallii patistamassa kotitöihin ja läksyihin. Epänormaalia, yleensä hän makaa sängyllä katsoen Emmerdalea O_o

Hän kyselee kaiken lisäksi outoja asioita, kuten:
-mitä mieltä olet itsemurhasta?
-mitä teet kun muutat pois?
-millainen on kaunis ihminen?
Alkaa hermostuttaa. Ainakin eka ja viimonen kysymys on hankalia vastata omalle äidille joka odottaa sinun olevan oikea kullannuppu..Ainakin melken. Minun tapauksessa se on liian myöhäistä :D
Kuva
Avatar
Kyu
ANBU
ANBU
Viestit: 461
Liittynyt: To Huhti 14, 2005 16:51

Viesti Kirjoittaja Kyu »

vihaan.
Kuva
Avatar
Lusikka-sama
Genin
Genin
Viestit: 159
Liittynyt: Ke Touko 25, 2005 21:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Lusikka-sama »

Öhöm... No meidän äiti on aikas tavallinen... Mutta ei se kyllä oikein mun anime harrastuksesta oo innostunu :D Ainaku saa mahollisuuden se on huutamassa et: "Taasko sitä noita pervoja piirettyjä katotaan!?!?!" xD Sitte se suuttuu vielä enemmän ku alan siinä sitten nauraan sille päin naamaa. :lol:

Cosplay tapahtumiin pääsy on ollut vähän sellaista: Äiti huutaa ja minä karkaan coniin meininkiä. Eli jos tahon jonnekkin tapahtumiin en kysy lupaa tai jos kysyn niin kysyn isältäni.

Tällainen otus meilä asuu :3
Kulki ennen nimellä Bunny

~Y.S.A.K.~
Vastaa Viestiin