One piece vol.1 nyt kaupoissa!

Täällä voit keskustella vapaasti parhaasta merirosvomangasta, jota on ikinä tehty, One Piecestä.
Lukittu
Avatar
Jufo
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 22:19

Viesti Kirjoittaja Jufo »

One Piece on todellakin lunastanut kaikki lupauksensa jos minulta kysytään! Käännöskin ollaan nyt tuossa kolmannessa kirjassa saatu paremmin kohdalleen. Pelkkää plussaa ovat jotkin sutkaukset jotka vain suomalainen voi mangaan laittaa:
Luffy:TÄTI!! LISÄÄ LIHAA!!
Zoro: JA MULLE OLVIA!!
:D en voinut olla repeämättä.
Kuva
Sigistä kiitos uppuNille ja avatarista kiitos Taasille
#beck.fi @ Qnet || #thebackhorn @ Qnet || #bleachfi.net @ Qnet
Avatar
ahjteam
Mutsis
Mutsis
Viestit: 352
Liittynyt: Ke Huhti 13, 2005 04:35
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahjteam »

...TUAKO VALITATTE! Menkää äidillenne itkemään tai lukekaa sit sitä japaninkielistä mangaa jos on valittamista käännöksistä, jos ette tykkää, niin älkää sit PRKL lukeko! Olkaa nyt tyytyväisiä että sitä sentään SAA suomeksi...tanan valittajat. :angry:

Miten te sitten sen kääntäisitte suomeksi? Gun sanaa ei voi suomeksi kääntää oikein muuksi kuin pyssyksi. Sanalla gun kun tarkoitetaan ammuksia käyttävää asetta. Sanan gun pystyy myös kääntämään sanoiksi pistooli, kivääri, tykki ja kanuuna, mutta ne ovat mielestäni vielä huonommat vaihtoehdot. Ja jos se on ollut alkuperäisessä mangassa sanana GUN eikä pistol, rifle tai cannon niin mielestäni tuo pyssy on ihan hyvä käännös. Ase taas on paljon epämääräisempi ja voi tarkoittaa mitä tahansa kädessä käytettävää taisteluvälinettä, kuten keihästä, puukkoa, pistoolia, kivääriä, miekkaa... Ja sekin taas kääntyisi sanaksi weapon. Ja jos aseen nimi on gumigumi niin ei sitä hirveen vakavissaan voi kyl ottaa.

Ugh! Olen puhunut.
Kuva
Avatar
Q-dre
Genin
Genin
Viestit: 104
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 18:51
Paikkakunta: Jääkaappi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Q-dre »

Gumigumi pyssy on japanin one piecessä Gomu gomu no pistol, eikä suinkaan mikään gun. Siksi olisi ollut mukavampi saada pistol, kun se on lähempänä alkuperäistä nimitystä ja siihen on tottunu (katsonut paljon one piece animea gomu gomu no pistolilla). Kyllä siihen kuitenkin tottuu. Lisäksi pyssy saattaa sopia enemmän luffyn suuhun, kuin pistooli.

Kyllä Sangatsu on hommansa hyvin hoitanut. Ja kuten sanoit, ollaan tyytyväisiä, että edes ylipäätään saatiin suomenkielistä mangaa.
Kuva
Tämä mies rannan suuntaisesti, ui käsipohjaa iloisesti
Avatar
Albino
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1382
Liittynyt: Su Loka 17, 2004 13:12
Paikkakunta: Wonkan suklaatehdas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Albino »

Kolmonen on nyt ilmestynyt näköjään tännekkin!
Ostin sen eilen...
Onkos kukaan muuten askarrellut noiden lopun ohjeiden mukaan?
Itse en ole..
Kuva
y.s.a.k Entinen Komori.
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

<!--QuoteBegin-ahjteam+Jun 5 2005, 08:05--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (ahjteam @ Jun 5 2005, 08:05)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> ...TUAKO VALITATTE! Menkää äidillenne itkemään tai lukekaa sit sitä japaninkielistä mangaa jos on valittamista käännöksistä, jos ette tykkää, niin älkää sit PRKL lukeko! Olkaa nyt tyytyväisiä että sitä sentään SAA suomeksi...tanan valittajat. :angry:

Miten te sitten sen kääntäisitte suomeksi? Gun sanaa ei voi suomeksi kääntää oikein muuksi kuin pyssyksi. Sanalla gun kun tarkoitetaan ammuksia käyttävää asetta. Sanan gun pystyy myös kääntämään sanoiksi pistooli, kivääri, tykki ja kanuuna, mutta ne ovat mielestäni vielä huonommat vaihtoehdot. Ja jos se on ollut alkuperäisessä mangassa sanana GUN eikä pistol, rifle tai cannon niin mielestäni tuo pyssy on ihan hyvä käännös. Ase taas on paljon epämääräisempi ja voi tarkoittaa mitä tahansa kädessä käytettävää taisteluvälinettä, kuten keihästä, puukkoa, pistoolia, kivääriä, miekkaa... Ja sekin taas kääntyisi sanaksi weapon. Ja jos aseen nimi on gumigumi niin ei sitä hirveen vakavissaan voi kyl ottaa.

Ugh! Olen puhunut. [/quote]
Minä en kyllä ainakaan valittanut, ei niistä saa vakavasti otettavia nimiä mutta ei se haittaa minua ainakaan. Enpä usko, että ne olivat vakavasti otettavia japaniksikaan. Ja nuo suomenkieliset käännökset ovat paljon parempia kuin englanninkieliset. VIZ on ensinnäkin varmasti pilannut ne rumilla ääniefekteillä, ja lisäksi suomenkieliset käännökset ovat 3 kertaa nopeammat ja kohta ovat jo pidemmällä.

Tulisipa se volume 4 jo ^^
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
_suski_
Chuunin
Chuunin
Viestit: 293
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 16:08
Paikkakunta: siellä hirsitalossa

Viesti Kirjoittaja _suski_ »

mullon tiedossa sivu mistä saa luettuu kyseistä sarjaa ilmaseks... jos kiinnostaa :lol:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

<!--QuoteBegin-Uzumaki naruto+Mar 27 2005, 17:27--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Uzumaki naruto @ Mar 27 2005, 17:27)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> juu se on totta että enkun kieli manga on parempi mä lataan netist mangaa :D manga and anime rocks [/quote]
Mutta järkevät ihmiset ostavat ja tukevat mangan julkaisijaa.[oone pieceä saa englanninkielisenä ainakin Fennica Comicsista, Albertinkatu 35, Helsinki. Vinkiksi niille jotka haluavat englanniksi lukea pokkarina ;)]
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Tuo äskeinen oli minun. -_- Olen serkulla ja unohdin, etten ole log innannut >XD
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

<!--QuoteBegin-.-.weriliam.-.+Jun 6 2005, 16:12--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (.-.weriliam.-. @ Jun 6 2005, 16:12)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> mullon tiedossa sivu mistä saa luettuu kyseistä sarjaa ilmaseks... jos kiinnostaa :lol: [/quote]
Niinpä tiedän minäkin, mutta eipä kiinnosta. Miksikö?

5,5 euroa pokkarista, joka ilmestyy kuukausittain. Ei mitenkään kallista mielestäni, nuoremmillakin pitäisi olla varaa. Tällä summalla tuetaan sekä mangakaa että suomalaisia kääntäjiä, ja siis samalla edistetään mahdollisuuksia muiden manga-sarjojen saapumista Suomeen. Lisäksi mangaa on mukavampi lukea kirjoina kuin suttuisina scanneina.

Suoraan sanoen ihmiset, jotka eivät suostu tukemaan mangakaa lainkaan, vaikka se olisi näinkin helppoa(kävelet vain R-kioskille ja ostat, R-kioski ei voi olla liian kaukana, jotta sinne ei pääsisi kerran kuukaudessa), iljettävät minua. Animea netistä lataavat ymmärtää helposti ja samoin noita harvinaisempia mangasarjoja, joita ei ole edes käännetty englanniksi tai suomeksi lataavat henkilöt ovat ihan okei, koska niitä ei muutenkaan ole kunnolla saatavilla (vielä). Mutta jos se on noin helppoa ja käännöskin on noin laadukas, niin mikä siinä on, että ei voi säästää hieman rahaa ja tukea mangakaa ja kääntäjiä?
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Tewuichan on okiessa. ^^ Jos kukaan ei oikeasti tue mangakoja eikä julkaisuja loppuvat myös hienot skannausmangatkin, koska kukaan ei enää jaksa piirtää mangaa kun ei saa tuloja. Kohdatkaa julma totuus, näin asia on.
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
Moonlight Slave
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 14:32
Paikkakunta: Sateenkaaren tuolla puolen...

Viesti Kirjoittaja Moonlight Slave »

*tuulettaa vappuviuhkat käsissään* Wuhuu!
Ja oon muuten kans samaa mieltä, että pokkari maksetaan, eikä ladata vaan röyhkeesti kaikkee netistä.
Kuva
Mitä vittua MINÄ sille voin?!
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

:) 4 numero tulikin jo tänään! ^o^ Luen sen huomenna autossa. Siinä näyttä olevan tuo kissaveljekset vs zoro juttu, jonka näin juuri qanimessa. -.-
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

Juu, minäkin onnistuin löytämään sen jo tänään. Ikävä kyllä se vain loppui aika ikävästi ja nyt pitää odottaa taas kuukausi :/
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
davyan
Chuunin
Chuunin
Viestit: 283
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:17
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja davyan »

Tiedoksi kaikille: Sarjan 4 osa ilmestyy Huomenna eli 24.6
Kuva
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Valvoja89 kirjoitti: Tiedoksi kaikille: Sarjan 4 osa ilmestyy Huomenna eli 24.6
Tiedoksi sinulle, minä ositn 4 osan jo torstaina Espoontorin R-kioskilta. ELi se kyllä ilmestyi torstaina. -.-
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Lukittu