Neon Genesis Evangelion

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
Jufo
Genin
Genin
Viestit: 173
Liittynyt: Pe Helmi 04, 2005 22:19

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Ite olen katellut sitä SubTv:ltä ja onhan se hyvä sarja. Tosin nuo viimeisimmät jaksot on olleet aikalailla sairaita. Tässä sarjassa on kyllä ehkä huonoin päähenkilö animen historiassa (en ole varma). Koko ajan itkemässä ja parkumassa... Kuitenkin sarja on kokonaisuudessaan aikas loistava.
Kuva
Sigistä kiitos uppuNille ja avatarista kiitos Taasille
#beck.fi @ Qnet || #thebackhorn @ Qnet || #bleachfi.net @ Qnet
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Oon nähny joka jakson, mutta ei kannata alkaa kattoon telkkarista, koska tulee enää 2 jaksoo. Lataa netistä. Ihan hyvä sarja se on ;)
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
HezzuH
Student
Student
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Helmi 18, 2005 20:20
Paikkakunta: Konginkangas

Viesti Kirjoittaja HezzuH »

aihetta sivuten kysyn tässä samalla... luin subtv:lle esitettyjä kysymyksiä ja siellä kysyttiin aikooko subtv näyttää kaikki 26 jaksoa neon genesiksestä? siellä oli vastauksena että subtv näyttää 32 jaksoa neon genesistä :blink: ... eli mitkähän nämä 6 ylimääräsitä jaksoa ovat?
Avatar
Hikaru-chan
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 315
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hikaru-chan »

Hyvä sarja on, ja tykkään erityisesti siitä, miten taustat on piirretty. Mutta haluisin kysyy, että kuka/ketkä on teidän lempihahmojanne NGE:ssä?

Itse pidän Kaworusta (voidaan kirjoittaa myös Kaoru), hän on ystävällinen ja muutenkin. [Spoileri]<span style='color:white'> Mutta se oli harmi, kun Kaworu kuoli =( </span> [/Spoileri]
Kuva
Älä edes yritä elää viisaasti
~Y.S.A.K.~
J@nzki
Oinin
Oinin
Viestit: 958
Liittynyt: La Joulu 04, 2004 22:19

Viesti Kirjoittaja J@nzki »

Minusta paras anime koskaan hyvin sovitettu yhteen ihmis-suhteet ja mechat ja hahmot on todella hyvin keksitty ja muutenkin sarja on todella jännittävä varsinkin nämä viimeiset jaksot muistaakseni nuo kuusi jaksoa ovat jotain ihme erikois versioita mutta sen parempi mitä enemmän nään sarjaa sitä parempi.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

<!--QuoteBegin-Hikaru-chan+Jun 18 2005, 20:34--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Hikaru-chan @ Jun 18 2005, 20:34)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Hyvä sarja on, ja tykkään erityisesti siitä, miten taustat on piirretty. Mutta haluisin kysyy, että kuka/ketkä on teidän lempihahmojanne NGE:ssä?

Itse pidän Kaworusta (voidaan kirjoittaa myös Kaoru), hän on ystävällinen ja muutenkin. [Spoileri]<span style='color:white'> Mutta se oli harmi, kun Kaworu kuoli =( </span> [/Spoileri] [/quote]
Oma lempi hahmoni on Shinji ^_^ Siitä tulee jotenkin iloiseksi, kun Shinji riehuu Evalla :D Esim. siinä jaksossa, kun <span style='color:white'>tuli se enkeli, joka imi Shinjin sisäänsä (se musta varjo) ja Shinji pääsi sieltä pois ilman kenenkään apua</span><-- SPÖLIZ
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Neari
Genin
Genin
Viestit: 189
Liittynyt: Ke Huhti 20, 2005 19:45
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Neari »

Kyllähän tuo ihan katsottava oli minun mielestäni, eli jaksoin katsoa, paitsi että loppua kohden alkaa meno semmoseks 'sairaaks', että olin itse niis vikoissa jaksoissa ihan pihalla <_<
Kuva
Avatar
GolliM
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 505
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 07:59

Viesti Kirjoittaja GolliM »

Meillä ei näy sub tv ja joudun ostamaan ne kököt suomijulkaisut, kun en netistä jaksa ladata. >__<;;; Olen nähnyt vasta 14 jaksoa ja pidän sarjasta.. Olen kuullut surullisen kuuluisasta budjettiongelmasta ja odotan kauhulla vikaa jaksoa! Mutta pidän sarjasta. :3
KuvaKiitokset Runtelle, joka teki avatarin ^^
Avatar
Firén
Chuunin
Chuunin
Viestit: 274
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 01:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Firén »

Evangelion on sarja, joka pitäisi kaikkien nähdä/olla jo nähnyt. Se kuuluu jokaisen animeharrastajan yleissivistykseen.

<!--QuoteBegin-HezzuH+Jun 18 2005, 20:30--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (HezzuH @ Jun 18 2005, 20:30)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->luin subtv:lle esitettyjä kysymyksiä ja siellä kysyttiin aikooko subtv näyttää kaikki 26 jaksoa neon genesiksestä? siellä oli vastauksena että subtv näyttää 32 jaksoa neon genesistä :blink: ... eli mitkähän nämä 6 ylimääräsitä jaksoa ovat?[/quote]
6 "ylimääräistä" jaksoa ovat Director's cut-versioita jaksoista 21-26. Näissä jaksoissa on muutama ylimääräinen kohtaus, joista osa auttavat End of Evangelionin ymmärtämistä. Tosin jaksoissa 25 ja 26 ei ole mitään uutta, ne ovat aivan samoja kuin alkuperäiset kaksi viimeistä jaksoa. Alkuperäiset jaksot 21-24 kannattaa jättää nauhoittamatta ja ottaa talteen mielummin Director's cut-versiot, koska vanhoilla versioilla ei tee mitään.

Evangelion on paras animesarja, minkä olen ikinä nähnyt. Se oli ensimmäinen kunnollinen animesarja, jonka näin. Olin silloin vasta 12-vuotias ja tosiaankin viimeiset jaksot menivät aika onnistuneesti ohi, kun en ymmärtänyt englannista paljon mitään. Ja minkälainen "WTF"-olo olikaan End of Evangelionin jälkeen. Sitten kun sarja tuli katsottua myöhemmin muutaman kerran uudestaan vähän vanhempana niin kaikkihan oli paljon selvempää.<span style='color:white'> Ensimmäisellä kerralla sitä luuli, että Enkeleiden mättö oli pääjuoni, mutta sitten huomasikin että se, mitä ne Seelen papat ja Gendo puhuivat, olikin se mitä pitäisi seurata tarkasti. </span>(valkoisella, mikäli joku äskeisen spoileriksi lukee)

Nyt kun Evangelion sitten alkoi Subillakin, olen huomannut, että Shinjistä ei pidetä. Itse olen aina pitänyt Shinjistä todella paljon. Minusta on täysin ymmärrettävää, että hän valittaa. Hänellä on siihen syytä. Katsoessani sarjaa huomasin, että saattaisin itse toimia joissakin tilanteissa aivan samalla tavalla kuin Shinji. Minusta on ihanaa, että kerrankin päähenkilö ei ole mikään ylienerginen-itsevarma-optimistinen laatikko.

Evangelionin jälkimmäinen puolisko (jota näköjään "sairaaksi" sanotaan) on mielestäni aivan upea. Jakso 18 on yksi parhaimmista animejaksoista, minkä olen koskaan nähnyt. Jaksossa 22 <span style='color:white'>ei voi olla tuntematta myötätuntoa Asukaa kohtaan, vaikka tätä kuinka vihaisi,</span> jaksossa 23 onkin taas vähän WTF ja jaksossa 24 yrittää pysyä tapahtumissa mukana. Jaksot 25-26 ovat sitten ihania. [/epämääräinen hehkutus] En ole koskaan osannut päättää, ovatko nämä vai End of Evangelion parempi lopetus (vaikka nehän ovat periaatteessa sama). Elokuvan jälkeen on tosin huonompi olo.

<!--QuoteBegin-Hikaru-chan+--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Hikaru-chan)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Mutta haluisin kysyy, että kuka/ketkä on teidän lempihahmojanne NGE:ssä?[/quote]
Kaworu on hahmo, josta olen aina pitänyt. Jos herra olisi ollut vielä suuremmassa roolissa, voisin julistaa hänet lempihahmokseni, mutta Rei se taitaa olla. Ja Gendosta ei voi olla pitämättä o/

Voisin vielä tässä selittää Evangelionin musiikeista, hehkuttaa End of Evangelionia, kehua Hideaki Annoa ja selittää vaikka mistä muusta, mutta tuntuu, ettei ihmiset ole edes jaksaneet tähän asti lukea, joten lopetan.
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

On kyllä yksi parhaita sarjoja, ja kuulu todellakin jokaisen animeharrastajan katsoa sarja vaikka pakolla. Ite en oikein osaa muodostaa Shinjistä mielipidettä, välillä se oli tosi kovis ja tappo kaikki ja välillä taas se sit itki sitä miten kaikki on perseestä. Ite pidin varmaa eniten Katsuragista<3. Katoin ekaksi 2-9 jaksot subilta ja päätin sit imasta sarjan ku halusin nähä sitä nopeemmin :D ja olin unohtani kattoo 1 jakson. On mul sit viel koneella Death and Rebirth ja End of Evangelion leffat, et vois nekin kattoa kun jaksaa.

Kannattaa muuten imasta Yoshiyuki Sadamoton piirtämä Der Mond artbookki NGE:estä.
<a href='http://www.boxtorrents.com/details.php?id=127337' target='_blank'>Täältä</a> löytyy linkki torrenttiin.
Kuva
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Tosi hyvä sarja. Varmaan paras mitä olen nähnyt. Nyt loppua kohti sarja muuttuu yhä vain hullummaksi... Ja tämä pitää kyllä katsoa useampaan kertaan, että tajuaa (kunnolla) kaiken.
Lempihahmoni sarjassa on ehkä Rei. Älkää kysykö miksi. ^^ Pidän myös Shinjistä jostain syystä. Välillä sen käytös on ärsyttävää, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää.

Tietääkö täällä joku, aikooko subtv esittää nuo kaksi elokuvaa? Jostain olen kuullut, että ne esitettäisiin sarjan jälkeen, mutta haluaisin varmistuksen asialle.
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Tietääkö täällä joku, aikooko subtv esittää nuo kaksi elokuvaa? Jostain olen kuullut, että ne esitettäisiin sarjan jälkeen, mutta haluaisin varmistuksen asialle. [/QUOTE]
Tuskin. En oo IKINÄ nähny miltään kanavalta anime elokuvia.
Esim. Dragonball Z:stakin on yli 20 elokuvaa, eikä yhtäkään näytetty silloin, kun sarja tuli subilta
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Incognito
Chuunin
Chuunin
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 14:21

Viesti Kirjoittaja Incognito »

Latasin koneelle ja kattelin. Viimesimmistä jaksoista en ottanu mitään selkoo.
Mutta ihan kohtuu sarja.
Avatar
Firén
Chuunin
Chuunin
Viestit: 274
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 01:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Firén »

<!--QuoteBegin-Runte+Jun 19 2005, 11:38--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Runte @ Jun 19 2005, 11:38)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-"miyoko+Jun 19 2005, 11:23--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE ("miyoko @ Jun 19 2005, 11:23)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Tietääkö täällä joku, aikooko subtv esittää nuo kaksi elokuvaa? Jostain olen kuullut, että ne esitettäisiin sarjan jälkeen, mutta haluaisin varmistuksen asialle. [/quote]
Tuskin. En oo IKINÄ nähny miltään kanavalta anime elokuvia.
Esim. Dragonball Z:stakin on yli 20 elokuvaa, eikä yhtäkään näytetty silloin, kun sarja tuli subilta[/quote]
SubTV on sanonut, ettei aio esittää elokuvia. Tai he eivät ole hankkineet niitä.
[off]Ja on kyllä TV:stä tullut anime-elokuvia esim. Kurenai no Buta ja Tonari no Totoro. Tosin nekin joskus 90-luvun puolivälissä. DBZ:lla ei taas ollut tarpeeksi katsojia, joten en ihmettelekään, ettei SubTV hankkinut niitä elokuvia.[/off]
Avatar
*GinGurifin*
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 316
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2004 19:04
Paikkakunta: ... Lounaalta hyppäsin Kymeen ...

Viesti Kirjoittaja *GinGurifin* »

Yksi suosikki sarja, josta en ikinä luopuisi^^. Oli kyllä aika hauskaa, kun ostin kaikki enkunkielisest DVD:t ja hups... alkoi tulla uusi versio sarjasta *murjottaa*.

No niin itse asiaan... Ekan kerran kun katsoin meni aika pahasti yli hilseen loppuosat, mutta toisella kerralla alkoi jo hieaman ymmärtää. Elokuvien jälkeen iski kauhea halu miettiä omaa itseään xD. Sarja on loistava! Välillä teki mieli sanoa ääneen Shinjille, että otappa niskasta kiinni, mutta... kuitenkin... hän on lempihahmoni, koska hänessä on jotain samaa kuin minussa. Ensimmäinen meccha, jonka tiesin animeksi. Rakastan mecchaa!!! On tullu pienenä katsottua jos jonkillaista^^.

Minusta sarja on ehdoton ykkönen niille, jotka ovat tutustumassa animeen. Säväyttää aika pahasti xD. Moni ei ymmärrä NGE:n syvällistä puolta ja näkevät vain nynnyn pojan, joka surkuttelee koko ajan kohtaloaan. Hideaki Annolle suuri kiitos tästä animesarjan yhdestä miljoonasta helmestä :) (ilmaisinko itseni oikein?).

On ihan pakko katsoa kaikki jaksot telkusta suomitekstein ja nauhoittaa directors cutit^^. Aina ei ymmärrä kaikkea enkunkielistä tekstiä.
Kuva
**Z niin kuin Zabuza**
Vastaa Viestiin