Koulujuttuja

Yleinen keskustelu kaikenlaisista asioista.
Vastaa Viestiin
Avatar
jenske
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 557
Liittynyt: La Kesä 18, 2005 14:43
Paikkakunta: Great Kotka city

Koulujuttuja

Viesti Kirjoittaja jenske »

Kun täällä moni on paljon koulujuttuja kertoillut esim. off-topicissa, ajattelin, ehkä sillekkin asialle pitäisi oma topic säätää..

Elikkäs siis, kertokaamme toisillemme tapahtumia koulupäivän ajalta, ärsyttävistä ja ihanista opettajista, toivottaman pahasta, tai äärimmäisen hyvästä kouluruoasta, lemppariaineista jne jne..

Minä tahdon kertoa teille meidän koulun muutamista aivan vallottavista opettajapersoonista (ja heidän esittelyissä käytän heidän kutsumanimiään ;).

SINIKKA; Mukava kiltti täti, joka antaa meluta ja möykätä tunnillaan, minä lähinnä keskityn piirtämiseen. Ruotsin tunnilla toivottavasti jaksan olla kuulolla, mutta venäjän tunnit menevät kaverin kanssa jutellessa tai piirtäessä

LÄNKKÄRI; meijän luokanvalvoja, tosi mielenkiintoinen tyyppi, pieni tyyppi, josta lähtee ääntä aivan liikaa. Ärsyyntyy pienimmistäkin asioista, mutta leppyy aivan yhtä nopeasti ^-^

KOSKENRANTA; REnto tyyppi, joka kyllä selittää vähän turhan paljon. Käyttää hauskoja esimerkkejä, ja saa jopa historian kuulostamaan mielenkiintoiselta

NASSE; Pelottava vanha papparainen, ja tuijottelee tyttöjen rintoja.

ILSE; Opettaa hyvin bilsaa, äärettömän asiallinen tyyppi, mutta hänen nenä-äänestään saa paljon vitsiä väännettyä.. Tunnetuin repliikki; "Väistäkääs vähän.. Hei väistäkääs nyt.."
Kuva
23.58
Y.S.A.K
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Hee :D Tähän alkuun voisinkin ilmoittaa että "luokallemme" tuli tänään uusi opiskelija. Sellainen vähän goottimainen poika. Olin aamulla että "Tuleeko se meidän luokalle?" kun ryhmänohjaaja kertoi tälle uudelle opiskelijalle lukujärjestyksestä ja jaksojärjestelmästä.

Ja olimme tänään äidinkielen tunnilla sellaista leikkiä jossa seistiin kahdessa rivissä vastakkain ja sitten käveltiin paria vastaan yllättyneinä, noloina, kiireisinä yms.
Olimme myös muistipeliä jossa kortteina toimi ryhmämme ihmiset, kehittynyt melko suosituksi ryhmämme keskuudessa..

Ja paras opettaja on ehdottomasti äidinkielen opettaja, ja saksan opettaja / opo on kyllä myös todella mukava ^_^
Viikon tosin olen vasta tuossa uudessa koulussa ollut joten ei kyllä kovin paljoa voi sanoa :roll: Mutta todella mukavilta kyllä vaikuttavat.

Ja luokkamme koki pienen järkytyksen tänään kun selvisi että maatalousharjoittelun jälkeisellä viikolla on 17 tuntia matematiikkaa.
Minä mukaan lukien.

Ja tähän topikkiin tulen varmasti kirjoittamaan melko paljon ;)
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
Runte
Lord of Oblivion
Lord of Oblivion
Viestit: 4119
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 17:00
Paikkakunta: Somwhere Around Nothin'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Runte »

Ysiluokka on perseestä <_< Ainoo hyvä asia on valinnaiset ja liikunta.
人は孤独には勝てない
故に我は孤独を満喫している
Avatar
Anicia
Genin
Genin
Viestit: 153
Liittynyt: Pe Elo 05, 2005 15:05
Paikkakunta: On your shoulder.

Viesti Kirjoittaja Anicia »

Omg, inhoan kouluani. Varsinkin luokkaani. x_X
Tytöt ovat kaikki hienohelmoja pissiksiä.
Pojat ovat kaikki sellaisia örmyjä. Paitsi se yksi, johon miltei kaikki koulun tytöt ovat ihastuneet, joka käyttää huumeita. Kivaa.
Onneksi tänään ei tarvinnut mennä kouluun, nuhan ja yskän takia.
Ja luokanvalvojani, härrekyyde.
Hän antaa minulle jälki-istuntoa joka ikisestä poissaolosta, vaikka äitini olisi soittanut koululle ja kertonut minun olevan poissa. Uargh!
Ja kun opettajat ovat niin idiootteja, että pienentävät kokoajan koulun ulkoalueita. "Kun te käytte siellä tupakilla, kärsikää.." Mihinkään ei siis pääse enää edes tupakalle, ja koulu stressaa.
*VikiVikiValiVali*
Who's that girl living my life?
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Koulu koulu koulu~~! Ihana koulu, minä tykkään ja paljon! ^^ Ensimmäista vuotta lukiossa, ja kivaa on :D Opettajat on kivoja, varsinki se bilsanope, joka on äärimmäisen hauska... pari kertaa munkin kustannuksella. Ensimmäinen jakso vasta menossa ja vasta viis kurssia, mutta kivalta kivalta kivalta vai-kut-taa! *kikattaa*

Olen siis Oulun Lyseon lukiossa, minne päässeitten keskiarvo taitaa olla vähintään 8.8. Koulun oppilaista 70% on tyttöjä, ja koulu kuulemma vilisee lestoja. Lyseota sanotaan monesti myös snobikouluksi, jonka kaikki oppilaat ovat kauheita kusipäitä. Väitetäänpä myös lyskalaisten olevan harvinaisen itsetietoisia ja -riittoisia.

Enpä nyt tiedä... Vasta pari viikkoa siellä, vaikea vastata. ^^ Sen ainakin olen huomannut, ettei kukaan tule ikinä juttelemaan kenellekään tuntemattomalle, mutta tällaista taitaa olla muissakin kouluissa :( Minkäs teet!

Tällä hetkellä mulla on kursseina... etoo... Englanti 1, historia 1, opiskelutaitojen kurssi, saksankielinen pitkä matematiikka 1, ja biologia 1. Tii hii, minä tykkään ^^ No joo, eiköhän tämä tälle kerralle riitä... ehkä sitten myöhemmin voisi tulla valittamaan jotain ja kumoamaan kaiken mitä tässä sanoin :D
Avatar
wraith
ANBU
ANBU
Viestit: 409
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 21:53
Paikkakunta: *spaced out* :O

Viesti Kirjoittaja wraith »

*lukee Ave-chanin kirjoitukset*
Aah, ekaluokka lukiossa... Se oli niin maagista aikaa. :)

Mie oon tokaluokalla lukiossa, ja kivaa on, kivempaa kuin ekaluokalla (vaikka keväällä inisin etten halua ekaluokalta pois...).
Koko viime viikko ja tämä päivä on ollut täyttä hulluutta... Mutta sanonpa että on tullut naurettua paljon!

Olikos se nyt perjantai ekalla viikolla, kun tuli jo palohälytys.. Joku älypää oli mennyt rikkomaan jonkun.... jonkun (palohälytys?)tavaran. Meidän koulussa kun tulee hälytys jos vesikin poltetaan pohjaan keittiössä... >.>'

Vähänkö lukiossa on ihanaa! Varsinkin välitunnit! Miksei kouluun voisi tulla vain sen takia että olisi koko ajan välitunnilla? :D
Kuva
"Only a few find their way. Some don't recognize it when they do, some don't ever want to."
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

Ave-chan kirjoitti:Koulu koulu koulu~~! Ihana koulu, minä tykkään ja paljon! ^^ Ensimmäista vuotta lukiossa
Miun pikkusiksokin meni tänä vuonna sinne.
wraith kirjoitti:Vähänkö lukiossa on ihanaa! Varsinkin välitunnit! Miksei kouluun voisi tulla vain sen takia että olisi koko ajan välitunnilla?
Argh. Välitunnit ovat ajan haaskausta. Kymmenen minuutin välitunnit vielä kestää, mutta ruokailun jälkeinen puolituntinen on yhtä tuskaa ahtailla käytävillä.
**Kuva poistettu**
Avatar
Lilie
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 383
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 18:23
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Lilie »

Tjaah, olenpa nykyään ysillä. Ihan mielenkiintoista on... En vain tajua yhtään mitään.. ^^;; (Ja minua sanotaan perheeni lapsista älykkäimmäksi? Hulluja.)

No, voisinpa sanoa että sain erikoiskurssin, mitä halusinkin. Nimittäin valokuvauskurssin. ^^ Hauskaa on ollut.

Jaja... Vihaan luokanvalvojaani "Suihkaria"... Vaikka hän nyt "tykkää" minusta mutta :S Yöööh. Hän on kamala tiukkapipo. Ärsyttävää...
Jos katsoo kattoa, mutta ei näe sitä, koska on liian pimeää, katsooko silloin kattoa?
Avatar
Mikkey
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1518
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja Mikkey »

Jahas.
Minulle koulu on vihkoon piirtämistä ja pulpettiin nojaamista.
En ole ikinä mukana tunnilla.
Esittelenpä muutamia opettajia:
-Apassi: Matematiikan opettaja. saakelinmoinen kyylä ja minä en voi piirtää niillä tunneilla kun se opettaa.
-Päivis: fysiikan opettaja ja todellinen kyylämummo. Ei ole selvästikään pätevä opettajaksi.
-Arjalainen: Köksän opettaja.Vihaa rasisteja eikä ole kovin suvaitsevainen. Meidän luokanvalvoja.

Olen saanut kaikilta koulun opettajilta niin paljon valituksia että enää ei kehtaa paljon mitään tehdä piruutta.
Kuva
Rina
Oinin
Oinin
Viestit: 915
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:23
Paikkakunta: OKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rina »

Mie kyll tykkään koulustani. Toista vuotta graafisen suunnittelun puolella.

Luokassani on jotain 10 oppilasta tai jopa alle ja suurin osa on tyttöjä-

Meillä tais vaihtua luokanvalvoja ja sen on yks uus op, joka tuli tämän vuoden puolella. Ihan kiva ope, vaikka joskus aika pihalla.
Itachi: You must F*CK your closest friend to awaken the same mangekyou sharigan as me...
HAHAHA!!!! That would make Sasuke homo-erotic.
Satsuma
Jounin
Jounin
Viestit: 1016
Liittynyt: Su Tammi 09, 2005 19:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Satsuma »

Minä tykkään koulustani nyt jo. Eli aloitin nyt lukion ja ihan mukavalta tuntuu. Toki koulun käynnistä on tullut rankempaa kuin peruskoulussa. Tässä jaksossa on 34 viikkotuntia mikä tarkoittaa pitkiä päiviä, ja vielä sen päälle espanjan opinnot aikuislukiossa niin ei siinä kauheasti jää vapaa-aikaa kun läksytkin pitää tehdä.

Elikkä olen siis Salon lukiossa ryhmässä 1f ja olisikos meitä siinä tasan 30 oppilasta.

Voisin vähän kertoa koulustamme. Elikkäs Saloon valmistui uusi lukio ja kaksi vanhaa yhdistyivät. Uusi lukio on vielä vähän vaiheessa, jotain opettajien omia muuttolaatikoita on luokissa ja työmiehet kävelevät käytävillä alinomaan. Piha on vielä täysin kesken ja ja sellaista. Koulu on aivan hirveän iso ja oppilaita on ynoin 590. Ekana koulupäivänä kaikista tuntui siltä, että eihän tästä sokkelosta löydä luokkia millään, mutta nyt jo on tottunut ja luokat löytää helposti. Koulussamme on myös nettikahvila ja 250 tietokonetta joista 190 oppilaskäytössä \,,/

Ja sitten joitan opettajia.

Jyrki Rautala eli Jykke-setä. Opettaa historiaa, yhteiskuntaoppia ja lakitietoa. Varmasti parhaita opettajia koko koulussa. Hän osaa tehdä asiasta mielenkiintoista, on rento ja kertoo vitsejä koko ajan ja sen sellaista. Todella mukava any way.

Risto Pikkola eli Rippe-setä: Opettaa myös historiaa, yhteiskuntaoppia, likatietoa, taloustietoa ja filosofiaa. Koulun rennoin opettaja. Kokeeseen 17 kysymystä, 1 essee kirjoitetaan ja yksi kysymys on aina, että laadi kysymys ja vastaa siihen :'D Mutta jos meinaa vaikka kirjoittaa jonkun yllämainituista aineista, ei Rippe oikein ole hyvä opettaja...

Matti Taneli: Opettaa filosofiaa, psykologiaa ja uskontoa. Kuuluu myös koulun opettaja-eliittiin. Rento, mukava ja hassu vanha mies, paljon omia mielipiteitä ja todella osaa opettaa omia aineitaan.

Tur-Erik Lingvist eli Turre. Opettaa ruotsia. Kuten jo nimesta huomaa hän on suomenruotsalainen ja osaa siis ruotsia suht hyvin jo sen takia. ^^. Osaa opettaa kiinnostavasti ja mukavan rento mies.

Päivi Salo a.k.a lukion inhotuin opettaja ^^ Opettaa matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa. Ja toden totta on koko koulun ja entisen hermannin lukionkin varmasti inhotuin opettaja. Karmaiseva keski-ikäinen nainen joka huutaa tunnilla jo suurin piirtein siitä jos teroittaa lyijykynää liian äänekkäästi. Painaa tunneilla eteenpäin kuin höyryveturi ja kukaan ei pysy tahdissa. Eli oikea tyranni.

Kaipa siinä ne tärkeimmät ^^
Viimeksi muokannut Satsuma, Ma Loka 09, 2006 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Oma kouluni on ihan ok paikka, eli olen siis tampereen lyseon lukiossa(tuttavallisemmin rellussa) nyt toista vuotta. Vaikka tätä koulua väitetään korkeatasoiseksi ja suhteellisen vaativaksikin, ilmapiiri on tosi rento ja opiskelijat mukavia.
Lukio on muuten tosi siisti paikka, mutta ne koeviikot... -___- Kaikki sujuu todella hyvin jos vain on ahkera ja jaksaa opiskella.. Kaksi asiaa jotka minua eivät juuri nyt voisi vähempää kiinnostaa. Mutta silti kaikin puolin mukavaa koulussa on.

Tässä joitain opettajiani (mukavia ja kamalia):
'Saukkis': matikan openi, joka on opettanut minulle neljä kurssia.hänen sukunimensä on niin pitkä, että kutsumme häntä lyhyemmin saukkikseksi. ^^ osaa opettaa hyvin ja olla hauska. tässä jaksossa minulla on eri ope, enkä tykkää yhtään.. ;___;

Mattelmäki: maantiedon - anteeksi maantieteen opettaja. tosi tiukka ja pelottava ope. minua ja kaveriani hän kiusasi ensimmäisellä mantsan kurssilla ja pisti meidät vastaamaan kaikkein vaikeimpiin kysymyksiin.

Taubert: matikan ope myöskin. hän on myös taikuri ja kerran hän näytti meille taikatempun luokan edessä. ^^ hän käyttää joskus vaaleanpunaista paitaa koulussa, mistä pojat usein jaksavat muistutella. ihan mukava ope, joskus vähän outo..
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Minulle ja kaverilleni järjestyi tänään viimein paikka sinne maatalousharjoitteluun :)
Ensi maanantaina alkaa.
Menemme sellaiselle tilalle jossa on lehmiä ja hevosia sekä pieneläimiä kuten kissoja ja kaneja.

Huomenna kymmeneen. Voi nukkua vähän pidempään ja olla koneella :P

Ja pitäisi tehdä matematiikan läksyt..
Niitä tulee välillä ihan liikaa..
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
Avatar
nyanni
Chuunin
Chuunin
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 22:28
Paikkakunta: JKL mo

Viesti Kirjoittaja nyanni »

Joo mukavasti alkoi koulu minulla, tosin seiskaluokkalaisena. <__< .. MARKKU PERÄLAMPI ON MUN IDOLI ja moi \o

Hm.. :D~ Tänään kun kaverit meni limsaa automaastista ostamaan niin ohi siitä kulki poikajoukkua ja erotin puheen joukosta jotain tyyliin "..Naruto themet on parasta musiikkia.." "N-n-naru-to?" Olin vaan hiljaa ja seisooin siinä ihan tuppisuuna XD Sitte tää yks alko jotain puhumaan animesta yleensäkkin ja lähdin jo pois siitä :DD~

btw, jos tunnistat itsesi, Kilpisen koulun oppilas nii moi vaan. Olin se oranssihiuksinen tyttö jolla oli naruto-avaimenperä repussa kiinni :3
uguu olenko söpö
Vastaa Viestiin