Guild Wars

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
sanhosee
Torture Specialist
Torture Specialist
Viestit: 790
Liittynyt: To Touko 06, 2004 09:19
Paikkakunta: Right where you want me to be

Guild Wars

Viesti Kirjoittaja sanhosee »

Elikkäs, tähän mennessä kaikki nettiropeista kiinnostuneet ovat kuulleet tästä WoWin haastajasta.

Kysymys kuuluukin: kuinka moni pelaa tätä? Jos unohdetaan makukysymykset, kumpi on parempi, Guild Wars vai WoW (perustelut sitten, kiitos)?

Elikkäelikkä, itse olen jo pidemmän aikaa GW:tä pelannut, tällä hetkellä kolme hahmoa, Komaru Dyness (Monk/Mesmer, lvl20 - peli läpi), Saharu Dyness (Necromancer/Elementalist, lvl15 - Borli's Pass) ja Kome Dyness (Elementalist/Mesmer, lvl7 - Old Ascalon).

Sitten pakolliseen GW - WoW-vertailuun. Mikäli asiavirheitä lipsahtaa joukkoon (en niin hirveästi ole WoWia pelannut), niin korjatkaa ihmeessä.

Hahmoluokat
WoWissa on ymmärtääkseni 8 hahmoluokkaa, mikä voittaa tai häviää asenteesta riippuen GW:n 6/30 hahmoluokan. Pelin nopeasti läpi katsonut saattaa väittää, ettei Warrior/Mesmerillä ja Warrior/Necromancerillä ole tarpeeksi eroa, jotta niitä voisi sanoa eri luokiksi, mutta pidemmälle pelanneet pelaajat tietävät sen suuren eron, minkä secondary classit tuovat. Käsittääkseni GW:n Mesmer-hahmoluokkaa ei myöskään ole WoWissa ( skill-listat ).

Skillit
Tässä WoW-tietoisuuteni pettää, joku muu saa kertoa WoWin skilleistä, mutta Guild Warssissa hahmolla on lopussa käytettävissä yhteensä ~150 erilaista taitoa 9 taitoluokan alta. Näistä saa kaupunkien ulkopuolelle ottaa mukaan 8 kaikkien sijaan, mikä pakoitttaa pelaajaa taktikoimaan vähän samaan tyyliin kuin legendaarisessa korttipelissä, Magic:The Gatheringissa. Muutenkin WoW tuntui enemmän hack'n'slashiltä kuin GW. En mene tuosta sanomaan mitään varmaa ennen kun olen nähnyt enemmän WoWia.

Pienempää sälää, koska tuli kiire:

-jopa kaverini, joka on WoW-fanaatikko, suostui myöntämään, että GW on kauniimpi peli. Eikä jostain kumman syystä edes kuormita konetta kauheasti.

-ei kuukausimaksuja (<--- suurin syy, minkä takia omasta mielestäni GW>WoW).

-ylläolevasta syystä kaupunkien ulkopuolella maasto luodaan vain ja ainoastaan pelaajia varten. Näin säästetään serverikustannuksissa. Vaikka luonnossa ei nyt voikkaan tulla muita pelaajia vastaan, niin spawn-kämpperit yms. ovat tuntemattomia.

argh, vihaan postauksen kesken jättämistä --->

//edit: ai niin, jos joku sattuu pelaamaan, niin moikatkaa vaan vapaasti. Olen tosin Saimaan rannoilla pari viikkoa tässä, niin ei taida netissä näkyä. Jos listassa on nimi Sayume Dyness, niin se onkin sitten Sayuri, pikkusiskoni. Kiltaankin otetaan mielellään lisää jäseniä (Guides of Deceit [GoD], suomikilta. Editoin myöhemmin kotisivun osoitteen kun en sitä nyt muista, enkä ole omalla koneellani)
Kuva
Avatar
TeWuicah
ANBU
ANBU
Viestit: 477
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 23:23

Viesti Kirjoittaja TeWuicah »

Hmm.. Suurin syy, miksi ostin WoWin enkä Guild Warsia: RP-serverit. Eiväthän ne ihan täydelliset ole, mutta kuitenkin kuukausimaksu + rp-filtteri ajaa suurimmat idiootit pois.

Ja totta puhuen en edes harkinnut Guild Warsia(enkä hankkinut siitä tietoa). Kuukausimaksuttomuus ei olisi ollenkaan paha, mutta niin minä ainakin ymmärsin sen, että eihän tuo firma pystyssä pysy, ellei se kohta ala tuottamaan lisäosia Everquestin tyyliin.

Tosiaan, Sanhosee, tuossa sinun postissasi ei ollut paljon tietoa Guild Warsista. En voi oikein mitenkään vertailla, kun en edes tiedä Guild Warsin painottamia osa-alueita. Joten lisätietoa kaivataan. WoWin tärkeimpiä asioita ovat kuitenkin Questit ja Alliancen ja Horden välinen sota.
゛見上げた、夜空の星たちの光。。。゛
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

Bah, autetaanpa hiemasen Hoseeta :D

Itse en ole pelannut kumpaakaan, minulta löytyy hiukan tietoa enemmän Guild Warsista kuin WoWista johtuen sen luonteesta ja Mesmer-classista.

Kaikki eivät laske Guild Warsia MMORPG:ksi vaan sille keksittiin uusi genre "Competitive Online RolePlaying Game", lyhyesti CORPG. Ja tähän se painottuu, kun Wuicah kerran kysyi. Kilpailuun. Level cap on 20, äärimmäisen alhaisen kuuloinen. Ja se ei pelkästään kuulosta siltä vaan sitä se vähän onkin. Maksimilevel on 20 siksi että sillä vältetään "se joka istui eniten voittaa"-meininkiä ja useimmille peli vasta ihan oikeasti alkaa kun päästään 20:lle levelille toisin kuin Hoseen mielestä peli on "läpi". Kun on päässyt maksimileveleille alkaa todellinen PvP. Pelin classit ovat erittäin tasapainotetut ja nuo rajoitetut skillit mistä Hosee puhui ovat tapa tasapainottaa tätä kuuden classin rakennelmaa. Mesmerin sanotaan olevan ns. counter kaikkeen, mutta oikeasti pelaajan täytyy itse osata huolehtia siitä. Mesmer ei myöskään voi toimia counterina kaikkeen sillä yksikään hahmo ei kestä yksinään, aina löytyy jokin vastustava class mikä voittaa tämän kyseisen.

Tiimityöskentely on GW:n toinen sana. Level uppaillessa ei pärjää enää kauaa yksinäsi vihollisia vastaan vaan pelaaja suorastaan "pakotetaan" hakemaa partyä kaupungeista ja tekemään questejä yhdessä.

GW:ssä ei myöskään käsittääkseni ole näitä perinteisiä str, agi, vit ynnä muita statseja vaan "skill attributeja" tyyliin Sword Mastery (näihin en ole perehtynyt, kunhan hankin tietoa GW:n yleisluonteesta), joita annetaan hahmoille ja joka vaikuttaa sitten hahmon skilleihin.

Kuten on jo pari kertaa mainittu, jokaista pelaajaa varten luodaan oma "instance" mapista jossa hän pelaa paitsi kaupungeista, ainoista paikoista joissa voit tavata muita pelaajia. En tiedä miten hitossa siinä onnistuttiin, en näe tässä mitään logiikkaa, mutta tuo menetelmä on pudottanut GW-servujen ylläpitämislaskut minimiin. Toisin sanoen:
TeWuicah kirjoitti:Ja totta puhuen en edes harkinnut Guild Warsia(enkä hankkinut siitä tietoa). Kuukausimaksuttomuus ei olisi ollenkaan paha, mutta niin minä ainakin ymmärsin sen, että eihän tuo firma pystyssä pysy, ellei se kohta ala tuottamaan lisäosia Everquestin tyyliin.
Ei pidä paikkaansa kunhan pelaajia tulee uusia tasaiseen tahtiin.

Takaisin instanceihin. Koska joka pelaajalle luodaan oma kopio mapista, MMORPG:eitä vaivanneet ongelmat kuten spawn camping, loot stealing, kill stealing sun muut ovat kokonaan poissa kuvioista. Ainoat henkilöt jotka mitenkään voivat olla kanssasi samalla kartalla ovat ne jotka ovat partyssäsi. Partynkin kesken peli pakottaa jakamaan exp:n ja tavarat tasapuolisesti ja omista tavaroistaan voi pitää kiinni nimitagien avulla esimerkiksi.

Minä lisään nyt tähän oman mielipiteeni. En pidä instanceista :D Ne vievät pois sitä maailman tuntua mitä mielestäni haetaan juuri tämänkaltaisissa peleissä. Mikä voittaisikaan sen kuin tavata tuntemattoman henkilön, kysyä häneltä leveliä, todeta että ollaan samalla levelillä ja työskennellä hetken yhdessä? Ja suhde ei voi muuta kuin edetä suuntaan jos toiseen tuosta. GW:ssä voi vain parkua partyyn hahmoja tyyliin "Need a Monk for lvl7 party" tms. Näin minä sen käsitin. Mutta, eihän GW ole edes MMORPG, joten miksi verrata xD

Classeista: GW käyttää ns. secondary classeja. Normaalisti classeja on siis vain kuusi: Ranger, Mesmer, Monk, Warrior, "Maagi" ja "toinen maagi?"... en minä tällaisia muista. Keksikää puuttuva, se on joku tavanomainen :D Secondary classit tulevat sitten kun tulevat (en muista) jolloin pelaaja saa valita itselleen toisen classin täydentämään primary classiään. Siitä oli kyse kun Hosee kirjoitti Mesmer/Monk <-- Mesmer on primary ja Monk on secondary. Näitä tehdessä kannattaa miettiä vähän classiaankin. Esim. Mesmer/Warrior voi olla huono valinta sillä Mesmerit työskentelevät kauempaa kuin meleettävät Warriorit. Sen sijaan Monkin parantavat taidot ovat haluttuja melkein kaikille classeille.

Valitettavasti aikani alkaa loppua, jya mataa -->

kiko-EDIT: Näin se viesti jatkuupi.

Tuo mitä kerroin on oikeastaan vain tietoa arvosteluista joita luin muutama viikko taaksepäin. Annankin mieluummin linkit niihin arvosteluihin, pitäkää vain mielessä että ne ovat arvosteluita ;D Se yksi 10/10-arvostelu oli kaameaa kermailumainostusta, mutta siitä kävi hyvin selville pelin ominaisuuksia. Toinen 5/10 kuulostaa suhteellisen asialliselta, mutta toisaalta hän tuntui vähän missaavan pelin pointin. Toisin sanoen, käyttäkää omaa päätänne kun luette :D

If you're reading this, you're wasting valuable Guild Wars purchasing time 10/10 - Algus
A Beautiful Disappointment 5/10 - CaptainKO
It's not an MMORPG. It's something new to the world of Online RPG. Competition. 10/10 - Ratix0
Unfortunately you can't fish, mine or skin in this game 9/10 - video_star

GameFAQsin käyttäjien arvostelut muuten >>>> kaikki muut, jos osaa valita oikeat ;P
Viimeksi muokannut kiko-chan, Ke Heinä 06, 2005 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
purplecow
Torture Specialist
Torture Specialist
Viestit: 752
Liittynyt: To Helmi 26, 2004 19:09
Paikkakunta: kico-chan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja purplecow »

Muutama kaveri tuota pelailee ja hyvin tuntuvat viihtyvän. Varmaankin ostan itsellenikin kunhan rahatilanne selkiytyy. Tällainen ihan taitoa vaativa moninpeli kiinnostaa satoja, jopa tuhansia kertoja enemmän kuin diablo3d... anteeksi, wow.

Niin ja edelleenkin Suomen maan ainoa alan julkaisu jonka puheisiin voi antaa mitään arvoa on Pelit-lehti.
Kuva supercalifragilisticexpialidocious
Avatar
sanhosee
Torture Specialist
Torture Specialist
Viestit: 790
Liittynyt: To Touko 06, 2004 09:19
Paikkakunta: Right where you want me to be

Viesti Kirjoittaja sanhosee »

kiko-chan kirjoitti:Maksimilevel on 20 siksi että sillä vältetään "se joka istui eniten voittaa"-meininkiä ja useimmille peli vasta ihan oikeasti alkaa kun päästään 20:lle levelille toisin kuin Hoseen mielestä peli on "läpi".
Selvennys tähän: tarkoitin siis juonen läpimenoa, missä minulla vierähti noin kuukausi kohtalaisen nopealla pelityylillä. Nyt on sitten jäljellä Hall of Heroes (suurin PvP-areena, ja Droknar's Forgen lisäksi ainut, missä on järkeä. Kaikilla muilla areenoilla tiimit valitaan jostain ihmeen syystä randomilla, eikä kukaan selväjärkinen nyt halua ranskalaisten kanssa samaan tiimiiin[/kärjistyts]), armoreiden ja skillien + elite skillien hankinta. Elitet ovat niitä sikamaisia taikoja, joita voi kerralla ottaa mukaan vain yhden. Esimerkkinä munkin perus-healing on nimeltään Orison of Healing, joka isoilla leveleillä(tai pikemminkin isolla Healing Prayers-levelillä) parantaa ~60 pisteen edestä (ei siis paljoa), maksaa 5 energyä (halpa, melkeinpä halvin) ja rechargaa 2/4sekunnissa. Elite nimeltä Word of Healing maksaa saman verran, rechragaa 3/4s ja healaa samalla tasolla 75p edestä, plus toiset 75p, mikäli parannettavan healthit ovat alle 50%. Erittäin käyttökelpoinen, siis.

Juonesta sen verran, että se on ihan kelpo sellainen. Vaikkei se nyt mitään maailmaa kaada, niin ainakin hyvä-paha-asetelma ei ole täysin päivänselvä.
kiko-chan kirjoitti: GW:ssä ei myöskään käsittääkseni ole näitä perinteisiä str, agi, vit ynnä muita statseja vaan "skill attributeja" tyyliin Sword Mastery (näihin en ole perehtynyt, kunhan hankin tietoa GW:n yleisluonteesta), joita annetaan hahmoille ja joka vaikuttaa sitten hahmon skilleihin.
Totta, esim. Monk/Mesmerillä taitoluokat menevät näin:

Monk Skills
Divine Favour - Vain primary-monkeille, parantaa kaveria tietyn määrän joka kerta, kun käytät monk-skilliä häneen.
Healing Prayers - Parannus
Protection Prayers - Suojeleminen
Smithing Prayers - Damagea tekevät

Mesmer
Illusion Magic - Sekalainen porukka. Antaa mesmerin kiertää pelin sääntöjä ja tehdä suorempaa vahinkoa kuin mitä Domination Magic antaa.
Domination Magic - Skilleihin liittyy tämäkin. Pakottaa vihua tekemään jotain, tai jakaa rangaistusta jos tämä ei näin tee.
Inspiration Magic - keskittyy buustimaan mesmeriä ja tämän kavereita.

Tosiaan, level20 on tasokatto, mikä on joidenkin (=minä) mielestä hyvä ja toisten (=powergamerit) mielestä huono. Lisäksi tasot eivät ole absoluuttinen totuus, ja hyvä pelaaja voi hyvinkin voittaa huonomman, mutta parempilevelisemmän kanssapelaajansa. Mielenkiintoisesti tasolle 10 pääsee hyvinkin helposti, mutta 15 eteenpäin tasonnousu on jo vaikeampaa.

Kaikki taidot ovat taitoluokkien alla, joten kun nostan Mesmerilläni Domination Magiciä Backfiren (jos vihollismaagi tekee taikaa ja onnistuu, mokoma ottaa lämää) tehokkuus kasvaa. Mistä päästään kikon esimerkkiin "huonosta" Mesmer/Warriorista. Totta on, että itsekkin tekisin mieluummin Warrior/Mesmerin, mutta koska Primary Class antaa hahmoille lisätaitoluokan (Mesmerillä Fast Casting, joka nopeuttaa taikoja, ja esimerkiksi Elementalistilla, joka on siis se perusmaagi, Energy Storage, joka lisää Energyn eli Magic pointtien määrää), niin tämänkaltainen, aluksi huonolta kuulostava luokka saattaa itseasiassa toimia. Ja Warrior/Mesmer on täydellinen munkinlahtaaja (Lyö kovaa + spell interruptit. PvP:ssä kun ei menesty, ellei tapa vihollistiimin munkkia ensin).

Kiko, miksei tuota samaa toisen pelaajan tapaamista voi tapahtua GW:ssä? Toki suurin osa minunkin PUGeistani(=Pick Up Group) on hommattu sanomalla "lvl10 Monk/Mesmer LFP for Borli's Pass". Kukaanhan ei pakota käyttämään tuota tapaa, ja käyttämällä jotain muuta partynhakutapaa saattaa saada mukavaakin seuraa. Tietysti ystävälista ja kilta ovat hyviä tapoja saada mieluinen party.

PUGin taso vaihteleekin sitten huonosta (puolet lähtevät, kun juoksevat ensimmäiseen hirviöryhmään kuolemaan muun partyn huutaessa tämän idiootin pysähtymistä. Munkin (eli päähahmoni) kautta olen kokenut erittäinkin mukavia tilanteita, joissa nämä idiootit vaativat välitöntä resurrectionia, ja kun eivät sitä saa munkin keskittyessä lopputiimin parantamiseen, sanovat "I thought that u could play this game" ja lähtevät. huoh).

Hyvässä PUGissa taas on ilo ylimmillään. Olin viimeisessä missionissa tämänlaisessa tiimissä, ja monstereitten tehokkaan lahtauksen lisäksi vapaa chattailu kävi vilkkaana. Lisäksi partyssä oli Suomi-fani. Oli hauskaa jutella.

Kuten joku jo päättelikin, GW:tä aiotaan pitää pystyssä lisälevyillä, "mitä ei ole pakko ostaa". MTG-pelaajat kuitenkin tietävät, mitä tapahtuu, kun uusi setti julkaistaan, eikä osta muutamaa korttia sieltä: terävin kärki hyökkäyksestä tippuu. Lisäksi Instancet tosiaan keventävät tuntuvasti serverikustannuksia.

Guild Wars on erittäin suuresti painoittunut kiltoihin ja taktisiin PvP-matseihin. Mutta taas tulee keskeytys, syömään --->

pika-edit: purplecowiin Pelit-lehtihuomautukseen viitaten, 94pistettä ja pelit suosittelee-leima. Mutta lukekaas se arvostelu, jos kiinnostaa.
Kuva
Avatar
kiko-chan
Super Mama
Super Mama
Viestit: 1478
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 19:25
Paikkakunta: Gitaroo Planet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kiko-chan »

SanHosee kirjoitti:Kiko, miksei tuota samaa toisen pelaajan tapaamista voi tapahtua GW:ssä? Toki suurin osa minunkin PUGeistani(=Pick Up Group) on hommattu sanomalla "lvl10 Monk/Mesmer LFP for Borli's Pass". Kukaanhan ei pakota käyttämään tuota tapaa, ja käyttämällä jotain muuta partynhakutapaa saattaa saada mukavaakin seuraa. Tietysti ystävälista ja kilta ovat hyviä tapoja saada mieluinen party.

PUGin taso vaihteleekin sitten huonosta (puolet lähtevät, kun juoksevat ensimmäiseen hirviöryhmään kuolemaan muun partyn huutaessa tämän idiootin pysähtymistä. Munkin (eli päähahmoni) kautta olen kokenut erittäinkin mukavia tilanteita, joissa nämä idiootit vaativat välitöntä resurrectionia, ja kun eivät sitä saa munkin keskittyessä lopputiimin parantamiseen, sanovat "I thought that u could play this game" ja lähtevät. huoh).

Hyvässä PUGissa taas on ilo ylimmillään. Olin viimeisessä missionissa tämänlaisessa tiimissä, ja monstereitten tehokkaan lahtauksen lisäksi vapaa chattailu kävi vilkkaana. Lisäksi partyssä oli Suomi-fani. Oli hauskaa jutella.
Kerro toki muistakin partynhakutavoista :3 Itse en ainakaan osannut päättelemällä keksiä mitään vaihtoehtoa jos kaikki kartat instancetaan kaupungin ulkopuolelta. En väitä ettei tämä ole hyvä vaihtoehto, yksinkertaisesti väitän että mielestäni perinteinen tapa "yhteinen kartta kaikille" oli mukavampi.
kiko-chan kirjoitti:Minä lisään nyt tähän oman mielipiteeni.
Samassa kappaleessa sanoin myös että "eihän GW ole edes MMORPG, joten miksi verrata xD".

Perustellaanpa mielipidettä; En ole mikään Online RPG:eiden veteraani. Ainoat joita toistaiseksi olen pelannut/kokeillut on Lineage 2 ja Ragnarok Online. RO on ystävällinen koneelleni, jotain mitä L2 ei ollut (Lineage 2 tökki pahasti ja se privaattiservu jota testasin oli kaamean buginen, joten arvioni siitä olisi pahasti metsässä). Supistetaanpa siis mielipiteeni vain yhteen peliin Ragnarok Onlineen. Tuonkin pelaaminen maksaa joten kokemukseni perustuu yhteen ainoaan privaattiserveriin (olin muuttamassa toiseen, mutta sitten lakkasi innostus kokonaan). Servu jolla pelasin oli aika pieni (ja pieneni pienenemistään pelaajien lähtiessä suunnilleen silloin kun itsekin aloin kyllästyä). Arvioikaa siis kokemuksiani sen mukaisesti.

Istuskelin nyyppä-Thiefinä aavikolla kun yhtäkkiä vastaan käveli Monk. Hän tervehti minua. Nimi hyppäsi kivasti silmääni, Monk oli nimeltään Hyuuga Neji! xD Sain tästä heitettyä pystyyn kivan keskustelun, jonka päätteeksi Neji kertoi minulle mitä minun kannattaa seuraavaksi tehdä ja auttoi minua 9 leveliä ylöspäin omasta tahdostaan. Tapasin hänet myöhemmin uudestaan erään eventin jälkeen ja juttelimme läpi yön... hmm, kaikesta :D Meistä tuli luonnollisesti hyviä ystäviä tämän jälkeen.
Reward from this encounter: 2000 Arrows, 300 Silver Arrows, tietoa assassineistä, tietoa Monkeista, tietoa pelimekaniikasta ja LÄJÄPÄIN rahaa -- hän sai poikaongelmansa ratkaistua (oli muuten poika ;P)

Vieläkin nyyppäpäivinäni eräs hirviö pudotti minulle Guisarme-keihään. 3-slottisen (slotteihin voi asentaa kortteja jotka antavat harvinaisuutensa mukaan erilaisia bonuksia, mitä enemmän slotteja sen parempi (4 on maksimi)). Olin tietysti täysin ekstaasissa. Minulle oli pudonnut 3-slottinen ase!! Sitten tajusin etten tule tarvitsemaan sitä vielä pitkään aikaan. Vastaan sattui kävelemään Swordman (käyttävät myös keihäitä) ja ystävällisesti kysyin haluaisiko hän ostaa minulta 3sl. Guisarmen. Sanoi ettei sattunut olemaan rahaa juuri sillä hahmolla, mutta että kannattaisi ottaa myöhemmin yhteyttä hahmoihin joiden nimiä en nyt tässä paljasta. Pari tuntia kuljeksittuani näin hänen toisen hahmon sitten kaupungissa ja kysyin vieläkö olisi kiinnostunut aseestani ja kaupat tuli. Tämän jälkeen olemme useasti kohdanneet ja tästä tyypistä tuli paras kaverini koko serverilllä ja miksei jopa netissäkin.
Reward from this encounter: Rahaa mutten muista paljonko, läheinen ystävä, erinäisiä tavaroita lainaan ja omaksi, en edes muista kaikkia

Ei enää niin nyyppänä, mutta siltikin niin nyyppänä nirhiessäni hirviöitä ympäri maailmaa kohtasin saman päivän aikana puoli tusinan kertaa Isis-hirviön (nainen jolla on käärmeen alavartalo, noin puolitoista kertaa kokoiseni). Joka kerta pääsi pieni "OMG-äännähdys" (paikalla oli muitakin joten pitihän sitä hiukan päästellä "ääniä" ja varoittaa heitä) varsinkin kun jokin tietämätön Wizard oli niin lähellä sitä. Hänhän oli kuoleman vaarassa! xD Kyseinen Isis olikin vain tuon Wizardin lemmikki. Joka tapauksessa... nuo monet paniikkikohtaukset käynnistivät keskustelun ja sitten päivän päätteeksi kun olin myymässä saalistani hän tuli ostamaan minulta erään tavaran ylihintaan. "ur a funny guy"
Reward from this encounter: Hänen kiltansa rupesi liittolaiseksemme, se ekstramäärä rahaa mitä sain, jota en enää muista (oli mittavaa kuitenkin)

Näitä muistoja on kasoittain lisääkin ja muistan heidät kaikki juuri näiden kohtausten (ja monien muiden, if I may add xD) takia. Kyllähän niitä ilman voi elää jos niistä lukee vain näin tekstinä, mutta minusta tuo tulee mukavasti lähemmäs "elämää" kuin ihmisten tarkoituksellinen haku kaupungeissa (puhumattakaan siitä että yleensä se on hakua seuraavaa dungeonia varten).

En ole muuten vielä vastannut siihen Hoseen nostamaan GW vs WoW-kysymykseen. Todennäköisesti ostaisin silti mieluummin Guild Warsin koska se on jotain erilaista (ja halvempaa). Kiinnostaa myös tietää miten instance toimii oikeasti käytännössä, nyt kun mielipide on vasta muodostettu kuuleman perusteella.
Kuva
Avatar
Zibe
ANBU
ANBU
Viestit: 471
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2004 17:10
Paikkakunta: Oulu, Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zibe »

Instanssithan ovat, jotta peli pysyy kuukausimaksuttomana. Partyn mennessä instanssiin, serverikuormitus siirtyy pelaajien hartioille.

Lisäksi pelintekijät ovat itse ilmoittaneet, että lisälevyjä tulee. Level Capin nosto ei siis ole kovin utopistinen ajatus, sillä se melkein pakottaisi pelaajat ostamaan lisälevyn. Pelkkä GW:n ostaminen ei servereiden ylläpitokustannuksia maksa, vaikka kustannuksia onkin karsittu.
**Kuva poistettu**
Mestre
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 630
Liittynyt: Ma Syys 06, 2004 17:38
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Mestre »

Ei vaikuta yhtä hyvältä ku wow, ja ei se kuukausimaksu nyt oo paljon mitään.
Todellisuus on niille jotka ei pärjää WoWissa.
Avatar
sanhosee
Torture Specialist
Torture Specialist
Viestit: 790
Liittynyt: To Touko 06, 2004 09:19
Paikkakunta: Right where you want me to be

Viesti Kirjoittaja sanhosee »

.
Ja totta puhuen en edes harkinnut Guild Warsia(enkä hankkinut siitä tietoa). Kuukausimaksuttomuus ei olisi ollenkaan paha, mutta niin minä ainakin ymmärsin sen, että eihän tuo firma pystyssä pysy, ellei se kohta ala tuottamaan lisäosia Everquestin tyyliin
Niin, NCsoftihan meneekin nopeasti alas, kylläkyllä. Levelikattoa ei tulla kuulemma nostamaan, mutta skillejä lisäämään. Toivottavasti pitää paikkansa.

Aika kauan menny noista viime postauksista, mutta nyttemmin tullu jo aika selväksi, ettei GW:tä ja WoWia voi verrata muuten kuin netissä pelattavina moninpeleinä, jotka eivät ole FPS:iä. Niille, jotka tykkää grindata samat paikat piljoonaan kertaan ja egoilla muille 60lvl-hahmollaan WoW on oikea paikka, me jotka haluamme nimemme koko peliä pelaavan maailman tiedoksi taidon takia pelaamme GW:tä.

kolmen kuukauden pelaamisen jälkeen GW:

-PvE:n laimeahko toteutus, tarinakaan ei ole mikään kauhean mahtava
-12v nyypät/ranskalaiset/muuten vaan nyypät jotka eivät osaa a)pelata b)kuvittelevat osaavansa pelata c)eivät puhu englantia edes välttävästi d)omaavat mielikuvitusta tasan sen verran että valitsevat premade-hahmon ja Warrior Monk (paladin) buildin
+12v nyypät paladinit joille voi nauraa
+yksi parhaimmista, haasteellisimmista ja taitoa vaativimmista PvP:stä + kunnon palkkiot voitosta
+jokaisella on lvl20 tasokaton ansiosta mahdollisuus PvP:ssä
+killat (jotka pysyvät koossa, näin sivuhuomautuksena WoWittajille)
+musiikit
+tiheä päivitystiheys (+ilmainen Sorrow's Furnace-lisäri)
+grafiikka
+ei jaetun kartan hankaluuksia

...ja koulu loppui, GW:tä tahkomaan -->
Kuva
Avatar
Zeff
Genin
Genin
Viestit: 171
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 08:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Zeff »

Ihan hyvä peli, mutta kyllästyy aika nopeasti :lol:
Kuva
Avatar
Ryuuou
Torture Specialist
Torture Specialist
Viestit: 756
Liittynyt: Su Loka 09, 2005 14:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ryuuou »

Ihan hyvä peli kunhan löytää hyvän killan, itte oon sellases ku Finnish Magna Carta - FiMc.
"Rasisti en ole, mutta rorurealisti kylläkin"
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Pelasin GW jonkun aikaa mutta siinä oli monia fiboja mistä en tykännyt.
Yksi niistä fiboista oli liian pieni max lvl (20).

Jotenkin tämä peli ei vain hätkäyttänyt minua.

Ei sen puoleen että WoW:kaan minua hetkauttanut.

Mutta Lineage2 on paras MMORPG :)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

MINÄ
Vastaa Viestiin