Kliseet animeissa

Yleinen animekeskustelu tapahtuu täällä.
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Kliseet animeissa

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Jos animessa ei ole kliseitä, niin sitten en tiedä missä! Mitkä ovat ärsyttävimmät tai huomattavimmat kliseet joihin olette törmänneet? Mitkä ovat aiheuttaneet erityist hilpeyttä, mitkä ärsytystä?

Niille, jotka eivät tunne sanaa klisee: klisee tarkoittaa kulunutta sanontaa tai ilmaisutapaa, mutta sitä käytetään usein kuvaillessa jo useasti esim. elokuvissa nähtyjä tapahtumia tai juonenkäänteitä, jotka eivät enää yllätä ketään.

Esimerkkejä animekliseistä:

Vain naiset ja lapset kompastuvat kiviin
Kun nainen tai lapsi juoksee jotakin karkuu, tällä on 50% mahdollisuus kompastua kiveen, puunjuureen, mattoon, yms. ja täten joutua entistä suurempaan vaaraan. Hassua kyllä, miehet eivät koskaan kompastu mihinkään. Anime-esimerkkejä ovat mm. Hopeanuoli (Cross!) ja You're Under Arrest.

Lapset eivät koskaan ole sitä, miltä ne näyttävät
Mitä viattomammalta tai söpömmältä lapsi näyttää, sitä todennäköisemmin tämä on jonkin sortin tekniikan ekspertti, kamala hirviö, yleinen neropatti tai todellisuudessa kymmeniä tai jopa satoja vuosia vanhempi kuin miltä näyttää. Anime-esimerkkejä: Hunter x Hunter (muuan 50-vuotias pikkutyttö), Azumanga Daioh (Chiyo-chan), The Slayers (alle 10-vuotias superloitsija) ja Elfen Lied (se viimeinen diclonius).
Kuva
Avatar
Yondaime
Genin
Genin
Viestit: 118
Liittynyt: Ke Huhti 26, 2006 15:16

Viesti Kirjoittaja Yondaime »

päähenkilöt ovat yleensä blondeja...
Kuva
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja charmander »

JOKAINEN isokokoinen hahmo on kömpelö.

Kun joku tärkeähkö hahmo kuolee, joku pitää häntä sylissä ja huutaa tämän nimen taivaalle

Jokaisessa ryhmässä on joku tyhmähkö hölösuu
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Jokaisella tärkeällä henkilöllä oli surullinen lapsuus (tai päinvastainen; älyttömän hemmoteltu.. tähän tosin törmää harvemmin) . Naruto, Gaara, Ichigo, Renji & Rukia, Sasuke ovat hyviä esimerkkeja nyt ihan Narutosta ja Bleachista. Tämä on välillä ärsyttänyt suuresti...
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

No Naruto movie 2 tuli kyl taas ainaki yks kunnon klisee mun mielestä, ja se oli just ku
Spoileri, maalaa nähdäksesise Hando oli tuhonnu sen Tenjumin(?) kylän jottai se sais sen puolelleen ja sit lopussa se tuli sille Tenjumille selville.
Muistelisin et aika mones animes on ollu tommosii, et ollaa kusetettu just samantyylisesti :P
Ymmärtäkää.
Viimeksi muokannut circol, Su Huhti 30, 2006 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Avatar
Espy
Moderaattori
Moderaattori
Viestit: 566
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 20:45
Paikkakunta: Secret Garden
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Espy »

Circol: en ymmärrä koska en saanut tekstistäsi mitään selvää. Enkä nyt tarkoita spoiler-tagia. :P


Yksi suurimmista kliseistä mielestäni on se, että jos joku poika tekee tahallaan tai vahingossa tytölle jotain.. epämääräistä, tulee turpaan. Hyvinä esimerkkeinä Fullmetal Panic ja Love Hina. Raivostuttavaa, varsinkin jos kyseessä on vahinko. Tietenkin sen pitäisi olla hauskaa, mutta minua tuollainen vain ottaa pannuun. :P
Kuva
Avatar
circol
Keiji-san
Keiji-san
Viestit: 1184
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 19:29
Paikkakunta: Quakenet & Ircnet

Viesti Kirjoittaja circol »

Espy yritin kirjottaa siitä selvemmän :D

Joo mut tuli nyt tosta Espyn sanomasta kliseestä mileen aika lailla samanlainen, että jos joku tyttö vaikka ymmärtää jonkun pojan tekemiset väärin se poika alkaa heti selittelemään.
Mua ärsyttää aina et miksei ne voi vaa sanoa mitä ne oli oikeesti tekemässä.
Kuva
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Espy kirjoitti:Yksi suurimmista kliseistä mielestäni on se, että jos joku poika tekee tahallaan tai vahingossa tytölle jotain.. epämääräistä, tulee turpaan. Hyvinä esimerkkeinä Fullmetal Panic ja Love Hina. Raivostuttavaa, varsinkin jos kyseessä on vahinko. Tietenkin sen pitäisi olla hauskaa, mutta minua tuollainen vain ottaa pannuun. :P
Vielä turhauttavammaksi tuon huumorikikan tekee se, että vaikka nämä likat kuinka pystyvät koomisessa tilanteessa pistämään isojakin köriläitä sairaalakuntoon, he eivät yleensä osaa tai pysty tekemään mitään tositilanteessa.

Ja kun vielä naisten ongelmissa pyöritään niin:

Rintoja on turha piilotella
Mitä enemmän rintojaan yrittää peitellä tai piilotella, sitä todennäköisemmin niitä tullaan puristelemaan, nipistelemään, tökkimään ja esittelemään muille ihmisille. Ja vaikka olisi kuinka epämaskuliini tai muuten van feminiininen, niin nainen miehen valeasussa paljastuu aina rintojen kautta. Esim. Ranma½ (Ukyo)... Mielessäni oli pari muutakin, mutta taisin unohtaa. Apuja?

Miehet ovat parempia naisia
Heti kun miehelle laittaa mekon ja meikit, tästä tulee automaattisesti kauniimpi ja kenties suositumpi kuin kaikista muista sarjan naisista. Vaikkei mies sitä haluaisikaan, kaikki muut miehet kilpailevat tämän huomiosta ja tyrkyttävät lahjoja. Loppujen lopuksi ko. hamemiekkonen yleensä todistaa olevansa myös sivistyneempi, hienostuneempi, kainompi, ja lempeämpi kuin sarjan oikeat naiset. Esim. The Slayers (Gourry-parka...), Ranma½ (Tsubasa, myös Ranma itse...), You're Under Arrest (Aoi... surullisin tapaus kaikista) ja Hunter x Hunter (enkä muuten tarkoita Kurapicaa ;D).
Kuva
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Suurin ärsyttävin asia, mikä minulle tällä hetkellä iskee mieleen on se, että jaksot jäävät AINA kesken. Sitten pitää kuumeisesti odottaa suurin piirtein viikko seuraavaa jaksoa ja sitten kun se tulee, ei enää muista, mitä viime jaksossa tapahtuikaan. Hyvä puoli on kuitenkin se, että yleensä jakson alussa tulee muisteluja, jotka välillä nekin ottavat rutosti päähän. Tätähän tapahtuu muuallakin kuin vain animessa, mutta se oli ainoa asia, joka iski nyt mieleen.

Editoin myöhemmin lisää, jos jotakin muistuu mieleen.
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Jos haluatte Kliseitä niin katsokaa Groovy Adventure Rave.
Mutta tässä hieman esimerkkejä mihin olen törmännyt matkan aikana.

Kuoleva läheinen
"HAJAA!! KUOLE PAHIS!"
"Hei oon sun iskäs ja tulin auttamaan!"
"Jee!"
*tappelua*
"Jee nytkun pahis tapettiin niin voimme häipyä yhdessä ja syödä pyttipannua kotona."
"Oh noes! Maapallo räjähtää ja vain minä voin estää sen! Mene edellä poikani!"
"EI ISÄÄÄ!! NOOO!! DAAAAD!!"

Sisäinen kauneus
"Ei! En voi rakastaa sinua!"
"Mikset?"
"Koska...minä olen oikeasti ulkoavaruudesta tullut koeputkilapsi joka sairastaa mämmikouraisuutta ja minulla on fetissi kermakakkuihin. Ja keskiyöllä minä muutun isoksi leppäkertuksi joka tuhoaa hyviä ihmisiä pinkillä laaserilla, ja et todellakaan halua tietää mistä se laaseri lentää."
*hetken hiljaisuus kunnes tyttö halaa poikaa*
"Ei sillä ole väliä, rakastan sinua kummiskin."
"JEE! :D"

Saat anteeksi
Voe rähmä, tuhosit mun kotikylän, tapoit vanhemmat ja lemmikkihamsterin. Juuri kun olin löytänyt henkilön joka arvosti minua niin sinä tulit ja tapoit hänetkin. Ostin viikko sitten Nintendo DS:n keltaisesta pörssistä ja sinä tulit hajottamaan sen, poltit vielä keltaisen pörssinkin sen jälkeen.
...
MUTTA EI SE HAITTAA! Menneet on menneitä! Jätän sut eloon!"
Avatar
kaze-chan
Dream Catcher
Dream Catcher
Viestit: 653
Liittynyt: Su Tammi 29, 2006 12:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kaze-chan »

Oli nyt pakko päästää hieman offia: Ei kettu kyllä repesin noita Setzerin juttuja! Nuo olivat kyllä makeimmat naurut tälle päivälle. *kieriskelee lattialla vatsaansa pidellen*
Kuva
|Hitsugaya-taichô FC|Kingdom Hearts FC|Ouran High Scool Host Club FC|
Avatar
Andar
Genin
Genin
Viestit: 115
Liittynyt: To Elo 25, 2005 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Andar »

Hahmot ovat nuoria.

esim.

Naruto & co. -12 v.- :?
Bleach -15v.
Henkien kätkemä- 10/11v
Avatar
Rolle
Genin
Genin
Viestit: 174
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:44

Viesti Kirjoittaja Rolle »

- Pää henkilöllä on verinen & surullinen lapsuus. Liian käytetty systeemi.
- Joku henkilö kuolee ja sitten tää jonkin oikun takia herätetään henkiin.
- Tilanteet joissa henkilö pelastaa toisen hengen omallaan.
Avatar
Sham
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 884
Liittynyt: Ti Syys 13, 2005 21:34
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sham »

-Hiukset hulmuavat vaikka ei tuule. Sisälläkin.
-Pervoukot
-Auringonlaskuun katoaminen, päivälläkin
-Överiksi vedetty söpöily
-Liioitellut seme-uke-suhteet (muutenkin kuin yaoissa/shounen aissa)
-Juuri ne "hauskat" "voi ei näit hameeni alle nyt läimäisen sinut 30 metrin päähän vaikka yleensä en jaksaisi edes kauppakassia nostaa"
Prove me that you're not a fool, walk across my swimming pool

Y.S.A.K - Akatsuki FC - Gaara FC - Neji FC - J-rock FC - Sasuke FC - Suigetsu FC - Deidara FC - FMA FC - Gray FC
Vastaa Viestiin