Gospelmusiikki

Musiikkikeskustelut täällä!

Mielipiteesi gospelista?

Ihanaa! ^_^ Tykkään
5
13%
En pidä, inhoan!
11
28%
Kyllä sitä ny joskus kuuntelee
23
59%
 
Ääniä yhteensä: 39

Avatar
Take
Genin
Genin
Viestit: 101
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 22:27

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Take »

Kappaleen sanoitusten aiheella ei ole niinkään väliä kunhan ne ovat jollain tapaa järkevät ja kappale on muutenkin hyvä. Gospelikin siis on täysin kuuntelukelpoista tavaraa jos se sattuu edustamaan minun suosimaani musiikkityyliä.

HB-nimiseen gospelibändiin tuli tutustuttua riparin toimesta. Ihan mukavaa tavaraa, mutta levyä en kyllä ostaisi.

Eli siis... Kyllä sitä kristillistäkin musiikkia joskus voi kuunnella.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Liittyen aiheeseen, kuinka moni täältä oli viime viikonloppuna Maata Näkyvissä-festareilla? Tai kuinka moni tiesi että tälläiset oli? ^^" Itse olin (katsokaa journal-topickista viikonlopun selostus), aivan mahtavaa oli päästä taas festareille, viimeksi oli 2005. Ostin Terapian kokoelmalevyn, aivan huippua alternative/sekoilu metallia :D Suosittelen.

Edit: Ääh unohdin ^^" eihän Terapiaa ole ollut 2005 vuoden jälkeen :P Silti OLI mahtava bändi, cd:tä saatte vielä esim. maanalaisesta levykaupasta. Tera(<-myspace; kuuntele biisejä :) ) jatkaa Terapian jalanjäljissä, suurin osa Teran jäsenistä oli Terapiassa..
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Verdana
ANBU
ANBU
Viestit: 423
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 21:04
Viesti:

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Verdana »

Itse en tykkää yhtään gospelmusiikista, mutta en kuitenkaan inhoa.
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

No en kyllä voi sanoa kuuntelevani uskonnollisa musiikkia vähääkään. Kesk... Rippileirin taki kyllä sain aikoinani ihan hyvän yleissivistyksen mitä tämä gosplen on olevinaan, ja odotettua paremmaksihan se osoittautui, HB on nähty livenä ja The Rain on todettu ihan hyväksi bändiksi. Valitettavasti se oli sitten siinä, eikä mitään sen suurempaa mielenkiintoa palata (jos siellä joskus on oltukin) gospelin pariin. Oman paikkakuntani nuorten keskimääräisellä tasolla lienen aika 'epäuskonnollinen', siinä missä isoiskoulutus ja seurakunnan nuortenillat ovat jokseenkin muodikasta puuhaa. Ei minulla siis mitään oikein pätevää syytä ole, öh... kokea gospel musiikkia epämiellyttäväksi, muttei kyllä noteerata karvan vertaa. Olen kai juuriani myöten liian paljon sen tyyppinen ärsyttävä ipana, joka tykkää melkein suoraan kettuilla uskovaisille niiden omalla kustannuksella ja yrittää pitää niitä varpaillaan. "Muistakaa mitä tapahtui ostereille."
No, nythän minä lipsun ihan aiheesta. Gospel musiikki on riparille (joka omassa tapauksessani oli ihan helvetin epämiellyttävä suoraan sanottuna) jäänyttä pakkopullaa, aamen.
Kuva
Avatar
Sipulimies
Student
Student
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 09, 2008 21:31

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Sipulimies »

Hmm. Tämä gospelmusahan kuuluu listaani "näitä musagenrejä inhoan yli kaiken" (Off: sinne kuuluu myös pop, rap, hiphop, r'n'b ja wnb rock bändit jotka soittavat poppia ja luulevat olevansa koviakin kun pistävät kajaalia.) Kyllä, voisin sanoa että inhoan/vihaan/en voi sietää millään asteella gospelia. Syyt ovat lähinnä seuraavat:

1. En voi sietää mitään hengellistä paskaa. Ottaa koville jo käydä uskonnontunneilla.
2. Yleensä sanat ovat aivan hirveät (Jeesus on kova jätkä - tyylistä tai vastaavasti itkua että ennen oltiin pimeydessä sitten löydettiin Jeesus ristillä roikkumassa etc.)
3. Musiikki edustaa yleensä tyylisuuntausta josta en pidä (esim. gospelrap tai joku, en tiedä oikeaa termin nimeä, joka on nyt ihan kauheinta musiikkia ikinä) Ja jos musiikki olisin kivan kuulosta niin tässä palataan kohtaan kaksi - ne sanat...
4. Minulle tulee tarve hakata jotain kun kuulen gospel - musiikkia. Se herättää agressiivisuutta. (Mitenköhän selviän riparin jonne mut pakotetaan, hmm ._.')

Gospel -musiikin ystävät, älkää ottako itseenne. Minun mielipide.
Pappadappappaa.
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

^
Ymmärrän tunteen. Meitsillä oli vähän sama asenne ennen riparia mutta nykyään sitten (kun muutenkin musa maku on laajentunut) meneekin jo melki kaikki. Ainoa, että ihan pro akustinen+basso ei uppoa niin kovasti kuin esimerkiksi metalli.

Tässä kaikille metallimiehille/typyköille Sacrecy: Devil's Reign.. Yksi ehdottomia suosikkejani (sigin alta löytyy lisää) gospelin saralta. Kuunnelkaa, Sipulimies ainakin. :) (ja Lone myös :D )
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

Okei, voin minäkin tunnustaa että viime aikoina olen kuunnellut muutamia Skilletin biisejä. Lähti tuosta Falling Inside The Blackista, enkä tajunnut biisin tahi bändin gospeliutta vasta kun luin siitä guru Wikipeiasta. Eli ainakin tuo bändi onnistui huijaamaan pitämään itsestään, ennen kuin tajusi että se on jonkin sortin gospelia. Tämmöiset tilanteet opettavat näkemään niitä kohtia, joissa antaa yleensä ennakkoluulojen tiedostamattaan vaikuttaa.
Kuva
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Noniin ja taas tuli vastaan hienoa musiikkia tältä osa-alueelta:
Demon Hunter:
No Reason to Exist
Lead Us Home
Undying

Siinä nyt muutama biisi. Demon Hunter on noh raskaita soundeja ja mielenkiintoista laulua :D "Undying" biisin kertosäe on upea, puhdasta laulua ja örinää ^^ Suosittelen kokeilemaan.
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
TDM
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1639
Liittynyt: Ti Heinä 20, 2004 00:13
Paikkakunta: Occupying an uncertain lavatory in Arborea

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja TDM »

Aloitetaan sillä että en kuulu kirkkoon. Viimeaikoina olen jopa huomannut omaavani anti-kristillisiä taipumuksia.
Kierrän siis kaukaa kaiken jolla on tekemistä kyseisen kanssa. Myös white metallin.
Gospel ei ole poikkeus.
Älä anna muille tekosyytä inhota sinua
Mun anime lista. pistä paremmaks.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Gospelmusiikki

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Luotettava Todistus, ainoa kristillismetallibändi josta oikeasti pidän. Kuuntelin tänään niiden albumin kokonaan läpi ja pakko myöntää että tykkäsin melkoisen paljon. Jos pidät Stam1nasta, tulet varmasti pitämään LT:stäkin.

Troublen voi lukea white metalliksi, sitä kuuntelen myös paljon. Melko kaukaa se heittää gospelmusiikista, mutta jotain sinne suuntaan siltikin.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Vastaa Viestiin