Foorum ropet

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Cross
Tokubetsu Jounin
Tokubetsu Jounin
Viestit: 571
Liittynyt: Pe Touko 27, 2005 20:10

Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Cross »

Elikkäs miten on löytyykö täältäpäin henkilöitä jotka harrastavat tämäntyyppisiä pelejä. Eli jos joku ei tiedä niin kyse on netissä eri foorumeilla pelattavia roolipelejä, joita pelataan yksinkertasesti kirjottelemalla viestjä, joissa kerrotaan mitä oma hahmo sanoo, tekee ja ajattelee. Itse olen kirjotellut noin 10:n eri ropeen viimesen viiden vuoden aikana osa suomen kielisiä osa englannin kielisiä(Hieman hankalia kun ei kielitaito tahdo aina riittää.). Omia suosikkeja on yleensä ollut eri fantasia kirjoihin ja anime/manga sarjoihin pohjautuvat ropet. Näihin on omasta mielestä helpompi päästä sisään kun täysin päästä keksittyihin maailmoihin. Parasta näiden pelien pelaamisessa on varmaan se hahmoon eläytyminen ja se että ei vie ihan yhtä paljon aikaa kaikesta muusta pelata kun monien varsinaisten rpg pelien. Tällähetkellä pelaaminen on supistunut vaan kahteen ropeen työ kiireiden takia. Mutta molempia niistä kyllä kehtaa kuitenkin suositella kenelle vaan kyseisistä aiheistä pitäville, jotka sattuu olemaan Naruto ja Bleach.

Jos jotakuta kiinnostaa kokeilla niin tässä ois linkit:
http://www.bleachtemple.urli.net/
http://www.phpbb88.com/narutoforum/

Ja pistetään nyt vielä linkit mistä löytyy jokunen rope lisää:
http://topropet.gotop100.com/index.php
http://www.melnworld.com/top_list/in.ph ... 1145035603
Kuva
Avatar
Verdana
ANBU
ANBU
Viestit: 423
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 21:04
Viesti:

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Verdana »

Itse tykkään, mutten ole pitkään aikaan ropettanut. ): Nyt olen kuitenkin alkanut etsiä hyviä paikkoja, tietääkö kukaan jotain, missä ei ole kovin paljon ihmisiä vielä, muttei myöskään ihan vähän? Antakaa linkkejä. ;D (Narutoropet)
Avatar
Metal
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 319
Liittynyt: Su Kesä 03, 2007 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Metal »

Ööh, olen tainnut ropetella pari vuotta, en ole pitänyt kirjaa asiasta. Olen ollut parissakymmenessä (? Muistaakseni laskin nämä joskus ja siitä tuli eri foorumiropessa, tällä hetkellä taidan olla vähän alle kymmenessä ropessa tosin.. aika harvoissa olen aktiivinen kun kaveri on kadonnut jonnekin kesän ajaksi/on muuten vaan kuollut meininki.

Itse pelaan mieluiten ihan vain... randomeissa fantasiaropeissa. En ole pelannut kovinkaan monessa johonkin sarjaan/kirjaan pohjautuvassa koska niissä kaikissa kaikki tuntuu olevan niin kamalan tarkasti määriteltyä. Ja pelkään, että joku tule raivomaan siitä, jos rikon sarjan henkeä jotenkin.

Rope-Net on jonkinlainen roolipeli lista, kai aika suosittu..? En tosin tiedä, onko siellä mitään Naruto RoPeja.
Kuva
Avatar
Kiyoshi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Kesä 29, 2007 00:02

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Kiyoshi-san »

Hmm, itsekin olen tuota NTA:ta pelannut melko aktiivisesti, nicki on siellä vanha, hyvä peli kyllä on ja suosittelen... Muita RoPeja ei ole kylläkään tullu pelattua, koska ei oikein löydy mitään kiinnostavaa aihepiiriä, kun kaikki on Fantasia-, koulu-, kaupunki-, tai vankila jne.-virityksiä.
Avatar
Garasu
Genin
Genin
Viestit: 106
Liittynyt: La Helmi 17, 2007 12:15

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Garasu »

[[Tiedän, ettei täällä aina katsota hyvällä topicien herättelijöitä o.o' (Älkää lyökö!)]]
On siitä jo miltein vuosi, kun itse löysin tieni ensimmäiseen forum roolipeliin. Tietenkin ennen liittymistä luin tuntitolkulla muiden pelejä ja innostuin kokeilemaan itse. Pidän tätä harrastusta arvokkaana kielitaidon parantamisen kannalta. En ole pelannut muita kuin suomenkielisiä, mutta aina sitä uutta oppii äidinkielestäänkin. Sanavarasto rikastuu ja kohta osaakin kirjoittaa sellaisia pelejä, että hupsis kun ne ovatkin kauniita. Siinä pystyy toteuttamaan itseään ja katsomaan, miten itse edistyy.
Forum roolipeleissä minulla on ongelmia inspiraationi kanssa. Vastaan usein peliini kerran tai kahdesti viikossa, joka saa vastapelaajani kärsimättömiksi. Joskus harrastin myös paikallaan jummaamista, joka on saatu kytkettyä pois. On myös ikävää, ettei kukaan tutuistani ole innostunut tähän vaikka olen kovasti yrittänyt saada heitä mukaan. T-T
Olen harkinnut liittyväni Naruto-roolipeliin, mutta nyt olen juuri kahdessa. Se riittää minulle (toinen niistä on kyllä kuolemaan päin).
Suosittelen. Kirjoittaminen on "kaunis" harrastus.
Kuva
I would like to be a tear; born in your eyes, alive passing your cheeks and dieing on your lips. Gaara-kun <3
Signature & Avatar by Kaksu da Pervert
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Itse pääsin tällä viikolla mukaan erääseen Farppiin (eli foorumi roolipeliin), eräällä nimeltä mainitsemattomalla forella ^^ Vampyyriropea olisi tarkoitus pelailla (tai siis tyypit on sitä jo ehkä vuoden mielestäni hakannu, että) , odotan innolla ^___^

Ja kaikki muutenkin ropettavat kirjoitelkaa roolipeli-topikiin ;)
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Karuoru
Genin
Genin
Viestit: 131
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 02:23
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Karuoru »

Neljä vuotta farppia takana, tosin viimeisen vuoden verran mitä vähenevissä määrin. Julkisten pelien päivää-päivää-kirvesvarsia meininki ja kärsimättömät, oudot pelikaverit alkoi vuosi sitten ensimmäisen kerran vähän nyppimään, ja siitä lähtin olen määrätietoisesti kaatanut tai jäädyttänyt lähes kaikki kamppanjani ja siitänyt mahdollisuuksien mukaan yksityiselle, meseen tai sähköpostiin. On jotenkin mukavampaa pelata tutussa seurassa, autohit ja lievä vippailu ei ole enää kirosana tai rikos, vaan väljempi tarinankerronnallinen mahdollisuus kuin se ikinä julkisella olisi voinut olla. Poissä päiväjärjestyksestä ja pelikaaresta on myös yhden pelin vaikeat ja sekavat tuttavuudet, kun voi keskittyä täysipainoisesti omaan maailmaan, ja omien sankareiden ja pahisten tekemisiin, ilman että joku isompi ja pahempi olisi kertomassa kuinka pelata. Offaaminen on myös yksityisen myötä saanut ihan mukavan kehittävän osan, ja vuoronpituus on mukavasti muuntautuva juttu; offline oli ehkä aikoinaan minulle suopeampi muoto pelata, mutten ikinä tajunnut miten kirjoittaa viiden virestikentän pituista tekstiä siitä, että hahmo vain seisoo ja sanoo yhden lauseen repliikin, tekemättä siitä aikamoista liirum laarumia.
Olen ikuisesti kiitollinen muutamille tahoille, jotka esittelivät minulle farppauksen salat (fluffy Johanna-chan ja Mirva), ja olisin minä päivänä tahansa valmis jatkamaan sitä kaikkein pisintä ja ensimmä kamppanjaa joka meillä ikinä oli.
Kuva
Avatar
Verdana
ANBU
ANBU
Viestit: 423
Liittynyt: Su Touko 27, 2007 21:04
Viesti:

Re: Foorum ropet

Viesti Kirjoittaja Verdana »

Minä olen roolipelannut, ja pidänkin siitä todella paljon. Nyt olen tehnyt erään nettikaverini kanssa oman roolipelin, Naruto-aiheisen sellaisen, joka sijoittuu koulumaailmaan. Laitanpa linkin tähän, jos joku kiinnostui. :) Klikkaa.
Vastaa Viestiin