Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Keskustele suosikkikirjoistasi ja -kirjailijoistasi täällä, tai vaikkapa kirjallisuudesta ylipäätänsä.
Avatar
charmander
electric sushi
electric sushi
Viestit: 1937
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 18:44
Paikkakunta: Oulu

Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja charmander »

Pidetään kaikki tähän kirjaan liittyvä kommentointi tässä ketjussa, eikä spoilailla kenellekään yhtään mitään missään muualla alueella. Jookosta.

Muistakaa s p o i l e r - t a g i t .
Harry Potter and the Deathly Hallows (epävirallinen käännös Kuoleman pyhimykset) on brittikirjailija J. K. Rowlingin luoman Harry Potter -kirjasarjan seitsemäs teos. Se ilmestyi 21. heinäkuuta vuonna 2007 ja jää Rowlingin mukaan kirjasarjan viimeiseksi osaksi. Kirjan brittiläisessä laitoksessa, jota myydään Suomessakin, on 608 sivua, ja yhdysvaltalaisessa laitoksessa sivuja on 784.[1][2]

Kirjan nimen virallinen suomennos ei ole vielä tiedossa, ja Kuoleman pyhimykset onkin vain yksi monista fanien ehdottamista käännöksistä. Nimi ei tarkoita sellaisenaan oikeastaan mitään. Rowling on kysyttäessä kertonut, ettei voi paljastaa nimen merkitystä paljastamatta samalla liikaa kirjan sisällöstä. Kirjailija on lisäksi julkistanut vaihtoehtoisen nimen seitsemännelle kirjalle. Vaihtoehtoinen nimi on Harry Potter and the Relics of Death, mikä vapaasti käännettynä merkitsee suunnilleen "Harry Potter ja kuoleman pyhäinjäännökset"[3].

Rowling julkisti kirjan varsinaisen nimen kotisivuillaan 21. joulukuuta vuonna 2006. Nimi paljastettiin hirsipuupelin ratkaisuna. Kirjailijan kustantaja Bloomsbury vahvisti nimen oikeaksi vielä samana päivänä. Vuonna 2007 Rowlingin kotisivuilla ilmoitettiin myös kirjan julkaisupäivä, 21. heinäkuuta 2007.[4] Kirjan englanninkielisen version kansivaihtoehdot julkistettiin 28. maaliskuuta vuonna 2007.[2] Jaana Kapari-Jatan suomennos ilmestyy 7. maaliskuuta 2008. Kuten myös aikaisempien kirjojen kanssa, kustantajana toimii Tammi ja kansikuvan tekee Mika Launis.
Tulipahan hommattua meille (minorille enempi tosin) tuo kirja heti tänään kun tulivat myyntiin, heti kahdeltatoista kun kauppa aukes.
Kukas muu ehti jo tänään?
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: [spoilers] Harry Potter and the Deathly Hallows

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

chauron kirjoitti: Tulipahan hommattua meille (minorille enempi tosin) tuo kirja heti tänään kun tulivat myyntiin, heti kahdeltatoista kun kauppa aukes.
Kukas muu ehti jo tänään?
Minä minä minä. :3 Hain sen jo heti aamutuimaan, eli setsemältä aamulla kun kauppa aukesi. Ei ole jaksanut kylläkään lukea sitä kovinkaan aktiivisesti tänään, mutta jotain neljä ensimmäistä lukua kuiteskin. Olisin tahtonut sen aikuisten kannella olevan, mutta menin varaamaan sen lasten kansilla silloin aikoinaan. :/ Aikuisten kannet ovat paljon hienompia, vaikka ovatkin yksinkertaisempia.

Todella mielenkiintoinen kirja on ollut tähän mennessä.
Avatar
Nike
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 826
Liittynyt: Ma Huhti 10, 2006 15:59
Paikkakunta: Ihmemaa

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Nike »

Itse en sitä kirjaa hankkinut, mutta kävin kyllä moikkaamassa paria tuttua ketkä viime yönä olivat jonottamassa sitä siellä.. täällä oli siis myös yömyyntiä.

Joo mutta, olisi tällainen erikoislaatuinen pyyntö; olkaa hyvät ja tehkää isoja, pahoja paljastuksia kun olette lukeneet kirjan. xD En vaan viitsi itse kahlata sitä lävitse, joten kertokaa nyt ainakin ihmeessä etkä ketkä kuolevat jne. (Yleensä se menee niin etteivät ihmiset halua tietää, mutta minä en halua että mikään tulee liikaa yllätyksenä.)
Se johtaa vain tuhoon, turmioon ja tappiin, korjaan tappioon!
Avatar
Rinde
fakkuoshimashita
fakkuoshimashita
Viestit: 1347
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 19:48
Paikkakunta: lol tokio
Viesti:

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Rinde »

Jos et ole lukenut kirjaa loppuun, älä lue seuraavaa:
Spoileri, maalaa nähdäksesiDRACO AND KREACHER REDEEMED<3 Molly calling Bella a bitch<3<3 JA OMG SNAPExLILY IS SO CANON I KNEW IT I KNEW IT I KNEW IT. Sama Patronus ja kaikki... herkkääherkkää... Ja jumalauta että itkin Fredin kuolemaa. Luulin että Georgen korva oli paha. Ja Neville. Voi luoja. Ja siis kuka olisi olettanut että Dubledoresta saisi joskus slashia. Bwahahahahaha DumbyGrindy=OTP Ja Dumbledore on ihminen. Hyvä ja paha ja itsekäs ja normaali. Onhan herra itse hokenut sitä koko ajan, mutta vaikea uskoa ennenkuin jumaljalusta vedetään kunnolla alta. Nojoo, Harry veti messiasroolin hianosti läpi, ja oli jopa uskottava. 19years later oli ihan turha siihen asti kun Albusin toinen nimi selvisi. Taas itkettiin. Ei mennyt varmaan yhtään sivua etten olisi itkenyt. Alotan samantien uudestaan, ahmin ihan liian nopeasti tän nytte, luulen että tuhat pikku yksityiskohtaa jäi huomiotta. Deathly Hallows-kultti oli minusta kliseisyydessäänkin uskottava ja kiehtova juttu. Hyvin luonnollisesti alkanut "uskonto", kiitokset Rowlingille ettei myytin alun syyseurasussuhteisiin saatu oikeastaan selvitystä.

Ja jäikö Skeeter koskaan kiinni siitä että on animagus?

Parasta koko kirjassa oli taas kerran triorakkaus, vaikka Harry, Ron ja Hermy kaikki vastaavat tosi tiukasti tietynlaisia hahmotyyppejä ja ovat hekin aika pirun kliseisiä, niin samaanaikaan ovat mielettömän monitahoisia ja toistavat itseään hyvin samalla tavalla kuin oikeat ihmiset. Telttaemoilu ja ihanan aito teiniriitely sulattivat meikäläisen sydämen ainakin.

Koherenttia arvostelus joskus.
Kuva
someting something AIRSPACE

Enter the Lair
Y.S.A.K
DevA
Avatar
korvapuusti
Jounin
Jounin
Viestit: 1003
Liittynyt: Pe Maalis 25, 2005 09:56
Paikkakunta: PIMEÄ REIKÄ!

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja korvapuusti »

Mä ostin sen vaikka olin kahdenvaiheilla.... Ajattelin nääs ensin odottaa suomi-painosta, mutta juma mä puolta vuotta jaksanutkaan odottaa XD Pelko oli, etten pystyisi keskittyy täys-enkku tektsiin, mutta ilmeisesti kirjoitellessani Demonologyä reilun vuoden verra, siinä kielitaito taisi parantua niin paljon, että vain parissa kohtaa piti pysähtyä ja peruuttaa.

Mutta kuiteskin...
Spoileri, maalaa nähdäksesiEnsiksikin pidin kovasti huumorista mistä sai nauttia. En ole eläessäni saanut yhden kirjan aikana semmosia hepuleita. Varsinkin Fredin ja Georgen "Wow! We're identical!" sai mut repeämään niin kovin.
Samaten pidin yllättävän paljon epilogista. Ronista kasvo semmonen humoristi, että sanoisin suoraan hänestä tulleen ihanteellinen isähahmo XDD

Mutta surullisempaan puoleen...
Hahmokuolemat! Niitä oli... paljon! Paljon enemmän kuin aiemmin. Ja arvaatteko? Hyvä niin! Se sai tunteet surraamaan kun niin ihanat hahmot kuolivat taisteluissa. Dobby, Fred, Lupin ja Tokns... mutta myös Colin... erityisesti tuo poika - se oli tosi koskettavaa, mutta siitä juuri pidinkin! Se antaa realistisemman tunteen kuin se, että on vaarallinen seikkailu jossa kuolee loppupeleissä vain jokunen (esim. mainittakoon sormusten ritarit joissa kupsahti vain Boromir ja periaatteessa Gandalfkin, mutta anyhow....)....

Suosikki kohtaukseni oli silti se kun Harry päätti uhrata itsensä. Kuolla muiden puolesta. Kiihoittava kohtaus - ei-... EI seksuaalisesti, lapset XDDD... you know...
Mutta se kun hän sai siepin auki ja sen kiven ulos - niiden neljän ilmestyess. Lilyn, Jamesin, Remuksen ja Siriuksen. Mä en virallisesti itkenyt, mutta piti silti hakea paperia kuivatakseen silmät koska yllättävä selittämätön kyynel virta sumens mun näön niin, että lukemisesta tuli mahdotonta.
Kaiken kaikkiaan Deathly Hallows kruunasi koko saagan. Pelkäsin siitä tulevan samantapaisen mössön kuin Puoliverisestä prinssista (liikaa asioiden uudelleen kelaamista, kun Harry uutisoi kaiken eteenpäin). Loistavaa työtä Rowlingilta!
Kuva
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Sain kirjan siskolta lainaksi maanantaina, istuin sohvalla nenä kirjassa noin kolme päivää, luettu on. Aivan mahtava!
Yleensä pysyn kaukana suomennoksista, mutta tätä pitää vilkaista kunhan se ilmestyy. Sen verran mielenkiintoiselta kuulostaa jotkut jutut mitä siellä on, kiinnostaa tietää mitä kääntäjäparka niille tekee.
Spoileri, maalaa nähdäksesiSnape <3
Siitä on vaikea sanoa mitä oikeastaan odotin. Toisaalta pidin siitä kun se on pahis ja halusin sen olevan pahis. Toisaalta, joku oli sanonut hyviä syitä miksi sen pitäisi olla hyvis, ihan kirjoitustaidollisia eikä niinkään muita syitä. Siis se, että kirjoissa teinit on aina vaistomaisesti oikeassa tietäen ihmiset heti hyviksi ja pahoiksi, vaikka se on täysin epärealistista. Ajatellen että sellaiset viisaat ja kokeneet ihmiset kuin Dumbledore on huomattavasti varmemmin oikeassa kuin pahaiset teinit. Ja jos ajatellaan Rowlingin taitoja kirjoittajana, on periaatteessa odotettavissa että se ymmärtää kääntää sen niin päin. Tämän asian kanssa olen palloillut pitkään, ja olen kovin iloinen siitä miten sekin oli järjestetty. Snape <3
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah~ ;_____________________________________;
(Itkin silmät päästäni.)

Radcliffe on pitkään sanonut mitä hän epäilee tapahtuvan. Että koska se yhteys on niin tiivis, Harrin on kuoltava että Voldemortin saa hengiltä. Fiksu poika. Pidin kohtauksesta, ensin siitä kun se sai tietää että näin sen pitää mennä. Miten sitä valmistautuu kuolemaan kaikkien puolesta? Niin hienosti tehty kun poikaparka kävelee kohti kuolemaa.

Herää vain kysymys, missä vaiheessa Rowling on kasannu kaiken? Kuinka aikasessa vaiheessa se on heittänyt näitä lankoja sinne sekaan, missä vaiheessa se on kehittänyt rungon koko jutulle? Mieletöntä. Osan se on ehkä napannut mukaan vasta myöhemmin, kun sattui osumaan juuri täydellisesti, mutta hitto... Jotkut osaa kirjoittaa. Hyvä kirja, ihan loistava kirja. Hirveästi tapahtuu, koko ajan, no, melkein koko ajan, ihmisiä tulee ja menee ja kuolee, itkin ja nauroin paljon. Pitäis varmaan lukea koko sarja uudestaan että sais kiinni vähän useammista langoista mitä siellä on joka puolella. Mutta en nyt ihan heti kuitenkaan.

Ja voi sitä parkaa joka joutuu sovittamaan tämän elokuvaksi!!
Ei tässä muuta. Loistava kirja, loistava lopetus.


Muoks
Hm, ilmeisesti Rowling on nyt kertonut, että olisi jossain vaiheessa tekemässä encyclopediaa, siis tietokirjaa, Potter-maailmasta. Tähän tulisi juttua paitsi maailmasta, myös hahmoista, taustatarinoita joita kirjat ei kerro, ja niin edelleen. Tällaisen voin hyväksyä, se olisi ihan mielenkiintoinen. Mutta enempää tarinoita en haluaisi... Löpinät tietokirjasta löytyy linkin takaa, mutta siellä on SPOILEREITA seitsemännestä Potterista, tiedoksi vain. Siellä on se haastattelu videonakin, mutta niin, spoilereita.
VAROKAA SPOILEREITA
paaaha linkki
VAROKAA SPOILEREITA
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

GAH, siitä on jo yli viikko kun tämä kirja ilmestyi, mutta koska allekirjoittanut oli vangittuna leirille, tuli kirja luetuksi loppuun vasta noin kello 2 tätä aamua. ;___;
Spoileri, maalaa nähdäksesiYksinkertaisesti: TYKKÄSIN. Siellä oli niin paljon juttuja, niin paljon niitä pieniä juttuja. Harmittaa oikeasti kun en porannut sen enempää kuin kostuttanut hiukan silmiäni, mutta kun luin niitä hemmetin lopputaisteluja olohuoneessa, niin en kehdannut ruveta vollottamaan siinä koko perheen edessä! D,:

FRED! VOI FRED PERKELE. ;______; Minä TIESINTIESINTIESIN että toinen kaksosista kuolee, minä TIESIN. Ja ihan taatusti valmistauduin siihen heti sen Georgen korvan jälkeen, että nyt tuli Fredille lähtö mutta VOI FRED PERKELE. ;_____; Se oli niin hieno se kohtaus. Se vaan tapahtui, tuosta vain.

Ja Percy. Kiljaisin.

Ja ihan kaikki muutkin Weasleyt. ;____; Se on kirjallisuushistorian hienoin perhe. Fred sai minut tirauttamaan ja Molly - VOI MOLLY. Herramunjee siinä naisessa on potkua! :D Minä NIIN TAHDON sen Bellatrix vs. Molly kohtauksen leffan, MINÄ TAHDON.

Lupinin ja Tonksin kuolema oli ihan turha. Teddy sai jonkun Harry-kompleksin, mut hei JEE sillähän oli nyt kummisetä joka a) ei ollut vankilassa b) kuollut jälkeenpäin. >___> Se oli minusta vain niin turhaa, yksi niistä harvoista jutuista jotka vain ÄRSYTTIVÄT. Minä olisin tappanut ehkä toisen, mutta en molempia.

Nyt kun kuolemista ruvettiin puhumaan, niin minusta Rowlingilla ei ollut ihan tarpeeksi pokkaa tappaa oikeasti sellaisia hahmoja, että ne olisivat järkyttäneet lukijoita. Minä olisin listinyt Hagridin ihan oikeasti vain kirjasarjankin kannalta. Mutta koska The Dynamic Trion tulevat sukupolvet täytyy pistää menemään iltapäiväteelle Hagridin luokse... >___>

Siltikin, moni asia tuossa kirjassa oli niin JUST SITEN MITEN PITIKIN. <3 Viimeinen taistelu Tylypahkassa oli niin loistava ja niin elokuvalle tehty, että en oikeasti voinut kuin heiluttaa varpaita ja hihkua innoissani kun Punurmio syöttelee kristallipalloja ja McGarmiwa komentaa jättimäistä peltimiesarmeijaa.

Oljo oli ihana. Minä ihan rakastuin siihen kotitonttuun. Ja DOBBY. ;____; Dobby oikeasti sai minut melkein parkumaan ääneen.

Ja Kalkaros... siis se viimeinen sivu siinä luvussa oli niin vahva kohtauksena. Niin vahva. Ja koko Snape x Lily -kuvio otti niin vatsan pohjasta. Ja minähän tiesin sisimässäni että Sevi on hyvis, minä tiesin. Koko se "minä pyydän Severus" ja "älä kutsu minua pelkuriksi" -homma oli niin itsestäänselvä. Voi Sevi-parka.

Joo, 19 years later oli kanssa melko turha... Ja olenko minä ainoa jonka mielestä Severus Albus kuulostaa paremmalta? .____. Toisaalta, pelottavaahan se olis kutusa lasta Severukseksi. Olisin halunnut kuulla vähän muistakin. Esim, mitä Lunalle kävi? Tai Georgelle ja Weasleyn Welhowitseille?

Toisaalta, professori Longbottom kruunasi senkin. :3 Neville oli muutenkin ihan järjettömän upea kirjan loppuvaiheessa. Minä niin rakastan sitä poikaa.

Ronin äkkinäinen lähtö ja paluu oli myös tosi hieno juonikuvia. Hermionen reaktio = WIN. Ja se kotitonttukommentti oli ihan taatusti suunniteltu juttu Ronaldin osalta. x3

Kaikenmaailman sauvahommat meni multa reilusti pari sekuntia yli hilseen ja se oli muutenkin melko venytettyä se sauvojen vaihtuminen koko ajan. .___.

Halloweista sen verran, että ne minun mielestäni ehkä hiukan häiritsivät koko hiirnyrkki hommaa, mutta kuitenkin sujahtivat oikein mukavasti sinne muun juonen sekaan. Eiväthän ne tosin enää merkinneet oikein mitään loppuvaiheessa.

Minä oikeasti haluan kolme tuntisen vikan Potterin. MINÄ HALUAN KOKO TUON KIRJAN SIIHEN LEFFAAN.
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Oottelen suomenkielistä painosta, kun jaksa alkaa lukea enkkua muutenkin lukihäriö :/
Huonona puolena nään nuo sivujen vähyydet :( Tykästyin siihen 1200 sivuiseen joka löytyy hyllystä, mutta en muista nimeä siinä oli koko ajan luettavaa nuo 600-700 sivun HP-kirjat tuntuu loppuvan aina kesken.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Bitenshi
Missing-nin
Missing-nin
Viestit: 1598
Liittynyt: Ma Helmi 14, 2005 08:57
Paikkakunta: Lestijärvi
Viesti:

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Bitenshi »

Kazuko kirjoitti:
Bitenshi kirjoitti:GAH, siitä on jo yli viikko kun tämä kirja ilmestyi, mutta koska allekirjoittanut oli vangittuna leirille, tuli kirja luetuksi loppuun vasta noin kello 2 tätä aamua. ;___;
Joku muukin oli näköjään vangittuna leirille, saako udella että millä leirillä olit. ^^ Antakaa anteeksi offini.
Kansainvälisellä Nordic Camp -leirillä Kannonkoskella, Piispalan leirikeskuksella. :3

//off
Kuva
Ruotsinvihkonsa sottaamisesta vastaa Gomis.
~Y.S.A.K
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

Aww olis pitäny tulla jo viime viikon alus ko sisko tilas bookplussasta, mut jotenkin soli sit postista kadonnu tai jotain nii saan sen vasta ylihuomenna. Vähän epäilyttää riittääkö englannintaito viel, mitäs sanotte onko se perus mangaa/animee vaikeempaa englantia?
Kuva
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Mirha »

Yritän ilmaista asiani lyhyesti (ja aika tylysti, nähtävästi).
Spoileri, maalaa nähdäksesiYleiskuva: Keskinkertainen.

Loppukappale: Täyttä skebeliä. Ketä kiinnostaa Potterin tulevaisuus perheenisänä saati keski-ikäinen Draco Malfoy?

Hahmokuolemat: Olisivat tappaneet edes Hermionen -___- Toki, uhreja tuli ku sieniä sateella, mutta jonkun päätriosta oisi voinut aivan hyvin päästää päiviltä. Dramatiikkaa peliin, hei. Harry olisi mun puolesta saanut kuolla ihan oikeasti.
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
~yellow flash
Uchiha
Viestit: 730
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 00:05

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja ~yellow flash »

SPOILURZZ FROM TEH BUK...
Spoileri, maalaa nähdäksesiHuomenna tulee kaksi viikkoa täyteen siitä, kun aloitin tämän kirjan lukemisen, mutta tänään sain sen vihdoinkin päätökseen, vaikka kuinka yritin sitä pitkittää. Se spoileri, josta valittelin aikaa sitten, koski Severuksen kohtaloa. Eräässä tekstinpätkässä oli lista kuolonsyöjistä ja siellä pohjalla paistoi nimi 'Severus Snape - Killed by Lord Voldemort...' - enempää en onnkeksi ehtinyt sillä vilkaisulla lukemaan. Päättelin kuitenkin tuosta tekstinpätkästä, että Voldemort olisi saanut selville Severuksen todellisen luonteen ja tappanut hänet siltä pohjalta. Onneksi päättelin väärin, jotta sain vielä yllättyä kun se tapahtui. Ja sanompa tähän väliin, että en hetkeäkään epäillyt Kalkaroksen uskollisuutta Dumbledorea kohtaan. ^^ Tiesin/toivoin hänen olevan hyvis - ja kuten nähdä saattoi, hän oli kuin olikin. Mukavasti Rowling selventi vielä hänen menneisyyttään Lilyn kanssa. Tykkäsin kovasti. Menneisyyksistä puheen ollen, ei Dumbledorenkaan mikään huono ollut.

Tunnepitoisia kohtauksia riitti kirjassa. Dobbyn kuolema suretti siinä missä Fredinkin, mutta surullisin kohtaus oli vielä edessä päin. Eli se hetki kun Harry onnistui tuomaan Lilyn, Jamesin, Siriuksen ja Lupinin (jälkimmäisimmän kuolema oli ihan vain tämän kohtauksen kannalta äärettömän hyödyllinen) takaisin. Pakko myöntää, että siinä kohtauksessa silmät jopa kostuivat. ;___;

Tonksin kuolema oli mielestäni aika turha nyt kun Lupin oli jo kuollut. Hän ainakin olisi saanut jäädä henkiin hoitamaan pientä Teddyä.
Percyn jälleennäkeminen oli todella positiivinen yllätys.

Kreacher ja Draco(n perhe) kävivät tässä osassa läpi miellyttävän muodonmuutoksen, joka oli täysin uskottava.
Narcissa to the rescue.~ Ilman hänen yhteistyötään, ties mitä Harrylle olisi käynyt. Ja tietenkin Dracon pelastamiselle oli jokin syy. .___.

19 years later oli aivan loistava niitti kirjalle. Se päätti kirjasarjan aika pitävästi ja kuitenkin oli ihan mukava tietää miten he kaikki jatkoivat elämiään. Harryn ja Ginnyn lasten nimet olivat koskettavia; varsinkin Albus Severus ;___;.

Ja btw, wikistä löytyy Rowlingin haastattelussa ilmi tulleita faktoja, joita kirjassa ei mainittu. Koskien joidenkin henkilöiden elämää aikuisena ja vastaavaa;
SPOILSPOILSPOILSPOILSPOILSPOILSPOILSPOILSPOILSPOIL
- Harry Potter and the Deadly Hallows @ wikipedia
- Ja sitten vielä haastattelu, jossa Rowling selventi joitain epäselviä kohtia.


/END OF SPOIL
Jatimatic kirjoitti:Vähän epäilyttää riittääkö englannintaito viel, mitäs sanotte onko se perus mangaa/animee vaikeempaa englantia?
On vaikempaa. Se on kirjoitettu Rowlingin tavanomaisella britti -slangilla, joka omasta mielestäni on HP kirjoissa iso plussa. Sinun täytyy myös tietää englanninkieliset vastineet suomenkielen HP sanastolle. Silti se on aika helppoa lukemista.
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

^ joo lähestulkoon kaksataa sivuu luettu, kylhän sielt aina jotain menee ohi, mutta pääasia et ymmärtää aika hyvin : )
Kuva
Avatar
Interwise`
Rookie
Rookie
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 19:00

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Interwise` »

Aika mielenkiintoinen kirja. Osasin mielestäni yllättävän hyivn ennustaa kirjan tapahtumia, mutta siltikin muutama kohta yllätti pahasti. Loppuun olis saanu ehkä hieman lisää tramatiikkaa tuoda mukaan ja muutama kohta meni vähän ufoiluks.. Pääpiirteittäin ihan hyvä kirja. Ei aivan Feeniksin Kiltaan yllä, mutta kiilaa varmasti kolmen parhaan joukkoon.

Harmittaa suuresti, että Pottereille pitää nyt sanoa R.I.P. Ei enää mitään odotettavaa ja se vähän mieltä mustaa, koska mielestäni paras kirjasarja LOTRin ohella, jota olen lukenut.
Kuva
Interwise`@Quakenet, authed as Interwise
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

Re: Harry Potter and the Deathly Hallows || [spoilers]

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

^ Ä ä ä älä vielä sano Rowling on itse sanonut kirjoittavan vielä muistilappujensa pohjalta semmoisen tietosanakirjan mistä löytyy parhaiten mitä kävi millekkin hahmollet. Eli sitä odotellessa : )
Kuva
Vastaa Viestiin