Oravademoni

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Phan

Oravademoni

Viesti Kirjoittaja Phan »



  • Nimi: Oravademoni
    Lajityyppi: Toiminta, vähän huumoria ja draamaa
    Ikäsuositus: K-13, sisältää kirosanoja ja verta (verta ei näy luvussa yksi)
    Spoilerit: Sijoittuu Naruto mangan Part 2'seen, joten Sasukea ei näy, mukana on muutamia uusia juttuja, jotka ovat näkyneet mangan osa kakkosessa
    Juonikuvaus: Puoli häntäinen oravademoni suljetaan Leen sisälle tuntemattoman henkilön toimesta, ja Konohan ninjojen on keksittävä keino, miten se saataisiin pois.

    Kirjoittajan alkusanat: Minun mielestäni Lee on aina muistuttanut oravaa, joten halusin kirjoittaa tarinan Leestä, jonka sisälle suljetaan oravademoni. Sarjaan oli jo tehty 1-9 häntäiset demonit, joten minun piti keksiä jokin muu demoni, joten päädyin puoli häntäiseen demoniin, jonka toinen puoli hännästä on kärventynyt pois. Oravademonin nimen keksin japanin kielen sanoista Midori (tarkoittaa vihreää) jitabata (Tehdä jonkun häntä/käsi/jalka latteaksi/sileäksi). En aivan itsekään tiedä kuinka outoa tuo juttu on.

    ***
Luku 1 - Demoni ottaa vallan

Yö oli laskeutunut Konohaan, ja kaikki nukkuivat, paitsi Lee, joka istui huoneensa ikkunalaudalla ja tarkkaili tähtiä. Äkkiä, hänen huoneensa ovi aukesi narahdellen, ja hän käänsi nopeasti päänsä tulijan suuntaan. "Kuka siellä?", Lee kysyi ja nousi seisomaan. Yhtäkkiä, tulija nosti kätensä ja vihreä valo sokaisi Leen, ja hän kaatui maahan. Vain tuuli, joka tuli sisään ikkunasta, kuului miltei äänettömänä. Seuraava päivä alkoi yön väistyttyä muutaman tunnin päästä. Gai, Tenten, ja Neji istuivat jo keittiön pöydän ääressä syömässä aamiaista. "Outoa... Lee on huoneessaan vieläkin, vaikka yleensä hän on tähän aikaan hereillä. Voisitko käydä vilkaisemassa että onko hän yhä nukkumassa, Neji?", Gai kysyi Nejiltä, ja Neji nousi pöydästä. Hän nousi portaat ylös, ja koputti Leen huoneen ovea. "Lee? Oletko jo hereillä?", Neji kysyi, ja avasi oven. Hän vilkuili ympärilleen, ja ajatteli, että Lee varmaan leikkii piilosta. Hänen katseensa kiinnittyi pian lattialla makaavan hahmon ja tunnisti sen pian Leeksi. Hän käveli hänen luoksensa, ja ravisteli poikaa muutaman kerran. "Oletko kunnossa?", hän kysyi ja Lee raotti silmiään hitaasti. "P-pakene..", poika sopersi, ennen kuin pyörtyi jälleen.

'Muistaakseni hän oli kertonut pari päivää sitten yrittävänsä nähdä Otava-tähden taivalla, koska hänen mielestään tähden nimi muistutti sanaa orava. Hän taisi nähdä sen, ja pyörtyä onnesta', Neji päätteli ja veti pojan portaita alas niin, että hänen päänsä kolahti portaiden jokaiseen askelmaan. Päästyään alas, Neji veti lopulta Leen keittiöön. "Veditkö sinä hänet alas noin?", Tenten kauhistui ja pudotti haarukan. Lee heräsi pian uudelleen, ja tuolia apuna käyttäen nousi ylös. "Oletko kunnossa?", Gai kysyi samalla kun Lee tunnusteli kuinka monta kuhmua hän oli saanut päähänsä. "Olenhan minä", Lee vastasi ja istuutui pöytään. Aamiaisen päätyttyä, he korjasivat astiat pöydästä. "Gai-sensei... en taida tulla tänään treeneihin", Lee sanoi Gaille. "Miksi et?", Gai ihmetteli. "Minulla on vähän huono olo", Lee vastasi. Neji tarkkaili häntä. "Minäkin taidan jäädä tänään tänne", Neji sanoi. "Sinäkin? Jokin tauti on varmaan liikkeellä...", Gai mutisi ja käveli pois keittiöstä. Pian Tenten ja Gai lähtivät treeneihin. "Nähdään!", Tenten huudahti ja poistui Gain mukana talosta. Leetä alkoi pian huimaamaan jälleen, ja hän yritti pysytellä valveilla. Neji tarkkaili häntä nurkan takaa. 'Hänessä on jotakin vikana', hän ajatteli. Lee nousi varovasti portaita ylös. Hän alkoi kuulemaan outoja ääniä, jonka jälkeen hän suunnisti hitaasti omaa huonettansa kohti. 'Ihan kuin jokin yrittäisi tunkeutua syvemmälle mieleni sisään...', hän ajatteli, jonka jälkeen hän kaatui ennen kuin ehti avata ovensa. "Tenten, käännytään.", Gai sanoi ja kääntyi ympäri. "Miksi?", Tenten kysyi. "Lee ei ikinä haluaisi jäädä pois treeneistä hänen kertoman syyn vuoksi. Jotakin on vialla", hän sanoi. Niin Gai ja Tenten suuntasivat takaisin talolle.

"Lee!", Neji huudahti, kun hän huomasi että mustahiuksinen poika oli kaatunut. Hän nosti Leen ylös, ja pian tapahtumat jatkuivat Leen mielen sisällä. Lee katseli pimeätä paikkaa, jossa hän oli, ja ajatteli: 'Missä minä olen?'. Jokin outo ääni kuului hänen takaansa. Hän käänsi päänsä, ja huomasi jättimäisen hahmon. Sillä oli vihreän värinen turkki, vihreät ja isot silmät, terävät kynnet, jättimäiset korvat, ja parhaiten siitä huomasi sen, että puolet sen hännästä oli aivan kuin kärventynyt pois. Hahmo muistutti paljon oravaa. "Vai niin, tämänkö henkilön sisään olen suljettu?", se sanoi. "Mi-mitä? Kuka sinä olet?", Lee sanoi uskomatta korviaan. "Olen Midoba, puoli häntäinen oravademoni. Olen suljettu sinun sisääsi, ja tämä paikka on sinun mielesi. Olen alkanut hitaasti ottamaan mieltäsi valtaani. Ja pian otan loputkin siitä!", oravademoni huudahti, ja keskittyi. Lee tunsi suunnatonta kipua, ja pian tapahtumat palasivat hänen mielensä ulkopuolelle. "Mi-mitä?", Neji ihmetteli huomattuaan että poika alkoi muuttumaan. Isot, vihreät oravan korvat kasvoivat hänen päästään, kynnet alkoivat tulla terävimmiksi, ja puoliksi kärventynyt häntä kasvamaan. Hän avasi pian silmänsä, joiden väri oli muuttunut tumman vihreiksi. Pian, Leen ruumiin valtaansa ottanut oravademoni tönäisi Nejin pois edestään ja pakeni ikkunasta. "Hitto!", Neji manasi ja ryntäsi ulos ovesta. Midoba oli kiivennyt läheiseen puuhun, ja tarkkaili tapahtumia. Neji katseli ympärilleen etsien Leetä. Gai ja Tenten tulivat pian paikalle. "Mikä hätänä?", Gai-sensei kysyi. Neji selitti hänelle mitä oli tapahtunut. "Outoa... hänessä tosiaankin on jotakin vikana", Gai-sensei sanoi. Samaan aikaan, Naruto oli tulossa ramen ravintolasta. "Mikä tuo on?", Naruto ihmetteli ja katsoi puuhun. Puussa oleva hahmo hyppäsi nopeasti alas, ja paljasti kyntensä. "Hetkinen... tuohan on Lee. Mutta hän näyttää kummalta", Naruto huomasi. Yhtäkkiä, Midoba syöksyi Narutoa kohti kynnet näkyvillä.

Luvun 1 loppu
Viimeksi muokannut Phan, Su Syys 17, 2006 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
toma
Genin
Genin
Viestit: 137
Liittynyt: Ti Elo 08, 2006 20:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja toma »

Onko ensimmäinen tarinasi? Ihan hyvä se on, mutta kaipaa oikolukua. Näin aluksi on vaikea laittaa plussia ja miinuksia...

Muutamia kirjoitusvirheitä löytyy:
-ikkunalaudalla on yhdyssana
-"että Lee leikkiä piilosta" unohtuiko taivutus? Leikkii piilosta.
-"Hänen katseensa kiinnittyi pian lattialla makaavan hahmon, ja tunnisti sen pian Leeksi." ei tule pilkkua virkkeen molemmissa lauseissa on sama tekijä, eli Neji tässä tapauksessa.
-"Hän käveli hänen luo" omistusliite puuttu. Luoksensa.
-"Hän käveli hänen luo, ja ravisteli poikaa muutaman kerran." Edelleen ei pilkkua, sama tekijä
-Otava-tähden. Erisnimi ja yleisnimi niin tulee yhdysviiva.
-musta hiuksinen. Mustahiuksinen. Yhdysadjektiivit kirjoitetaan yhteen.
-Hän nosti hänet ylös. Ei sanota noin. Joko "Neji nosti hänet ylös" tai "hän nosti Leen ylös."
-Ota turhat -merkit pois.
-"joiden väri oli muuttunut tumman vihreäksi" Silmät ovat monikossa, joten "tumman vihreiksi"
Myös muita edellämainitun tapaisia virheitä löytyy, mutten jaksa niitä nyt kirjoittaa... Ja vältä puhekielisyyttä muissa kuin repliikeissä. Katso ensikerralla Kiko-chanin opas oikeakielisyyteen, niin turhilta virheiltä vältyttäisiin.
Tuolta löytyy myös jokunen tehtävä: http://www.kolumbus.fi/mm.salo/LinkitAidinkieli.htm Suurin osa on helppoja, mutta kyllä sieltä vähän vaikeampiakin löytyy.
Jatka vaan kirjoittamista, kyllä se oikeakielisyyskin pikkuhijaa korjaantuu. :wink:
Kiltit lapset eivät pyydä mitään.
-Kiltit lapset eivät saa mitään
Vastaa Viestiin