Oikeat tunteet näkyvät

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Oikeat tunteet näkyvät

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Tätä ei kannata välttämättä lukea, jos ei pidä poikarakkaudesta!
Genre: Jaa...Shounen-aita esiintyy, Draamaa, koulua...
Spoilereita ei ole, sillä tämä ei kerro animesta/mangasta/mistään elokuvasta.
Läpinät: Mietin, että muuttaisin kaksi luokkalaistani bishyiksi ja tekisin heistä shounen-ai kuvan. Sitten mietinkin, että mitä jos se tapahtuisi oikeasti. Ja nyt tämä ei liity omaan elämääni mitenkään. Ja halusin vain kokeilla kirjoitus-taitojani.
Alkutilanne: Tuija, päähenkilömme unohti ottaa kuvaamataidontyön mukaan, ja lähtee hakemaan sitä luokasta...

****
- Hei, minä unohdin sen työn luokaan! Minunhan piti jatkaa sitä kotona! Odota hetki, käyn hakemassa sen. Huudahdin Riinalle.
-Öö... Okei, minä odotan.
Juoksin C-rakennusta kohti ja kirosin huonoa muistiani. C-puolen ovi oli onneksi auki, ja juoksin käytävään. Miksi kuvaamataidon luokan pitää olla käytävän viimeisempänä?
Hidastin vauhtiani ja käännyin vasemmalle. Onkohan luokan ovi auki...?
Näin käytävässä kemian luokan edessä Saulin ja Joonan. He olivat erittäin lähekkäin ja juttelivat. Olikohan Saulille tai hänen sukulaiselleen tapahtunut jotain? Tilanne näytti vähän siltä. Pojat eivät seiso noin lähellä toisiaan ilman erittäin hyvää syytä. Mietin jatkaisinko matkaa, vai piiloituisinko käytävään, ja tarkkailisin tilannetta. Juuri kun meinasin liikkua jonnekin päin, Joona työnsi Saulin seinään, ja suuteli hellästi Saulia. Saulin silmät suurenivat ja iiris supistui. Kuitenkin hän rauhoittui, sulki silmänsä ja vastasi Joonan suudelmaan. Siinä vaiheessa olin jo pääkäytävällä juoksemassa kohti ovea.

- Tuota, missä se piirros on? Kysyi Riina hämillään.
- Hä? Ai, se... L- lu- luokan ovi oli lukossa.
- Aha...Onko sinulla kaikki hyvin? Riina sanoi epäilevästi.
- Joo, tietty, ei minua mikään vaivaa! Sanoin henki yhä puoliksi salpaantuneena.
- Okei, jos niin sanot...
Onneksi Riina oli tyyppiä, joka ei udellut, ja tiesi että olen iso tyttö, osaan huolehtia itsestäni. Riina alkoi selittää omia juttujaan ja minä en kuunnellut edes puolella korvalla. Mietin sitä mitä olin juuri nähnyt.


Eli, siinä he suutelivat. Minun henkeni salpautui, ja juoksin-
- Suosittelisin tekemään tuota lappua nenäsi edessä, neitiseni 60% tämän kurssin arvosanasta riippuu siitä. Naisääni vieressäni tiuskaisi ystävällisesti, mutta syytävällä äänensävyllä. Avasin silmäni ja vapauduin syvistä mietteistäni.
- Mit..? Aijoo... Anteeksi opettaja Äärelä!
- Opettele käyttämään tuota sanaa oikein Tuija!
Saakeli, jompikumpi pojista saa kyllä korvata, jos saan tästä kokeesta huonon numeron traumaattisen kokemuksen jälkeen. Noniin, katsotaanpas, 2a* 3a^2+2a*(-5a...


Siitä oli jo melkein 2 viikkoa, kun näin sen, enkä ollut vieläkään kertonut kenellekään. Eikä minulla ollut pienintäkään aikomusta kertoa.
Kummallisinta siinä oli se, että he olivat sammallailla kuin sinä viikonloppuna piirtämässäni piirustuksessa. Joona oli seme ja Sauli uke... Sauli seinää vasten... Mutta ei se niin kamalaa ollut. Asia alkoi tuntua mielestäni hiukkasen söpöltä. Mutta en kyllä enää tee shounen-ai parituksia keistäkään tutuista! Huokaisin ja siirryin pöydältä penkille istumaan Piian viereen.
- Tuija, tulisitko mukaani? Joona kysyi ojentaen kättään. Katsoin ylöspäin, ja näin Joonan tuijottavan sinisillä silmillään minua odottavasti, käsi ojennettuna minua kohti. Henkeni salpautui. Hän on niin... Bishy. Suustani pääsi vain pelkkää kakistelua.
Kävelimme ulos pihalle. Välittämättä tyttöjen kuiskimisesta ja hihittelystä. Katsoin vasemmalle puolelleni Joonaan, ja mietin; hän on... homo.
Olisipa sille olemassa joku nätimpi nimitys. Joona hipaisi kättäni, ja pysähdyin. Hän kaarsi eteeni. Näin hänen katsovan jotain kauempana pihalla, ovien luona. Näin hänen silmissään jotain ihanaa tunnetta. Kuinka moni tyttö toivoisikaan hänen katsovan heitä sammallailla. Seurasin Joonan katsetta, ja näin Saulin poikaporukan keskellä. Kaikki nauroivat ja joku painoi Saulin päätä alaspäin pörröttäen Saulin hiuksia.
- Sinä tiedät, vai? Joona kysyi minulta. Selvitin kurkkuani, ja sanoin takellellen;
- Joo. Halusin sanoa enemmän, mutta en tiennyt mitä muuta voisin sanoa.
- Kerroitko... Kenellekään?
- En! Halusin taas sanoa vielä jotain, mutta sanat juuttuivat kurkkuuni.
- Ethän kerro kenellekään? Sauli ei halua että kukaan saa tietää.
- E- entä sinä? takeltelin. Joona piti tauon, sitten hymyili aivan uskomattomalla bishy-hymyllä ja sanoi;
- No, ei ole helppoa piilotella oikeita tunteitaan, mutta jos hän ei kerta halua, että kukaan saa tietää. Minä kunnioitan hänen tahtoaan. Mistäs sitä tietää, jos vaikka pääsee päästään sen takia, että rakastaa? Homovihaajia on paljon.
- Siis; ethän kerro ?
- En! Tokaisin tomerasti. Tuuli puhalsi kylmästi ja värisin siinä hänen nenän edessään. Olisi pitänyt ottaa takki mukaan. Itseasiassa, kun katsoin häneen, huomasin että hänen nenänsä osoitti aivan muualle kuin minuun. Hän katsoo taas Saulia. Aloin kääntämään päätäni hieman vasemmalle, seuraten hänen katsettaan.
- Ei, älä katso. Joona kuiskasi minulle. Olin kyllä hyvin tietoinen parista kymmenestä ikkunasta, joista oli suora näkymä pihalle.
- Rakastatko Saulia? kysyin.
- Kyllä. Erittäin paljon. Joona sanoi rakastuneen äänellä. Sisintäni hipaisi pieni hellyyden tunne. Aaah.
- K- kuinka kauan? Sain sanotuksi
- Siitä asti, kun tajusin että se ei ole väärin. Joona sanoi katsoen taas minuun. Ruskan lehti leijaili välistämme. Koskahan Sauli...? Ja taas Joonan bishy-hymy oli taas viedä minulta jalat alta.
- Mennään sisälle. hän sanoi minulle. Lähdimme kävelemään koulurakennusta kohti.
- Kröhöm, kuinka aiot selvitellä itsesi ulos tästä tilanteesta?
- Hä? Ai; "puhuit tytön kanssa kahdestaan pihalla?!"
- Niin.
- Sitä minäkin mietin. Joona sanoi hymyillen.
- Hitsi, toivoin sinulla olevan vastaus siihen.



Jaa, siinä se oli. Ei mikään maailman pisimpiä/parhaimpia, mutta rakentava palaute on erittäin tervetullutta!
Viimeksi muokannut Sutsuran, Pe Loka 13, 2006 18:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ave-chan
Onigiri desu~
Onigiri desu~
Viestit: 1566
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 23:17
Paikkakunta: Uleåborg

Viesti Kirjoittaja Ave-chan »

Kivaa lukea pitkästä aikaa tällaisilla omilla hahmoilla varustettuja tarinoita, onnittelut :) On vähän vaikea arvioida ja antaa palautetta ko ei tunne hahmoja, mutta koetanpa jotain tähän selittää o/

Ensinnäkin, kirjoitusvirheitä oli hieman liian paljon. Pienellä tarkistamisella saa ihmeitä aikaan, ja jos antaa sen vielä jonkun toisen betattavaksi, pääsee eroon tyhmistä huolimattomuusvirheistä.

Repliikkiviivaa käytettäessä repliikki erotetaan johtolauseesta pilkulla.

- Hei, minä unohdin sen työn luokaan! Minunhan piti jatkaa sitä kotona! Odota hetki, käyn hakemassa sen, huudahdin Riinalle.

Aina ei nimeä tarvitse toistella; voi käyttää persoonapronomineja tai kuvaavia sanoja.

Juuri kun meinasin liikkua jonnekin päin, Joona työnsi Saulin seinään, ja suuteli hellästi Saulia. ---> Juuri kun meinasin liikkua jonnekin päin, Joona työnsi Saulin seinään ja suuteli tätä/häntä hellästi.

Muista tarkistaa, ovatko monikot oikein.

Saulin silmät suurenivat ja iiris supistui. --> Saulin silmät suurenivat ja iirikset supistuivat.

Repliikkejä ei mielellään aloiteta !- tai ?- merkillä, ne kuuluvat lauseen loppuun :)

- ? Aijoo... Anteeksi opettaja Kesälahti! --> esim.
- Mit... Aijoo, anteeksi opettaja Kesälahti!


Numerot yhdestä kymmeneen kirjoitetaan numeroilla. Ei ole tarvetta kirjoittaa numeroa kaksi numerolla 2. 2 viikkoa olisi näin ollen kaksi viikkoa.

Lauseenvastikkeet eivät minun tietämykseni mukaan voi olla yksinään, vaan kuuluvat osana lauseeseen, ja ne erotetaan korkeintaan pilkulla, jos silläkään.

Kävelimme ulos pihalle. Välittämättä tyttöjen kuiskimisesta ja hihittelystä. ---> Kävelimme ulos pihalle välittämättä tyttöjen kuiskimisesta ja hihittelystä.

Jos tulee ajatuksia muun tekstin lomassa, niin ne voi erottaa ihan hyvin pilkulla ja muuten laittaa vaikka kursiivilla, kuten olet aiemmin tehnyt. Puolipiste ei tuohon paikkaan mielestäni kuulu.

Katsoin vasemmalle puolelleni Joonaan, ja mietin; hän on... homo. ---> Katsoin vasemmalle puolelleni Joonaan ja mietin, hän on homo.

Vaikka me kaikki fanfic-osiota selailevat tiedämme, mikä on bishy ja mikä mahdollisesti bishy-hymy, ei se kaikille välttämättä aukea :) Nättipoika-hymy, tai joku vastaava kielikuva kelpaisi vähintään yhtä hyvin kuin bishy-hymy, jonka pelkkä ääntäminenkin on jo epäselvää :P

Oli kuitenkin ihan kiva pätkä, pitkästä aikaa eloa fanfic-puolella :) Repliikkiviivat olivat mielestäni hyvä vaihtoehto, vaikka joissakin kohdissa puhuja jäi hieman epäselväksi. Hahmoista olisi tietenkin voinut kertoa lisää, mutta toisaalta tällä tavoin jää enemmän lukijan itsensä kuviteltavaksi.

Kyllä se tästä vielä lähtee. Kiinnitä vain hieman enemmän huomiota kirjoitusvirheiden eliminoimiseen ja yleiseen kuvailuun, niin eiköhän se siitä :) Tykkäsin ^^
Avatar
Sutsuran
Academy Teacher
Academy Teacher
Viestit: 377
Liittynyt: Pe Maalis 31, 2006 17:08

Viesti Kirjoittaja Sutsuran »

Kiitos hyvästä palautteesta Ave! Tästä se lähtee!
Olen tosiaankin vähän ulalla tälläisistä äidinkielen asioista...nukuin äikän tunnit...:P Kiitos valaisusta!
Voisin alkaa oikeesti kirjoitamaankin tosissani. Pidin nimittäin erittäin paljon tämän kirjoittamisesta. Kunhan nyt vain opettelen kirjoittamaan suomea oikein!
Ja minäkin haluaisin eloa ficci puolelle!;D
Kuva
Ilmasto on hot -ole sinä viileä
----
Kaikkea ei kannata ottaa niin vakavasti.
Vastaa Viestiin