TSH/Lotr aiheinen pätkä (?)

Täällä voit esim kysyä oikeinkirjoituksesta, mainostaa tarinaasi tai jopa julkaista tarinasi ;)
Vastaa Viestiin
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

TSH/Lotr aiheinen pätkä (?)

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

Ei mielestäni mitään ikärajoituksia!

Lajityyppi on Lotr aiheinen pieni pätkä.

Juonikuvaus: Pieni pätkä Ghadórin nimisestä kääpiöstä, nimen olen keksinyt Lord of the Rings Online pelissä.

Kyselen siis kannattaako tälläistä soopaa jatkaa, mihin kirjoitusvirheisiin minun kannattaisi keskittyä ja kenties puuttuuko jotain?

Olen ajatellut, että tämä perustuu sotiin mitä kääpiöt kävivät yksinäisten vuorien ja Dalen lähellä örkkejä vastaan, koska nämä olivat hyvin merkittäviä taisteluita Sormusten Sodan kannalta, ja näistä mainittiin kirjassa liian vähän ja kirjoittaisin mieluusti kokonaisen kirjan aiheesta. Lisäksi kirjan kääpiöt ovat niin hienoja otuksia, että kaipaavat lisää huomiota.

Ghadórin avasi silmänsä, mutta joutui sulkemaan ne heti uudestaan. Tuuli puhalsi pölyä hänen silmiinsä. Siristellen hän avasi silmänsä uudestaan ja katsoi käsiinsä, hän näki kirveen ja kilven käsissään.
Sitten edestä kuului riipivä kiljaisu, Ghadórin katsoi tulijaa ja näki kuinka pitkäraajainen örkki ratsasti sudella kohti. Ghadórin nosti kirveensä ja kilpensä tasolleen, kolautti kirvestä kilpeen kaksi kertaa ja huusi
”Bhârak Khadam!”(?) sitten yleiskielellä ”Minä olen Ghadórin Örkinsurma, ja miksei sudenkin”
Örkki pysäytti suden nykäisemällä sen niskakarvoista sylkäisi maahan ja örvelsi ilkeällä kielellään.
”Minä Lugluk, Luck puhuu toiset, koska minä saada aina muheva saalis.” Sitten örkin silmiin syttyi tuli ja hän kannusti suden Ghadórinin kimppuun, hän reagoi nopeasti ja iski kirveensä suden kaulaan ja silloin Lugluk löi isolla piikkinuijallaan Ghadórinia päin, mutta hän torjui kilvellään. Sitten hän juoksi eteenpäin ja työnsi Luglukin pois kaatuvan ratsunsa päältä, Lugluk tippui maahan ja Ghadorin hyppäsi päälle ja ennen kuin mestasi Luglukin pään hän puhui ”Muheva en ole, ehkä vähän lihava, mutta sitkeä.”
Kääpiö kuuli tovereittensa torven lännestä ja hän lähti juoksemaan ääntä kohti.


Kirjoitusoppi taitaapi olla hakusessa, mutta miten muuten tykkäätte? Teki mieli kirjoittaa, vaikka ennen en ole liioin muita kirjoittanut kun kouluaineta joista olen aina pitänyt.
Viimeksi muokannut Jatimatic, Su Syys 09, 2007 15:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kuva
Avatar
Hatashi-san
Chuunin
Chuunin
Viestit: 249
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 21:46
Paikkakunta: Imatrallahan mie..

Re: TSH/Lotr pätkä (?)

Viesti Kirjoittaja Hatashi-san »

Ei voi muuta sanoo ku helvetin hyvä, iha ku jostakii kirjasta :O jos nyt kaikki kirjoitusmuodon virheet tms. semmoset ottaa pois.

Peruskouluasteikolla antaisin 8,5
"Deeper, I wanna go, hesitating no longer!
Mr. Reaper, let me show, my soul has grown much stronger"
Avatar
Mirha
Mindfuck
Mindfuck
Viestit: 1723
Liittynyt: Pe Syys 16, 2005 14:35

Re: TSH/Lotr pätkä (?)

Viesti Kirjoittaja Mirha »

1. Meillä on säännöt tähänkin hommaan. http://www.naruto.fi/board/viewtopic.php?f=10&t=2029

2. Lyhyenlainen ja irtonainen, etenkin ilman minkäänlaista viitekehystä (kuka, mitä, missä, milloin).
退屈な星が狂々回る merry go round
Just a Fuckin' class hero ON THE BEACH
Avatar
Jatimatic
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 619
Liittynyt: Pe Huhti 27, 2007 14:11
Paikkakunta: Laihia

Re: TSH/Lotr pätkä (?)

Viesti Kirjoittaja Jatimatic »

Ahaa Mirha teh wannabe mode, oikeesti antakaa sille jo ne moden oikeudet!

Myönnetään ei tullut edes mieleenkään katsoa niitä sääntöjä, eikä tosiaankaan pohjustaa tätä enempää kun tulin vaan kyselemään, että onkos tässä tekstinpätkässä jotain järkeä ja kannattaako minun jatkaa? Jääköön nyt tuollaiseksi ellei kukaan vaatimalla vaadi, että käytän sen paranteluun tämän rajoitetun kahden tunnin koneella oleskeluni. Kirjotusopillisesti tuohan on suorastaan perseestä, aijon sitä vielä työstää nyt vaan ei ole siihen intoa.

Edit: Ajattelin nyt kuitenkin laittaa sinne pohjustusta : ) Ja ihan totta joko annatte Mirhalle ne oikeudet.
Kuva
Vastaa Viestiin