Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
fredo
ANBU Captain
ANBU Captain
Viestit: 1253
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 00:32
Paikkakunta: Ajou university, Suwon, Etelä-Korea
Viesti:

Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja fredo »

noniin elikkä aiheena on Windowsin uusin käyttöjerjestelmä Vista

/nyt muutaman päivän kahdella eri kannettavalla Vistalla "leikkineenä" ja käyttäneenä olen päätynyt pitkälti seuraavanlaiseen listaan
plussia
+Ulkoasu on hieno ja terävä, mutta samaan aikaan miellyttävän pehmeä
+työpöydän työkalupalkki on hyvä lisä, vaikkei itselleni ole paljoa muuta käyttöä, kuin muistin ja prosessorikuormituksen seuraaminen, sekä muistilaput
+Kalenteri on XP:tä parempi.
+toimii sulavasti ja nätisti

miinuksia
- Käyttäminen vaatii paljon totuttelua. vaika itse olen kaikkia windowssin käyttöjerjestelmiä kokeillut, niin vistaan siirtyminen vaati paljon totuttelua. Asetukset löytyy suurinpiirtein samasta osavaltiosta kuin XP:ssä, mutta kaikki pienetkin asetukset on ärsyttävästi jaettu paloiksi eri paikkoihin. joten koneen säätämiseksi, joudut pyörimään miljoonassa eri kansiossa ja miljoonassa eri paikassa, jotta saat halutun asian kuntoon, eli asetuksia tms ei ole viitsitty XP:n tapaan pistää yhteen paikkaan kohtuullisen tiiviiksi paketiksi. Onneksi olen luonteeltani kokeilija sorttia, niin kyllä kaikki toimii niinkuin haluan, vaikkakin menisi ensin pariin otteeseen päin persuksia

-Hirvittävä muistisyöppö. Vaikkei mitään erikoista tekisikään, niin 1gb muisti on aivan liian vähän. käyttö pyörii kokoajan 60-80% välissä ja jos jotain tekee, niin muistin käyttö on lähempänä 90-100%. Eli en voi oikein ymmärtää miksi kannettavia edes myydään vistalla ja 1gb muistilla tai vielä pahemmin 512 muistilla. Ei tule 1giga muistia kauaa vistassa elinvoimaisena pysymään, kun jatkuva kuormitus on tuollaista luokkaa.
eli suosittelen ostamaan kannettavan suoraan 2gb muistilla, koska muistipaikkoihin on ahdattu kaksi 512 muistia, joten jos ostat itse 1gb muistipalikan, joudut ottamaan kannettavasta 512 muistia pois. eli todellinen muistilisäys on 512mb.
Go Student Exchange http://www.gostudentexchange.com/ -Jouni Ahtiainen-
Avatar
KuroTsubasa
Genin
Genin
Viestit: 129
Liittynyt: Ma Marras 20, 2006 19:42

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja KuroTsubasa »

Vista on mun mielestä ihan turha ja estää kaiken mitä sä haluut tehä. Toivoton yritys matkia erästä toista käyttöjärjestelmää ja muutenkin epäonnistunut. Risut ja noi kaikki on ihan okei...mutta voin vaan sanoa, että eiks mun kone näytä aika samalta vaikka se on Windows XP? Tarkotan tota kelloo ja kaikkee turhaa.


Kuva


PS. Ohjelma jota käytän on Google Dektop
Kuva
Epik High
Avatar
Jokke-pappa
Lion Heart
Lion Heart
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Marras 07, 2004 21:42
Paikkakunta: Nokia

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Jokke-pappa »

Jep, Google Desktop riittää sivupalkiksi minullekin tarpeeksi hyvin. Vistan hommaan sitten kun sitä on päässyt pitemmän aikaa kokeilemaan jossain muualla, esim. töissä kun eiköhän tänne kohtapuoliin sellaiset tule. Enkä ymmärrä sitäkään että siitä on täytynyt änkeä viisi vai oliko niitä jopa kuusi eri versiota markkinoille. Paljonkohan MIccisofta on maksanut liikkeille että he laittaisivat myymiensä koneiden mukaan karvalakkimallin Vistan Ultimaten sijaan. Sitten joku "supertarjous" Ultimaten päivitysversiosta postissa viikon päästä koneen ostosta. Yhtään Ultimatea en ole nähnyt mainostettavan tulevaksi konepaketin mukaan. Mutta pakko tuohon on ennenpitkää siirtyä, vielä en osaa sanoa koska.
Kuva
tänks chauron
~Life is a Bleach and then you Dye~ (c)Ave
Lucy kirjoitti:Muuton takia alkoi kolmen kuukauden Xbox-vieroitus :'C
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja meridian »

Suurimmat risut Vistalle siitä, että se julkaistiin. Tässä ei varmaan enää turhan kauaa mene siihen että pelit alkaa ilmestyä vain Vistalle, ja se on minulle suurena XPn nimeen vannojana pieni ongelma. Nojoo ehkä tässä vielä keinot keksitään.
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

Aluksihan se tuntui mahtavalta kuulla Vistan julkaisusta, mutta nykyään en pidä siitä ollenkaan. Ekan kerran Vistan julkaiseminen alkoi ketuttamaan kun kuulin että kauan odottamani Halo 2:n PC-versio toimii vain ja ainoastaan Vistassa. En ala kyllä vistaa hankkimaan sen takia. Eli turha odotella sitäkään peliä enää.
Muutenkaan nuo Vistan uudet ja kätevät ominaisuudet eivät kovin kiinnosta. Eli ihan turha julkaisu.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
Nixu
S-class mage
S-class mage
Viestit: 3622
Liittynyt: To Huhti 28, 2005 23:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Nixu »

No jaah.. Olen Vistaa nyt sellasen pari viikkoa käytellyt ja aika kaksijakoinenhan tuo on...

Niinkuin moni on sanonut, niin se on NÄTTI! Siintä ei pääse yhtään mihinkään..

Mutta se on hirveä tehosyöppö, turhan kikkailtu = "vaikea" käyttöinen ja jumittaa ihan liikaa <__<


Jos mahdollista, niin pysykää ihmiset XP:ssä ja hankkikaa Vista vasta sitten kun se on hiottu loppuun asti, eli "täydellinen"
Avatar
Warriorr
Student
Student
Viestit: 42
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Heinola, Finland

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Warriorr »

Itse olen Vistaa käyttänyt ensimmäisistä RC versioista lähtien.

Sekä Laptopissa tuli Vista Home Premium joka sekin toimii ihan hyvin.

Uusi ulkoasu piristää ainakin minua kun en XP:een viitsinyt kaikkia hilavilkuttimia hommata jotka saivat XP:n aivan kyykkyyn ja lopulta nuri.
Itse en edes tuota sivupalkkia pidä koska se syö hieman tehoja ja en muutenkaan juuri työpöydällä ole joten ei siitä ole mitään hyötyä minulle.

Se on kyllä totta että 2gb muistia on aika minimi millä kannattaa lähteä testailemaan.

Itselläny ei ole ollut aikohin ongelmia yhteensopivuuden kanssa (Testannut 64-bit ja 32-bit versioita) 64-bit versiossa tietenkin muutamia ongelmia, mutta aikas hyvin osaa sekin noita 32-bit ohjelmia vääntää. (Ainut laite johon en ole ajureita saanut on n.10-vuotta vanhaan webcamiin ^^)

Sekin että sain Vistasta tehtyä itselle sopivan niin kyllähän sitä aikansa saa säätää että toimii niinkuin pitäisi. (Admin account käyttöön, ylimääräiset palvelut pois päältä jne.)

Itselläni ei ole mitään syytä vaihtaa enään takaisin XP:hen.

P.S. Halo 2:een on XP Patch 8)
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Tuossa pari täyttä haukkumaviestiä... Ei kuule tullu mikää hyvä mieli, mut ei voi mitää. Onhan se totta että siinä kaikki pelit ei toimi. Ja kyllä muisti on pahempi homma :/, mut kun 2gb mallin saa halvalla niin kyl tää ihan hyvin toimii. Itselläni siis ollut nyt vista, koskaan XP:tä ollutkaan, ja ihan tiedoksi. IHMISET! Jos ette pelaa paljoa kuin vain emulaattoriella, niin teillä ei ole mitään hätää. Kyllä itsekkin sitä mieltä että vista on paljon kauniinpi kuin XP.
Avatar
Xtriimi
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 622
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2006 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Xtriimi »

Juu no tässä vistassa on nuo asetukset vähän turhan monimutkaisissa paikoissa ja välillä pitää oikein etsiä ja kaivella joka kansio melkein kun jotain pientä asetusta haluu säätää. Sitten vista syö yllättävän paljon muistia ja vaatii paljon tehoja prosessorilta. Ja varsinkin kun on kannettava jossa vista on niin prosesseja tuntuu olevan ihan liikaa päällä. Kannettavalla niitä löytyy 78 ja sitten tuolla pöytäkoneella jossa vielä on XP niin löytyy alle 30 prosessia. =)
Kuva
Avatar
NiksuZ
Genin
Genin
Viestit: 133
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 19:10

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja NiksuZ »

Juups kyllähän se vista on monimutkanen ja vie tehoija mut se on paljon nopeempi ja tällästä ja kummiski ajan myötä se kannataa joskus hankki ku xp rupee vanhentuu ja tehää ohjelmii enmmän vistalle ittellä on viel toi xp mutta jossain vaihees se kyl se vista pitää hankki mutta viellä ei ole tarve :)
Ja jos voihan sitä aina ladata vista teeman mulla on se aika makee kyl tää :P sit mul on viel toi google desktop juttu tää näyttä ihan vistalta :PPP
Mutta toisaalta nyt on ruvennut jo tulemaan pelejä jotka toimivat vain vistassa ja varmaankin ohjelmia
Kuva
Avatar
KorDe
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 898
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 12:49

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja KorDe »

Nyt olis seuraavana ostoksena Acer Aspire 8920G jossa valmiina Vista. Asentaisin mielummin siihen XP:n, mutta siihen perkeleeseen ei näköjään suostuta tarjoamaan virallisia (tai mitään) ajureita, joten pakko pysyä Vistassa. Täytyy toivoa, että kaikki sujuu ok. Yksi hyvä asia on kuitenkin.. Kys. läppärissä on 4gb, että sen kanssa ei tarvitse painia.
KorDen evoluutio: Uchiha Itachi -> Urahara Takumi -> Takumi -> KorDe
Red Sparowes - Annihilate The Sparrow, That Stealer Of Seed, And Our Harvests Will Abound; We Will Watch Our Wealth Flood In
^Kyllä, se on kappaleen nimi.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Vistan suurin kyrsäkaali on mielestäni sen sekava kansiojärjestelmä. Sieltä ei oikeesti löydä mitään, loppujen lopuksi vaan luovuttaa ja tallentaa kaikki kamat työpöydälle. Ne kaikki selailumuodot ovat huonoja ja turhan monimutkasia sisennettyine porrasotsikkoineen ja pikkunuolineen. Ärsyttää myös rajattomasti miksei rullaustoiminto vaan toimi! Aina pitää sörkkiä sitä helkutin palkkia että pääsisi etsimään haluamaansa. OSX:ssä kun on tottunut että lista rullaa heti kun hiiri on kyseisen sarakkeen yllä.

Oikeastaan muut risut ovat sitten ettei Vistassa ole OSX:n ominaisuuksia. Koulun koneilla tulee ihan älyttömästi kaivattua Quicklookin tyyppistä nopean vilkaisemisen mahdollisuutta. Vistassa ei myöskään tule usbitikut tai cd:t kätevästi ikoneina työpöydälle yms. mutta en nyt ala näistä jutuista whinettää täällä..

Windows seiskasta en vielä innostuisi. Eihän Vistakaan pyörähtänyt maailmaan sellaisena kun sen alunperin piti.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Disaster »

Lucy kirjoitti:Oikeastaan muut risut ovat sitten ettei Vistassa ole OSX:n ominaisuuksia.
Ja sehän sitten johtuu pelkästään siitä että windows vista EI OLE OSX, nojoo ton pitäis olla aika selvästi päivänselvää, mutta.. Oli pakko. XD
Kattoo nyt että miten sen se7enin käy.
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Lucy »

^ Niin, mitä sitte? Juuri sen takia en alkanutkaan whinettää täyspäiväsesti. Viimeksi kun mä tarkistin ni täällä kyseltiin mielipiteitä.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Ryuu
Student
Student
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Marras 16, 2010 16:50

Re: Windows Vista (risut, ylistykset ja mielipiteet)

Viesti Kirjoittaja Ryuu »

Vista on hanurista, syynä se, että se julkaistiin pahasti keskeneräisenä. Itse siirryin XP:stä Linuxiin, joten Vistaa ei ole tullut paljoa käytettyä.

Ruusut:
- Kaatuilee vähemmän kuin XP
- Ulkonäkö on XP:tä hienompi

Risut:
- UAC on huono vitsi(ei kysy edes järjestelmänvalvojan salasanaa), se on toivoton yritys matkia Linuxin vastaavaa systeemiä.
- Muistisyöppö
- Versioita on liikaa, mikähän järki siinä on, että samasta roskasta on 5 eri versiota
- Hinta/laatusuhde on päin honkia, n. 100€ tuollaisesta roskasta on rahastusta.

Pakko kuitenkin sanoa, että Vista on ehkä hieman XP:tä parempi, sillä XP se vasta kuraa olikin.

Btw, Vista = Viruses, Infections, Spyware, Trojans, Adware.
Vastaa Viestiin