Zelda..

Kaikki keskustelu go:sta Naruto: Gekitou Ninja Taiseniin
Avatar
Rota
Genin
Genin
Viestit: 180
Liittynyt: Ma Helmi 19, 2007 19:31
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Rota »

Hmm... nostanpa tämänkin aiheen ylös, toivottavasti en ole aikaisemmin tähän vastannut :o

Zelda on aina ollut lempipelisarjani, Final Fantasyn sekä AC:n ohella (Mutta varmaan ihan kaikkein eniten tykkään Zeldasta) ^__~
Paras Zelda on Majora's Mask, mutta en muitakaan voi väittää huonoiksi. Majora's Maskissa iski kaikki siitä maailmasta musiikkeihin, kaikki huipputasoa. Varsinkin kun peliin oli tupattu monia sivutehtäviä, joiden avulla saa Fierce Deity's Maskin. Toinen lempi Zeldani on tietysti Ocarina of Time, joka on kaiken kaikkiaan yksi parhaista peleistä ikuna.

Olin hieman pettynyt Wind Wakeriin, mutta onneksi se nosti hieman arvoaan toisella läpipeluu kerralla jolloin idea alkoi kirkastua minulle. Samoin kävi Twilight Princessin kanssa, tuntui hieman tyhmältä kun sivutehtävät oli todella heikkoa laatua ja siitä puuttui se jokin.

Ja Zeldoja omistan jos jonkin määrän, ja kaikki on pelattu läpi monta kertaa.
Viimeksi muokannut Rota, Ke Tammi 16, 2008 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Turhis
Chuunin Exam Supervisor
Chuunin Exam Supervisor
Viestit: 656
Liittynyt: Su Joulu 17, 2006 03:31
Paikkakunta: Mikämikä-maa, jossa asuu pieniämiehiä

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Turhis »

Juu löytyy cubelle se zelda pakkaus (WW+ocarina). Tunnustan että en hirveesti ole pelannut Ocarinaa, mutta WW menty 5 kertaa läpi ja 6 menossa. Systerin poika resetoi ekan saven jonka olin kolmannen kerran menossa läpi ja noin 95% valmis. Elikkä 2krt plus jämät, ja alusta taas ja muutaman kerran läpi. Ja sitten nykyään ku pelasin samoihin kohtiin, niin ei ole jaksanut vaan annoin pelin siskon pojalle.
a big fan of masturbating. It's therapeutic. Keeps the body count low.
Pasila
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Voisihan tänne pitkästä aikaa päivittää mitä Zelda-hyllyyn on ilmestynyt.

Twilight Princessin Wii-version ostin heti kun vain mahdollista. Pidän kovasti. Onhan siinä vikansa, kuten saman jo Link to the Pastista tutun peruskaavan toistaminen jälleen, ja side questien vähyys... Mutta ei se mitään, maailma on ihana, templet on ihania, Link on ihana, koko peli on ihana! Pidin oikeastaan kaikesta. Hyvä peli. Wii-kontrollit on kyllä parasta mitä on ollut missään pitkään aikaan.

Phantom Hourglassin kävin myös ostamassa heti aamulla kun se ilmestyi kauppoihin. Kotiin päästyäni pelasin sitä sitten 12 tuntia putkeen. Sen jälkeen pelasin vähän lyhemmissä pätkissä, kun pelkäsin että se loppuu. Hyvä on, oikein hyvä. Käyttää DSn ominaisuuksia niin mahtavasti, puzzleissa on hyviä ideoita ja oivalluksia, ja kaiken kaikkiaan pelaaminen on todella hauskaa! Ehdottomasti yksi lempparipeleistäni.

Yleisesti koko pelisarjasta, en osaa ollenkaan päättää mikä olisi paras. Ennen osasin sentään jaotella 3D > 2D, mutta kumpaa PH on? 2,5D?

Häpeäkseni en ole läpäissyt yhtäkään neljästä ensimmäisestä Zeldasta. Ensimmäinen on vaikea, toinen on ihan mieletön, kolmannessa jäin jumiin jonnekin enkä ole vielä ehtinyt löytää toimivaa apua päästäkseni eteenpäin, ja neljättä vaikeuttaa huomattavasti se, että ainoa kielivaihtoehto on ranska. Four Swordseja en ole pelannut, koska pelikaveri- ja laitevaatimukset ovat minulle aivan liikaa. Kaikki muut sentään on pelattu läpi, suurin osa moneen, moneen kertaan.

Vähän Zeldaa sivuten, onko täällä ketään Wii Zapperin ja Link's Crossbow Trainingin omistajaa? Ostin paketin puoliksi, kun minä halusin pelin ja toinen halusi Zapperin. Random lisäpeliksi se on kyllä hauska. Eihän se ole ihan sama asia ilman Zapperia, mutta on se silti kivaa. (Siinä on Link, se on ihan tarpeeksi. ;P)

Lempipelisarjan paikalta Zeldaa ei kyllä saa heilutettua millään.
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Viittaperkele
Surkastuma
Surkastuma
Viestit: 1259
Liittynyt: La Loka 16, 2004 13:45
Paikkakunta: No mie oon täällä jossai....

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Viittaperkele »

Meh, olen näköjään viimeksi vastannut tänne ennen kuin olin pelannut Twilight Princessiä.

Siispä, Twilight Princess.

Aluksi se vaikutti todella loistavalta. Ensimmäisen peluukerran aikana olin hurmoksessa, tykkäsin lähes kaikesta, vaikka helppous keljutti välillä aika pahastu. Mutta toisella pelikerralla jolla jynssäsin sitten kaiken läpeensä läpi, lukuunottamatta sitä kalastusmestan pallominipeliä joka oli turhauttavan tylsä... Jouduin kyllä pettymään. Peli on menty kolme kertaa läpi enkä enää kestä edes ajatella sen pelaamista. Ja minulla sentäs on tapana hinkuttaa pelistä kaikki mahdollinen ilo irti ennen kuin se pistetään eläkkeelle seuraavaan nostalgiatrippaukseen asti -- kolme läpipeluuta ei ole mistään kotoisin.

Pääsyyllinen taitaa olla osaksi se, että TP tuntui venytetyltä. Temppelit/tyrmät olivat laajoja, mutta erittäin helppoja. Tuntui jotenkin kuin olisi pelannut Metroidin ja Zeldan äpärälasta -- ratkaistavat pulmat olivat helppoja, mutta niiden löytäminen vaati joko tarkkaa kuvamuistia tai jatkuvaa kartan tuijottelua ja joka huoneen uudestaan koluamista.

Esim. varmaan joka hemmetin temppelissä tajusin vasta viimeisessä mahdollisessa vaiheessa ettei minulla ollut sitä hemmetin isoa avainta jonka olinpaikka ei millään muistunut mieleen vaikka sen oli nähnyt jo houkuttelevasti esillä jossain, kuten ekassa tyrmässä. Ja totta kai temppeleissä oli runsaasti turhia ja erittäin pieniä rahamääriä sisältäviä rahakirstuja jotka kuitenkin näkyivät kartassa ja siten harhauttivat avainkirstun etsimistä.

Ja sitten kun ei ollut jynssäämässä temppeleitä, oltiinkin sitten erittäin laajoilla Hyrulen pitkillä pelloilla. Minusta Hyrule Field oli OoT:n yksi tylsimmistä asioista siksi että se oli laaja, suhteellisen tyhjä, ja ruskea. TP:n Hyrule Field oli vielä laajempi, kaiketi paikoitellen vielä vähän ruskeampi, ja ympätty täyteen turhia vihuja -- siis melkein sama mutta vielä tylsempi miun mielestä. Olisi ollut kivaa edes ratsastaa hepalla ilman että kaikki linnut viiden kilsan säteellä tulevat nokkimaan silmät päästä. Puhumattakaan pommeja pierevistä strutsikatkaravuista, palavia nuolia ampuvasta örkkiratsuväestä, leevereistä ja muista kivoista hemmoista.

Ja vaikka peli oli aika pitkä, sivutehtäviä ei tosiaan ollut juuri nimeksikään. Ja kun ei ollut sivutehtäviä, ei ollut myöskään mielenkiintoisia sivuhahmoja. Majora's Mask on ehdoton lempparini Zeldoista juuri siksi että siitä uupuu se tavallinen prinsessakeskeinen juoni ja siksi että sen tunnelma, sivutehtävät ja sivuhahmot olivat nerokkaita. Twilight Princessin kohokohtia sivuhahmoja ajatellen olivat ehkä ne hetket kun postimiehen löysi kyykkimästä joistain oudohkoista paikoista. Vau.

Lopuksi; mitä hemmettiä, miksei sitäkään koskaan selitetty että miksi Link muuttui sudeksi, kaikista mahdollisista eläimistä? Onko se jo niin täysin hyväksytty tosiasia että Linkin eri ruumiillistumille tapahtuu kaikkea outoa kakkashittiä ettei mitään tarvitse kyseenalaistaa? Se että joku vain todella halusi pelata söpöllä ja elegantilla karvaturrilla ei todellakaan riitä selitykseksi.
Kuva
Avatar
fLÄSh
Jounin
Jounin
Viestit: 1088
Liittynyt: Ti Helmi 06, 2007 13:31
Paikkakunta: Oma sänky

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja fLÄSh »

Siitä on niiin kauan ku olen viimeks Zeldaa pelannut. Lähinnä näitä vanhoja Zeldoja taannoin SNES konsolille omistin. Uudempia en oo edes kokeillut, mieli kyl tekis :p Omistinhan tuon Gamecuben jossain välis ja harkitsin Wind Wakerin ostoa (tarkemmin hypistelin peliä jo anttilassa kourassani mutta en sit ostanu.)

Erittäin mainio sarja kieltämättä, ainakin vanhojen pelien perusteella. Ocarina of time mulla oli 64:selle ja se oli erittäin vaikuttava mut kone sit teki tenän ja peli jäi :F

Pahoittelen jos kirjoitin pelien nimet väärin, en tosiaan muista miten ne meni :L
Happy panda
Avatar
Brawler
ANBU
ANBU
Viestit: 489
Liittynyt: Ti Helmi 20, 2007 12:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Brawler »

Omistan:
-Ocarina of time (64, Gamecube)
-Majora's mask (64)
-The wind waker (Gamecube)
-The Legend of Zelda (GBA classics)
-The Minish Cap (GBA)
-Twilight Princess (Gamecube)

Juu, kova Zelda fani oon. Ganondorka nyt vaan on yksi parhaista pahiksista ikinä =)
Kuva
Silmä silmästä johtaa vain kasvavaan sokeuteen.
Avatar
Jugger
Rookie
Rookie
Viestit: 51
Liittynyt: To Joulu 20, 2007 10:16
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Jugger »

Yksi legendaarisimmista ja parhaista peli sarjoista itse olen pelannut ocarina of time lähtien melkein jokaisen zeldan läpi.
Kuva
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Meralia »

It seems the time has come for the boy without a fairy to begin his journey...

Zeldafoormulla hengailessa vastaan osunut kysymys pisti etsimään vastausta Ocarina of Timen Lost Woodsista. Tämä pikainen pyrähdys luonnollisesti aiheutti pakonomaisen tarpeen aloittaa peli alusta, jälleen kerran. OoT <3 Näin asiaa tarkemmin ajatellen, tänä vuonna Ocarinan julkaisusta tulee kymmenen vuotta, ei siis yhtään huono aika jälleenpeluulle. Tarkemmin en muista, milloin ensi kerran peliä serkulla kokeilin, mutta aika tuore tapaus se taisi olla, eli siitä saattaa olla sen yhdeksän ja puoli vuotta. Ja se on edelleen aivan ihana peli! <3 Voisin heittää tähän perään vielä paljon nostalgialäppää, mutta jos nyt kuitenkin säästän teidät siltä. Voisin sen sijaan mennä takaisin pelaamaan.
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Link
Genin
Genin
Viestit: 128
Liittynyt: La Joulu 29, 2007 01:01
Paikkakunta: Hyrule

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Link »

Ocarina of Timen synttärit? Juhuu! Syytäkin avata Toblerone, kukukukuku.... Koji Kondon tekemät kappaleet ei koskaan vanhene.
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Meralia »

Tyypillistä, oon kaks päivää käymättä ZeldaUniversessa, ja eiköhän... Uusi Zelda tulossa!!
Nimi: Spirit Tracks (työnimi, ei välttämättä lopullinen)
Konsoli: Nintendo DS
Tyyli: Muistuttaa Phantom Hourglassia (tai Wind Wakeria)
Traileri

Kommentit: hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! ^^
Noniin, siis ulkonäöllisesti ja varmaan kontrolleiltaan saman tyylinen kuin PH. Tämä siis ei lainkaan huono asia, PH on ihana <3 Ja tässä on juna! ^^ Ja hirmusuloinen Link ja ääk ihanaa uusi Zelda tiedossa! ^^ Sanovat että tulee velä tänä vuonna, toivottavasti niin. Hirveästi tämän enempää ei nyt kommentteja irtoa, trailerista ei ihan hirveästi informaatiota tule... Eikä tässä innostuksessa tämän järkevämpää tavaraa päässä liiku ^^'

Juna!! ^^
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Lucy »

DS-peli ei minua liikauta >< kun luin uutisen peliplaneetasta, törmäsin vain sanoihin "uusi zelda" olin kuolla ilosta, mutta sitten seurasi se DS-osa ja masennuin.
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Lucy
Assassin
Assassin
Viestit: 1211
Liittynyt: Su Kesä 26, 2005 23:23
Paikkakunta: Aperture Science Enrichment Center

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Lucy »

No niin! Nyt muakin hehkututtaa! Majora's mask saapu Virtual Consoleen!!! Ei helkutti pitää kyl nyt saada se ohjain ostettuu et pääsee OOCtä ja MMää pelaamaan!
I'm in SPACE~!
XKCDDAAnimewatcher
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Lucy kirjoitti:Majora's mask saapu Virtual Consoleen!!!
That's right, tätä oon odottanut varmaan kaikista eniten Virtual Consoleen koska tämä on ainoa Zelda jota en ole koskaan pelannut edes vähää. Ostin tämän ja olo oli miltei samanlainen kuin pelaisin ekaa kertaa Ocarina of Timeä, zeldataikaa!

Muistatteko muutes sen luurankomiekkamiehen Twilight Princessissä, joka opetti Linkille miekkailuskilssejä. Varmana muistatte, mutta oletteko miettineet kertaakaan KUKA hän on? Hän mainitsee mm. sanoja "My son" ja "Our Bloodline". Spekulaationi sanoo että hän on Linkin esi-isä, eli Ocarina of Timen Link koska Ocarina of Timen Link esiintyi Wind Wakerissakin, kahdesti!

...tai sitten hän on vain puolirandomi luurankodude mutta se nyt ei olisi hauskaa ollenkaan.
Avatar
Meralia
Genin
Genin
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Kesä 20, 2005 00:59
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Meralia »

^ Samaa teoriaa on kasitelty Zelda Universessa, olen itekin sen kannalla. Se myos sanoo olleensa "the hero" joskus jne, eli viitteita siihen suuntaan kylla on. Mutta jos se on OoT Link, sehan tarkoittaisi jotain todella outoa... Link puhuu pelissa! :D

Ja Majora on kylla ihana. Mulla oli se 64:lle, mutta annoin sen serkulle sillon kun ostin Cubelle Collector's Editionin missa se oli kanssa. Mokoma bugiversio, mutta minkas teet, peli on silti loisto. Variottivat muuten, etta VC:n Majora saattaa olla se sama buginen versio. Toivottavasti ei, mutta ei voi tietaa ennen kuin kokeilee.
Dark! Narrow! Scary!
Well of Three Features
Avatar
Setzeri
Kapteeni Garlock
Kapteeni Garlock
Viestit: 992
Liittynyt: Su Elo 15, 2004 10:34
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Re: Zelda..

Viesti Kirjoittaja Setzeri »

Mitä nämä "bugit" on josta puhut?
Ainakin mua vitutti ku sain Gold Dustia pulloon, jotta saisin vahvimmista vahvimman miekan! Menin sitten ensimmäiseen päivään kun se tonttu&gorilla ei halunnut tehdä miekkaa minulle. MUTTA GOLD DUST OLI KADONNUT PULLOSTA, AAA!
Vastaa Viestiin