Genre, jota ette voi sietää?

Musiikkikeskustelut täällä!

Genre, jota ette voi sietää?

pop
7
7%
rock
1
1%
punk
0
Ei ääniä
hevi
8
8%
rap
36
35%
tekno
4
4%
kantri
13
13%
iskelmä
23
22%
J-pop/-rock
5
5%
muu... mikä?
6
6%
 
Ääniä yhteensä: 103

Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Kokeileppa lonewolf suomalaisia artisteja räpistä, niin huomaat biittien ja Biittien eron. Esim. Kaucas ja Kemmuru. Ulkomaisiakin on erittäin paljon.

Räpissäkin on genrejä vaikka muille jakaa.
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
LoneWolf
S-Class Missing-nin
S-Class Missing-nin
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Helmi 25, 2007 15:51
Paikkakunta: Kaaosmaa

Viesti Kirjoittaja LoneWolf »

JeBaZ kirjoitti:Kokeileppa.
En. Eiköhän se ole jo selvää ettei räppi sovi mulle. Ja olen muistaakseni kuullut muutaman kappaleen tuolta Kaucasilta, ja en oikein tykännyt siitäkään.. Valitan.
Kuva
On pirun vaikea selvitä hengissä hautaan saakka. | Animewatcher | Last.fm | Metallimusiikki F.C. | "Sooner or Slayer"
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

Mutta maailmassa minusta silti yksi hyvä räppibiisi, se on Mariskan Murha. Muuten iso ei räpille.
Hähä no sinähän paljon tiedät räpistä :D
Veivät kauniin Siggini :,(
Avatar
Scepter
Chuunin
Chuunin
Viestit: 258
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 15:29

Viesti Kirjoittaja Scepter »

Vastasin iskelmä.

Olen niin korviani myöten sitä täynnä kun pienestä pitäen aina mökille mennessä vanhemmat soittaa radiosta iskelmää, tangomarkkinathan niiden on aina pakko katsoa ja mökillä yleensäkin kuunnella jos suinkin radio on päällä.-__- Niissä on yleensä liian hidas tahti, masentavat lyriikat ja...ja...argh! En tykkää yhtään.:/

Rap..noh, sekin menee. Itseasiassa jopa pidän melodisesta rapista ja joskus muustakin, mutta on se melko harvinaista. Siedän joka tapauksessa sitä niin kauan kunnes minulle aletaan tyrkyttämään perseen heilutus musavideoita.
Kantria kuulee niin harvoin, ettei mulla ole siihen mitään sanottavaa, mutta ei se ole oikein mun makuun.
Kuva
Y.S.A.K. || The BDSM Tentacle Lair || Akatsuki FC
Avatar
miyoko
ANBU
ANBU
Viestit: 402
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 15:02
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja miyoko »

Jaa jaa. Mietin tuossa muutaman genren välillä, mutta painoin kuitenkin tuota iskelmä-namiskaa. En minä kyllä mikään kovin suuri hevin ystäväkään ole... Lievästi sanottuna. 8D
Avatar
Blue_Hill-san
Familiar Stranger
Familiar Stranger
Viestit: 1448
Liittynyt: La Marras 11, 2006 17:18
Paikkakunta: Hjämeenkjyrö

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill-san »

Tahatoo vaihtaa vastausta! Ehkä pitäisi tutustua genreen kunnolla ennenkuin ääänestää tälläistä... :oops: Eli ääneni meneekin oikeasti iskelmälle, ei rapille.... Kiitos The Rootsille ja Beastie Boyseille :D
Bleach EP1 kirjoitti:We have no form, therefore we fear it, and because we are formless, we revere it. Thus we are slain.
Animewatcher
Avasta kiitokset Runtelle ^^
Avatar
Karupin
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 886
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 21:55
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Karupin »

Rap
Erityisesti länsimaalainen rap ei ole koskaan iskenyt. En tiedä mistä tämä rap-inhoni johtuu mutta en muistikuvieni mukaan ole koskaan siitä pitänyt vaikka olenkin joitakin kappaleita kuunnellut (hammasta purren) kun veli niitä aina silloin tällöin kuuntelee.

Klassinen
Klassinen ei myöskään kamalasti kiinnosta vaikka toki sieltäkin löytyy ihan kuunneltavaa musiikkia.

Olen siinä suhteessa epätietoinen etten kamalasti edes tiedä minkälaista esim. reggae-musiikki on..
Kuva
~Y.S.A.K ~ Neji FC ~ Hitsugaya taisho FC ~ Akatsuki FC ~
meridian
Genin
Genin
Viestit: 123
Liittynyt: Pe Helmi 16, 2007 19:05

Viesti Kirjoittaja meridian »

country ei iske. Jotenki koko ajatus kuvottaa, sellaset ihmeellisesti vinkuvat viulut ja kaikki maholliset ja hirveen usein tuntuu että kaikki countryvokaalit on sellasta kiekumista. hyhhyh.
Disaster
Genin
Genin
Viestit: 127
Liittynyt: La Huhti 28, 2007 21:58

Viesti Kirjoittaja Disaster »

pop musiikki se on sitä vaan ei jaksa kun kakkialta tulee ja koko ajan no okei ei koko ajan tai kaikkialta mutta se vaan ei enää saa multa positiivista palautetta
Avatar
pyramido
Genin
Genin
Viestit: 109
Liittynyt: To Tammi 18, 2007 17:39
Paikkakunta: Hidden Stadi Village

Viesti Kirjoittaja pyramido »

Iskelmä. Se on vaan jotain niin järkyttävää. Melodiat on niin p*rseestä ja vielä se hitaus, kaksi tahtia minuuttiin argh. Ja lyriikat, ihan kuin jossain olisi joku ihme lista jossa määritellään mitä sanoja laulussa saa käyttää (Kuutamo, rakkaus, tähtitaivas, oi kuin sua rakastan-lauseet XD).

Mitäs te kaikki sitä räppiä pelkäätte? Eminemin sanoituksissa on todella asennetta mee laiks, ja räpissähän on juuri tärkeintä keskittyä niihin lyriikkoihin. Se melodia on siellä vaan taustalla antamassa jotain tahtia sen räppärin pölötyksille.

Meikä big fan of techno too.
Avatar
Gogoletsgoyamadakun
Chuunin
Chuunin
Viestit: 229
Liittynyt: Ti Joulu 13, 2005 22:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Genre, jota ette voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Gogoletsgoyamadakun »

Laitoin rap, mutta todellisuudessa R'n'B on sitä paskaa, osa rap:sta on ihan kuunneltavaa tai sellasta tunteita herättämätöntä ei kuunneltavaa kummiskaan tai riippuu tulkintatavasta.

EditTTIIII!!!: TOi edellä mainittu eminem on harvoja niiden paskimpien mustain miesten teosten ohella aivan hirvittävää.
~People can't defeat Loudness~
**kuva poistettu**

öääh.
Inquisitor
Genin
Genin
Viestit: 105
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 16:38

Re: Genre, jota ette voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Inquisitor »

Death- ja blackmetal muusiikki on selvästi sellaista mitä en voi sietää. Sitten toisena tulee rap josta tosin joskus saattaa osua korvaan joku biisi joka ei kuulosta niin HIRVEÄN pahalta, mut yleisesti en voi sietää sitä :D
Kuva
Avatar
Kiesma
ANBU Squad Leader
ANBU Squad Leader
Viestit: 816
Liittynyt: La Loka 02, 2004 18:16

Re: Genre, jota ette voi sietää?

Viesti Kirjoittaja Kiesma »

Rap ja R&B kulkevat käsikädessä tässä suhteessa. Kumpikaan ei yksinkertaisesti kolahda millään tasolla. Joskus vuosia sitten niitä saattoi kuunnella, kun ne olivat "in" porukan keskellä, mutta nyt kun on muokkautunut oma musiikkimaku, niin näitä kahta genreä vältän niin hyvin kuin pystyn.

Varsinkin tuolta Amerikoista tulevat näitä kahta genreä edustavat kappaleet ovat pohjamutaa parhaimmillaan.
Avatar
JeBaZ
Genin
Genin
Viestit: 183
Liittynyt: Su Touko 15, 2005 16:51
Paikkakunta: Tuolla-->

Re:

Viesti Kirjoittaja JeBaZ »

LEMONed kirjoitti:men ymmärrä, mitä hienoa te jotkut näette suomirapissa :o juu, on se aikamoista sontaa englanniksikin, mutta kun. valkoihoinen räppäri nyt on mielestäni vähän nolo kiekuessaan suomeksi elämän vääryyksistä. englanniksi sitä lyriikoiden tyhmyyttä on vain todella paljon vaikeampi huomata kuin suomeksi, kun niihin ei liiemmin kiinnitä huomiota. ja mielestäni musiikissa muutenkin pitää olla jonkinlainen melodia.

tietysti jos siitä tykkää, niin mikäs siinä, tykätkää rauhassa, mutten itse kestä kuunnella .D
Huoooooooooooooh... Oli pakko palata tähän topicciin ku koulua niin vähän jäljellä eikä mitn tekemistä.

MIELESTÄSI MUSIIKISSA PITÄÄ OLLA MELODIA??? Mitä helvettiä mahdat tolla tarkottaa? Erotatko paistinpannua kattilasta? En uskonukkaan että erotat. Mene takaisin koppiin oppimaan muusikista ja tule vasta sitten väittämään, että Räpissä ei ole melodiaa. Nämä tälläiset "kun minä väitän jotain se on mielipidekysymykseni, vaikka ei olisikaan totta" -kommentit voisi deletoida samoin tein. Voisinhan minä väittää, että Bush on Kommunisti, vaikka kaikki ihmiset tietävät että Bush on Republikaani.

Veikkaan että et paljoa ymmärrä muidenkaan genrejen lyriikoista mitään, jos sanot että Räpissä kaikki on tyhmiä lyriikoita.

Nyt saatte kyllä pitää huonon topiccinne ja olla mitä mieltä olette, mutta mikään Genre ei ole kokonaan paskaa.
Veivät kauniin Siggini :,(
Vastaa Viestiin